نوشته شده توسط : ahora

How to buy the right iron | | Resource Centre by Reliance Digital


برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید باید هنگام بررسی اتوهای مختلف نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

۱- جنس کف اتو

دقت کنید کف اتویی که انتخاب می‌کنید از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک و یا آلومینیوم آنودایز شده (آلومینیومی که به صورت قطب مثبت درآمده) و نچسب باشد. بهترین کفی‌ها آن‌هایی هستند که از جنس استیل ضد زنگ و سرامیک ساخته شده‌اند و با کمترین اصطکاک به خوبی روی سطح لباس حرکت می‌کنند.

۲- پنل کنترل اتو

پنل کنترل اتوها یا به‌صورت مکانیکی ( به شکل دایره چرخان یا دکمه با حرکت افقی و …) است یا دیجیتال. دقت کنید که طراحی اتو به گونه‌ای باشد که پنل به‌راحتی در دسترس و تنظیمات مختلف آن به‌خوبی نشانه‌گذاری شده باشد.

۳- راحتی استفاده:

ممکن است برخی از اتوها با وجود اینکه به‌خوبی لباس‌ها را صاف می‌کنند، وزن بیش از معمول داشته باشند یا طراحی دسته آ‌ن‌ها به گونه‌ای باشد که هنگام استفاده از آن احساس ناخوشایندی داشته باشید؛ پس هنگام خرید اتو بخار حتما به طراحی آن دقت کنید.

ویژگی‌های اتوهای بخار که هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کنید:
اتوهای بخار از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که روی کیفیت آن‌ها تأثیر مستقیم می‌گذراند. وقتی می‌خواهید اتو بخرید دقت کنید که اولا چه نیازهایی برای شما در اولویت هستند و دوما اینکه برای امکانات بیشتر یک اتو حاضرید چقدر هزینه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

۱- خاموش‌کن خودکار:
این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی اتو در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند خاموش می‌شود. برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح روی پهلو بیفتد هم آن را خاموش کنند. این قابلیت خطرات ناشی از استفاده اتو را به حداقل می‌رساند و می‌تواند مانع از آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش شود. وقتی هم که از خانه بیرون می‌روید و مدام شک می‌کنید اتو را خاموش کرده‌اید یا نه؛ دیگر خیالتان راحت است که خودش خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

۲- قابلیت ضدرسوب داشتن:
اتوهایی که این قابلیت را دارند، در محفظه‌ آب آن‌ها رسوب تشکیل نمی‌شود و نیازی نیست محفظه اتو را با محلولهای ضدرسوب شست‌وشو کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید. این ویژگی باعث افزایش طول عمر اتو هم می‌شود.

۳- قابلیت ضدچکه بودن :
اتوهایی که این قابلیت را دارند چکه نمی‌کنند. این ویژگی از لکه شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

۴- میزان بخاردهی :
دو نوع بخاردهی وجود دارد؛ بخاردهی پیوسته و بخاردهی لحظه‌ای. مقیاس بخاردهی گرم در دقیقه‌ است. هرچه این مقدار بیشتر باشد اتو بخار بیشتری را به لباس‌ها می‌دهد.

۵- سیستم بخاردهی عمودی:
این سیستم باعث می‌شود تا اتو در حالت عمودی هم عملکرد بخاردهی داشته باشد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا به پرده‌ها و لباس‌های آویزان هم بخاردهی کنید و آن‌ها را در همان حالت عمودی اتو کنید.

۶- توان مصرفی:
اتو به خودی‌ خود یکی از پر مصرف‌ترین کالاهای خانگی برقی است. حالا اگر اتویی که انتخاب می‌کنید توان مصرفی بیش از حد معقول داشته باشد باید منتظر قبض برق سنگینی باشید!؟ هرچه بخاردهی اتو بیشتر باشد توان مصرفی آن بیشتر است و هرچه توان مصرفی دستگاه کمتر باشد هزینه برق کمتری پرداخت خواهید کرد. توان مصرفی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات برای اتو بخارهای خانگی (با توجه به میزان بخاردهی) مقدار معقولی به حساب می‌آید.

۷- گنجایش منبع آب:
اگر این موضوع برای‌تان مهم است که چندوقت یکبار منبع آب اتویتان را پر کنید، هنگام خرید اتو می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم بررسی کنید و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری دارد.



:: برچسب‌ها: خرید اتو ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

تمیز کردن فرش و موکت با بخار_شوی، روشی کم دردسر برای خانه تکانی

بخارشوها از جمله وسایلی هستند که در تمیز کردن قسمت های مختلف خانه به ویژه در زمان های خانه تکانی برای عید بسیار به کار می آید. این دستگاه های تمیز کننده از هیچ ماده شیمیایی استفاده نکرده و تنها از قدرت آب و بخار آب برای نظافت و تمیز کردن کمک می گیرند. بنابراین دیگر جای نگرانی در مورد حساسیت های پوستی یا تنفسی که در اثر کار با مواد شوینده شیمیایی ممکن است ایجاد شود، وجود ندارد. در صورتی که برای تمیز کردن و انجام کارهای خانه تکانی و تمیز کردن فرش با بخارشو، قصد تهیه وسیله ی پرکارد با کیفیت بالا را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه کنید. جهت آشنایی با نحوه تمیز کردن فرش یا موکت با استفاد از قدرت بخار با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از بخارشوها برای تمیز کردن فرش

اگرچه در خانه های امروزی استفاده از این وسیله برای تمیز کردن سرامیک ها، مبلمان، پرده ها و شیشه ها بسیار متداول است، اما کاربرد بخارشوی محدود به این موارد نیست و برای تمیز کردن فرش نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد که در ادامه شرح داده می شود. اگر به فکر خرید یک بخارشوی مرغوب هستید فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت می تواند به شما را در خریدی مطمئن همراهی کند.

ضد عفونی کردن فرش

ضد عفونی کردن فرشضد عفونی کردن فرش

یکی از مزایای مهم استفاده از بخارشوها، توانایی ضد عفونی کردن آن ها بدون نیاز به مواد شیمیایی و با استفاده از درجه حرارت بالای بخار تولیدی است. گرمای تولید شده از دستگاه های بخارشوی می تواند به طور طبیعی تا ۹۹.۹٪ از کل باکتری ها و ویروس های موجود در قسمت های مختلف فرش را از بین ببرد.

خشک شدن سریع

بخار تولید شده هنگام تمیز کردن فرش با بخارشو  به دلیل دمای بالا به سرعت تبخیر می شود و همین امر موجب می شود تا فرش یا موکت زودتر خشک شوند.

تمیز کردن عمیق

تمیز کردن عمیقتمیز کردن عمیق

وقتی شما تنها با دستمال یا اسفنج تلاش می کنید فرش یا موکت خود را تمیز کنید تنها سطح رویی آن ها را تمیز می کنید اما بخار می تواند به راحتی به عمق الیاف فرش یا موکت نفوذ کند بنابراین تمیز کردن آن ها  به صورت موثرتر و عمیق تر انجام می شود.

بر طرف کردن لکه های لجوج

برخی لکه ها و آلودگی ها مثل ریختن یک نوشیدنی و یا مواردی مثل چسب، رنگ و غیره روی فرش یا موکت و خشک شدن آن ها، می توانند به عنوان لکه هایی لجوج، کار شما را برای تمیز کردن سخت کنند. اما استفاده از قدرت بخار می تواند تمیز شدن آن ها را راحت تر کند.

نکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخار

نکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخارنکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخار

اکثر دستگاه های تمیز کننده فرش، برای شست و شوی فرش و از بین بردن آلودگی ها و لکه ها از بخار استفاده می کنند. بنابراین شما به جای این که برای شست و شوی فرش خود با شرکت های مرتبط تماس بگیرید می توانید تمیز کردن فرش با بخارشو را در خانه خودتان امتحان کنید و بدین ترتیب در هزینه های صرفه جویی نمایید. علاوه بر این، دیگر نگران آسیب رسیدن به بافت فرش خود که ممکن است در شرکت های قالیشویی اتفاق بیفتد نیز نخواهید بود. اما باید توجه کنید که به نکات مهم برای انجام این کار حتما توجه کنید.

توجه به دستورالعمل های دستگاه

دفترچه راهنمای دستگاه حاوی نکات و دستورالعمل های مهم برای کار با دستگاه است. حتماً تمام دستورالعمل های آن را به طور کامل مطالعه کنید و این را در نظر بگیرید که ممکن است تفاوت هایی بین نحوه کارکرد دستگاه ها با مدل های مختلف وجود داشته باشد.

اطمینان از تحمل فرش نسبت به بخار

اطمینان از تحمل فرش نسبت به بخاراطمینان از تحمل فرش نسبت به بخار

قبل از شروع شست و شو و تمیز کردن فرش با بخارشو  لازم است ابتدا مطمئن شوید که فرش یا موکت شما توانایی تحمل  بخار و حرارت بالا را دارد و آسیبی به الیاف آن وارد نمی شود. برای این کار می توانید ابتدا یک ناحیه مخفی و کوچک از فرش یا موکت را امتحان کنید. برخی از فرش های الیاف طبیعی ممکن است در معرض آب گرم و بخار دچار آسیب شوند.

برداشتن وسایل از روی فرش

بهتر است وسایل موجود روی فرش را برداشته و در صورت امکان آنها را به اتاق دیگری انتقال دهید. تمیز کردن با بخار زمانی موثر انجام می شود که همه وسایل کوچک و بزرگ مثل اسباب بازی ها، میز و صندلی ها و مبلمان از اتاق خارج شده و روی فرش یا موکت وسیله ای وجود نداشته باشد. تا حد امکان بهتر است وسایل را جابجا کرد اما در صورتی که انتقال وسایل به اتاق دیگر ممکن نیست می توانید آن ها را در یک طرف اتاق جمع کرده و پس از این که سمت خالی تمیز و خشک شد، مبلمان و وسایل دیگر را به سمت تمیز منتقل و تمیزکاری سمت دیگر را انجام دهید. اگر بعضی از مبلمان برای جابجایی بیش از حد سنگین هستند، مربع هایی از فویل یا بلوک های چوبی یا پلاستیکی را در زیر پایه آن ها قرار دهید تا از رطوبت محافظت شوند.

تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.

تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.

قبل از تمیز کردن فرش با بخارشو، گرد و غبار را از قرنیزها، پنکه های سقفی، قاب عکس ها، پنجره ها و همه سطوح دیگر پاک کنید تا پس از اتمام کار این گرد و خاک ها دوباره موجب کثیف شدن فرش نگردد. در واقع، اگر از قبل گردگیری نکنید، ممکن است پس از تمیز کردن فرش یا موکت، گرد و غبار از روی سطوح مختلف، روی آن ها بریزد. از یک پارچه یا یک گردگیر دسته بلند استفاده کنید.

فرش را جارو کنید.

کل فرش را با دقت جاروبرقی کنید. ابتدا جارو برقی بزنید تا تمام ذرات و خرده ریزها و موها و پرزها از روی سطح فرش جارو شده و موجب انسداد احتمالی دستگاه بخارشو نشود. بخارشوها به منظور جمع کردن و از بین بردن ذرات ریز خاک در الیاف فرش یا موکت استفاده می شوند و برای از بین بردن مو و خرده ریزهای دیگر کارایی ندارند بنابراین ابتدا کل اتاق را با سرعت کمتری نسبت به حالت معمول همیشگی جاروبرقی کنید. ممکن است نیاز باشد تا دوبار این کار را تکرار کنید. بار دوم، برای تمیز شدن بیشتر، در جهت مخالف جارو بزنید. این کار همچنین سبب می شود تا الیاف فرش به نوعی شانه شده و در نتیجه بخار بهتر در آن نفوذ کند. لبه های کنار دیوارها را فراموش نکنید – در صورت لزوم می توانید از یک سری مناسب جارو برای این قسمت ها استفاده کنید.

تمیز کردن اولیه لکه ها

تمیز کردن اولیه لکه هاتمیز کردن اولیه لکه ها

بخار همیشه نمی تواند لکه های عمیق و قدیمی را تمیز کند، بنابراین همیشه درمان لکه ها قبل از تمیز کردن فرش با بخارشو مفید خواهد بود. در صورت تمایل از مواد پاک کننده لکه فرش یا سایر روش های طبیعی استفاده کنید. با یک پارچه لکه ها را آغشته کنید و به آن ها کمی زمان بدهید. بهتر است برای تمیز کردن لکه های فرش و موکت آن ها را طوری فشار ندهید که لکه به عمق فرش یا موکت نفوذ کند.

پر کردن مخازن دستگاه

مخزن دستگاه را با آب گرم پر کنید. دقت کنید که نباید از آب جوش استفاده کرد. به خط پر کردن روی مخزن آب توجه کنید. دستگاه های بخارشو معمولاً از نوعی ماده شوینده استفاده می کنند، بنابراین برای استفاده از نوع مناسب حتماً دستورالعمل های دستگاه را بررسی کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده موجب می شود که این مواد در فرش باقی بمانند. بعضی از ماشین ها محفظه خاصی برای مواد شوینده دارند و در بعضی دیگر باید مواد شوینده را در آب مخلوط کرد.  بعضی از مدل ها نیز مثل بخارشوی تفال مدل VP6555 ضد عفونی و تمیزکاری را تنها با آب انجام می دهند توجه کنید که استفاده از مواد شوینده در همه دستگاه ها توصیه نمی شود و ممکن است سبب آسیب رساندن به دستگاه شما شود، بنابراین بهتر است ابتدا دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید.

استفاده از سرکه در بخارشوی

استفاده از سرکه در بخارشوی استفاده از سرکه در بخارشوی

در صورتی که دستگاه شما قابلیت استفاده از مواد شوینده در مخزن خود را دارد می توانید به جای مواد شوینده شیمیایی گزینه های طبیعی، مثل سرکه را انتخاب کنید. این ماده به ویژه برای افرادی که به مواد شوینده حساسیت دارند بسیار مناسب است. می توانید یک محلول ۵۰/۵۰ سرکه و آب گرم را مخلوط کرده و در مخزن دستگاه بریزید.

تمیز کردن فرش را از کجا شروع کنیم؟

بهتر است برای تمیز کردن فرش با بخارشو از گوشه اتاق شروع کنید و به عقب کار کنید تا هرگز روی فرش مرطوب قدم نگذارید. به طور آهسته و به آرامی هرچند ثانیه یک بار پاشش بخار روی فرش را انجام دهید. با سرعت کم در واقع به دستگاه زمان می دهید تا ضمن از بین بردن آب اضافی موجود در دستگاه، خاک را نیز تا حدودی مکش کند. قسمت های مختلف فرش را به  ردیف های طولانی تقسیم کرده و به ترتیب تمیز کنید. سعی کنید بین آن ها همپوشانی ایجاد شود. از ضربه های کوتاه و  عقب و جلو کردن آن مثل جاروبرقی خودداری کنید.

نحوه استفاده از دستگاه

نحوه استفاده از دستگاهنحوه استفاده از دستگاه

دستگاه را به آرامی و با سرعت متوسط حرکت دهید. حرکات خیلی سریع موجب می شود فرش یا موکت شما بیش از حد مرطوب شوند. بهتر است هر ۲ ثانیه یک قدم بردارید. این اجازه می دهد تا دستگاه زمان کافی برای تمیز کردن داشته باشد.اگر می خواهید فرش خود را بهتر تمیز کنید، می توانید دوباره این کار را در سرتاسر فرش یا موکت تکرار کنید. در صورتی که بار اول از مواد شوینده استفاده کرده اید، برای بار دوم بهتر است فقط با آب خالی یا مخلوط آب و سرکه تلاش کنید تا باقی مانده مواد شوینده را از روی فرش یا موکت پاک کنید.

خشک کردن فرش

پس از این که به طور کامل تمیز کردن فرش با بخارشو را انجام دادید. باید فرش خود را کاملاً خشک کنید. تا زمانی که فرش به طور کامل خشک نشده است وسیله ای روی آن قرار نداده و روی آن راه نروید. برای تسریع در خشک شدن بهتر است پنجره ها را باز کرده و یا کولر را روشن کنید تا هوا جریان یابد. خشک شدن کامل و سریع فرش از کپک زدن آن جلوگیری می کند.

در چه قسمت هایی نمی توان از بخار برای تمیز کردن استفاده کرد؟

برخی از سطوح وجود دارد که یا به هیچ وجه نباید با بخار تمیز شوند یا این که هنگام استفاده از دستگاه باید با احتیاط در مورد آن ها عمل کرد و اگر امکان دارد ابتدا ناحیه ای کوچک از آن با بخار تست شود. به عنوان مثال کفپوش های چوبی را در نظر بگیرید. برخی از کف های چوبی عایق بندی شده می توانند بخار را تحمل کنند، اما اطمینان از این که آب اضافی در آن ها باقی نمی ماند بسیار مهم است. بنابراین قبل از تمیز کردن فرش یا موکت، مراقب باشید که به وسایل چوبی اطراف مثل مبل و صندلی و یا کفپوش منزل خود، آسیبی وارد نمی شود.

منبع: https://bit.ly/3r4mh0S



:: برچسب‌ها: تمیز کردن فرش با بخارشوی , استفاده از بخارشوی , بخارشوی , خرید بخارشوی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

أستعد مجلد في where to buy vacuum cleaners - psidiagnosticins.com

این وسیله امروزه به یکی از مهمترین و اصلی ترین وسایل برقی تبدیل شده است که تقریبا در هر خانه ای وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد خرید یک جاروبرقی مناسب آشنا کنیم. همچنین قیمت جارو برقی می تواند یکی از مهمترین عوامل در انتخاب باشد که فاکتور های مهم در تعیین آن بیان شده اند.

نیاز خود را مشخص کنید

در هنگام خرید یک جاروبرقی اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با توجه به نیاز خود اقدام به خرید جاروبرقی کنید. در بازار انواع مختلفی جارو برقی با ظرفیتهای مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها برای مکان های خاص طراحی شده اند. پس سعی کنید تا با راهنمایی فروشنده نوع مناسبی از جاروبرقی را انتخاب کنید.

قدرت مکش

بسیاری از خریداران در هنگام خرید جاروبرقی بیشتر به میزان توان موتور جاروبرقی توجه می کنند. بسیاری تصور می کنند که قدرت مکش جاروبرقی با توان موتور در ارتباط مستقیم است. اما فراموش نکنید که توان مکش پارامتری جدا است که در دفترچه های راهنمای تمامی جاروبرقی ها موجود است. این اشتباه در هنگام خرید جاروبرقی باعث می شود که بسیاری از افراد از جاروبرقی خود راضی نباشند.

دردسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش

امروزه بسیاری در هنگام خرید یک وسیله برقی، سعی می کنند که حتما از مدل خارجی آن تهیه کنند. اما بایستی توجه کنید که لوازم برقی با هر درجه از کیفیت نهایتا به سرویس و یا تعویض قطعات نیاز پیدا می کنند. در صورتی که وسایل برقی شما در تعمیرگاه های غیرمجاز تعمیر شده یا قطعات غیر فابریک بر روی آنها وصل شوند از کیفیت آنها کاسته خواهد شد.

صدای جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پرصدا ترین وسایل برقی در منازل است که گاهی صدای آن آزار دهنده می باشد. در هنگام خرید بایستی با توجه به دفترچه راهنمای جاروبرقی و میزان صدای تولیدی آن که بر حسب " دسی بل" است جاروی مناسبی را انتخاب کنید. صدای جارو برقی همیشه یکی از چالش های مهم برای طراحان جاروبرقی بوده است. و همین طور صدای آزار دهنده همیشه همراه با اسم جارو برقی داشته ایم. اما صدای انواع جارو برقی با یکدیگر متفاوت است و یکسان نیست از این رو خیلی مهم است که هنگام انتخاب جارو برقی به فاکتور صدای آن به دسی بل توجه نمایید

برای مشاهده قیمت جاروبرقی سامسونگ می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه نمایید.

وزن جاروبرقی

فاکتور وزن از آنجایی مهم می شود که کار با جاروبرقی ممکن است به یک کار کاملا روزمره و معمول تبدیل شود. به همین دلیل فاکتور وزن در انتخاب یک جاروبرقی مناسب بسیار مهم است. امروزه شرکتهای مختلف سازنده با علم به این نیاز نسل جدیدی از جاروبرقی ها را با وزنی در حدود ۴ کیلو به بازار عرضه کردند که برای استفاده های خانگی بسیار مناسب هستند.

مانور پذیری

یکی از نکات مهم دیگر این است که بتوانید به راحتی و با کمترین زحمت جاروبرقی را حرکت دهید. زمانی که شما مشغول کار با جاروبرقی هستید بایستی پس از تمیز کردن هر نقطه از منزل به نقطه دیگری بروید و بتوانید به راحتی جارو را حرکت بدهید. پس تحرک جارو نیز مسئله مهمی است. جاروبرقی فیلیپس از این جهت می تواند یکی از انتخاب های مناسب باشد.



:: برچسب‌ها: نکات ضروری برای خرید جاروبرقی ،خرید جاروبرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Image result for Application of fryer
همانطور که از اسم دستگاه مشخصه برای تهیه غذاهای سرخ کردنی مثل بادمجان می توانید از آن استفاده کنید. بادمجان یکی از غذاهای محبوب خانگی است که اکثر خانم ها بخاطر میزان روغن زیادی که مصرف می کند، آن را کمتر در برنامه غذایی خانواده قرار می دهند، با استفاده از سرخ کن، به راحتی می توانید آن را برای خانواده تهیه کنید، بدون نگرانی از مصرف روغن.

سرخ کن را جایگزین فر هم می توانید استفاده کنید. برای مثال برای پخت کیک به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. انواع غذاهای فست فودی که تهیه آن در منزل با ماهیتابه سخت است و با سرخ کن به راحتی می توان تهیه کرد،عبارتند از:

مرغ و ماهي سوخاري
ناگت هاي نيمه پخته
فلافل
پیراشکی
چیپس
می توان اشاره کرد.

کاربرد سرخ کن برای مغازه دارها
مغازه های فست فودی و پیتزایی مدرن که،در منوی خود غذاهایی مثل سیب زمینی سرخ کرده دارند،یا فلافلی ها،یکی از نکات مهم برای آنها،سرعت و کیفیت ارائه خدمات است.قطعا کاربرد سرخ کن،اینجا خودش را نشان می دهد.برای مثال یک دستگاه سرخ کن قادر است در مدت زمانی کوتاه، سیب زمینی سرخ کرده زیادی را آماده کند،و باعث سرعت بخشیدن به کار می شود.

استفاده از سرخ کن با حجم روغن کمتر:

یکی از ایراداتی که به سرخ کن گرفته می شود،حجم زیاد مصرف روغن است،برای مصرف روغن کمتر می توانید از این تکنیک استفاده کنید.به این ترتیب که توری سرخ کن را بردارید و در ظرف زیری سرخ کن به اندازه نیاز مواد روغن بریزید و اجازه بدید تا سرخ شود.البته می توانید از سرخ کن های بدون روغن هم استفاده کنید.

یک نکته مهم در استفاده از سرخ کن:

بهترین روغن برای استفاده از دستگاه های سرخ کن روغن های مخصوص سرخ کردن است.هیچ گاه برای صرفه جویی دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید. تعداد دفعات استفاده از یک روغن بستگی به نحوه استفاده و نگهداری شما از روغن پس از سرخ کردن دارد. اگر شما قصد استفاده مجدد از همین روغن را دارید، حتما باید بعد از سرخ کردن، روغن خود را تمیز کنید. در حین کار با سرخ کن شاید برخی مواقع با اینکه روغن به اندازه کافی ریخته اید باز هم روغن کند. علت این امر می تواند بخاطر وجود مواد غذایی آب دار یا نمک زدن به مواد غذایی قبل از سرخ کردن باشد.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟
سرخ کن بدون روغن وسیله‌ی محبوبی در آشپرخانه است که می‌توانید با استفاده از آن غذاهای سرخ‌کردنی گوشت، شیرینی و چیبس سیب‌زمینی را با حداقل روغن تهیه کنید. غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن تهیه می‌شوند، به‌دلیلِ مقدار کم چربی و کالری، به‌عنوان جایگزین سالمی به‌جای غذاهای سرخ‌کردنی معرفی می‌شوند. سرخ‌کن‌های بدون روغن، همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، به روغن فراوان احتیاجی ندارند، بلکه فقط با یک قاشق غذاخوری روغن یا کمتر راه می‌افتند. می‌توانید هیچ روغنی هم نریزید. فقط اینکه غذا باید در طول پخت هم‌بخورد تا گرما به‌طور یکسان به همه‌جای غذا برسد و خوب کریسپی شود.

این دستگاه با ایجاد واکنش شیمیاییِ شناخته‌شده‌ای به‌نام واکنش میلارد رنگ و طعم غذا را تغییر می‌ دهد. واکنش میلارد واکنشی است شیمیایی میان یک آمینواسید و قند احیا کننده که معمولاً در حضور گرما انجام می گیرد. این واکنش نقش مهمی در تهیه مواد غذایی دارد و، همانند کاراملیزاسیون، نوعی از قهوه ای شدن غیر آنزیمی است. سرخ کن بدون روغن هوای داغ حاوی قطرات روغن را در اطراف غذا می‌چرخاند و غذا را تُرد و خوشمزه می‌کند.

کاربرد سرخ کن بدون روغن چیست؟
از سرخ کن بدون روغن برای تهیه غذاهای زیر هم می توانید استفاده کنید:

گرم‌کردن غذاها
پختن غذاهای یخ‌زده و آماده‌
گریل کردن‌ یا کبابی کردن گوشت و مرغ
پختن مافین، کلوچه و کیک‌‌‌های کوچک
بودادن آجیل
پیتزا
کاربرد سرخ کن بیشتر است یا ماهیتابه های ارزان قیمت؟
به دلیل حفظ مسائل ایمنی بیشتر سرآشپزها توصیه می کنند از سرخ کن استفاده کنید،چرا؟.ماهیتابه ارزان قیمتی که روی شعله گاز داغ شود،در حالت خوشبینانه وقتی به دمای 300 درجه سیلیسوس می رسند، منجر به فعل و انفعالات شیمیایی و تبدیل روغن به ماده ای سمی می شود و در حالت بدتر موجب آتش گرفتن روغن خواهد شد. در حالیکه سرخ کن به کمک ترموستات روغن را در دمای مناسبی نگه داشته و کنترل می کند و از داغ شدن بیش از اندازه روغن و آتش گرفتن آن جلوگیری می کند. بیشتر سرخ کن ها دارای سیستم قطع کن هستند که اگر دمای روغن بیش از اندازه زیاد شود، دستگاه خاموش خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: سرخ کن ، ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()