نوشته شده توسط : ahora

20 Easy Dessert Bars You Can Make For All Your Last-Minute Guests

. طرز تهیه نان خامه ای شیرینی خانگی برای روزهای قرنطینه
مواد لازم برای 12 عدد نان خامه ای:

آب: یک پیمانه
نمک: یک هشتم قاشق مرباخوری
تخم مرغ: 4 عدد
کره: نصف پیمانه
آرد: یک پیمانه
خامه زده شده: به میزان لازم
مراحل تهیه نان خامه ای خانگی:

فر را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کره، آب و نمک را در یک ظرف مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. آرد را اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا خمیر شود.

مواد را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. سپس تخم مرغ ها را جداگانه اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شود. خمیر را به اندازه یک چهارم پیمانه با فاصله در سینی حاوی کاغذ روغنی بریزید و به مدت نیم ساعت، تا زمانی که پف کند و کمی طلایی شود، در فر قرار دهید.

هر کدام را با استفاده از نوک چنگال سوراخ کنید تا حباب هوا خالی و کاملا سرد شود. سپس از وسط برش زده و اگر داخلش خمیر است خالی کنید و با خامه زده پر کنید.

آموزش پخت 8 نوع شیرینی خانگی فوق العاده در روزهای قرنطینه

2. طرز تهیه شیرینی رولت مخملی خانگی برای روزهای قرنطینه
مواد لازم برای تهیه شیرینی رولت مخملی خانگی:

تخم مرغ: 4 عدد
آرد: 3/4 پیمانه
شکر: 3/4 پیمانه
وانیل: یک قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: 1/2 قاشق چای خوری
رنگ خوراکی قرمز
اسانس توت فرنگی و یا بادام و یا رازبری
خامه فرم گرفته
مراحل تهیه شیرینی رولت مخملی خانگی:

آموزش پخت 8 نوع شیرینی خانگی فوق العاده در روزهای قرنطینه

فر را روی 450 درجه فارنهایت روشن کنید. سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید، سفیده تخم مرغ را با همزن با دور تند می زنیم تا کاملا سفید و سفت شود به حدی که وقتی ظرف را برمیگردانیم نریزد.

شکر، اسانس، وانیل و زرده تخم مرغ ها را خوب با همزن برقی می زنیم تا حجمشان 2 برابر شود و رنگش کرمی شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم الک می کنیم تا یکدست شود و به آرامی آرد را داخل مواد مخلوط شده الک می کنیم و به آرامی همه مواد را مخلوط می کنیم.

نباید زیاد هم بزنیم همین که آرد قاطی مواد شود کافیست. بعد رنگ خوراکی قرمز را اضافه و مخلوط می کنیم. نصف سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم همزن را کنار می گذاریم.

نصف دیگر سفیده را اضافه می کنیم و با یک لیسک دورانی و آرام مخلوط می کنیم. کف سینی شیرینی پزی را کاغذ روغنی پهن می کنیم و همه جای آن را با برس روغن می مالیم.

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی خانگی مایه کیک را در سینی به سایز 31 در 31 سانتی میریزیم. روی آن ر با لیسک صاف می کنیم و داخل فر می گذاریم به مدت 5-7 دقیقه یا تا وقتی روی اسفنجمان طلایی شود.

بعد از پختن آن را بیرون می آوریم و یک کاغذ روغنی پهن می کنیم و سینی را برمی گردانیم روی کاغذ روغنی و کاغذ اسفنج را جدا می کنیم و با همان کاغذ رولش می کنیم، روی آن یک حوله تمیز میندازیم میگذاریم تا خوب خنک شود.

بعد رول را باز می کنیم در آن خامه میزنیم. اگر دوست داشتید یک ردیف از برش های خرد شده توت فرنگی یا رازبری را هم می توانید بچینید و دوباره رولش می کنیم، بعد بگذارید داخل یخچال به مدت 1-2 ساعت تا خودش را خوب بگیرد و بعد برش بزنید.

آموزش پخت 8 نوع شیرینی خانگی فوق العاده در روزهای قرنطینه



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

طرز کار با قهوه سازهای خانگی

آیا قهوه بخش مهمی از روز شماست؟ اگر شما هم مانند من یک قهوه‌نوش جدی هستید، پس می‌دانید که چقدر مهم است که راز و رمز تهیه قهوه خوب را بدانید تا در هر زمان که می‌خواهید یا به آن نیاز دارید، آن را میل کنید. اما تهیه یک فنجان قهوه خوب شاید چندان کار آسان و سریعی نباشد بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند از دستگاههای قهوه ساز استفاده کنند. در صورتی که شما هم یک دستگاه قهوه ساز در خانه دارید اما با طرز کار با قهوه ساز به طور کامل آشنایی ندارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دستگاه های قهوه ساز

دستگاه قهوه ساز یکی از محبوب ترین وسایلی است که امروزه در خانه ها وجود دارد. بسیاری از مردم قهوه می نوشند اما زمانی را ندارند که به روش های پیچیده تر دم کردن اختصاص دهند. خوشبختانه دستگاه های قهوه ساز تمام کارهای سنگین را برای ما انجام می دهند و طرز کار با قهوه ساز نسبتا ساده است به طوری که تهیه یک فنجان قهوه به سادگی فشار دادن یک دکمه است. اکثر قهوه سازها با یک فرآیند یکسان کار می کنند که شامل انتقال آب از مسیر دانه های قهوه به فنجان است. اما بسته به نوع دستگاه قهوه ساز شما، تفاوت هایی هم در آن ها وجود دارد. یکی از معتبرترین برندها در این زمینه دلونگی است، در صورتی که شما نیز تمایل به خرید قهوه ساز دلونگی می توانید مدل های مختلف آن را در منزل مارکت مشاهده کنید.

دستگاه های قهوه ساز قطره ای

دستگاه های قهوه ساز قطره ایدستگاه های قهوه ساز قطره ای

اگر در خانه خود دستگاه قهوه ساز دارید، احتمالاً این دستگاه از نوع قهوه ساز قطره ای است چرا که این دستگاه ها به نوعی می توانند بهترین قهوه ساز خانگی محسوب شوند. با استفاده از این نوع قهوه سازها شما می توانید به راحتی قهوه ای تهیه کنید که از لحاظ کیفیت و طعم با روش های دستی برابری کند. در واقع طرز کار با قهوه ساز قطره ای بسیار آسان است و تمام زحمت های تهیه قهوه را از بین می برد. راز تهیه قهوه خوش طعم در آسیاب صحیح دانه های قهوه و آب فیلتر شده است. دستوری که در اینجا خدمت شما ارائه می شود مخصوص یک قهوه ساز ۱۰ فنجانی است، شما می توانید به راحتی آن را برای مقادیر مختلف قهوه تنظیم کنید. در ادامه مطلب با ماه همراه باشید تا یاد بگیریم که چگونه از قهوه ساز به بهترین شکل استفاده کنیم.

مراحل کار با قهوه سازها

در مرحله اول مخزن آب را با آب سرد پر کنید. اگر بتوانید آب لوله کشی خود را از طریق یک فیلتر آب معمولی عبور دهید، بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. آب مقطر معمولا برای این کار مناسب نیست چرا که آب برای استخراج طعم های خوش به مواد معدنی نیاز دارد. می‌توانید از علامت‌های روی قهوه‌ساز قطره‌ای برای اندازه‌گیری آب استفاده کنید. برای مثال قهوه جوش فیلیپس مدل HD7457 دارای ظرفیت ۱.۲ لیتر است که برای تهیه ۱۵ فنجان قهوه مناسب است اما برای تهیه مقادیر کمتر قوری پیرکس آن نشانه گذاری شده است. در صورتی که تمایل به بررسی و خرید این قهوه ساز فوق العاده دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه نمایید.

آماده سازی فیلتر

آماده سازی فیلترآماده سازی فیلتر

پس از پر کردن مخزن آب، فیلتر دستگاه را بررسی کنید. اگر قهوه ساز قطره ای شما از فیلتر مخروطی شکل استفاده می کند، قبل از قرار دادن آن در سبد فیلتر، لبه های چین دار را در جهت مخالف تا کنید. اگر از فیلتر موج دار و ته صاف استفاده می کنید، آن را همان طور که هست داخل سبد قرار دهید. برخی از قهوه سازها دارای فیلتر فولاد ضدزنگ قابل استفاده مجدد هستند. اگر اینطور است، نیازی به آمادگی نیست.

آسیاب کردن دانه های قهوه

اگر یک کیسه قهوه آسیاب شده در اختیار ندارید باید ابتدا آماده سازی و آسیاب آن را انجام دهید. از آنجایی که بیشتر قهوه‌سازهای خانگی به شما اجازه نمی‌دهند تنظیماتی مانند زمان و دما را تنظیم کنید، تغییر اندازه آسیاب یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند بر طعم آن تأثیر بگذارد. حتماً به تنظیمات آسیاب خود توجه داشته باشید، از اندازه آسیاب متوسط ​​شروع کنید و در صورت نیاز آن را تکرار کنید. سعی کنید تا زمانی که بیشتر ذرات شما تقریباً به اندازه شن و ماسه به نظر برسند، آسیاب کنید. قهوه را به فیلتر اضافه کنید و آن را داخل دستگاه قرار دهید.

دم کردن قهوه

دم کردن قهوهدم کردن قهوه

دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا چرخه دم کردن کامل شود. دستگاه شما ممکن است ویژگی‌های اضافی مانند انتخابگر «قدرت» داشته باشد، اما تنظیمات پیش‌فرض معمولا بهترین عملکرد را دارند. دم کردن باید بین سه تا پنج دقیقه در اکثر دستگاه‌ها طول بکشد، از زمانی که آب شروع به چکه کردن روی قهوه می‌کند تا زمانی که تا آب تمام می شود.

سرو کنید و لذت ببرید

شما مقداری قهوه تازه دم آماده برای نوشیدن دارید! اگر دستگاه قطره چکان شما دارای یک کاراف شیشه ای و یک صفحه گرم کننده برقی است، توصیه می کنیم آن را از صفحه گرم کننده بردارید، زیرا گرمای آن ممکن است طعم قهوه را تلخ کند. وقتی قهوه خود را می نوشید، به طعم آن توجه کنید. اگر تلخ تر از چیزی است که می خواهید، می توانید برای دفعه بعدی خود دانه های قهوه را درشت تر آسیاب کنید، اگر کمی ترش یا به اندازه کافی شیرین نیست، کمی ریزتر آسیاب کنید. همان طور که مشاهده کردید طرز کار با قهوه ساز به ویژه قهوه ساز قطره بسیار آسان است.

اجزای  قهوه ساز قطره ای

اجزای قهوه ساز قطره ایاجزای قهوه ساز قطره ای

همان طور که می دانیم برای این که درک بهتری از طرز کار با قهوه ساز قطره ای داشته باشیم لازم است اطلاعاتی در مورد ساختار و عملکرد قهوه سازها نیز به دست بیاوریم. دستگاه قهوه ساز قطره ای به دو بخش بالا و پایین تقسیم می شود. قسمت بالایی آن شامل مخزن، لوله آب گرم، شیر آب و ناحیه قطره ای است. بخش پایینی قهوه ساز نیز شامل لوله آب سرد، لوله آب گرم، عنصر گرمایش، شیر یک طرفه و سیم برق است.

اجزای قسمت بالایی دستگاه

مخزن بزرگترین جزء یک دستگاه قهوه ساز است. مخازن در دستگاه های قهوه ساز می تواند بر اساس اندازه متفاوت باشد. برخی از آنها می توانند آب بیشتری نسبت به دیگران در خود نگه دارند. لوله آب گرم یک لوله عایق است که از پایین دستگاه به سمت شیر ​​آب در بالا حرکت می کند. این لوله معمولاً سفید است و به عنوان راهی برای انتقال آب از یک مکان به مکان دیگر عمل می کند.  شیر آب در اصل یک سر دوش کوچک است که برای اسپری کردن آب از لوله آب گرم روی قهوه استفاده می شود. این تضمین می‌کند که تمام تفاله‌های قهوه اشباع شده‌اند تا به فنجان قهوه‌ای که به دنبال آن هستید، برسید. قسمت قطره ای، یک تکه پلاستیک کوچک با سوراخ هایی در آن است که میزان ریزش آب روی قهوه را کنترل می کند.

اجزای قسمت پایینی دستگاه

 

اجزای قسمت پایینی دستگاهاجزای قسمت پایینی دستگاه

لوله آب سرد از یک طرف به سوراخی در پایین مخزن و از طرف دیگر به یک لوله درون المنت حرارتی متصل می شود. این لوله آب سردی را که در دستگاه قهوه‌ساز می‌ریزید دریافت می‌کند و آن را از کنار المنت عبور می‌دهد تا گرم شود. لوله آب گرم از یک طرف به لوله داخل المنت گرمایشی و از طرف دیگر به لوله آب گرم که از طریق دستگاه به سمت شیر ​​آب می رود وصل می شود. پس از گرم شدن آب را می گیرد و به بالا می فرستد تا روی قهوه اسپری شود. شیر یک طرفه یا در سوراخ مخزن یا در لوله المنت قرار دارد و تضمین می کند که آبی که از طریق دستگاه جریان می یابد در جهت درست حرکت می کند. انرژی لازم برای کار کردن اجزا نیز از طریق سیم برق تامین می شود.

مسیر تولید قهوه در قهوه ساز قطره ای

طرز کار با قهوه ساز قطره ای بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن را پر کنید، مقدار مناسبی از قهوه را بردارید، فنجان را در جای خود قرار دهید و منتظر بمانید. در اینجا نگاهی به فرایند تبدیل آب به قهوه می اندازیم. همه چیز از مخزن شروع می شود. شما آب سرد را در آن می ریزید. آب از طریق سوراخ ته مخزن به داخل لوله آب سرد زیر آن حرکت می کند. لوله آب سرد آب را از طریق شیر یک طرفه به لوله آلومینیومی زیر المنت حرارتی عبور می دهد. پس از چند دقیقه، آب موجود، شروع به جوشیدن می کند. آب در حال جوش تفاله‌های قهوه را اشباع می‌کند و طعم آن‌ها را با خود به فنجان منتقل می‌کند. قهوه ساز فیلیپس یکی از محبوب ترین قهوه سازهای قطره ای در بازار است.

المنت چگونه کار می کند؟

المنت چگونه کار می کند؟المنت چگونه کار می کند؟

هنگامی که در حال آشنایی در مورد طرز کار با قهوه ساز هستید بهتر است بدانید که المنت یک جزء بسیار مهم است زیرا دو عملکرد مهم را در فرآیند تولید قهوه انجام می دهد. آب را قبل از اسپری شدن روی قهوه گرم می کند و بعد از تهیه، آن را گرم نگه می دارد. المنت حرارتی یک سیم پیچ است که با انرژی برق گرم می شود. معمولاً آن را در گچ جاسازی می کنند تا دوام بیشتری داشته باشد. لوله آب آلومینیومی از دو طرف به لوله های آب سرد و آب گرم متصل می شود و آب را از زیر المنت عبور می دهد تا خوب گرم شود. کنترل المنت توسط کلید روشن و خاموش دستگاه انجام می شود. همچنین سنسورهایی وجود دارند که قادرند المنت را خاموش روشن کنند تا آن را در دمای مناسب نگه دارند.

رفع گرفتگی دستگاه قهوه ساز

می توانید یک فنجان سرکه را به یک مخزن پر از آب اضافه کنید و قهوه ساز را روشن کنید. هنگامی که تمام آب از دستگاه عبور کرد، آب را دور بریزید. و مخزن را چند بار با آب تمیز پر کنید و دستگاه را روشن کنید تا کاملاً از شر سرکه خلاص شوید. در صورتی که سوراخ تخلیه مسدود شده، با استفاده از یک سیم کوچک یا خلال دندان، گرفتگی آن را باز کنید. قبل از اینکه دستگاه را تمیز کنید، مطمئن شوید که از برق جدا شده است. تمیز نگه داشتن دستگاه از گرفتگی آن جلوگیری می کند و طعم قهوه شما را بهتر و تازه تر نگه می دارد.

دستگاه های اسپرسوساز

دستگاه های اسپرسوسازدستگاه های اسپرسوساز

به جای قهوه معمولی، برخی از افراد ممکن است از یک شات قوی اسپرسو لذت ببرند بنابراین قهوه سازهای اسپرسوساز برای آنها مناسب است. اسپرسو ساز دلونگی مدل BCO420  یکی از بهترین پیشنهادها برای خرید اسپرسوساز است. دستگاه های اسپرسو شما را از آب به یک شات قهوه با کافئین بالا می رسانند. اسپرسوسازهایی که برای تهیه چند شات اسپرسو در یک زمان و برای مصارف خانگی استفاده می شوند، دارای مخزن هستند اما دستگاه های بزرگ‌تر که برای مقاصد تجاری استفاده می‌شوند، احتمالاً به منبع آبی متصل می‌شوند که جریان ثابتی از آب را همیشه تامین می‌کند.

اجزای دستگاه های اسپرسوساز

پمپ بخشی از دستگاه اسپرسوساز است که فشار لازم را برای فشار دادن آب به قهوه را وارد می کند. برای رسیدن به این هدف به فشاری در حدود ۹ بار نیاز است. محفظه گرمایش یک ظرف فلزی است که آب در حین جوشیدن در آن نگه داری می شود. اجزایی نیز وجود دارند که با وارد کردن بخار به نوشیدنی موجب ایجاد کف برای نوشیدنی هایی مثل لاته می شوند.

فرآیند تولید قهوه با اسپرسوسازها

دستگاه های اسپرسو یک راه سریع و آسان برای به دست آوردن غلظت شدید کافئین از مقدار کمی قهوه هستند. هنگامی که آب گرم شد، فقط حدود ۳۰ ثانیه منتظر خواهید بود تا اسپرسوی شما آماده شود. شما مخزن را با آب پر می کنید و دستگاه را روشن می کنید. دستگاه شروع به گرم کردن آب در محفظه گرمایش می کند. پمپ فعال می شود و شروع به افزایش فشار آب در داخل محفظه گرمایش می کند تا به فشار حدود ۲۲۰ psi برسد. سپس آب با فشار زیاد از روی دانه های آسیاب شده قهوه عبور می کند و از شیر دستگاه به درون فنجان تخلیه می شود.

منبع:

https://manzelmarket.com/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/



:: برچسب‌ها: قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Handheld Electric Steam Station Iron Clothes Garment Steamer Irons With Big  Tank - Buy Handheld Electric Steam Station Iron Clothes Garment Steamer  Irons With Big Tank,Handheld Electric Steam Station Iron Clothes Garment

اگر لباس های خود را بیش از یک بار در هفته اتو می زنید ، یک اتو مخزن دار می تواند گزینه هوشمندانه ای برای شما باشد. از یک مخزن آب بزرگ بهره می برید در حالی که از اتو سبک استفاده می کنید تا هرچه سریع تر چین و چروک ها را صاف کنید. این طراحی سبک برای استفاده طولانی مدت راحت تر است و می تواند کار را در نیمی از زمان انجام دهد. اگرچه هزینه می تواند کمی بیشتر از اتو بخار استاندارد باشد ، با توجه به راحتی و صرفه جویی در وقت و نتایج چشمگیر ، ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. 

کدام نوع برای شما مناسب است؟
بسته به اولویت و بودجه شخصی شما ، دو نوع ژنراتور بخار وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. ( non-pressurized ) ، مقرون به صرفه ترین گزینه است که مشابه اتو بخار استاندارد عمل می کند اما بخار بیشتری تولید می کند. از طرف دیگر ، انتخاب برتر یک مدل ( pressurized ) است که از یک سیستم فشار بالا استفاده می کند تا اتو کردن فوق العاده سریع و در عین حال از بین بردن چین و چروک های سرسخت به راحتی انجام شود.

مواردی که هنگام خرید اتو مخزن دار باید بررسی کنید
ویژگی های ایمنی
بسیاری از تولیدکنندگان ایمن هستند و دارای ویژگی خاموش کردن اتوماتیک هستند ، به این معنی که اگر فراموش کنید که اتو را خاموش کنید ، یا اتو را بدون مراقبت رها کنید ، پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار خاموش یا به حالت آماده به کار تبدیل می شود. اطمینان حاصل کنید مدلی که انتخاب کرده اید شامل ویژگی خاموش شدن خودکار است. اگر یک مدل خوب با همه این امکانات اضافی را انتخاب کرده اید ، می توانید انتظار اتو کردن بدون دردسر را داشته باشید .

خروجی بخار ( گرم در دقیقه )
این یکی از مهمترین ویژگی های اتو بخار ، مولد بخار است زیرا خروجی بخار است که باعث می شود گرما و رطوبت به منظور از بین بردن چین و چروک ها از پارچه نفوذ کند. خروجی بخار به صورت گرم در دقیقه اندازه گرفته می شود و در مدل های مختلف متغیر است ، اما معمولاً بین ۷۰ تا ۱۴۰ گرم در دقیقه اندازه گیری می شود . هرچه خروجی بخار بیشتر باشد ، لباس ها را سریع تر اتو می کنید. به طور کلی ، خروجی بخار ۱۲۰ گرم در دقیقه برای بیشتر خانواده ها خیلی مناسب خواهد بود.

زمان تولید گرما اتو بخار مخزن دار
این ویژگی مهم بسیاری از اتو های مخزن دار است زیرا برای گرم کردن بیشتر از اتو بخار های سنتی طول می کشد. برخی از آن ها فقط دو دقیقه زمان می برند و برخی دیگر ممکن است ۵-۸ دقیقه طول بکشد. باید زمان گرمایش یک مدل خاص را بررسی کنید ، تا مطمئن شوید که دیگر لازم نیست بیش از حد لازم منتظر بمانید.

تقویت بخار توربو
برخی از اتو بخار های مخزن دار ، دارای یک دکمه توربو یا تقویت کننده هستند که می تواند بخار اضافی را تحویل دهد .



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

راهنمای انتخاب بهترین قهوه ساز خانگی

اگرچه یک فنجان قهوه می تواند باعث شود که روز خود را سرحال شروع کنید، اما ممکن است شما هم مثل خیلی از افراد سر صبح حوصله درست کردن قهوه را نداشته باشید. استفاده از دستگاه قهوه ساز می تواند کار شما را راحت کرده و با آماده کردن سریع قهوه، نوشیدن آن را برای شما لذت بخش تر کند. اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهند در مورد ویژگی های بهترین قهوه ساز خانگی و عملکردهای مختلف آن بیشتر بدانند، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چرا که در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع قهوه سازها، در مورد معیارها و ویژگی های مهمی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد صحبت کنیم.

بهترین دستگاه قهوه ساز در بازار چیست؟

پاسخ به این سوال که بهترین قهوه ساز خانگی موجود در بازار چیست، بستگی به این دارد که شما به عنوان خریدار چقدر قرار است از آن استفاده کنید. ممکن است شما دستگاه قهوه ساز را فقط برای مصرف روزانه خود مد نظر داشته باشید و یا این که در حالت دیگر، تمایل داشته باشید زمانی که گروهی از دوستان خود را دعوت کرده اید از دستگاه برای آماده کردن قهوه استفاده کنید. این روزها تنوع زیادی در دستگاه های قهوه ساز موجود در بازار وجود دارد و خریداران با گزینه های متعددی روبرو هستند.

قهوه سازها چگونه کار می کنند؟

قهوه سازها چگونه کار می کنند؟قهوه سازها چگونه کار می کنند؟

فرایند عملکرد دستگاه های قهوه ساز تقریبا یکسان است. در این دستگاه ها، قهوه آسیاب شده با آب مخلوط شده و سپس آبی که طعم دانه های قهوه را گرفته است پس از عبور از یک فیلتر برای جداسازی دانه ها، از دستگاه خارج شده و آماده نوشیدن می شود. بنابراین قهوه بدون تفاله تحویل داده می شود. اگرچه این فرآیند ساده به نظر می رسد، اما دستگاه های مختلف قهوه ساز می توانند نتایج متفاوتی داشته باشند. بنابراین در این جا تفاوت بهترین قهوه ساز خانگی با دیگر قهوه سازها مشاهده می شود. پارامترهایی مثل دمای آب، زمان تماس آب و دانه های قهوه، تکنیک های هم زدن و غیره در دستگاه های مختلف متفاوت است و روی کیفیت قهوه حاصل تاثیر می گذارد اشاره می شود.

انواع دستگاه های قهوه ساز

بهترین قهوه ساز خانگی برای شما دستگاهی است که مطابق با نیاز و خواسته شما باشد زیرا این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند بنابراین قبل از خرید لازم است با سبک های متنوع آن بیشتر آشنا شوید. شایان ذکر است قیمت این دستگاه ها می تواند در رنج گسترده ای از زیر ۲۰ دلار تا دستگاه های اسپرسوی پیشرفته چند هزار دلاری تغییر کند.

دستگاه قهوه ساز قطره ای (Drip coffee machine)

دستگاه قهوه ساز قطره ای (Drip coffee machine)دستگاه قهوه ساز قطره ای (Drip coffee machine)

در صورتی که شما تمایل دارید مقدار زیادی قهوه برای تمام افراد خانواده خود و یا حتی مهمان هایتان تهیه کنید، می توانید از این نوع دستگاه استفاده کنید. این نوع قهوه ساز دارای یک قوری است و برای شما بدون سر و صدا قهوه آماده می کند. فیلیپس یکی از برندهای با کیفیت و شناخته شده در زمینه تولید انواع لوازم خانگی و همین طور قهوه ساز است. با تهیه این نوع قهوه ساز فیلیپس می توانید از کیفیت و طول عمر آن خیالی آسوده داشته باشید.

دستگاه قهوه ساز تک نفره (Single-serve pod coffee brewer)

این دستگاه ها قادر هستند یک فنجان قهوه برای شما آماده کنند. بسته به مدل و قیمت آن ممکن است از این نوع دستگاه ها برای تهیه چای و یا شکلات داغ نیز بتوان استفاده کرد.

دستگاه اسپرسوساز (Espresso machine)

دستگاه اسپرسوساز (Espresso machine)دستگاه اسپرسوساز (Espresso machine)

آیا از نوشیدن اسپرسو لذت می برید؟ آیا دوست دارید نوشیدنی هایی مانند لاته و ماکیاتو درست کنید؟ برای برخی افراد دستگاه اسپرسوساز، بهترین قهوه ساز خانگی به شمار می رود. دستگاه های اسپرسوساز معمولا قابلیت انجام عملکردهای بیشتری دارند بنابراین دارای قیمت بالاتری نیز هستند. حتی برخی دستگاه ها ممکن است دو یا چند نوع عملکرد را با هم داشته باشند. برای مثال شما با انتخاب مدلی مناسب و  خرید قهوه ساز دلونگی می توانید هم زمان یک قهوه ساز قطره ای و یک اسپرسوساز داشته باشید.

قهوه ساز دم سرد (Cold brew coffee maker)

بسیاری از افراد ممکن است علاقه مند به نوشیدن قهوه دم سرد باشند. با استفاده از این این نوع قهوه سازها می توانید طی یک بار استفاده، مقدار زیادی قهوه دم سرد تهیه کرده و آن را برای چند روز در یخچال نگهداری کنید.

چگونه بهترین قهوه ساز قطره ای را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین قهوه ساز قطره ای را انتخاب کنیم؟چگونه بهترین قهوه ساز قطره ای را انتخاب کنیم؟

اگر شما فکر می کنید بهترین قهوه ساز خانگی برای شما، دستگاه قهوه ساز قطره ای است، هنگام خرید باید به یک سری از پارامترهای دستگاه توجه کنید. این نوع قهوه ساز، شامل مخزنی برای افزودن آب، یک فیلتر برای تفاله قهوه و یک قوری یا پارچ برای نگهداری قهوه دم کرده است. از ویژگی های این نوع قهوه سازها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تایمر قابل برنامه ریزی

دستگاه های قهوه ساز قطره ای با تایمر قابل برنامه ریزی بسیار عالی هستند اگر هر روز طبق یک برنامه منظم قهوه می نوشید. شب قبل قهوه و آب را در دستگاه ریخته و صبح پس از بیدار شدن آن را روشن کرده و زمان مناسب را وارد کنید تا یک قوری قهوه برای شما آماده شود.

قوری یا پارچ دستگاه

قوری یا پارچ دستگاهقوری یا پارچ دستگاه

پس از این که قهوه آماده شد اکثر دستگاه های قهوه ساز قطره ای قادرند حتی تا چند ساعت قهوه را گرم نگه دارند که معمولا برای این کار از یک صفحه گرم زیر قوری یا پارچ استفاده می کنند. هنگام خرید به جنس قوری یا پارچ بسیار دقت کنید. اغلب آن ها از جنس پیرکس هستند که جنس مناسبی است زیرا ضمن این که دوام بالایی دارد، به دلیل شفاف بودن شما به راحتی می توانید میزان قهوه داخل ان را ببینید.

فیلتر آب

اگرچه ضروری نیست اما بهتر است قهوه با آب فیلتر شده درست شود. بعضی از دستگاه ها دارای فیلتر داخلی هستند بنابراین می توانید هنگام استفاده از آن، آب لوله را مستقیماً در مخزن بریزید تا فیلتر شود.

سایز قوری

سایز قوریسایز قوری

سایز قوری معمولا در چند اندازه استاندارد ارائه می شود، این قوری ها به طور معمول می توانند ۴، ۸ یا ۱۲ فنجان قهوه را در خود جای دهند. کوچکترها فضای کمتری اشغال می کنند و به طور معمول مقرون به صرفه ترند اما اگر نیاز به مقدار زیادی قهوه داشته باشید، استفاده از سایزهای بزرگ تر راحت تر خواهد بود. برخی از قهوه سازهای قطره ای مثل دستگاه های قهوه ساز تک نفره برای افرادی که می خواهند فقط یک فنجان قهوه درست کنند مناسب هستند.

چگونه بهترین دستگاه قهوه ساز تک نفره را انتخاب کنیم؟

قهوه سازهای تک نفره به شما این امکان را می دهند که هر بار فقط یک فنجان قهوه درست کنید. آنها برای دفاتر و خانه هایی که هر کس سبک متفاوتی از قهوه را دوست دارد مناسب هستند و ممکن است برای تهیه چای یا شکلات داغ نیز مناسب باشند. به طور معمول ممکن است این قهوه سازها طعمی که شما از قهوه انتظار دارید را برآورده نکنند که دلیل این موضوع این است که اغلب با سرعت بالایی قهوه را آماده می کنند. بنابراین هنگام انتخاب این نوع قهوه ساز به عنوان بهترین قهوه ساز خانگی بهتر است به این مورد نیز توجه کنید. در ادامه پارامترهای مهم دیگر را بررسی می کنیم.

سرعت دم کردن قهوه

سرعت دم کردن قهوهسرعت دم کردن قهوه

از آنجا که مهمترین عامل برای این نوع قهوه ساز، سرعت و راحتی است، بهترین برندها آن هایی هستند که می توانند یک فنجان قهوه را خیلی سریع آماده کنند.

نوع لیوان یا ظرف

جنس، دوام، ابعاد و زیبایی لیوان یا ظرفی که قهوه درون آن می ریزد نیز از دیگر مواردی است که بهتر است به آن توجه کنید. گاهی ممکن است دستگاه این قابلیت را داشته باشد که لیوان مورد نظر خود را به جای لیوان دستگاه قرار دهید.

نحوه انتخاب بهترین دستگاه اسپرسو خانگی

نحوه انتخاب بهترین دستگاه اسپرسو خانگینحوه انتخاب بهترین دستگاه اسپرسو خانگی

دستگاه های اسپرسوی خانگی برای علاقه مندان جدی قهوه مناسب هستند. شما با استفاده از این نوع قهوه سازها هر روز می توانید از نوشیدنی های معتبر به سبک اسپرسو، لاته، کاپوچینو و ماکیاتو لذت ببرید. قیمت آن ها بسیار بیشتر از انواع دیگر دستگاه های قهوه ساز است اما اگر شما جز افرادی هستید که به طور مرتب برای نوشیدن قهوه به کافی شاپ ها مراجعه می کنید، داشتن دستگاه اسپرسو شخصی می تواند در طولانی مدت در هزینه شما صرفه جویی کند. بهترین دستگاه اسپرسوی خانگی باید دارای ویژگی های متناسب با نیازهای شما باشد. در ادامه به برخی از ویژگی های این دستگاه ها اشاره می شود.

اتوماتیک یا دستی

تهیه یک فنجان اسپرسو در خانه می تواند وقت گیر باشد. برخی از دستگاه های اسپرسو خانگی به صورت اتوماتیک کار می کنند. آن ها ممکن است مراحلی مانند آسیاب کردن دانه ها، اندازه گیری درجه آسیاب و ایجاد کف شیر را به طور خودکار انجام دهند. دستگاه های اسپرسوی اتوماتیک سریع تر و گران تر از مدل های دستی هستند، اما امکان سفارشی سازی کمتری برای نوشیدنی شما مهیا می کنند.

تولید کف شیر

تولید کف شیرتولید کف شیر

اگر از نوشیدنی های دارای شیر مانند لاته و کاپوچینو لذت می برید، این ویژگی یک الزام است. تولید کف خودکار می تواند در زمان صرفه جویی کند اما ممکن است کف مناسبی ایجاد نکند ( اغلب به جای یک بافت صاف و کرم خامه ای دارای حباب می شود). علاوه بر این باید توجه کنید که این سیستم به راحتی و به طور کامل تمیز شود، زیرا اگر بعد از هر بار استفاده از آن را کاملاً تمیز نکنید، باکتری ها به سرعت تکثیر می شوند.

سهولت سفارشی سازی شات

اگر علاقه خاصی به اسپرسو دارید، می توانید برخی ویژگی هایی مانند درشتی دانه های آسیاب شده، اندازه شات و دمای آب را به صورت کنترل شده انتخاب کنید. دستگاه اسپرسوساز فیلیپس مدل EP2224 یکی از حرفه ای ترین مدل های اسپرسوساز است که دارای صفحه تنظیم لمسی بوده و امکان تغییرات تنظیمات را به صورت دلخواه برای شما مهیا می کند. علاوه بر این می تواند به صورت کاملا اتوماتیک نیز برای شما عمل کند.

عملکردهای مختلف

عملکردهای مختلفعملکردهای مختلف

اندازه و سایز اسپرسوسازها می تواند متفاوت باشد. برای مثال اسپرسوساز دلونگی مدل EC685 بسیار جمع و جور بوده و برای آشپزخانه های کوچک مناسب است. همان طور که قبلا هم گفته شد، برخی دستگاه های اسپرسوساز می توانند دارای قهوه ساز قطره ای نیز باشند که سایز این دستگاه ها کمی بزرگ تر از اسپرسوسازهای معمولی است.

چگونه بهترین قهوه ساز دم سرد را انتخاب کنیم؟

قهوه دم سرد بسیار پرطرفدار است و دلیل آن این است که تهیه یک لیوان از این قهوه بسیار آسان است و نسبت به قهوه معمولی و یا گرم از میزان اسیدیته کمتری برخوردار است. ماندگاری آن نیز بیشتر است و شما می توانید آن را به مدت دو هفته در یک ظرف دربسته در داخل یخچال نگهداری کنید. اگرچه درست کردن قهوه دم سرد به صورت دستی کار سختی نیست اما چیزی که اغلب برای افراد چالش برانگیز است فیلتر کردن دانه های آن هنگام نوشیدن است. بنابراین با استفاده از این نوع قهوه سازها کار شما راحت تر خواهد بود. این قهوه سازها معمولا دستی و از جنس شیشه ای هستند. در ادامه به برخی از ویژگی های آن ها اشاره می شود.

اندازه قهوه ساز

اندازه قهوه سازاندازه قهوه ساز

از آنجا که قهوه ساز سرد در حین دم کشیدن باید در یخچال نگهداری شود، باید اندازه آن را طوری انتخاب کنید که به راحتی در یخچال شما قرار بگیرد و فضای زیادی اشغال نکند. برخی از مدل ها در درب یخچال قرار می گیرند، در حالی که برخی دیگر بلند و باریک هستند تا فضای افقی کمتری را اشغال کنند.

فیلتر خوب و قابل استفاده مجدد

اکثر این قهوه سازها دارای فیلترهای قابل استفاده مجدد هستند. همچنین بررسی کنید که فیلتر آن مناسب و ریز باشد تا دانه های کوچک قهوه به داخل نوشیدنی شما نفوذ نکند.

تمیز کردن آسان

تمیز کردن آسانتمیز کردن آسان

شما باید هر بار که قهوه دم سرد تهیه می کنید ظرف های آن را کاملا شسته و تمیز کنید، بنابراین به دنبال قهوه سازی باشید که جدا شده و به راحتی شستشو شود.

انتخاب شما

انتخاب بهترین دستگاه قهوه ساز باید با توجه به ترجیحات شخصی شما انجام شود. ممکن است راحتی استفاده، سرعت، قیمت و یا موارد دیگر برای شما اهمیت داشته باشند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت و مشاهده انواع مختلف قهوه ساز، دستگاه مورد نظر خود را به راحتی انتخاب و خریداری نمایید.



:: برچسب‌ها: قهوه ساز،بهترین برند قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

در بازار لوازم خانگی، بخارگر به نام اتو بخار ایستاده نیز شناخته می شود. بخارگر یا اتو بخار ایستاده یک راه عالی برای از بین بردن چین و چروک لباس است. زیرا با گرم کردن آبی که درون مخزنش وجود دارد، آن را تبدیل به بخار کرده و از طریق سری های مختلفی که برای خروج بخار تعبیه شده، الیاف لباس را شل کرده و چین و چروک را از بین می برد. بخارگر ها در مقایسه با اتو بخار، استفاده کمتری دارند اما بسیار سریع و آسان خطوط لباس را صاف می کنند.

مزایای بخارگر یا اتو بخار ایستاده

اتو بخار برای بهتر انجام شدن کار و جلوگیری از سوختن فرش یا پارچه به میز اتو نیاز دارد، اما اتو بخار ایستاده یا بخارگر نیازی به این موارد ندارد. شاید استفاده از اتو به امری متداول و معمول تبدیل شده باشد اما هنوز هم هستند کسانی که ندانند چگونه باید اصولی و درست از اتو استفاده کنند.

درست اتو کردن به مهارت و تجربه فراوان نیاز دارد و برای یادگیری بسیاری از تکنیک ها باید صبر پیشه کرد. اما استفاده از بخارگر بسیار آسان است. فقط کافیست سر بخارگر را گرفته و آن را از پایین به بالا حرکت دهید و بگذارید بخار کارش را انجام دهد. اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که بخارگر به شما خط اتو نمی دهد، اگر برای شلوار و لباس خود خط اتو می خواهید باید از اتو استفاده کنید.

 

استفاده از بخارگر در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد. دیگر لازم نیست برای اتو کشیدن لباس خود را صاف روی میز اتو پهن کنید و اتو را چندین بار روی سطح لباس بکشید. لباس را آویزان کرده و سری بخار را روی پارچه بکشید. این حرکت فرایند اتو زدن را برای شما سریع تر می کند و باعث می شود در زمان صرف جویی کنید.

بخارگر فقط برای صاف کردن خطوط لباس نیست، می توانید تخت خواب و پرده را نیز با آن تمیز کنید، زیرا بخار درون مخزن دستگاه آنقدر داغ است که بتواند میکروب های آنها را از بین ببرد.

ویژگی های اصلی دستگاه بخارگر

بخارگرها مانند اتوها قابلیت های متفاوتی دارند، جنس کفی اکثر آن ها از تفلون است.
مخزن آب دارند و قابلیت تنظیم دمای بخار خروجی نیز در بعضی از آن ها تعبیه شده است، همچنین حرارت دستگاه را می توان با توجه به جنس پارچه تغییر دارد.
نمونه های هوشمند تر آن ها نشانگر مخصوص برای مخزن آب دارند تا در صورتی که آب دستگاه رو به اتمام بود شما سریعا مطلع شوید.
در بعضی از بخارگرهای ایستاده رسوب زدایی به صورت اتوماتیک انجام می شود ولی در نمونه های دستی و کوچکتر حتما باید از آب جوشیده شده استفاده کرد.
قطع هوشمند و خودکار، بخار دهی پیوسته، سیستم اسپری آب، سیستم ضد چکه و … از امکاناتی است که تنها روی بعضی از مدل ها تعبیه شده است.
معایب بخارگر

همانطور که اشاره کردیم دستگاه بخارگر می تواند چین و چروک روی لباس را صاف کند اما نمی تواند خط اتو روی لباس بیاندازد. علاوه بر این صاف کردن خطوط عمیق با بخارگر کار دشواری به حساب می آید، ممکن است ظاهر لباس عاری از هرگونه خطی باشد اما وقتی آن را جلوی نور خورشید بگیرید این چروک به وضوح قابل مشاهده باشد.

برای بخار دادن به لباس ها باید بخارگر را در دستان خود نگه دارید، این امر می تواند برای شما بسیار خسته کننده باشد، به خصوص اگر لباس های زیادی برای اتو دارید. پس به وزن بخارگر و البته میزان و ظرفیت مخزن آن توجه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Robot Vacuums: Are They Really Worth It? (10 Benefits to Consider)
۱- امکان جارو کردن زمان بندی شده
این مسئله جالبی است که شما می توانید روز فعالیت جاروبرقی رباتیک را از قبل تعیین کنید یا حتی ساعت فعالیت را مشخص کنید.در این صورت خانه شما با کمترین دخالت انسانی تمیز می شود.

۲- جاهایی که دسترسی سخت دارند را به جاروبرقی رباتیک بسپارید.
وقتی خانه را به روش رایج تمیز جارو می کنیم، معمولا اطراف مبل ، کاناپه یا سایر وسایل و اثاثیه منزل را تمیز می کنیم اما جاروبرقی رباتیک می تواند دغدغه شما برای نظافت خانه را تا حد زیادی برطرف کرده و نقاطی که دسترسی به ان ها راحت نیست را برای شما تمیز کند.

۳- تمیز کردن نقطه ای
معمولا جاروبرقی رباتیک این امکان را به شما می دهد تا یک نقطه خاص را به صورت متمرکز پاکسازی کنید. اگر فقط قصد دارید که بخش خاصی از خانه تمیز شود این گزینه برای شما مناسب است.

۴- نظافت چند سطحی
این مدل جاروبرقی فقط مختص به فرش نیست و برای پارکت، لمینت، سنگ، کاشی قابل استفاده است.

 

معایب جارو برقی رباتیک
۱- گران است!
نکته ای که در همین اول کار باید خدمت شما عرض کنیم این است که قیمت یک جاروبرقی رباتیک چند برابر جارو برقی معمولی است. اگر تمایل پیدا داشتید که یک جاروبرقی رباتیک مناسب خریداری کنید و به قیمت ۸-۹ میلیون تومان برخورد کردید، زیاد تعجب نکنید.

۲- دستگاه گیر می کند.
از آنجایی که این وسیله هوشمند و به عبارتی ربات است ممکن است در عملکرد دچار نقص شود به این صورت که در گوشه ای از خانه گیر کند یا موانع را به درستی تشخیص ندهد. به هر حال نکته اینجاست که جاروبرقی رباتیک ممکن الخطا است!

۳- باز هم به جاروبرقی نیاز خواهید داشت.
علی رغم این که جاروبرقی روباتیک به صورت اتوماتیک عمل میکند و نظافت عمومی را انجام می دهد ولی به هر حال گوشه ها و مکان هایی هست که نمی توانید از این وسیله استفاده کنید. داشتن این وسیله تا حد مطلوبی می تواند نیاز شما به جاروبرقی را کاهش دهید ولی خبر بد این است که شما همچنان به وسیله ای که آن را همراه داشته باشید و تحت اراده و اختیار شما کار کند، نیاز دارید.

۴- زمان
شاید جاروبرقی رباتیک از نوع معمولی آن پر سر و صدا تر نباشد اما مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خانه را تمیز می کند. پس شما مجبورید صدایی را تحمل کنید که دوست ندارید آن هم برای مدت بیشتر.



:: برچسب‌ها: جاروبرقی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Beko VRT61921VI 21V 2-in-1 Cordless Vacuum Cleaner - Grey | Robert Dyas

جارو شارژی و یا همان جاروهای بی‌سیم، وسایل سبکی هستند که با استفاده از انرژی باتری، گرد و غبارها را از بین برده و به داخل محفظه خود می‌کشانند. امروزه در بیشتر خانه‌ها، از جاروهای شارژی به‌تنهایی و یا در کنار جاروبرقی‌ها سیمی استفاده می‌شود.

جاروهای شارژی یکی از این وسایل کاربردی هستند، که با توجه به طراحی ظریف و بی‌سیم بودن آن، می‌توانید به‌وسیله آن ها، پله‌ها، لوازم داخلی، شکاف‌ها، مبلمان، پرده، قفسه‌ها و قسمت‌های غیرقابل‌دسترس و حتی ماشین خود را تمیز کرده و به وسیله آن خاکروبی کنید.

البته این جاروها ظرفیت و گنجایش کمتری دارند و باید زودبه‌زود مخزن آن را تخلیه کنید و از آنجا که با باتری کار می‌کنند، عمر باتری آن‌ها نیز محدود است. معیاری که بیشترین تأثیر در خرید جاروهای شارژی را دارد، قدرت و عمر باتری آن‌ها می‌باشد.

درصورتی‌که جارو شارژی شما از باتری با توان کمی برخوردار باشد، شما بعد از اندکی استفاده باید آن را شارژ کنید و این کار وقت زیادی از شما می‌گیرد. این محدودیت‌ها باعث می‌شود در هنگامی‌که می‌خواهیم مساحت زیادی از خانه را تمیز کنیم، این جاروها کاربردی چندانی نداشته باشند.

به‌طورکلی جاروهای شارژی، می‌توانند فواید بسیار زیادی داشته باشند، اما درصورتی‌که مدل مناسب و با کیفیتی خریداری نکنید، دردسرهایی ایجاد می‌کنند که ممکن است بعد از مدتی استفاده آن را کنار گذاشته و از خرید خود پشیمان شوید.

در این مطلب می‌خواهیم جاروهای شارژی را با جاروبرقی‌های معمولی مقایسه کرده؛ انواع آن را ذکر کنیم و ویژگی‌های آن را به شما شرح دهیم تا با دید بازتری به خرید بپردازید.

انواع جاروهای شارژی:
جاروهای شارژی در سه مدل دستی و پارویی(عصایی) و هوشمند ارائه می‌شوند که در برخی مدل‌ها از هر دو قابلیت دستی و پارویی استفاده شده است و شما می‌توانید بسته به نوع استفاده خود آن را به حالت کوچک و دستی و یا پارویی و عصایی تبدیل نمایید.

• مدل دستی:

مدل‌ها دستی آن کوچک‌تر هستند و محدودیت حرکتی کمتری دارند و به‌راحتی در کشو و کمد شما جای می-گیرند. برای جارو کردن گوشه‌ها و فضاهای کوچک و غیرقابل‌دسترس، بیشتر از جاروهای پارویی کاربرد دارند. این جاروها سبک‌تر هستند و به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند و شما می‌توانید برای نظافت ماشینتان از آن استفاده کنید.

• مدل پارویی (عصایی):

در مقابل مدل‌های پارویی یا عصایی مانند بخارشوی و جاروبرقی‌ها سیمی هستند. اندازه آن‌ها نسبت به جاروبرقی‌های معمولی کوچک‌تر بوده و بسیار سبک‌تر می‌باشد. بنابراین به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کنید و با استفاده از سری‌های متنوعی که دارد فضاهای کوچک و غیرقابل‌دسترس را خاک‌روبی نمایید.

این جاروها در مقایسه با جارو شارژی دستی، بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند.

• مدل‌های جارو شارژی هوشمند:

ازآنجاکه در طراحی بدنه این جاروها از سیم استفاده نشده است؛ بنابراین مدل‌های هوشمند آن می‌توانند با استفاده از سنسورهایی که روی آن قرار دارد به‌صورت حرکت افقی و عمودی، تمام خانه را تمیز کنند، بدون آنکه به وسیله¬ای برخورد داشته باشند.

فواید جاروهای شارژی (بی‌سیم):
وزن کمتر:
جاروهای شارژی سبک‌تر هستند، نمونه‌های عصایی جاروهای شارژی، به‌طور متوسط ۳ کیلوگرم وزن دارند، این عدد در مقایسه با جاروبرقی‌های سیمی که وزن معادل با ۷ کیلوگرم دارد، بسیار سبک‌تر است. همانطور که می دانید، جاروهای شارژی دستی بسیار سبک‌تر می‌باشند. بنابراین با خرید جارو شارژی به‌راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کرده و بدون نیاز به پریز برق در هر نقطه از خانه از آن استفاده کنیم. بسیاری از ما، به دلیل سنگین بودن جاروبرقی‌های سیمی و سختی جابه‌جا کردن آن، از این وسیله‌ها کمتر استفاده می‌کنیم.



:: برچسب‌ها: جاروشارژی، ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Best beard trimmers 2021: From Braun to Philips | British GQ
استفاده از ماشین‌های اصلاح که جزو لوازم اصلاح صورت مردانه است امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیاری از مردان به دنبال خرید این دستگاه هستند. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید سعی کنید اطلاعات خود را در مورد ماشین اصلاح بالا ببرید. اولین چیزی که می‌خواهیم درباره این ماشین‌ها برایتان توضیح دهیم انواع تیغه در ماشین اصلاح است.
به طور کلی ماشین‌های ریش تراش دو نوع تیغه دارند:

ماشین ریش تراش با تیغه چرخشی
ماشین ریش تراش با فویلی
ماشین ریش تراش با تیغه چرخشی
اگر می‌خواهید یک اصلاح خیلی تمیز و فوق العاده داشته باشید، ریش تراش با تیغه چرخشی بهترین گزینه برای شماست. تیغه‌های این مدل بیضی شکل بوده و استفاده از آن بسیار راحت است. این مدل ریش تراش صدای کمی دارند و موهای خیلی بلند را هم می‌تواند به خوبی اصلاح کند.

ماشین اصلاح فویلی
تیغه‌های ریش تراش فویلی زیر یک فویل محافظ قرار گرفته و به جای اینکه چرخش داشته باشند، دارای حرکت رفت و برگشتی هستند. در ریش تراش‌های فویلی چند تیغه وجود دارد. به طور مثال ریش تراش‌های با چهار تیغ، سریع تر از سه تیغه‌ها صورت را اصلاح می‌کنند. دقت کنید زمانی که با ریش تراش فویلی کار می‌کنید، دست شما باید حرکت رفت و برگشتی داشته باشد نه حرکت چرخشی

تفاوت تیغه سرامیک و فولادی
همه ماشین‌های اصلاح تیغه ثابت (تیغه زیری) دارند که جنس آن از فولاد است. برخی ماشین‌ها تیغه متحرک هم دارند که از جنس سرامیک می‌باشد. این دو جنس تیغه تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌توان گفت تیغه سرامیکی تیزتر از فولادی بوده و کند نخواهد شد. اما در در کنار این نکته مثبت، تیغه سرامیکی در صورت ضربه خوردن امکان شکستگی دارد.

انواع باتری‌های ماشین اصلاح سر
ماشین‌های اصلاح به طور کلی دو نوع باتری دارند که عبارتند از:

باتری لیتیومی
باتری نیکلی
این دو نوع باتری علاوه بر تفاوت در کارکرد، در قیمتشان هم با یکدیگر اختلاف دارند. دلیل این اختلاف قیمت هم این است که باتری‌های لیتیومی ماشین‌های اصلاح، برای شارژ به مدارهای پیشرفته‌ای نیاز دارند و همین مسئله باعث ایجاد اختلاف در قیمت‌ها می‌شود. در ادامه ویژگی‌های این دو نوع باتری را برایتان بیشتر توضیح می‌دهیم:

باتری لیتیومی
باتری لیتیومی یکی از انواع باتری‌های ماشین اصلاح سر می‌‌باشد. از ویژگی‌های این نوع باتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این نوع باتری طول عمر بسیار بالایی دارد
قابلیت شارژ سریع داشته و در کمتر از ۲ ساعت شارژ می‌شود
باتری نیکلی
یک نوع دیگر از باتری‌های ماشین اصلاح سر باتری نیکلی می‌باشد که از ویژگی‌های این باتری می‌توان موارد زیر را نام برد:

باتری نیکلی از جنس نیکل ساخته شده است
شارژ این باتری طولانی مدت بوده و تا ۸ ساعت طول می‌کشد
نکات مهم و کاربردی هنگام تهیه ماشین اصلاح صورت و سر
اگر به دنبال راهنمای خرید ماشین اصلاح صورت و سر هستید و می‌خواهید اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشید ما سعی کرده‌ایم تمامی نکاتی که در زمان خرید ماشین اصلاح باید به آن دقت شود را برایتان جمع آوری کنیم. پس با ما همراه باشید تا نکات مهم و کاربردی هنگام تهیه ماشین اصلاح صورت و سر را بدانید.

قیمت
قیمت یکی از موارد مهم در زمان خرید هر وسیله است. ابتدا مشخص کنید که قصد دارید در چه رنج قیمتی ماشین اصلاح خریداری کنید چون با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید باید ببینید می‌توانید یک ماشین ریش تراش گران قیمت با کیفیت فوق العاده عالی بخرید یا یک ماشین اصلاح ارزان با کیفیت متوسط ؟

برق یا باتری
قبل از این که اقدام به خرید ماشین اصلاح صورت و سر کنید، مشخص کنید که می‌خواهید ریش تراش باتری دار بخرید یا یک ریش تراش که با قدرت برق کار می‌کند؟
نکته‌ای که در مورد ماشین‌های اصلاح باتری دار وجود دارد این است که این ابزار قابل حمل بوده و شما می‌توانید به راحتی آن را با خودتان حمل کنید. علاوه بر این اغلب این ماشین‌ها ضدآب بوده و برای اصلاح زیر دوش هم کاربرد دارند. اما از لحاظ قدرت اگر بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم که قدرت ریش تراش‌های باتری دار خیلی کمتر از ریش تراش‌های سیمی است و برای اصلاح موهای بسیار بلند کارایی ندارند.

در کل این ریش تراش‌های باتری دار و شارژی عمرشان نسبت به ریش تراش‌های سیمی که با برق مستقیم کار می‌کنند، کمتر است.

داشتن شانه
حتما دقت کنید ماشین اصلاحی که می‌خرید، شانه مخصوص با درجه‌های قابل تنظیم داشته باشد. چون با استفاده از این شانه‌ها می‌توانید هر اندازه دلخواهتان بود، ریش یا موها را کوتاه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

عوارض دستگاه های غیر استاندارد تصفیه هوا

در صورتی که تصمیم گرفته اید تا یک تصفیه کننده هوا با کیفیت مناسب برای منزل خود خریداری نمایید، احتمالا در مورد آن بسیار تحقیق کرده اید و از فواید آن که باعث بهبود سلامتی شما می شود آگاهی کامل دارید. اما آیا می دانید این محصولات ممکن است در کنار تمام فواید، چنان چه به صورت غیر استاندارد و با کیفیت قابل قبول ساخته نشوند، مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجاد کنند. قبل از اینکه بدانیم عوارض دستگاه تصفیه هوا چیست و چگونه می تواند مضر بوده و سلامتی را تهدید کند، ابتدا بهتر است بدانیم که تصفیه هوا چه کاری انجام می دهد و چگونه برای ما مفید است.

دستگاه های تصفیه هوا برای سلامتی شما چه می کنند؟

دستگاه تصفیه هوا می تواند کیفیت زندگی کسانی که از بیماری هایی مانند فیبروز ریوی رنج می برند را بهبود ببخشد. فیلترهای به کار رفته در این دستگاهها، قادر است که ذرات ریز و آلاینده های هوا مانند گرد و غبار و آلاینده ها را به دام بیاندازد. همان طور که می دانیم در صورتی که آلاینده های هوا کنترل نشوند، برای بیمارانی که از مشکلات ریوی رنج می برند بسیار ضرر خواهند داشت، زیرا می توانند به ریه ها آسیب بیشتری وارد کنند. حتی در صورتیکه شما مشکل سلامتی یا ریوی خاصی هم ندارید این دستگاهها با تصفیه کردن هوای منزل می توانند برای شما مفید باشند. درواقع، شما با استفاده از دستگاههای تصفیه هوا می توانید هوایی که تنفس می کنید را پاکسازی کنید با این کار محرک های موجود در هوا که ممکن است سبب تحریک ریه و ایجاد آلرژی شوند را نیز از بین می برید.

آیا استفاده از دستگاههای تصفیه هوا می تواند ضرر داشته باشد؟

آیا استفاده از دستگاههای تصفیه هوا می تواند ضرر داشته باشد؟آیا استفاده از دستگاههای تصفیه هوا می تواند ضرر داشته باشد؟

هنگامی که با آگاهی از تمام فواید این دستگاه، تصمیم گرفتید که در جهت خرید دستگاه تصفیه هوا برای منزل خود اقدام کنید، باید عوارض و خطرات احتمالی آن ها را هم در نظر داشته باشید. در ادامه این خطرات احتمالی شرح داده می شود.

انتشار گاز ازون

اولین مورد از عوارض دستگاه تصفیه هوا که باید بررسی شود استفاده از ازون در آن ها است. همه ما می دانیم که لایه ازون اشعه ماورا بنفش مضری که ممکن است سبب ایجاد انواع بیماری ها مثل سرطان پوست در انسان شود را جذب می کند. اما باید دید استفاده از این گاز چه نقشی در خطرات دستگاه تصفیه هوا خواهد داشت. ازون یک گاز بسیار واکنش پذیر است بنابراین این احتمال وجود دارد که با مولکول های موجود در سیستم تنفسی ما واکنش داده و مشکلات سلامتی ایجاد کند. برخی از دستگاه های تصفیه هوا اصطلاحاً مولد ازون هستند، زیرا از ازون برای تصفیه هوا استفاده می کنند. ازون سبب ایجاد کپک نیز می شود. با این وجود، تولیدکنندگان از نام ازون برای افزایش فروش خود استفاده می کنند و از این که به شما بگویند ازون استنشاق شده می تواند ضرر بیشتری داشته باشد خودداری می کنند.

اثرات استنشاق ازون چیست؟

اثرات استنشاق ازون چیست؟اثرات استنشاق ازون چیست؟

برخی از عوارض دستگاه تصفیه هوا که مربوط به استنشاق ازون تولید شده به وسیله دستگاه است عبارتند از:

  • سرفه کردن
  • تحریک گلو
  • مشکل تنفسی

اگر شما یا کسی که با او زندگی می کنید از بیماری تنفسی رنج می برید، استنشاق ازون علائم شما را تا حدی جدی تر می کند. اگرچه این علائم در واقع دلایلی بوده اند که شما تصمیم به خرید یک تصفیه هوا گرفته اید تا شاید باعث بهبود آن ها شوید اما ازون می تواند این مشکلات را بیشتر کند. ازون ممکن است آسم شما را تشدید کرده، سبب تحریک ریه شده و تنگی نفس به همراه داشته باشد و هم چنین موجب تورم در مجاری هوایی شما گردد. بنابراین شاید بهتر باشد که قبل از خرید به طور کامل عوارض استفاده از این نوع دستگاه ها را بررسی کنید.

چرا برخی از شرکت ها به فروش دستگاه های تصفیه هوای تولید کننده ازون ادامه می دهند؟

با توجه به همه مشکلاتی که در مورد ازون گفته شد شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا این دستگاهها هنوز به طور قانونی در بازار به فروش می رسند. یکی از دلایل آن این است که بنا بر دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها برای واحدهای صنعتی، مقدار ازون در این دستگاهها کم بوده و در محدوده بی خطر قرار دارد. در هر صورت اگر شما همچنان اصرار به خرید یک تصفیه کننده مولد ازون دارید بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که  توسط یک شرکت حرفه ای تصفیه کننده های ازونی تولید شده باشد.

تجمع آلاینده ها

تجمع آلاینده هاتجمع آلاینده ها

دومین مورد از عوارض دستگاه تصفیه هوا پس از ایجاد ازون، تجمع آلاینده ها است. مشکل تجمع آلاینده ها معمولا در دسته دیگری از دستگاه های تصفیه هوا با عنوان دستگاه های تصفیه هوای یونی، بیشتر متداول است.

دستگاه های تصفیه هوای یونی چگونه کار می کنند؟

این دستگاه های تصفیه هوای یونی، که معمولاً به عنوان یونیزه کننده نیز شناخته می شود، ذراتی با بار منفی را در هوا آزاد می کند. این ذرات خود را به ذرات دارای بار مثبت که شامل آلاینده هایی مانند گرد و غبار، باکتری ها و مواد حساسیت زا هستند رسانده و به آن ها متصل می شوند بنابراین وزن کل آن ها برای معلق بودن در هوا زیاد شده و در نتیجه روی زمین افتاده و یا به قسمت های مختلف خانه مانند دیوارها، تلویزیون، مبل و حتی تختخواب می چسبند.

تاثیر دستگاههای تصفیه یونی بر روحیه افراد

تاثیر دستگاههای تصفیه یونی بر روحیه افرادتاثیر دستگاههای تصفیه یونی بر روحیه افراد

شاید جالب باشد که بدانید این دستگاه ها، علاوه بر پاکسازی، از طریق یون های موجود در هوا می توانند روحیه شما را نیز بهبود ببخشند. یک مطالعه بر روی ذرات دارای بار منفی نشان داد که یون ها می توانند به عنوان ضد افسردگی عمل کنند، به خصوص برای کسانی که از اختلالات خلقی رنج می برند، بنابراین ممکن است بخواهید این مورد را هنگام خرید این نوع تصفیه کننده ها در نظر داشته باشید.

دستگاههای تصفیه هوای یونی چگونه موجب تجمع آلاینده ها می شوند؟

باید توجه کرد که یکی از عوارض دستگاه تصفیه هوا که با استفاده از مکانیزم یونی کار می کند این است که آن ها در واقع آلاینده ها را از بین نمی برند. بلکه این ذرات روی سطوح خانه شما باقی می مانند تا بعداً جارو شوند، یا این که حتی کاملاً فراموش شوند! اگر اجازه دهید این ذرات آلاینده و کثیفی ها جمع شوند، سرانجام آن ها دوباره ممکن است قادر باشند به صورت معلق وارد هوای تنفسی شوند. به همین دلیل است که ممکن است برخی به شما در مورد خرید این نوع دستگاهها هشدار بدهند. زیرا در نهایت آن ها خانه شما را از آلاینده ها پاک نمی کنند بلکه تنها این ذرات را جابجا می کنند و در صورتی که شما تمیزکاری خانه را به صورت منظم و با فواصل کوتاه انجام ندهید، این آلاینده ها هنوز هم می توانند به ریه های شما آسیب برسانند.

احتمال عبور آلاینده ها

احتمال عبور آلاینده هااحتمال عبور آلاینده ها

سومین مورد از عوارض دستگاه تصفیه هوا، احتمال عبور آلاینده ها از آن ها است. این بدین معنی است که ممکن است فیلتر دستگاه شما به خوبی کار نکند. تا اینجا در مورد دستگاههای تصفیه هوایی صحبت کردیم که با آزاد کردن موادی مثل ازون یا یون های منفی تلاش می کنند تا هوا را پاکسازی کنند. اما یکی از روش هایی که قبل از این روش ها به کار گرفته می شد و امروزه نیز متداول است استفاده از فیلترها در تصفیه هوا است. یکی از محبوب ترین دستگاه های تصفیه هوا که ممکن است در مورد آن شنیده باشید دستگاه هایی هستند که از فیلترهایHEPA  استفاده می کنند. HEPA مخفف هوای ذره ای با کارایی بالا ( high efficiency particulate air ) است. دستگاه تصفیه هوا تفال مدل PT3030  یکی از تصفیه کننده های با کیفیتی است که از فیلترهای هپا برای پاکسازی هوا استفاده می کند.

فیلتر HEPA چه کاری انجام می دهد؟

این فیلترها از الیاف بی نهایت ریزی تشکیل شده اند که قادر هستند ذرات گرد و غبار، کپک، خز و انواع دیگر ذرات در خانه شما را به دام انداخته و جمع آوری کنند. بنابراین با توجه به جمع شدن ذرات آلاینده در آن، با گذشت زمان انتظار می رود که هر دو تا سه سال یکبار فیلتر نیاز به تعویض داشته باشد. مطابق با استانداردی که توسط وزارت انرژی ایالات متحده وضع شده، تمامی دستگاه های تصفیه کننده که دارای فیلتر HEPA هستند باید ۹۹.۹۷٪ ذرات معلق را جمع آوری کنند. به نظر می رسد استفاده از فیلترهای HEPA طبیعی ترین روش برای از بین بردن ذرات معلق در هوا است، اما آیا خطراتی به صورت پنهان در آن وجود دارد که مثل تصفیه کننده های مولد ازون و تصفیه کننده های یونی سلامتی شما را تهدید کند؟

آیا فیلترهای HEPA برای ما بی خطر هستند؟

آیا فیلترهای HEPA برای ما بی خطر هستند؟آیا فیلترهای HEPA برای ما بی خطر هستند؟

اشاره شده است که فیلترهای HEPA تنها ذرات فیزیکی هوا را از بین می برد، بنابراین سایر مواد و آلاینده های شناور در خانه شما چه خواهند شد؟ موادی مانند ترکیبات آلی فراری (VOCs) که در محصولات نظافتی و حتی محصولات زیبایی وجود دارند چگونه جمع آوری خواهند شد؟ این گونه مواد بسیار کوچکتر از اندازه ای هستند که در طراحی فیلترهای هپا بتوانند به دام بیفتند. بنابراین حتی اگر تصفیه هوای HEPA داشته باشید این مواد در خانه باقی می مانند. برخی از VOC ها سرطان زا هستند و وجود آن ها در هوای خانه می تواند برای سلامتی خطر آفرین باشد. اگرچه احتمال وجود این مواد در هوای خانه و ایجاد مشکل برای افراد بسیار کم است اما بهتر است از آن چشم پوشی نشود. استفاده از فیلترهای کربن فعال، در کنار فیلترهای هپا می تواند آلاینده هایی مثل مواد شیمیایی و بوها را نیز تصفیه کند.

آیا فیلترهای هپا می توانند ویروس COVID-19 را به دام بیاندازوند؟

این یک تصور غلط رایج است که HEPA می تواند ویروس کرونا را از هوا فیلتر کند. در حقیقت، با توجه به وقایع اخیر، تحقیقاتی در مورد این موضوع شروع شده و در حال انجام است، اما هنوز اطمینانی در مورد فیلتر کردن این ویروس وجود ندارد. با این حال، اگرچه توانایی فیلترهای هپا در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا اثبات نشده است، اما در برخی شرایط ممکن است مفید باشد. برای مثال در سال ۲۰۰۳ در هنگام شیوع SARS، به بیمارستان های هنگ کنگ توصیه شد از دستگاه های تصفیه هوا از نوع فیلتر HEPA در بخش های مختلف جهت کاهش احتمال انتقال بیماری استفاده کنند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله ما تلاش کردیم در کنار مزایای دستگاههای تصفیه کننده هوا در مورد مشکلاتی که ممکن است این دستگاه ها برای سلامتی ایجاد کنند نیز صحبت کنیم.  باید توجه کرد که دستگاه های غیر استاندارد و بی کیفیتی که توسط تولید کنندگان نامعتبر تولید می شوند می توانند این مشکلات را به صورت شدیدتر و جدی تر برای شما ایجاد کنند و از جمله دلایل عوارض دستگاه تصفیه هوا باشد. بنابراین بهتر است هنگام خرید، این موارد را در نظر داشته باشید. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین لوازم خانگی است که شما می توانید با اطمینان از استاندارد بودن دستگاه ها و کیفیت و کارایی بالای آن ها خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.

منبع: https://bit.ly/2SqPzu8



:: برچسب‌ها: عوارض دستگاه تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

مخزن نمک ماشین ظرف شویی رو چطور تخلیه کنم؟

نمک ماشین ظرفشویی از عواملی است که با استفاده از آن، اطمینان حاصل می کنید که بهترین عملکرد شستشو و خشک کردن را از ماشین ظرفشویی خود کسب می کنید. شما باید مخزن مربوط به نمک را مرتباً پر کنید. چراغ های هشدار دهنده ای بر روی نمایشگر جلوی برخی از ماشین های ظرفشویی وجود دارد که در صورت نیاز اعلام می کند که نمک ماشین ظرفشویی کم است و لازم است که دوباره پر شود. اما ممکن است تحت شرایطی لازم باشد که این نمک از دستگاه تخلیه شود بنابراین بهتر است با نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی نیز آشنایی داشته باشیم.

آیا نیازی به تخلیه نمک وجود دارد؟

باید توجه داشته باشید که نمک درون محفظه مخصوص در ماشین ظرفشویی خودش در طی سیکل های شست و شو مصرف خواهد شد و معمولا نیازی به نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی وجود ندارد و بهتر است بیشتر به نحوه پرکردن مجدد نمک درون محفظه آن و مسائل مربوطه پرداخته شود.

نمک ماشین ظرفشویی چگونه عمل می کند؟

نمک ماشین ظرفشویی چگونه عمل می کند؟نمک ماشین ظرفشویی چگونه عمل می کند؟

نمک ماشین ظرفشویی نوع خاصی از سدیم کلراید به صورت دانه ریز و کریستالی است. این نمک، با تولید رزین های تبادل یونی، یون های کلسیم و منیزیم محبوس شده در آب را که موجب سخت شدن آن شده اند خارج می کند. دانه های نمک ماشین ظرفشویی، بزرگ تر از نمک های طعام معمولی هستند. زیرا اندازه آن ها باید طوری باشد که حل شدنشان در آب با سرعت آهسته ای انجام شود. نرم شدن و یا به عبارت بهتر کاهش سختی آب مصرفی در ماشین ظرفشویی مزایای زیادی دارد که به برخی از آن ها اشاره می شود. در ادامه بیشتر با نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی و یا پرکردن مجدد آن آشنا می شوید.

بهبود کارایی ماشین ظرفشویی و کاهش مصرف انرژی

یادگیری نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی و همین طور نحوه پر کردن مجدد آن، مساله ضروری است. بهتر است بدانید که در صورتی که آب سخت در ماشین ظرفشویی به کار گرفته شود و فرایند نرم شدن آن توسط نمک به خوبی انجام نشود می تواند در قسمت های مختلف دستگاه رسوب ایجاد کرده و یا باعث انسداد مجراهای آب گردد. از طرف دیگر، نشستن رسوب روی بخش های مختلف دستگاه، ممکن است موجب اتلاف حرارتی، کاهش کارایی دستگاه و مصرف انرژی بیشتر شود. یکی دیگر از مواردی که بهتر است در فواصل زمانی منظم انجام شود استفاده از جرمگیر است. نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش  بسیار ساده است و برای اطلاعات بیشتر می توانید به دفترچه راهنمای ظرفشویی مراجعه کنید.

جلوگیری از ایجاد خش روی ظروف و افزایش براقیت

جلوگیری از ایجاد خش روی ظروف و افزایش براقیتجلوگیری از ایجاد خش روی ظروف و افزایش براقیت

از دیگر مزایای استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی، جلوگیری از ایجاد خط و خش روی ظروف و همچنین افزایش براقیت و درخشش به ویژه در ظروف بلوری و کریستال ها است. شایان ذکر است که اگرچه ابعاد ماشین ظرفشویی بوش متنوع است اما به طور معمول در اغلب آن ها از نمک استفاده می شود.

چگونه باید نمک ماشین ظرفشویی را پر کرد؟

وقتی چراغ نمک ماشین ظرفشویی روشن شد، وقت آن است که آن را دوباره پر کنید. مخزن نمک در داخل ماشین ظرفشویی، در صفحه زیرین ماشین و سمت چپ قفسه پایینی قرار دارد. برای دسترسی به مخزن، قفسه پایین را بیرون آورده و درپوش محافظ مخزن نمک را بردارید. نمک را داخل آن بریزید تا به بالای مخزن برسد، سپس درپوش را ببندید. نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی و یا پرکردن مجدد آن خیلی سخت نیست اما در صورتی که تمایل دارید این کار را خیلی دقیق انجام دهید بهتر است بخش های مربوط به نمک در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6  را نیز مرور کنید. هرگز مخزن نمک را با مواد شوینده پر نکنید زیرا این امر می تواند به سیستم نرم شدن آب آسیب برساند.

تمیز کردن نمک و آب ریخته شده در اطراف محفظه

تمیز کردن نمک و آب ریخته شده در اطراف محفظهتمیز کردن نمک و آب ریخته شده در اطراف محفظه

مخازن نمک ماشین ظرفشویی حاوی آب است و هنگامی که مخزن را با نمک پر می کنید ممکن است این آب سرریز شود. از طرف دیگر، ممکن است نمک نیز به اطراف پاشیده شود. بنابراین در حد امکان از قیف مخصوصی که در لوازمات ماشین ظرفشویی بوش تعبیه شده است استفاده کنید. حتما آب یا نمک ریخته شده در اطراف مخزن را پاک کنید، زیرا ممکن است سبب خراشیده شدن ظروف شیشه ای شود. سپس درپوش مخزن را محکم ببندید و برای شستشوی نمکی که ممکن است درون دستگاه ریخته شده باشد، یک برنامه پیش شستشو یا کوتاهترین برنامه موجود در ماشین خود را اجرا کنید. توجه داشته باشید که دانه های نمکی که زیر درپوش محفظه نمک گیر کرده اند پس از شستشو ممکن است حل شده و موجب شل شدن درپوش شوند. بنابراین پس از اتمام شستشو، دوباره آن را چک کرده و در صورت نیاز محکم کنید.

راه اندازی ماشین ظرفشویی و استفاده از شوینده های مختلف

هنگامی که برای اولین بار می خواهید از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید بهتر است یک سری نکات را در نظر داشته باشید. در ادامه تعدادی از این موارد به ترتیب توضیح داده می شوند:

مرحله اول سختی آب را اندازه بگیرید

مرحله اول سختی آب را اندازه بگیریدمرحله اول سختی آب را اندازه بگیرید

همان طور که در بحث های مربوط به نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی شرح داده شد سختی آب برای جلوگیری از ایجاد لکه و افزایش براقیت ظروف و همچنین کاهش مصرف انرژی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل لازم است تعیین سختی آب قبل از اولین استفاده از ماشین ظرفشویی انجام شود. می توان از نوارهای تست سختی آب که همراه با ماشین ظرفشویی ارائه می شود استفاده کرد. نوار تست را برای یک ثانیه با آب شیر مرطوب کرده و آب اضافی آن را خشک کنید. بعد از حدود یک دقیقه خواهید دید که آب شیر منزل شما چقدر سخت است.

مرحله دوم: سیستم نرم شدن آب را تنظیم کنید.

هنگامی که میزان سختی آب شیر منزل خود را تعیین کردید، سیستم داخلی ماشین ظرفشویی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. شما می توانید دستورالعمل های مربوط به این مورد را در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی که حاوی یک جدول سختی آب است پیدا کنید.

مرحله سوم استفاده از نمک

مرحله سوم استفاده از نمکمرحله سوم استفاده از نمک

وقتی برای اولین بار از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید معمولا مخزن مربوطه حاوی نمک است و فقط کافی است که مقداری آب به آن اضافه شود. برای بارهای بعدی مطابق با آن چه که قبلا در قسمت نحوه تخلیه نمک ماشین ظرفشویی و یا پرکردن مجدد آن شرح داده شد باید عمل کرد.

مرحله چهارم: مواد کمک آبکشی و مواد شوینده اضافه کنید.

می توانید از قرص، پودر یا مایع شوینده در کنار کمک آبکشی، در دستگاه خود استفاده کنید، اما هرگز از مایع لباسشویی استفاده نکنید. دوز مواد شوینده باید همیشه بسته به میزان آلودگی ظرف ها و قابلمه ها به صورت جداگانه تنظیم شود. انواع مواد شوینده، جرمگیر و یا سایر مواد لازم برای ماشین ظرفشویی های بوش را می توانید از فروشگاه لوازم خانگی بوش جرمنی تهیه کنید.

مواد کمک آبکشی

مواد کمک آبکشیمواد کمک آبکشی

همان طور که گفته شد یکی از مزایای نمک برای ماشین ظرفشویی، جلوگیری از ایجاد لکه بر روی ظروف است. یکی دیگر از موادی که برای جلوگیری از لکه و ایجاد براقیت در ماشین ظرفشویی استفاده می شود موادی به نام کمک آبکشی (rinse aid) هستند. مواد کمک شستشو در حین شستشوی نهایی آب را روی سطح ظرف ها پخش کرده و به روند خشک شدن کمک کرده و از خشک شدن قطرات آب بر روی ظروف و باقی ماندن آثار آب جلوگیری می کند. وقتی چراغ کمک شستشو روی ماشین ظرفشویی شما روشن شد، وقت آن است که آن را دوباره پر کنید. مخزن کمک شستشو، کنار مخزن مواد شوینده قرار دارد. درپوش مخزن را باز کنید ، ظرف شستشو را در آن بریزید تا مخزن پر شود و درب آن را محکم ببندید.

مرحله پنجم: یک سیکل شست و شو با دمای بالا را اجرا کنید

هنگامی که این پنج مرحله را دنبال کردید ، بدون اینکه ماشین ظرفشویی را بارگذاری کنید، یک شستشو با دمای بالا انجام دهید. به این ترتیب ماشین ظرفشویی شما آماده خواهد بود.

منبع: https://bit.ly/3vaoSIU



:: برچسب‌ها: نمک ماشین ظرفشویی ، ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

تفاوت غذا ساز با خرد کن چیست کدام یک برای آشپزخانه کاربردی تر است؟

ممکن است شما نیز در هنگام خرید لوازم برقی برای آشپزخانه خود با این سوال روبرو شده باشید که فرق غذاساز با خردکن دقیقا در چه مواردی است و کدام یک برای شما می تواند گزینه مناسب تر و کاربردی تری باشد؟ اگرچه این دو وسیله برقی از پراستفاده ترین وسایل در آشپزخانه های امروزی هستند و زمان پخت و پز را به طور موثری کاهش می دهند، اما در بسیاری از موارد تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که هنگام انتخاب باید آن ها را مورد توجه قرار داد. برای این که با ویژگی ها و موارد کاربرد هر دستگاه و تفاوت هایشان با یکدیگر آشنا شوید و تصمیم درست تری برای خرید داشته باشید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ببینید شما واقعاً به کدام دستگاه نیاز دارید؟

تفاوت ظرفیت مورد استفاده غذا ساز و خردکن

یک دستگاه غذا ساز و یک دستگاه خرد کن هردو مواد غذایی را برای ما خرد می کنند اما یک فرق غذاساز با خردکن در ظرفیت این دو دستگاه است. غذا ساز بزرگتر است و بسته به مدل می تواند حدود هفت تا دوازده پیمانه مواد غذایی را هر بار، خرد و آماده کند در حالی که ظرفیت خرد کن چیزی در حدود یک تا چهار پیمانه است. بنابراین برای انتخاب بین این دو باید به حجم و مقدار مواد غذایی که اغلب نیاز داریم تا خرد شود دقت کنیم در صورتی که یک خانواده پرجمعیت دارید و یا دستگاهی می خواهید که برای آماده سازی مواد غذایی در میهمانیها به شما کمک کند غذاساز گزینه مناسب تری به نظر می رسد اما اگر استفاده روزانه در یک خانواده دو یا سه نفره مورد نظر شما است شاید خرید یک دستگاه خردکن که جمع و جورتر است مطلوب تر باشد.

با غذا سازها چه کاری می توان انجام داد؟

با غذا سازها چه کاری می توان انجام داد؟با غذا سازها چه کاری می توان انجام داد؟

از جمله موارد فرق غذاساز با خردکن می توان به تفاوت در عملکردهای آن ها اشاره کرد. اگرچه غذا ساز، مواد غذایی را خرد می کند اما با توجه به مدل و لوازم جانبی آن، عملکردهای متنوع دیگری نیز می تواند داشته باشد که کارایی دستگاه را بالا می برد و موجب می شود که دستگاه غذا ساز کاربردی تر به نظر برسد. به عبارت دیگر غذا سازها معمولا چند کاره نامیده می شوند. زیرا این دستگاه ها به طور معمول با دستگاه هایی مثل مخلوط کن، آسیاب و در برخی موارد آبمیوه گیری نیز همراه هستند.

لوازم جانبی در غذا سازها چه اهمیتی دارند؟

از جمله مواردی که برای مقایسه و بررسی فرق غذاساز با خردکن  می توان به آن اشاره کرد این است که غذا سازها معمولا تعداد زیادی لوازم جانبی مختلف مثل تیغه ها و دیسک های متنوع به همراه خود دارند که با آن ها می توان رنده کردن، برش دادن، ورز دادن خمیر، همزدن، خرد کردن سبزیجات و حتی چرخ کردن گوشت را نیز انجام داد. برای مثال غذاساز تفال مدل HR7776 علاوه بر کاربرد های نام برده شده امکان خرد کردن یخ و آب گیری از مرکبات را نیز به شما می دهد. این در حالی است که خرد کن ها معمولا لوازم جانبی خاصی ندارند.

دستگاه های خرد کن برای چه کارهایی مناسب هستند؟

دستگاه های خرد کن برای چه کارهایی مناسب هستند؟دستگاه های خرد کن برای چه کارهایی مناسب هستند؟

در مقایسه دستگاه خرد کن با غذا ساز می توان گفت که این دستگاه فقط همان عملکرد خرد کردن و نهایتا تا حدی مخلوط کردن را انجام می دهد و در واقع تک کاره محسوب می شود زیرا معمولا دارای تیغه های اضافه و قابل تعویض نیست. آن ها برای کارهای کوچک روزمره در آشپزخانه مانند خرد کردن سریع چند ماده برای استفاده در سالاد یا دسر (به عنوان مثال پیاز، آووکادو یا میوه ) عالی عمل می کنند. علاوه بر این سر و صدای کمتری نیز نسبت به غذا سازها ایجاد می کنند.

تفاوت قیمتی غذا ساز و خردکن

یک فرق غذاساز با خردکن که در هنگام خرید ممکن است مهم باشد، قیمت دستگاه ها است. هزینه یک دستگاه غذا ساز درجه یک بسیار بیشتر از یک دستگاه خردکن عالی درجه یک است. این تفاوت قیمت به هزینه های ساخت دستگاه ها مربوط می شود. همان طور که گفته شد دستگاه غذا ساز قابلیت های مختلفی را ارائه می دهد بنابراین لوازم جانبی بیشتری همراه خود دارد و به تبع آن قیمتش بالاتر خواهد رفت.  اما در صورتی که تصمیم به خرید یک غذا ساز گرفتید، توصیه می شود سعی نکنید بیش از حد در قیمت آن صرفه جویی کنید. خرید یک محصول با کیفیت موجب می شود خدمات با دوام بیشتری به شما ارائه شود.

تفاوت در سهولت تمیز کردن

تفاوت در سهولت تمیز کردنتفاوت در سهولت تمیز کردن

یک مشکل رایج در مورد غذا سازها این است که تمیز کردن و شستن آن ها معمولا زمان بر است. مطمئناً شما ممکن است از دوست یا یکی از اعضای خانواده خود شنیده باشید که از غذا ساز خود به اندازه ای که فکر می کردند، استفاده نمی کنند زیرا ترجیح می دهند زمان خود را برای تمیز کردن و شستشوی قطعات آن پس از استفاده، صرف نکنند.

فضای مورد نیاز برای نگه داری

همان طور که گفته شد خرد کن ها کوچک تر از غذا سازها هستند و فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کنند. اما غذا سازها معمولا بزرگ تر بوده و لوازم جانبی زیادی به همراه دارند بنابراین به فضای بیشتری در آشپزخانه یا کابینت ها احتیاج دارند.

آیا باید یک غذا ساز بخرید یا یک دستگاه خردکن؟ یا هر دو؟

آیا باید یک غذا ساز بخرید یا یک دستگاه خردکن؟ یا هر دو؟آیا باید یک غذا ساز بخرید یا یک دستگاه خردکن؟ یا هر دو؟

حالا که تا حدودی با فرق غذاساز با خردکن آشنا شدید باید تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب آشپزخانه شما است. اگر برای تعداد افراد زیادی آشپزی می کنید و یا عاشق آشپزی و امتحان کردن ترکیب مواد غذایی مختلف هستید، به یک غذا ساز نیاز دارید. اما اگر به طور منظم مشغول آشپزی نیستید و فقط برای یک یا دو نفر غذا درست می کنید و علاقه زیادی هم به آشپزی و پخت و پز غذاهای متنوع ندارید، به یک دستگاه خردکن نیاز دارید. اما چه کسی بهتر است هر دو دستگاه غذا ساز و خردکن را داشته باشد؟ اگر یک آشپز جدی هستید، ممکن است نیاز باشد تا هم یک غذا ساز و هم یک خردکن در آشپزخانه داشته باشید چرا که برخی اوقات لازم نیست غذا ساز خود را برای خرد کردن یک پیاز کثیف کنید و این کار را با خرد کن انجام می دهید.

هنگام خرید یک دستگاه غذا ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

در صورتی که با انجام بررسی های کافی در مورد فرق غذاساز با خردکن به این نتیجه رسیدید که خرید یک دستگاه غذا ساز برای شما مناسب است باید برای یک خرید درست به پارامترهای زیادی در مقایسه غذا سازهای مختلف با یکدیگر توجه کنید. در ادامه به برخی از این پارامترها اشاره می شود.

ظرفیت کاسه یا ظرف غذا ساز

ظرفیت کاسه یا ظرف غذا سازظرفیت کاسه یا ظرف غذا ساز

انتخاب اندازه مناسب غذا ساز بیشتر به تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد. هم چنین در صورتی که اغلب اوقات مهمان دارید بهتر است غذا سازهای با ظرفیت های بالاتر را انتخاب کنید. از طرف دیگر، جنس این کاسه ها یا ظرف ها نیز مهم است مثلا در صورتی که تمایل دارید دستگاه مورد نظر شما خرد کردن یخ را نیز انجام بدهد بهتر است دقت کنید که ظرف مربوطه از جنس شیشه پیرکس باشد.

توجه به تنوع و جنس تیغه ها و دیسک ها

یک غذا ساز خوب باید چندین نوع تیغه مختلف برای عملکردهای مختلف مانند خرد کردن، آسیاب کردن، پوره کردن و غیره داشته باشد. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. بهترین تیغه ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. آن ها بالاترین دوام و عملکرد را ارائه می دهند. برخی مدل ها ممکن است امکانات ویژه ای نیز در اختیار خریداران قرار دهند برای مثال غذاساز بوش مدل ۵۵۲۹ دارای تیغه ای جهت تهیه قطعات مربعی میوه در اندازه های مناسب برای سالاد میوه است.

توان (وات) دستگاه

توان (وات) دستگاهتوان (وات) دستگاه

خرد کردن اساسا به انرژی زیادی احتیاج ندارد اما عملکرد های خاصی مثل مخلوط کردن خمیر نیروی بیشتری را می طلبند. بسته به کاربرد مورد نظرتان، وات دستگاه را با دقت انتخاب کنید. برای اطمینان از عملکرد می توانید دستگاه های با توان بیشتر از ۷۰۰ وات را انتخاب کنید.

عملکردهای دیگر غذا ساز

همان طور که گفته شد غذا سازها معمولا چند کاره هستند بنابراین در هنگام انتخاب غذا ساز توجه کنید که کدام عملکرد ها را در کنار غذا ساز به شما ارائه خواهد داد.

توجه به بدنه دستگاه

توجه به بدنه دستگاهتوجه به بدنه دستگاه

بدنه دستگاه، هم از لحاظ زیبایی ظاهری و هم از نظر کیفی اهمیت دارد. به طور معمول ظاهر اکثر غذا ساز ها مشابه یکدیگر است و تفاوت های کمی بین آن ها وجود دارد، اما جنس، کیفیت و طراحی آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد. منظور از طراحی این است که دستگاه تحمل لرزش های حین روشن شدن دستگاه را داشته باشد و هنگام کار، به دلیل لرزش های موجود جابجا نشود. پایه های دستگاه نیز در این مورد مهم هستند.

نکات مهم دیگر در انتخاب غذا ساز

یکی دیگر از پارامترهای مهم، توجه به میزان صدای دستگاه است برای مثال غذاساز فیلیپس در اکثر مدل های خود، محصولاتی کم صدا و کم لرزش را ارائه می دهد. تعداد مدهای کارکرد دستگاه نیز از دیگر موارد مهم هستند.

نکات مهم در انتخاب خرد کن ها

از پارامترهای مهم در هنگام خرید خرد کن می توان به اندازه و ظرفیت کاسه خرد کن و توان مصرفی دستگاه اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: غذاساز،خرد کن ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Amazon.com: Juicer Machines Centrifugal Juice Extractor for Whole Fruit and  Vegetables, BPA-Free, Dual Speed and Overheat Overload Protection,  Anti-drip and Detachable Stainless Steel Citrus Juicer, Included Brush:  Kitchen & Dining

راهنمای خرید آبمیوه گیری مطابق با استانداردهای بین المللی
مطمئنا کلمه استاندارد به گوشتان خورده است، استاندارد مجوزی ست که هر کالا و یا خدماتی پس از گذر از فرآیند آزمون، با تایید و یا رد مواجه می شود. گذر از فرآیند آزمون و اخذ مجوز استاندارد، بیانگر کیفیت و قابلیت عرضه آن در بازار داخلی و خارجی می باشد.

همه محصولات برای اینکه بتوانند راهی بازار شوند و به فروش برسند باید دارای یکسری از استانداردهای اجباری باشند که در برخی موارد در استانداردهای محصولات، رتبه بندی نیز وجود دارد.
ما در راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می کنیم، دستگاه آبمیوه گیری‌ ای بخرید که دارای استانداردهای بالاتری می باشد چرا که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
راهنمای خرید آبمیوه گیری بر اساس توان مصرفی
از آنجا که توان مصرفی، آیتمی ست که رابطه مستقیمی با قیمت دستگاه و میزان مصرف برق آن دارد، می بایست با جدیت مد نظر قرار گیرد.

واحد توان مصرفی را با وات W نامگذاری می کنند.
مقدار وات اغلب بر روی برچسب مشخصات دستگاه قید می گردد و در صورت عدم وجود آن، با محاسبه توان مصرفی، مقدار وات را بدست بیاورید.
دستگاه های آبمیوه گیری اغلب قدرتی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ وات دارند پس در هنگام خرید این نکته راهنمای خرید آبمیوه گیری را نیز مد نظر قرار دهید.
راهنمای خرید آبمیوه گیری پر سرعت
بدون شک هر مشتری سرعت یک آبمیوه گیری را با شمارش عقربه ثانیه ساعت می سنجد و در اینجا موتور است که میزان سرعت را کم و زیاد می کند و یا باعث کاهش و یا افزایش بازدهی آن می شود.

هر چه سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد، بازدهی آن نیز افزایش می یابد البته نوع و جنس تیغه دستگاه آبمیوه گیری نیز در سرعت بخشیدن به کارایی دستگاه نقش بسزایی دارد.
این تیغه باید از مواد مرغوبی چون استیل درجه یک ساخته شود تا در مقابل رطوبت و شستشو آسیبی نبیند.
توجه به این نکته مندرج در راهنمای خرید آبمیوه گیری را در خصوص موتور و تیغه دستگاه آبمیوه گیری کاملاً جدی بگیرید.
راهنمای خرید آبمیوه گیری مناسب بر اساس قیمت
جای تعجب نیست که همیشه هنگام خرید به جیبتان نگاه می کنید و کالایی را مطابق با مبلغی که برایش در نظر گرفتید انتخاب می کنید.

پس از آنکه از نظر مبلغ خیالتان راحت شد، کارایی دستگاه را ارزیابی می کنید. با توجه به اطلاعاتی که در راهنمای خرید آبمیوه گیری عنوان می شود و تطبیق جیب با آنچه که نیاز دارید، مبلغ مد نظرتان را برای خرید دستگاه مشخص کنید.
از آنجا که آبمیوه گیری های متنوع و متعددی با رنج قیمت متفاوت در بازار عرضه می شود، شما باید به دنبال دستگاهی باشید که مقرون به صرفه باشد و در ازای هزینه ای که برای خرید آن می پردازید، امکانات مد نظرتان را در اختیارتان قرار دهد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری های برندهای معتبر
برندهای متنوع و بسیاری در زمینه لوازم خانگی به خصوص آبمیوه گیری شهرت زیادی دارند. بین برندهای داخلی و خارجی رقابت زیادی وجود دارد و هر کدام برای جذب مشتری بیشتر، تلاش فراوان می کنند.

البته در برخی موارد نیز برخی محصولات بصورت بازار انحصاری تبدیل می شود.
با توجه به تنوع موجود در بازار و سردرگمی حاصل از آن می توانید با مطالعه راهنمای خرید آبمیوه گیری، با خیال راحت برند مد نظر خود را از میان برندهای داخلی و خارجی آبمیوه گیری انتخاب کنید.
برندهای داخلی نظیر پارس خزر و برندهای خارجی نظیر مولینکس، فیلیپس، پاناسونیک، فونیکس، بوش، براون، فلر، ناسا الکتریک و … حرفی برای گفتن دارند و تا کنون بازار خوبی پیدا کرده اند.
اهمیت زیبایی و شیک بودن دستگاه در راهنمای خرید آبمیوه گیری
شیک بودن، زیبایی و نمای ظاهری دستگاه یکی از نکاتی ست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می دهد دستگاهی مطابق با سلیقه و دیزاین آشپزخانه خودتان انتخاب کنید.
هر چند زیباییِ مطلق به معنای کارآمدی دستگاه نیست؛ اما شما قطعاً دستگاهی را انتخاب خواهید کرد که هم خوب کار کند و هم جلوه خاصی به نمای آشپزخانه شما بدهد.
یادتان باشد شما بهترین معمار و طراح زندگی خودتان هستید، پس بهترین ها را برای خودتان انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: خرید آبمیوه گیری ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

ساده ترین روش های ازبین بردن سوختگی و یا لکه کف اتو

برای این که بفهمید آیا کف اتوی شما اثری از سوختگی وچسبیدگی پارچه و لباس ها به آن دارد یا خیر نیازی به بررسی دقیق نیست زیرا با روشن شدن و گرم شدن آن، بوی سوختگی به صورت واضح به مشام خواهد رسید. این لکه های سوختگی می توانند هنگام استفاده، برای لباس های مختلف ایجاد مشکل کرده و روی آنها لکه بر جا بگذارند. خوشبختانه روش های مختلفی برای تميز كردن کف اتو بخار وجود دارد و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. قبل از آزمایش هریک از روش های تمیز کردن، بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای اتوی خود را مطالعه کنید. تولید کننده ممکن است نکات اضافی در مورد چگونگی از بین بردن علائم و اثرات سوختگی را ارائه داده باشد. علاوه بر این، همچنین ممکن است لیستی از محلول های تمیز کننده که بهتر است برای تمیز کردن استفاده نشوند، در دفترچه ذکر شده باشد.

چگونه اتوی سوخته را تمیز کنیم؟

وقتی کف اتو بخار به هر دلیلی دچار اثراتی از سوختگی و چسبیدن لباس بر روی آن می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتوی خود را از برق بکشید. اجازه دهید دستگاه به طور کامل سرد شود. اگر نمی توانید پارچه سوخته شده را به صورت یک تکه بردارید، پس از سرد شدن دستگاه با استفاده از یک پنس یا موچین تلاش کنید که باقی مانده های پارچه سوخته شده را از کف آن جدا کنید. دقت داشته باشید که تمام سوختگی را برداشته و سپس لکه سوختگی باقی مانده روی کف دستگاه را با یکی از تکنیک های زیر تمیز کنید.

استفاده از مایع لباس شویی

استفاده از مایع لباس شوییاستفاده از مایع لباس شویی

اگر اتوی شما دارای صفحه زیرین نچسب است، کف آن را می توانید با کمی مایع لباسشویی نیز تمیز کنید. کافی است یک یا دو قطره مایع را در یک کاسه کوچک آب گرم اضافه کنید. سپس یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کرده و صفحه زیرین را پاک کنید. در آخر، قبل از استفاده مجدد از اتو، صفحه زیرین را با حوله خشک کنید.

استفاده از مایع ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است اثرات سوختگی موجب مسدود شدن منافذ صفحه زیرین دستگاه شوند. در این حالت برای تميز كردن کف اتو بخار می توان از مخلوط مایع ظرفشویی و آب استفاده کرد. پس از از بین رفتن لکه ها، از یک پارچه تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از آب اکسیژنه

استفاده از آب اکسیژنهاستفاده از آب اکسیژنه

یک روش ساده برای تميز كردن کف اتو بخار، این است که پارچه ای تمیز را در پراکسید هیدروژن، خیسانده و آن را روی صفحه اتوی خود قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه می توانید لکه ها را پاک کنید.

استفاده از براق کننده های فلز

اگر اتوی شما دارای کف فلزی و بدون روکش نسوز یا نچسب است در صورتی که دچار لکه سوختگی شود، می توانید با استفاده از چند قطره محلول براق کننده فلز، آن را تمیز کنید. یک پارچه آغشته به محلول را روی لکه ها و اثرات سوختگی بکشید تا از بین بروند، سپس یک پارچه تمیز تهیه کرده و نقاط مرطوب را پاک کنید.

آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟

آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟

یکی دیگر از روش هایی که برای تميز كردن کف اتو بخار به کار می رود استفاده از انواع لاک پاک کن هایی است که به طور معمول برای ناخن ها استفاده می شود. لازم نیست حتما لاک پاک کن مورد نظر حاوی استون باشد. سایر لاک پاک کن های شیمیایی نیز به خوبی آن عمل می کنند. بهتر است قبل از اقدام به تمیز کردن کامل سطح، قسمت کوچکی از آن را آزمایش کنید. هرگز مواد شیمیایی گرم با بوی شدید را در اطراف پرندگان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید. اگر در خانه پرنده یا حیوان خانگی دارید این روش را در یک فضای باز و به دور از آن ها انجام دهید. بسیاری از بخارات برای پرندگان و برخی حیوانات خانگی خطرناک یا کشنده هستند. پس از گرم شدن دستگاه، مراقب باشید که خود نیز بخارات را استنشاق نکنید زیرا این بخارات ممکن است سمی باشند.

استفاده از سرکه

برای تميز كردن کف اتو بخار می توانید از سرکه استفاده کنید. مقداری سرکه سفید را گرم کرده و یک پارچه نرم را در آن فرو کنید. پارچه را به آرامی روی صفحه کف سوخته شده بکشید تا نشانه ها و اثرات آن ها از بین بروند. سپس یک پارچه تمیز که با آب مرطوب شده را به کف آن کشیده و کار را تمام کنید. اگر سرکه به تنهایی قادر نیست اثرات سوختگی را به طور کامل پاک کند، چند قاشق چای خوری نمک را با سرکه سفید گرم مخلوط کرده و آن را هم بزنید تا نمک حل شود. با استفاده از یک پارچه تمیز آغشته به مخلوط کف این وسیله برقی را تمیز کنید. پاک کردن را تا زمانی که لکه ها به طور کامل از بین بروند ادامه داده و در مرحله آخر، یک پارچه مرطوب تمیز روی آن بکشید.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیریناستفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک معجزه گر است که همه چیز از اجاق گاز گرفته تا ماشین ظرفشویی را تمیز می کند. همچنین می تواند اتوی شما را نیز تمیز کند. فقط با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب یک خمیر ضد لک ایجاد کنید. آن را با دقت به صفحه زیرین بمالید، اما سعی کنید جوش شیرین در سوراخ های بخار وارد نشود. اگر خمیر در سوراخ های بخار وارد شد حتما آن ها را تمیز کنید.

استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین

این روش بسیار ساده است و برای انواع دستگاه ها با صفحه های زیرین سوخته و همچنین برای اتو مخزن دار می تواند استفاده  شود. آب لیمو در از بین بردن اثرات سوختگی کاملاً خوب عمل می کند. برای تميز كردن به این روش مطابق با دستورات زیر عمل کنید.

  • کافی است یک لیمو را آب گرفته و به اندازه کافی جوش شیرین اضافه کنید تا یک حالت خمیری به دست آید.
  • خمیر را روی مناطق آلوده صفحه زیرین دستگاه قرار دهید.
  • بگذارید حداقل 5 دقیقه روی صفحه (سرد، گرم نشده) بماند.
  • بعد از 5 دقیقه بخشی را آزمایش کنید تا ببینید آیا خمیر در حال از بین بردن لکه است.
  • خمیر را به آرامی مالش دهید تا لکه ها تمیز شوند.
  • خمیر اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید صفحه زیرین خشک شود.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرینترکیب سرکه و جوش شیرین

علاوه بر ترکیب جوش شیرین و آب لیمو، از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز می توان استفاده کرد. سرکه و آب لیموترش (اسید) هر دو با جوش شیرین واکنش نشان می دهند و ترکیب هایی فوق العاده برای از بین بردن لکه ایجاد می کنند. این ترکیب ها، موادی غیرشیمیایی و غیر سمی هستند و عالی عمل می کند. ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش بوده و صفحه زیرین آن خنک است. نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه یا پنبه را در محلول سرکه و آب فرو کنید. مقداری محلول جوش شیرین را به محل مرطوب پارچه اضافه کنید (این ماده ساینده شماست) و شروع به مالش دادن لکه های سوختگی کنید. از حرکت دورانی و کمی فشار برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. به سادگی با یک پارچه مرطوب مقدار اضافی آن را پاک کنید.

استفاده از سرکه در مخزن آب

استفاده از سرکه برای تمیز کردن منافذ بخار در اتوهایی مثل اتو مخزن دار TDS8080 نیز بسیار موثر است. برای این کار مخزن آب را با مخلوطی از نصف سرکه سفید و نصف آب پر کنید. سپس اتوکشیدن یک پارچه یا حوله انجام داده و روی آن بخار بپاشید. با بخار دادن، باقی مانده رسوبات به همراه سرکه از دریچه ها خارج می شود.

استفاده از موم شمع

استفاده از موم شمعاستفاده از موم شمع

در حالی که موم شمع ذوب شده هنگام ریختن روی فرش ها و پارچه ها به عنوان یک مشکل به حساب می آید، اما می توان از آن برای تمیز کردن نقاط سوخته صفحه زیرین استفاده کرد. این روش نیز بسیار آسان است. دستگاه را در پایین ترین تنظیمات دمایی قرار دهید. مراقب باشید صفحه را لمس نکنید چون گرم است. شمع را روی آثار سوختگی و لکه های سوزان بمالید. با استفاده از یک پارچه ضخیم موم را روی لکه ها فشار دهید. می توانید با پوشیدن دستکش های فر از دستان خود محافظت کنید. با قرار دادن پارچه ای ضخیم و مرطوب روی سطح صاف زیرین، آن را تمیز کنید. اتوکشیدن پارچه را انجام دهید تا موم باقی مانده “پاک” شود و براقیت در صفحه ایجاد شود.

نحوه تمیز کردن با خمیر دندان

خمیردندان یک تمیز کننده شگفت انگیز برای خانه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی خمیر دندان سفید را روی مناطق آسیب دیده و سوخته صفحه زیرین بمالید. بگذارید یک دقیقه بماند سپس با استفاده از یک پارچه تمیز خمیر دندان را پاک کنید. برای پایان کار، مخزن آب را پر کرده و اتوکشیدن یک حوله قدیمی یا لباس غیرقابل استفاده را انجام دهید. آن را روی بخار تنظیم کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند.

استفاده از کاغذ و نمک

استفاده از کاغذ و نمکاستفاده از کاغذ و نمک

باور کنید یا نه، نمک و کاغذ نیز می توانند کار تميز كردن کف اتو بخار را انجام دهند. اتوی خود را روی گرم ترین تنظیمات دمایی قرار دهید. یک روزنامه یا کاغذ را پهن کرده و در همه جای آن سخاوتمندانه نمک بپاشید. اتوی گرم را در جهت های مختلف چندین بار روی کاغذ بکشید.

از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی صفحه زیرین

اگر اتوی شما با یک ماده پلاستیکی تماس پیدا کرد، به محض تماس، دستگاه را از برق بکشید و بگذارید تا خنک شود. یک کاسه یا ظرف فلزی را با تکه های یخ پر کنید و صفحه زیرین را روی یخ قرار دهید تا پلاستیک به سرعت سفت و سخت شود (اگر پلاستیک از قبل روی صفحه خنک شده است می توانید از این مرحله صرف نظر کنید). حالا یک چاقوی پلاستیکی برداشته و پلاستیک را خراشیده و آن را به صورت کامل از صفحه جدا کنید. سپس سطح را با اسپری سرکه یا یک پارچه مرطوب پاک کنید. توجه کنید که قبل از استفاده مجدد، دستگاه باید کاملا تمیز شده باشد وگرنه پلاستیک ذوب شده و به لباس شما می چسبد.

ترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازار

ترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازارترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازار

علاوه بر روش هایی که توضیح داده شد، برخی از مواد و ترکیبات به صورت آماده برای تميز كردن صفحه زیرین و براق کردن آن در بازار موجود هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. این ترکیبات غیر سمی هستند و می توانید به صورت آنلاین آن ها را از برخی فروشگاه های معتبر لوازم خانگی مثل فروشگاه لوازم خانگی بوش جرمنی تهیه نمایید.  این ترکیبات، علائم سوختگی را برطرف می کنند و باعث براق شدن مجدد دستگاه شده و صفحه زیرین را بازیابی می کنند.

چگونه از اتوی خود بیشتر مراقبت کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از نیاز به تميز كردن کف اتو بخار، این است که مراقبت های کافی را در حین استفاده از آن به عمل آورید. برای مثال، هیچ وقت اتوی روشن را برای مدتی طولانی رها نکنید زیرا بسیار داغ شده و احتمال چسبیدن و سوختن لباس پس از استفاده از آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این، حتماً آن را به طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع مواد و گرفتگی دریچه ها جلوگیری کنید. برای تمیز کردن اتوی سوخته از مواد پاک کننده ساینده یا برس استفاده نکنید زیرا این کار به صفحه آن آسیب وارد می کند.



:: برچسب‌ها: تمیز کردن کف اتو ، ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Smart coffee machines with Home Connect

قهوه جوش ها انواع مختلفی دارند که در حجم های مختلف (تعداد فنجان های مختلف)، تولید شده اند و استفاده از آنها بسیار آسان است. در این نوع قهوه جوش ها، آب به آهستگی روی سبد فیلتردار حاوی قهوه آسیاب شده چکه می کند و بعد از نفوذ در قهوه از قسمت پایین درون فنجان یا قوری ریخته می شود. در این نوع قهوه سازها نیازی نیست که آب از قبل جوشانده شود. قهوه جوش های دارای فیلتر معمولاً دارای قوری ترموستات دار و صفحه گرم نگهدارنده برای گرم نگهداشتن قهوه می باشند.

این نوع قهوه جوش ها یا فیلتر کاغذی و با فیلتر دائمی کار می کنند . فیلترهای دائمی مقرون به صرفه تر بوده و هزینه کمتری دارند ، ولی بعد از استفاده باید برای برطرف کردن کثیفی شسته شوند. فیلترهای کاغذی بهداشتی تر هستد و بعد از استفاده به راحتی می توان آنها را عوض کرد.

مهارت هایی برای خرید قهوه ساز
برخی از انواع قهوه جوش ها با استفاده از سیستم کپسول کار می کنند. این کپسول ها مانند چای کیسه ای یا کپسول با غلاف آلومینیومی به راحتی یک فنجان قهوه بدون هیچگونه کثیفی تهیه می کنند.

قهوه جوش ها به این طریق کار می کنند که، قهوه آسیاب شده درون محفظه ایی در بالا قرار گرفته و آب در محفظه مخصوص ریخته می شود . اول آب جوشیده شده و از طریق لوله عمودی تحت فشار از بالا و اطراف فیلتر عبور می کند، قهوه دم کشیده از قسمت پایین درون قوری ریخته مشود و تفاله قهوه درون فیلتر باقی می ماند. نشانگر شیشه ای در بالای دستگاه وجود دارد که می توانید میزان تیرگی قهوه ای که تهیه می شود را ببینید. قهوه جوش ها برای افرادی که می خواهند قهوه ای با غلظت ها و شدت های مختلف تهیه کنند ایده آل است، گرچه برخی طرفداران قهوه فکر می کنند که در این نوع دستگاه ها، قهوه خیلی خوبی تهیه نمی شود!

اسپرسو و کاپوچینو سازها

این دستگاه ها با استفاده از بخار، قهوه ای بسیار قوی تهیه می کنند. قهوه اسپرسو بسیار غنی تر و غلیظ تر از قهوه ای است که از قهوه جوش تهیه می شود و پایه ای برای کاپوچینو و قهوه لاته می باشد. دستگاه هایی که با پمپ بخار کار می کنند از مدل های دیگر کمی گران تر هستند.

 

دستگاه های تولید فشار (بخار)

آب در مخزن جوشیده شده و فشار و بخار می سازد . سرانجام فشار کافی ایجاد شده و آب جوش با فشار روی قهوه ریخته می شود. این بخار بعدا” برای ایجاد کف استفاده می شود. در برگشت آب مصرفی بسیار داغ یک اسپرسو درست و حسابی تهیه می کند. مطمئن شوید که فشار بخار تهیه شده به اندازه کافی برای تهیه یک اسپرسوی عالی، کافی باشد.

اسپرسو

سیستمی برای تهیه قهوه اسپرسو با استفاده از کپسول است.

قهوه مخلوط شده، برشته شده، آسیاب شده و سپس درون کپسول ها یی به طور کاملا ” محکم و مهر و موم بسته بندی می شوند که بیش از نه ماه تازه می مانند. یکی از محاسن استفاده از این روش تهیه بسیار آسان و راحت قهوه است. در این دستگاه ها فیلتری برای تمیز کردن وجود ندارد، و تفاله قهوه باقی نمی ماند و مهمتر این که طعم قهوه عالی است و اینکه می توانید از طیف گسترده انواع قهوه با طعم های مختلف استفاده کنید.

تولید مستقیم قهوه از دانه قهو ه (Bean-to-cup coffee machines)

برای تجربه طعم منحصربفرد قهوه در منزل، قهوه سازهای دارای آسیاب (دستگاه های با قابلیت سرو دانه قهوه به فنجان) برایتان اسپرسویی حرفه ایی درست می کنند. البته کار با این دستگاه فوق العاده آسان است. دانه های تازه آسیاب شده قهوه، برای تهیه اسپرسو مورد نیاز استفاده می شود و به شما قهوه ای کاملا تازه می دهد.

روش تهیه آسان قهوه
بعضی از این نوع دستگاه ها کاملا اتوماتیک هستند: آب را درون مخزن آب ریخته، شیر را در مخزن در نظر گرفته شده ریخته و دانه های قهوه را درون محفظه مخصوص بریزید. سپس به سادگی دکمه مخصوص روی دستگاه را بفشارید. دستگاه دانه های قهوه را آسیاب می کند قهوه را در فنجان ریخته و رویش کف شیر می ریزد.

مدل های جدیدتر قهوه سازها دارای امکانات مختلفی مثل گرم نگهدارنده فنجان هستند که به تدریج ماگ شما را گرم نگه می دارد. این کار باعث می شود قهوه ای بسیار خوشمزه ای بدست آید که تغییری در قهوه گرم درون فنجان ایجاد نشود.

قهوه سازهای دارای آسیاب دانه قهوه گرانتر از قهوه سازهای سنتی هستند، و گاهی اوقات زمانیکه دانه ها را آسیاب می کنند یا قهوه درست می کند کمی صدا ایجاد می کنند. با اینحال، میزان صدایی که ایجاد می کنند در حد قابل قبولی بوده و اسپرسوی عالی تهیه شده توسط این دستگاه باعث می شود که خرید این دستگاه سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب شود.

نکاتی که در هنگام خرید یک دستگاه اسپرسو ساز باید در نظر بگیرید :

میزان بار یا فشار بخار

در هنگام خرید قهوه ساز بدانید فشار بخار خوب، از ضروریات دستگاه قهوه ساز برای تهیه خامه یا کف می باشد . به این معنی که بخار با پودر قهوه با سرعت تنظیم شده و مناسب برخورد کند. سرعت خیلی کم باعث ایجاد طعمی تلخ یا تیز خواهد شد. فشار بین ۱ ۴ تا ۱۹ بار میزان مطلوب است، گرچه برخی تولید کنندگان ادعا می کنند که فشار بین ۹ تا ۱۱ بار، اگ ر دانه های قهوه به خوبی آسیاب شده باشند، کافی است.

ترموبلاک ( Thermoblock)

برای دستیابی به بهترین طعم قهوه، مهم این است که قهوه را نجوشانید؛ ترموبلاک نوعی جوش آور است که دمای آب را به حد دمای عالی (حدود ۹۰ درجه) بوسیله پمپ بالا می برد. برخی از مدل ها دارای سیستم ترموبلاک برای کف کردن شیر نیز به کار برده می شود ، که احتیاج به حرارت حدود ۱۲۰ درجه دارند.

نگهدارنده فیلتر

این قطعه دانه های قهوه را نگه داشته و بایستی آن ها را گرم نگهدارد . مدل های ساده دارای پایه فیلتر آلومینیومی است ولی در مدل های گران تر دارای پایه فیلتر از جنس برنج هستند که زمان طولانی تری گرم می مانند.

ولتاژ دستگاه

مانند کتری برقی داشتن ولتاژ بیشتر در دستگاه باعث زودتر به جوش آمدن آب خواهد شد، زمانیکه می خواهید چندین اسپرسو تهیه کنید، دستگاه با ولتاژ بالا بهتر است.

روش های تهیه یک اسپرسو و کاپوچینوی عالی

اگر شما می خواهید یک فنجان اسپرسو به سبک ایتالیایی تهیه کنید، لازم است بدانید چطور یک کرم ( Cream ) عالی بدست بیاورید.

این کِرم (کف)، عصاره خالص قهوه است که می توانید روی قهوه اسپرسو پیدا کنید، این کرم درست مانند کلاهی روی فنجان یا لیوان حاوی اسپرسو قرار می گیرد و پر است از عطر و طعم و مزه. راهی برای امتحان کردن کیفیت کرم ایجاد شده روی اسپرسو وجود دارد و آن این است که وقتی مقداری شکر روی کف ایجاد شده اسپرسو بریزید اگر افتادن شکر به پایین زمان بر باشد، شما در تهیه یک کرم عالی روی اسپرسو موفق بوده اید.

قهوه سازها با استفاده از بخار، قهوه ای بسیار قوی تهیه می کنند

انواع قهوه

کاپوچینو (Cappuccino ) : مقدار ۱/۳ اسپرسو،۱/۳ شیر داغ، ۱/۳ کف شیر

قهوه لاته (Latte) : با افزودن شیر داغ به اسپرسو، معمولاً به نسبت ۱:۶ شیر داغ : اسپرسو

ما کیاتو (Macchiato ) : اسپرسو با افزودن مقداری شیر

کن پانا ( Con Panne ) : اسپرسو با افزودن مقداری خامه فرم گرفته

موکا (Mocha ): شکلات داغ با یک شات اسپرسو

آمریکانو (Americano ): آب جوش به همراه یک شات اسپرسو

آسیاب برقی قهوه

یکی دیگر از عواملی که در تهیه قهوه با طعم دلخواه مهم است آسیاب کردن قهوه است.

آسیاب قهوه:

خرید یک آسیاب قهوه خوب، سرمایه گذاری مهمی است. آسیاب قهوه اندازه مناسب قهوه آسیاب شده را برای تهیه قهوه مورد نیازتان فراهم می کند.

آسیاب های قهوه یا به صورت چرخ دنده ای یا مخروطی هستند. آسیاب های چرخنده (دیسکی) با به سرعت چرخیدن آسیاب می کنند و کمی هم ایجاد صدا می کنند، آسیاب های مخروطی آهسته تر می چرخند و قهوه کمتر درون این آسیاب گیر می کند و صدای کمتری هم ایجاد می کنند.

کدام آسیاب برای کدام قهوه مناسب است:

آسیاب درشت : برای تهیه قهوه در قهوه جوش و قهوه ساز برقی

آسیاب متوسط: برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار فلت

آسیاب ریز: برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار مخروطی

آسیاب بسیار ریز: برای تهیه قهوه در اسپرسوسازها



:: برچسب‌ها: قهوه ساز، ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

How to buy the right iron | | Resource Centre by Reliance Digital


برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید باید هنگام بررسی اتوهای مختلف نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

۱- جنس کف اتو

دقت کنید کف اتویی که انتخاب می‌کنید از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک و یا آلومینیوم آنودایز شده (آلومینیومی که به صورت قطب مثبت درآمده) و نچسب باشد. بهترین کفی‌ها آن‌هایی هستند که از جنس استیل ضد زنگ و سرامیک ساخته شده‌اند و با کمترین اصطکاک به خوبی روی سطح لباس حرکت می‌کنند.

۲- پنل کنترل اتو

پنل کنترل اتوها یا به‌صورت مکانیکی ( به شکل دایره چرخان یا دکمه با حرکت افقی و …) است یا دیجیتال. دقت کنید که طراحی اتو به گونه‌ای باشد که پنل به‌راحتی در دسترس و تنظیمات مختلف آن به‌خوبی نشانه‌گذاری شده باشد.

۳- راحتی استفاده:

ممکن است برخی از اتوها با وجود اینکه به‌خوبی لباس‌ها را صاف می‌کنند، وزن بیش از معمول داشته باشند یا طراحی دسته آ‌ن‌ها به گونه‌ای باشد که هنگام استفاده از آن احساس ناخوشایندی داشته باشید؛ پس هنگام خرید اتو بخار حتما به طراحی آن دقت کنید.

ویژگی‌های اتوهای بخار که هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کنید:
اتوهای بخار از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که روی کیفیت آن‌ها تأثیر مستقیم می‌گذراند. وقتی می‌خواهید اتو بخرید دقت کنید که اولا چه نیازهایی برای شما در اولویت هستند و دوما اینکه برای امکانات بیشتر یک اتو حاضرید چقدر هزینه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

۱- خاموش‌کن خودکار:
این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی اتو در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند خاموش می‌شود. برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح روی پهلو بیفتد هم آن را خاموش کنند. این قابلیت خطرات ناشی از استفاده اتو را به حداقل می‌رساند و می‌تواند مانع از آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش شود. وقتی هم که از خانه بیرون می‌روید و مدام شک می‌کنید اتو را خاموش کرده‌اید یا نه؛ دیگر خیالتان راحت است که خودش خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

۲- قابلیت ضدرسوب داشتن:
اتوهایی که این قابلیت را دارند، در محفظه‌ آب آن‌ها رسوب تشکیل نمی‌شود و نیازی نیست محفظه اتو را با محلولهای ضدرسوب شست‌وشو کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید. این ویژگی باعث افزایش طول عمر اتو هم می‌شود.

۳- قابلیت ضدچکه بودن :
اتوهایی که این قابلیت را دارند چکه نمی‌کنند. این ویژگی از لکه شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

۴- میزان بخاردهی :
دو نوع بخاردهی وجود دارد؛ بخاردهی پیوسته و بخاردهی لحظه‌ای. مقیاس بخاردهی گرم در دقیقه‌ است. هرچه این مقدار بیشتر باشد اتو بخار بیشتری را به لباس‌ها می‌دهد.

۵- سیستم بخاردهی عمودی:
این سیستم باعث می‌شود تا اتو در حالت عمودی هم عملکرد بخاردهی داشته باشد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا به پرده‌ها و لباس‌های آویزان هم بخاردهی کنید و آن‌ها را در همان حالت عمودی اتو کنید.

۶- توان مصرفی:
اتو به خودی‌ خود یکی از پر مصرف‌ترین کالاهای خانگی برقی است. حالا اگر اتویی که انتخاب می‌کنید توان مصرفی بیش از حد معقول داشته باشد باید منتظر قبض برق سنگینی باشید!؟ هرچه بخاردهی اتو بیشتر باشد توان مصرفی آن بیشتر است و هرچه توان مصرفی دستگاه کمتر باشد هزینه برق کمتری پرداخت خواهید کرد. توان مصرفی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات برای اتو بخارهای خانگی (با توجه به میزان بخاردهی) مقدار معقولی به حساب می‌آید.

۷- گنجایش منبع آب:
اگر این موضوع برای‌تان مهم است که چندوقت یکبار منبع آب اتویتان را پر کنید، هنگام خرید اتو می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم بررسی کنید و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری دارد.



:: برچسب‌ها: خرید اتو ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

تمیز کردن فرش و موکت با بخار_شوی، روشی کم دردسر برای خانه تکانی

بخارشوها از جمله وسایلی هستند که در تمیز کردن قسمت های مختلف خانه به ویژه در زمان های خانه تکانی برای عید بسیار به کار می آید. این دستگاه های تمیز کننده از هیچ ماده شیمیایی استفاده نکرده و تنها از قدرت آب و بخار آب برای نظافت و تمیز کردن کمک می گیرند. بنابراین دیگر جای نگرانی در مورد حساسیت های پوستی یا تنفسی که در اثر کار با مواد شوینده شیمیایی ممکن است ایجاد شود، وجود ندارد. در صورتی که برای تمیز کردن و انجام کارهای خانه تکانی و تمیز کردن فرش با بخارشو، قصد تهیه وسیله ی پرکارد با کیفیت بالا را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه کنید. جهت آشنایی با نحوه تمیز کردن فرش یا موکت با استفاد از قدرت بخار با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از بخارشوها برای تمیز کردن فرش

اگرچه در خانه های امروزی استفاده از این وسیله برای تمیز کردن سرامیک ها، مبلمان، پرده ها و شیشه ها بسیار متداول است، اما کاربرد بخارشوی محدود به این موارد نیست و برای تمیز کردن فرش نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد که در ادامه شرح داده می شود. اگر به فکر خرید یک بخارشوی مرغوب هستید فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت می تواند به شما را در خریدی مطمئن همراهی کند.

ضد عفونی کردن فرش

ضد عفونی کردن فرشضد عفونی کردن فرش

یکی از مزایای مهم استفاده از بخارشوها، توانایی ضد عفونی کردن آن ها بدون نیاز به مواد شیمیایی و با استفاده از درجه حرارت بالای بخار تولیدی است. گرمای تولید شده از دستگاه های بخارشوی می تواند به طور طبیعی تا ۹۹.۹٪ از کل باکتری ها و ویروس های موجود در قسمت های مختلف فرش را از بین ببرد.

خشک شدن سریع

بخار تولید شده هنگام تمیز کردن فرش با بخارشو  به دلیل دمای بالا به سرعت تبخیر می شود و همین امر موجب می شود تا فرش یا موکت زودتر خشک شوند.

تمیز کردن عمیق

تمیز کردن عمیقتمیز کردن عمیق

وقتی شما تنها با دستمال یا اسفنج تلاش می کنید فرش یا موکت خود را تمیز کنید تنها سطح رویی آن ها را تمیز می کنید اما بخار می تواند به راحتی به عمق الیاف فرش یا موکت نفوذ کند بنابراین تمیز کردن آن ها  به صورت موثرتر و عمیق تر انجام می شود.

بر طرف کردن لکه های لجوج

برخی لکه ها و آلودگی ها مثل ریختن یک نوشیدنی و یا مواردی مثل چسب، رنگ و غیره روی فرش یا موکت و خشک شدن آن ها، می توانند به عنوان لکه هایی لجوج، کار شما را برای تمیز کردن سخت کنند. اما استفاده از قدرت بخار می تواند تمیز شدن آن ها را راحت تر کند.

نکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخار

نکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخارنکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخار

اکثر دستگاه های تمیز کننده فرش، برای شست و شوی فرش و از بین بردن آلودگی ها و لکه ها از بخار استفاده می کنند. بنابراین شما به جای این که برای شست و شوی فرش خود با شرکت های مرتبط تماس بگیرید می توانید تمیز کردن فرش با بخارشو را در خانه خودتان امتحان کنید و بدین ترتیب در هزینه های صرفه جویی نمایید. علاوه بر این، دیگر نگران آسیب رسیدن به بافت فرش خود که ممکن است در شرکت های قالیشویی اتفاق بیفتد نیز نخواهید بود. اما باید توجه کنید که به نکات مهم برای انجام این کار حتما توجه کنید.

توجه به دستورالعمل های دستگاه

دفترچه راهنمای دستگاه حاوی نکات و دستورالعمل های مهم برای کار با دستگاه است. حتماً تمام دستورالعمل های آن را به طور کامل مطالعه کنید و این را در نظر بگیرید که ممکن است تفاوت هایی بین نحوه کارکرد دستگاه ها با مدل های مختلف وجود داشته باشد.

اطمینان از تحمل فرش نسبت به بخار

اطمینان از تحمل فرش نسبت به بخاراطمینان از تحمل فرش نسبت به بخار

قبل از شروع شست و شو و تمیز کردن فرش با بخارشو  لازم است ابتدا مطمئن شوید که فرش یا موکت شما توانایی تحمل  بخار و حرارت بالا را دارد و آسیبی به الیاف آن وارد نمی شود. برای این کار می توانید ابتدا یک ناحیه مخفی و کوچک از فرش یا موکت را امتحان کنید. برخی از فرش های الیاف طبیعی ممکن است در معرض آب گرم و بخار دچار آسیب شوند.

برداشتن وسایل از روی فرش

بهتر است وسایل موجود روی فرش را برداشته و در صورت امکان آنها را به اتاق دیگری انتقال دهید. تمیز کردن با بخار زمانی موثر انجام می شود که همه وسایل کوچک و بزرگ مثل اسباب بازی ها، میز و صندلی ها و مبلمان از اتاق خارج شده و روی فرش یا موکت وسیله ای وجود نداشته باشد. تا حد امکان بهتر است وسایل را جابجا کرد اما در صورتی که انتقال وسایل به اتاق دیگر ممکن نیست می توانید آن ها را در یک طرف اتاق جمع کرده و پس از این که سمت خالی تمیز و خشک شد، مبلمان و وسایل دیگر را به سمت تمیز منتقل و تمیزکاری سمت دیگر را انجام دهید. اگر بعضی از مبلمان برای جابجایی بیش از حد سنگین هستند، مربع هایی از فویل یا بلوک های چوبی یا پلاستیکی را در زیر پایه آن ها قرار دهید تا از رطوبت محافظت شوند.

تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.

تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.

قبل از تمیز کردن فرش با بخارشو، گرد و غبار را از قرنیزها، پنکه های سقفی، قاب عکس ها، پنجره ها و همه سطوح دیگر پاک کنید تا پس از اتمام کار این گرد و خاک ها دوباره موجب کثیف شدن فرش نگردد. در واقع، اگر از قبل گردگیری نکنید، ممکن است پس از تمیز کردن فرش یا موکت، گرد و غبار از روی سطوح مختلف، روی آن ها بریزد. از یک پارچه یا یک گردگیر دسته بلند استفاده کنید.

فرش را جارو کنید.

کل فرش را با دقت جاروبرقی کنید. ابتدا جارو برقی بزنید تا تمام ذرات و خرده ریزها و موها و پرزها از روی سطح فرش جارو شده و موجب انسداد احتمالی دستگاه بخارشو نشود. بخارشوها به منظور جمع کردن و از بین بردن ذرات ریز خاک در الیاف فرش یا موکت استفاده می شوند و برای از بین بردن مو و خرده ریزهای دیگر کارایی ندارند بنابراین ابتدا کل اتاق را با سرعت کمتری نسبت به حالت معمول همیشگی جاروبرقی کنید. ممکن است نیاز باشد تا دوبار این کار را تکرار کنید. بار دوم، برای تمیز شدن بیشتر، در جهت مخالف جارو بزنید. این کار همچنین سبب می شود تا الیاف فرش به نوعی شانه شده و در نتیجه بخار بهتر در آن نفوذ کند. لبه های کنار دیوارها را فراموش نکنید – در صورت لزوم می توانید از یک سری مناسب جارو برای این قسمت ها استفاده کنید.

تمیز کردن اولیه لکه ها

تمیز کردن اولیه لکه هاتمیز کردن اولیه لکه ها

بخار همیشه نمی تواند لکه های عمیق و قدیمی را تمیز کند، بنابراین همیشه درمان لکه ها قبل از تمیز کردن فرش با بخارشو مفید خواهد بود. در صورت تمایل از مواد پاک کننده لکه فرش یا سایر روش های طبیعی استفاده کنید. با یک پارچه لکه ها را آغشته کنید و به آن ها کمی زمان بدهید. بهتر است برای تمیز کردن لکه های فرش و موکت آن ها را طوری فشار ندهید که لکه به عمق فرش یا موکت نفوذ کند.

پر کردن مخازن دستگاه

مخزن دستگاه را با آب گرم پر کنید. دقت کنید که نباید از آب جوش استفاده کرد. به خط پر کردن روی مخزن آب توجه کنید. دستگاه های بخارشو معمولاً از نوعی ماده شوینده استفاده می کنند، بنابراین برای استفاده از نوع مناسب حتماً دستورالعمل های دستگاه را بررسی کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده موجب می شود که این مواد در فرش باقی بمانند. بعضی از ماشین ها محفظه خاصی برای مواد شوینده دارند و در بعضی دیگر باید مواد شوینده را در آب مخلوط کرد.  بعضی از مدل ها نیز مثل بخارشوی تفال مدل VP6555 ضد عفونی و تمیزکاری را تنها با آب انجام می دهند توجه کنید که استفاده از مواد شوینده در همه دستگاه ها توصیه نمی شود و ممکن است سبب آسیب رساندن به دستگاه شما شود، بنابراین بهتر است ابتدا دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید.

استفاده از سرکه در بخارشوی

استفاده از سرکه در بخارشوی استفاده از سرکه در بخارشوی

در صورتی که دستگاه شما قابلیت استفاده از مواد شوینده در مخزن خود را دارد می توانید به جای مواد شوینده شیمیایی گزینه های طبیعی، مثل سرکه را انتخاب کنید. این ماده به ویژه برای افرادی که به مواد شوینده حساسیت دارند بسیار مناسب است. می توانید یک محلول ۵۰/۵۰ سرکه و آب گرم را مخلوط کرده و در مخزن دستگاه بریزید.

تمیز کردن فرش را از کجا شروع کنیم؟

بهتر است برای تمیز کردن فرش با بخارشو از گوشه اتاق شروع کنید و به عقب کار کنید تا هرگز روی فرش مرطوب قدم نگذارید. به طور آهسته و به آرامی هرچند ثانیه یک بار پاشش بخار روی فرش را انجام دهید. با سرعت کم در واقع به دستگاه زمان می دهید تا ضمن از بین بردن آب اضافی موجود در دستگاه، خاک را نیز تا حدودی مکش کند. قسمت های مختلف فرش را به  ردیف های طولانی تقسیم کرده و به ترتیب تمیز کنید. سعی کنید بین آن ها همپوشانی ایجاد شود. از ضربه های کوتاه و  عقب و جلو کردن آن مثل جاروبرقی خودداری کنید.

نحوه استفاده از دستگاه

نحوه استفاده از دستگاهنحوه استفاده از دستگاه

دستگاه را به آرامی و با سرعت متوسط حرکت دهید. حرکات خیلی سریع موجب می شود فرش یا موکت شما بیش از حد مرطوب شوند. بهتر است هر ۲ ثانیه یک قدم بردارید. این اجازه می دهد تا دستگاه زمان کافی برای تمیز کردن داشته باشد.اگر می خواهید فرش خود را بهتر تمیز کنید، می توانید دوباره این کار را در سرتاسر فرش یا موکت تکرار کنید. در صورتی که بار اول از مواد شوینده استفاده کرده اید، برای بار دوم بهتر است فقط با آب خالی یا مخلوط آب و سرکه تلاش کنید تا باقی مانده مواد شوینده را از روی فرش یا موکت پاک کنید.

خشک کردن فرش

پس از این که به طور کامل تمیز کردن فرش با بخارشو را انجام دادید. باید فرش خود را کاملاً خشک کنید. تا زمانی که فرش به طور کامل خشک نشده است وسیله ای روی آن قرار نداده و روی آن راه نروید. برای تسریع در خشک شدن بهتر است پنجره ها را باز کرده و یا کولر را روشن کنید تا هوا جریان یابد. خشک شدن کامل و سریع فرش از کپک زدن آن جلوگیری می کند.

در چه قسمت هایی نمی توان از بخار برای تمیز کردن استفاده کرد؟

برخی از سطوح وجود دارد که یا به هیچ وجه نباید با بخار تمیز شوند یا این که هنگام استفاده از دستگاه باید با احتیاط در مورد آن ها عمل کرد و اگر امکان دارد ابتدا ناحیه ای کوچک از آن با بخار تست شود. به عنوان مثال کفپوش های چوبی را در نظر بگیرید. برخی از کف های چوبی عایق بندی شده می توانند بخار را تحمل کنند، اما اطمینان از این که آب اضافی در آن ها باقی نمی ماند بسیار مهم است. بنابراین قبل از تمیز کردن فرش یا موکت، مراقب باشید که به وسایل چوبی اطراف مثل مبل و صندلی و یا کفپوش منزل خود، آسیبی وارد نمی شود.

منبع: https://bit.ly/3r4mh0S



:: برچسب‌ها: تمیز کردن فرش با بخارشوی , استفاده از بخارشوی , بخارشوی , خرید بخارشوی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

أستعد مجلد في where to buy vacuum cleaners - psidiagnosticins.com

این وسیله امروزه به یکی از مهمترین و اصلی ترین وسایل برقی تبدیل شده است که تقریبا در هر خانه ای وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد خرید یک جاروبرقی مناسب آشنا کنیم. همچنین قیمت جارو برقی می تواند یکی از مهمترین عوامل در انتخاب باشد که فاکتور های مهم در تعیین آن بیان شده اند.

نیاز خود را مشخص کنید

در هنگام خرید یک جاروبرقی اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با توجه به نیاز خود اقدام به خرید جاروبرقی کنید. در بازار انواع مختلفی جارو برقی با ظرفیتهای مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها برای مکان های خاص طراحی شده اند. پس سعی کنید تا با راهنمایی فروشنده نوع مناسبی از جاروبرقی را انتخاب کنید.

قدرت مکش

بسیاری از خریداران در هنگام خرید جاروبرقی بیشتر به میزان توان موتور جاروبرقی توجه می کنند. بسیاری تصور می کنند که قدرت مکش جاروبرقی با توان موتور در ارتباط مستقیم است. اما فراموش نکنید که توان مکش پارامتری جدا است که در دفترچه های راهنمای تمامی جاروبرقی ها موجود است. این اشتباه در هنگام خرید جاروبرقی باعث می شود که بسیاری از افراد از جاروبرقی خود راضی نباشند.

دردسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش

امروزه بسیاری در هنگام خرید یک وسیله برقی، سعی می کنند که حتما از مدل خارجی آن تهیه کنند. اما بایستی توجه کنید که لوازم برقی با هر درجه از کیفیت نهایتا به سرویس و یا تعویض قطعات نیاز پیدا می کنند. در صورتی که وسایل برقی شما در تعمیرگاه های غیرمجاز تعمیر شده یا قطعات غیر فابریک بر روی آنها وصل شوند از کیفیت آنها کاسته خواهد شد.

صدای جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پرصدا ترین وسایل برقی در منازل است که گاهی صدای آن آزار دهنده می باشد. در هنگام خرید بایستی با توجه به دفترچه راهنمای جاروبرقی و میزان صدای تولیدی آن که بر حسب " دسی بل" است جاروی مناسبی را انتخاب کنید. صدای جارو برقی همیشه یکی از چالش های مهم برای طراحان جاروبرقی بوده است. و همین طور صدای آزار دهنده همیشه همراه با اسم جارو برقی داشته ایم. اما صدای انواع جارو برقی با یکدیگر متفاوت است و یکسان نیست از این رو خیلی مهم است که هنگام انتخاب جارو برقی به فاکتور صدای آن به دسی بل توجه نمایید

برای مشاهده قیمت جاروبرقی سامسونگ می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه نمایید.

وزن جاروبرقی

فاکتور وزن از آنجایی مهم می شود که کار با جاروبرقی ممکن است به یک کار کاملا روزمره و معمول تبدیل شود. به همین دلیل فاکتور وزن در انتخاب یک جاروبرقی مناسب بسیار مهم است. امروزه شرکتهای مختلف سازنده با علم به این نیاز نسل جدیدی از جاروبرقی ها را با وزنی در حدود ۴ کیلو به بازار عرضه کردند که برای استفاده های خانگی بسیار مناسب هستند.

مانور پذیری

یکی از نکات مهم دیگر این است که بتوانید به راحتی و با کمترین زحمت جاروبرقی را حرکت دهید. زمانی که شما مشغول کار با جاروبرقی هستید بایستی پس از تمیز کردن هر نقطه از منزل به نقطه دیگری بروید و بتوانید به راحتی جارو را حرکت بدهید. پس تحرک جارو نیز مسئله مهمی است. جاروبرقی فیلیپس از این جهت می تواند یکی از انتخاب های مناسب باشد.



:: برچسب‌ها: نکات ضروری برای خرید جاروبرقی ،خرید جاروبرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Image result for Application of fryer
همانطور که از اسم دستگاه مشخصه برای تهیه غذاهای سرخ کردنی مثل بادمجان می توانید از آن استفاده کنید. بادمجان یکی از غذاهای محبوب خانگی است که اکثر خانم ها بخاطر میزان روغن زیادی که مصرف می کند، آن را کمتر در برنامه غذایی خانواده قرار می دهند، با استفاده از سرخ کن، به راحتی می توانید آن را برای خانواده تهیه کنید، بدون نگرانی از مصرف روغن.

سرخ کن را جایگزین فر هم می توانید استفاده کنید. برای مثال برای پخت کیک به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. انواع غذاهای فست فودی که تهیه آن در منزل با ماهیتابه سخت است و با سرخ کن به راحتی می توان تهیه کرد،عبارتند از:

مرغ و ماهي سوخاري
ناگت هاي نيمه پخته
فلافل
پیراشکی
چیپس
می توان اشاره کرد.

کاربرد سرخ کن برای مغازه دارها
مغازه های فست فودی و پیتزایی مدرن که،در منوی خود غذاهایی مثل سیب زمینی سرخ کرده دارند،یا فلافلی ها،یکی از نکات مهم برای آنها،سرعت و کیفیت ارائه خدمات است.قطعا کاربرد سرخ کن،اینجا خودش را نشان می دهد.برای مثال یک دستگاه سرخ کن قادر است در مدت زمانی کوتاه، سیب زمینی سرخ کرده زیادی را آماده کند،و باعث سرعت بخشیدن به کار می شود.

استفاده از سرخ کن با حجم روغن کمتر:

یکی از ایراداتی که به سرخ کن گرفته می شود،حجم زیاد مصرف روغن است،برای مصرف روغن کمتر می توانید از این تکنیک استفاده کنید.به این ترتیب که توری سرخ کن را بردارید و در ظرف زیری سرخ کن به اندازه نیاز مواد روغن بریزید و اجازه بدید تا سرخ شود.البته می توانید از سرخ کن های بدون روغن هم استفاده کنید.

یک نکته مهم در استفاده از سرخ کن:

بهترین روغن برای استفاده از دستگاه های سرخ کن روغن های مخصوص سرخ کردن است.هیچ گاه برای صرفه جویی دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید. تعداد دفعات استفاده از یک روغن بستگی به نحوه استفاده و نگهداری شما از روغن پس از سرخ کردن دارد. اگر شما قصد استفاده مجدد از همین روغن را دارید، حتما باید بعد از سرخ کردن، روغن خود را تمیز کنید. در حین کار با سرخ کن شاید برخی مواقع با اینکه روغن به اندازه کافی ریخته اید باز هم روغن کند. علت این امر می تواند بخاطر وجود مواد غذایی آب دار یا نمک زدن به مواد غذایی قبل از سرخ کردن باشد.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟
سرخ کن بدون روغن وسیله‌ی محبوبی در آشپرخانه است که می‌توانید با استفاده از آن غذاهای سرخ‌کردنی گوشت، شیرینی و چیبس سیب‌زمینی را با حداقل روغن تهیه کنید. غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن تهیه می‌شوند، به‌دلیلِ مقدار کم چربی و کالری، به‌عنوان جایگزین سالمی به‌جای غذاهای سرخ‌کردنی معرفی می‌شوند. سرخ‌کن‌های بدون روغن، همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، به روغن فراوان احتیاجی ندارند، بلکه فقط با یک قاشق غذاخوری روغن یا کمتر راه می‌افتند. می‌توانید هیچ روغنی هم نریزید. فقط اینکه غذا باید در طول پخت هم‌بخورد تا گرما به‌طور یکسان به همه‌جای غذا برسد و خوب کریسپی شود.

این دستگاه با ایجاد واکنش شیمیاییِ شناخته‌شده‌ای به‌نام واکنش میلارد رنگ و طعم غذا را تغییر می‌ دهد. واکنش میلارد واکنشی است شیمیایی میان یک آمینواسید و قند احیا کننده که معمولاً در حضور گرما انجام می گیرد. این واکنش نقش مهمی در تهیه مواد غذایی دارد و، همانند کاراملیزاسیون، نوعی از قهوه ای شدن غیر آنزیمی است. سرخ کن بدون روغن هوای داغ حاوی قطرات روغن را در اطراف غذا می‌چرخاند و غذا را تُرد و خوشمزه می‌کند.

کاربرد سرخ کن بدون روغن چیست؟
از سرخ کن بدون روغن برای تهیه غذاهای زیر هم می توانید استفاده کنید:

گرم‌کردن غذاها
پختن غذاهای یخ‌زده و آماده‌
گریل کردن‌ یا کبابی کردن گوشت و مرغ
پختن مافین، کلوچه و کیک‌‌‌های کوچک
بودادن آجیل
پیتزا
کاربرد سرخ کن بیشتر است یا ماهیتابه های ارزان قیمت؟
به دلیل حفظ مسائل ایمنی بیشتر سرآشپزها توصیه می کنند از سرخ کن استفاده کنید،چرا؟.ماهیتابه ارزان قیمتی که روی شعله گاز داغ شود،در حالت خوشبینانه وقتی به دمای 300 درجه سیلیسوس می رسند، منجر به فعل و انفعالات شیمیایی و تبدیل روغن به ماده ای سمی می شود و در حالت بدتر موجب آتش گرفتن روغن خواهد شد. در حالیکه سرخ کن به کمک ترموستات روغن را در دمای مناسبی نگه داشته و کنترل می کند و از داغ شدن بیش از اندازه روغن و آتش گرفتن آن جلوگیری می کند. بیشتر سرخ کن ها دارای سیستم قطع کن هستند که اگر دمای روغن بیش از اندازه زیاد شود، دستگاه خاموش خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: سرخ کن ، ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

نحوه عیب یابی یخچال های بوش

در صورتی که یخچال بوش شما دچار مشکل شده است بهتر است با حفظ خونسردی گام گام موارد مختلف را بررسی کرده و تلاش کنید تا ایراد مربوطه را پیدا کنید. برای این که تعمیرات یخچال بوش به خوبی انجام شود ابتدا بهتر است معایب یخچال بوش و دلیل کار نکردن یخچال و فریزر را پیدا کنید. لیست علائم رایج را مرور کنید، سپس علل احتمالی را برطرف کنید. علاوه بر این، توصیه می شود دفترچه راهنمای یخچال خود را برای نکات عیب یابی مرور کنید. با خرید از فروشگاه های معتبری مثل فروشگاه لوازم خانگی بوش آلمان می توانید از خدمات پس از فروش یخچال های بوش مطمئن باشید.

بررسی برق یخچال

در مرحله اول برق ورودی به یخچال را کنترل کنید. تامین نشدن برق برای دستگاه ممکن است یکی از معایب یخچال بوش باشد که به آسانی می توانید آن را برطرف نمایید. بررسی کنید که یخچال یا فریزر شما از پریز برق جدا نشده باشد. اگر به برق متصل است، بررسی کنید که خروجی هنوز برق مناسب برای یخچال را تأمین می کند. در صورتی که صفحه نمایش دستگاه چیزی نمایش ندهد به احتمال خیلی زیاد برق یخچال قطع شده است.

بررسی درب یخچال

بررسی درب یخچالبررسی درب یخچال

در صورتی که درب یخچال به طور کامل بسته نشده باشد، صدای هشدار یخچال به صدا در خواهد آمد. با شنیدن سیگنال هشدار، اطمینان حاصل کنید که درب باز نمانده باشد. واشر را در امتداد لبه درب بررسی کنید. واشر باید باعث بسته شدن درب یخچال شود. اگر مهر و موم معیوب باشد، هوا خارج می شود و باعث می شود سیستم خنک کننده بیش از حد کار کند. اگر در واشر احساس خیسی یا یخ زدگی می کنید، این می تواند مشکل شما را نشان دهد. می توانید برای تعویض واشر اقدام کنید.

افزایش دمای یخچال و کارکرد موتور

گاهی سیگنال هشدار دهنده به دلیل افزایش دمای یخچال به صدا در می آید و این یعنی غذای منجمد می تواند در معرض خطر باشد. در صورت افزایش دمای آن، تنظیمات دما را تصحیح کنید. ترموستات یخچال را نیز بمنظور یافتن معایب یخچال بوش بررسی کنید تا به طور تصادفی تنظیم نشده باشد. موتورهای یخچال حداقل 80 درصد از زمان و حتی بیشتر در روزهای گرم کار می کنند. اگر مقدار زیادی غذا اضافه شده باشد یا درب آن باز مانده باشد، برای خنک ماندن باید بیشتر کار کند. منظم نگه داشتن غذای خود و بستن درها در اسرع وقت از پرکاری آن جلوگیری می کند. اگر یخچال شما خیلی گرم است، احتمالاً کویل های کندانسور کثیف است. حداقل دو بار در سال آن ها را با جاروبرقی و اتصال نازل برس تمیز کنید.

اندازه گیری دمای یخچال

اندازه گیری دمای یخچالاندازه گیری دمای یخچال

وقتی می خواهید بفهمید تنظیمات دمای یخچال چه مشکلی دارد، دماسنج ابزار خوبی است. یک یا دو روز یک دماسنج یخچال را در ناحیه اصلی یخچال آویزان کرده و دیگری را در ناحیه فریزر قرار دهید. دامنه ای از 36 تا 38 درجه فارنهایت برای سرد نگه داشتن غذا ایده آل است. در صورت لزوم، دما را تنظیم کنید یخچال شما ممکن است دارای کنترل درجه حرارت دوم برای محفظه ها یا کشوها باشد، در این صورت این قسمت ها را نیز بررسی کنید.

ریست کردن تنظیمات یخچال

گاهی اوقات برخی معایب یخچال بوش را با ریست کردن آن می توان برطرف کرد. برای تنظیم مجدد یخچال، آن را به مدت 30 تا 45 دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره به برق وصل کنید. به این حالت تنظیم مجدد سخت (hard) می گویند و معمولاً اکثر یخچال ها را ریست می کند. با این حال، توجه داشته باشید که این باید به عنوان آخرین چاره استفاده شود.

تنظیمات فیلتر آب یخچال بوش

تنظیمات فیلتر آب یخچال بوشتنظیمات فیلتر آب یخچال بوش

اگر فیلتر آب خود را قبل از این که چراغ هشدار آن روشن شود تغییر داده اید، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. برای این کار منو را فشار دهید و سپس وارد قسمت تغییر فیلتر شده و آن را فشار دهید تا صفحه نمایش به 0 تغییر کند. 0 به معنی تنظیم مجدد فیلتر آب است در حالی که 1 به این معنی است که تایمر فیلتر آب هنوز در حال کار است. برای راهنمایی بیشتر می توانید از دفترچه راهنمای ساید بای ساید بوش، نیز استفاده کنید.

اشکال در یخ ساز

اگر یخ ساز یخ تولید نمی کند، بررسی کنید که منبع تغذیه روشن باشد. با استفاده از نمایشگر یخچال صحت کار کردن یخ ساز را چک کنید. برنامه خودآزمایی در برخی از دستگاهها وجود دارد که از آن می توان برای شناسایی معایب یخچال بوش استفاده کرد. مراقب نمایشگر باشید که چه خطایی را نشان می دهد در صورت نیاز این خطا را با پشتیبانی بوش در میان بگذارید. پر شدن سطل یخ ممکن است چهار روز طول بکشد، اگر همه چیز مرتب به نظر می رسد، اما یخ خارج نمی شود ، بازوی بیرون انداز احتمالاً گیر کرده است.

یخ زدن داخل یخچال

یخ زدن داخل یخچالیخ زدن داخل یخچال

گاهی اوقات داخل یخچال یخ ایجاد شده و یا برخی مواد غذایی یخ می زنند. اگر در قفسه ها یا غذاهای داخل یخچال خود متوجه لایه های یخ زدگی شدید، این مشکل را جدی بگیرید و بلافاصله برای رفع آن اقدام کنید، زیرا رطوبت بیش از حد باعث خراب شدن غذاها و حتی رشد کپک می شود و مسئله بهداشتی ایجاد می شود. البته باید توجه کرد که بعضی از یخ زدن ها طبیعی است، اما یخ زدن بیش از حد می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد. ابتدا بررسی کنید که درب به درستی بسته شده باشد. اگر هیچ مشکلی در مهر و موم درب وجود ندارد، برای شناسایی مشکل ممکن است نیاز به پشتیبانی بوش باشد.

فرایند یخ زدایی

اگر بیش از حد یخ در فریزر شما جمع شده باشد، می تواند به داخل یخچال شما نیز نفوذ کند. برای یخ زدایی، محفظه را خالی کنید، اجازه دهید یخ ذوب شود. برای پاک کردن آب از حوله استفاده کنید. برای ذوب سریع تر یخ ها می توانید از سشوار نیز استفاده کنید.

نور و لامپ یخچال

نور و لامپ یخچالنور و لامپ یخچال

اگر لامپ یخچال شما کار نمی کند، ممکن است به طور تصادفی یخچال را از برق کشیده باشید. پریز برق را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز متصل است یا از جای خود خارج شده است. همچنین برخی یخچال ها دارای عملکرد “خاموش کردن خودکار” هستند ، به این معنی که اگر بیش از 10 دقیقه درب را باز بگذارید ، چراغ خاموش می شود. اگر بعد از بستن و باز کردن درب ، چراغ یخچال شما روشن شود ، احتمالاً به درستی بسته نشده است. اگر هیچ یک از این تعمیرات سریع کارساز نبود، لامپ یخچال شما سوخته است و باید تعویض شود.

ایجاد سر و صدا

کمی سر و صدا در یخچال ها کاملا طبیعی است. سر و صدا عمدتا هنگام پر شدن یخ ساز ایجاد می شود. این صدا از دهانه شیر آب می آید. وقتی یخ ذوب شود، صدای آب جاری نیز ممکن است ایجاد شود. هنگامی که فن ها با دما تنظیم می شوند، نیز ممکن است صدا ایجاد شود. اگر هنگام باز کردن یخچال و فریزر سر و صدا بلندتر می شود، بهتر است فن آن را تعویض کنید. اگر صدا از پایین یخچال می آید، ظرف تخلیه یخ را بررسی کنید. اگر به خوبی در جای خود نباشد، ممکن است صدا ایجاد کند.

عیب یابی یخچال های توکار

عیب یابی یخچال های توکارعیب یابی یخچال های توکار

عیب یابی محصولات توکار ممکن است دشوار تر از یخچال های معمولی باشد. با این حال، مشکلاتی که می توانند بوجود آیند مشابه هم هستند. یافتن منبع مشکل سریع ترین راه برای تعمیر است. بنابراین، قبل از این که با یک تکنسین تماس بگیرید، اجزای سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید خودتان اصلاح کنید.

اقدامات لازم در فاصله تعمیر یخچال

در صورتی که معایب یخچال بوش مشخص شد در فاصله زمانی که طول می کشد تا یخچال تعمیر شود باید اقداماتی را انجام دهید تا از فاسد شدن مواد غذایی موجود در یخچال جلوگیری کنید. اولین کاری که باید هنگام خراب شدن یخچال انجام دهید این است که از سیستم سرمایشی منزل خود استفاده کنید تا دمای مواد غذایی که در یخچال نگه داری می شده اند را همچنان پایین نگه دارید. در صورتی که مقداری یخ در اختیار دارید می توانید آن ها را به صورت کیسه های یخ در اطراف مواد غذایی مورد نظر قرار دهید. بهتر است تا جایی که امکان دارد از این مواد غذایی استفاده کرده و آن ها را پخت کرده و مصرف کنید.

مدت زمانی که غذاها سالم می مانند

مدت زمانی که غذاها سالم می مانندمدت زمانی که غذاها سالم می مانند

غذای باقیمانده در یخچالی که در حال کار نیست و خاموش شده است، در صورت باز کردن آن، تقریباً چهار ساعت یا کم تر خنک خواهد ماند. اگر دسترسی به سیستم سرمایشی یا یخ ندارید، تا حد ممکن درب یخچال را بسته نگه دارید. این فاصله زمانی چهار ساعته می تواند برای شما فرصتی باشد تا یخ کافی را فراهم کنید. اگر معایب یخچال بوش مربوط به قسمت فریزر بود و فریزر خاموش شد، غذا در قسمت فریزر ماندگاری بیشتری خواهد داشت ( 24 ساعت یا بیشتر بدون برق، با فرض اینکه درب فریزر به طور مکرر باز نشود ) ، این زمان به پربودن فریزر بستگی دارد. هرچه غذاهای منجمد درون فریزر بیشتر باشد، فریزر مدت زمان بیشتری خنک می ماند. اگر غذای منجمد هنوز بلورهای یخ داشته باشد یا دمای داخلی آن زیر 40 فارنهایت باشد، میتوان با اطمینان از سالم بودن، دوباره آنها را فریز کرد.

بررسی غذاهای فاسد شدنی

فاسدشدنی به این معنی است که غذا به یخچال نیاز دارد وگرنه خراب می شود. شیر، گوشت و ماهی چند نمونه از غذاهای فاسدشدنی هستند. غذاهای پخته یا آماده نیز فساد پذیر هستند. برخی از غذاها مانند میوه ها و سبزیجات خام، نان و چاشنی ها مدت ها پس از خاموش بودن یخچال ایمن هستند. آزمایش دمای داخل یخچال و غذاها نیز به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که غذاها سالم مانده اند. اگر درجه حرارت بیش از دو تا4 ساعت به بیش از 40 درجه فارنهایت برسد، غذاها باید دور ریخته شوند. زیرا در این صورت، باکتری های مضر ممکن است تکثیر شده و غذا را فاسد کنند.

نکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آن

نکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آننکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آن

شما نمی توانید غذای خود را در بشقاب کثیف یا ظرف کثیف قرار دهید بقایای به جا مانده از آن می تواند باکتری ها و کپک هایی باشد که مواد غذایی موجود در یخچال را در معرض خطر قرار می دهد. بوی مواد غذایی خراب می تواند در محتوای یخچال شما نفوذ کند. تمیز کردن صحیح یخچال و فریزر، آن را برای ذخیره مواد غذایی ایمن کرده و به جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا کمک می کند.

تمیز کردن یخچال

در صورت چسبناک بودن، بطریها و ظروف را با پارچه مرطوب پاک کنید. هرچیزی را که بوی بد می دهد و به نظر می رسد خراب است یا تاریخ مصرف آن گذشته است، دور بریزید. کشوها و قفسه های قابل جابجایی را بیرون بیاورید. آنها را با آب گرم و مواد شوینده ظرف در سینک بشویید. یک قاشق غذاخوری محلول سفید کننده را به یک گالن آب گرم اضافه کنید. قسمت های قابل جداشدن را با آب و محلول سفید کننده بشویید و اجازه دهید تا در هوا خشک شوند. سرکه سفید را با مقدار مساوی آب گرم در یک ظرف مخلوط کنید. کل یخچال، داخل و خارج، از جمله جلو و پشت دسته ها را پاک کنید. یک یا دو قاشق چای خوری جوش شیرین را روی لکه های لجباز یا غذای گیر کرده بپاشید. برای بار آخر یخچال را پاک کنید و اجازه دهید هوای یخچال خشک شود.

نکات مهم پس از تمیز کردن یخچال

اگر برق را قطع کرده اید آن را دوباره وصل کنید. در را ببندید و اجازه دهید دوباره یخچال سرد شود. ممکن است دو یا سه ساعت طول بکشد تا دوباره به دمای مناسب برسد. فن خنک کننده و سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید. این ها به طور معمول از پایین یخچال خارج می شوند و برای تنظیم دمای یخچال مهم هستند. اگر خاک یا گرد و غبار اضافی جمع شود ، این اجزا نمی توانند کار خود را به طور موثر انجام دهند. با استفاده از یک پارچه مرطوب ، خاک جمع شده را با یک پارچه نرم پاک کنید و این موارد را همیشه تمیز نگه دارید.



:: برچسب‌ها: معایب یخچال بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

What You Can Do with a Sandwich Maker Besides Sandwiches
ساندویچ ساز دستگاهی است که به وسیله آن می توان انواع ساندویچ ها را در مدت زمان کوتاهی آماده کرد. این دستگاه شاید به نظر زیاد کارآیی نداشته و وجود آن در آشپزخانه از لحاظ عده ای اضافه هم باشد. اما در مواقعی که نیاز به درست کردن غذاهای آماده به ویژه در وقت شام است و زمانی برای پختن شام نیست، این وسیله کاربرد دارد.

زیرا که این دستگاه می تواند با کمترین زمان و بدون هیچ خستگی یک غذای مختصر برای شام آن هم زمانی که حوصله آشپزی نیست آماده کند، و به راحتی هم می توان با آن کار کرد.

ساندویچ ساز که نام دیگر آن اسنک ساز است به خصوص برای افرادی که شاغل هستند و می خواهند یک صبحانه و یا شام مختصر آماده کنند و یا افرادی که وقتی برای آشپزی در شب را ندارند، و یا زمان هایی که برای عصرانه نیاز است تا فوری و سریع یک ساندویچ آماده کرد بسیار مفید و کاربردی است.

انواع ساندویچ ساز
ساندویچ سازها به دو نوع می باشند. یکی دارای صفحات فوقانی و پایین است و دارای قالب های مربعی شکل است، و ساندویچ های معمولی در ان قرار می گیرد. این مدل از ساندویچ ساز قیمت ارزانی دارد و برای ساندویچ های ساده و معمولی مناسب است.

اما اگر می خواهید ساندویچی پر از مخلفات، با طعم و طرح دلخواه داشته باشید، مدل های نوع دوم ساندویچ ساز را انتخاب کنید. این ساندویچ ساز که استفاده از آن هم بسیار رایج است، دارای یک پِرس در پایین است که به محض اینکه ساندویچ در قالب قرار بگیرد آن را فشرده می کند.

هر کدام از صفحاتی که در این ساندویچ ساز وجود دارد، به هنگام قرار گرفتن ساندویچ، هر کدام از این صفحات باعث پشته شدن صفحات دیگر شده و گاهی نیز صفحه بالا وزن می شود تا ضمن کبابی کردن ساندویچ، آن را فشرده می کند.

مزایا و کاربرد ساندویچ ساز
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خوردن انواع ساندویچ و اسنک علاقه دارید، بهترین راه استفاده از یک ساندویچ ساز که متناسب با نیازها و کارآیی که لازم دارید باشد.

البته بهتر است قبل از انکه از ساندویچ ساز استفاده کنید، دستورالعمل استفاده و کاربرد آن را به خوبی مطالعه کرده و از آن اطلاع یابید. بنباراین استفاده از یک ساندویچ ساز که یک ساندویچ معمولی را به خوبی تهیه و آن را کبابی کند فوق العاده خواهد بود.

شما حتی اگر فقط بخواهید یک ساندویچ پنیر معمولی هم درست کنید، استفاده از نان تست شده در ساندویچ معمولی تان بهتر از یک نان ساده و بدون کبابی بوده و آن را به یک غذای گرم و مطبوع و دلپذیر تبدیل خواهد کرد.

کبابی کردن ساندویچ یکی از کاربردهای این دستگاه می باشد. همچنین شما می توانید یک غذای لذیذ از ساندویچ را عرض چند دقیقه آماده کنید.

در واقع استفاده از دستگاه های ساندویچ ساز یک بار مصرف نیستند که بعد از یکبار استفاده، آن را دور بیندازید. بلکه شما می توانید با ایده های خلاقانه انواع ساندویچ را در آن درست کرده و از خوردنش لذت ببرید. این دستگاه همینطور نوع بهتر و خوشمزه استفاده از پنیر و نان را به شما نیز ارائه می دهد.

مراحل آماده کردن ساندویچ معمولی یا پنیر با استفاده از ساندویچ ساز
برای استفاده از ساندویچ ساز ابتدا مواد لازم و هر آنچه را که می خواهید در ساندویچ قرار داده را آماده کرده و ساندویچ ساز را روشن کنید. می توانید مواد اضافی و قسمت های برش زده نان که از ساندویچ درامده را با استفاده از کره پخش کنید.

دَرِ ساندویچ ساز باید به هنگام گرم شدن بسته باشد، که البته بیشتر مدل ها دارای چراغ نشانگر به رنگ قرمز هستند که به شما می گوید چند دقیقه طول می کشد تا دستگاه گرم شود و به محض گرم شدن سبز شده و به ما نشان می دهند که زمان استفاده از دستگاه فرا رسیده است.

سپس در ساندویچ ساز را باز کنید. اگر در ساندویچ از کره استفاده نکردید، به طور اختیاری می توانید ظرفی حاوی روغن کم روی صفحات فوقانی و پایین اسپری کنید. بدون آنکه دستتان به صفحات دستگاه لمس شود ساندویچ را بر روی صفحه پایینی ساندویچ ساز قرار دهید.

ساندویچ ساز را ببندید. ( اگر در ساندویچ ساز دکمه یا گیره ای برای بستن در جلویی دستگاه بود کافیست فقط دکمه را فشار داده و در بسته می شود ).

مدت زمان آماده شدن یک ساندویچ معمولی با پنیر 3 الی 5 دقیقه می باشد. بعد از آن خود به خود چراغ نشانگر روشن شده، که آن موقع در ساندویچ ساز را باز کنید. بعد از آن ساندویچ را با استفاده از یک کفپوش چوبی و یا سیلیکونی از دستگاه جدا نمایید. ساندویچ شما اکنون آماده است.

برای تمیز کردن ساندویچ ساز نیز ابتدا بابد برق آن را از پریز بیرون کشیده و بگذارید تا دستگاه خنک شود. سپس بشقاب ها را بیرون کشیده و با یک اسفنج نرم قبل از گذاشتن بشقاب در جای خود آن را پاک کنید.

نکاتی در مورد نحوه استفاده و کاربرد ساندویچ ساز
اسپری کردن روغن و یا کره بر روی صفحات ساندویچ ساز باعث می شود، تا پنیر و ساندویچتان بهترین طعم را بگیرد. در بیشتر ساندویچ ساز ها صفحات بدون رنگ هستند، بنابراین می توانید نان را خشک شده نگه داشته و بدون روغن هم استفاده کنید، و اینگونه هم نمی چسبد.

از یک پنیر ذوب خوب برای ساندویچ استفاده کنید. نمونه هایی از بهترین برندهای پنیر گریور، چدار، آمریکایی، و پنیر سوئیسی می باشد. می توانید قسمت کوچکی از حاشیه های نان را در اطراف لبه های پنیر بگذارید، تا از خنک شدن صفحات دستگاه جلوگیری کند

نانی که برای ساختن ساندویچ انتخاب می کنید از نوع مرغوب و خوب باشد. اغلب ساندویچ سازهای از نوع و مدل پرس Panini می توانند انواع نان را ساپورت می کنند. اما ساندویچ سازهای معمولی فقط با نان های خُرد شده معمولی کا ر می کنند.



:: برچسب‌ها: ساندویچ ساز ،کاربرد ساندویچ ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

کدام مارک جاروشارژی خوب است ؟

یافتن و خرید بهترین مارک جارو شارژی می تواند موجب شود که روند نظافت در منزل شما با راحتی و سرعت بیشتری انجام شود و به وسیله آن فضاهایی مثل مبلمان، پله ها و غیره را بهتر تمیز کنید. جارو شارژی مناسب باید کیفیت خوبی داشته باشد زیرا احتمالا در مواقع زیادی نیاز به استفاده از آنها وجود خواهد داشت. علاوه بر این، این جارو ها دارای لوازم جانبی خاصی نیز هستند که هنگام جارو کردن و نظافت می توانند بسیار کمک کننده باشند. لوازم جانبی مختلف بسته به کاربرد می توانند برای تمیز کردن کنجها، گوشه ها و یا گردگیری استفاده شوند. اگر شما می خواهید یک جاروشارژی مناسب خریداری کنید که دارای کارایی فوق العاده، نگهداری آسان و قیمت مناسب باشد باید ابتدا با انواع مختلف جاروشارژی و ویژگی های هرکدام بیشتر آشنا شوید، بنابراین به شما توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع مختلف جارو شارژی

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک جارو شارژی باید همواره به یاد داشته باشید که بهترین مارک جارو شارژی را پیدا کرده و از خرید جاروهای با عملکرد ضعیف اجتناب کنید زیرا خیلی زود متوجه عدم کارایی آن ها خواهید شد.. به طور کلی جارو شارژی ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  • جارو شارژی های ایستاده یا عصایی : (Stick cordless vacuum cleaners)
  • جاروشارژی های دستی: (Handheld vacuum cleaners)

جارو شارژی های ایستاده یا عصایی (Stick cordless vacuum cleaners)

جارو شارژی های ایستاده یا عصایی (Stick cordless vacuum cleaners)جارو شارژی های ایستاده یا عصایی (Stick cordless vacuum cleaners)

جارو شارژی های ایستاده یا عصایی یکی از مدل های محبوب و پراستفاده ی جارو شارژی هستند. این مدل جاروها دارای یک مخزن کوچک و یک موتور به همراه باتری روی دسته خود هستند و برای زمانی مناسب هستند که شما تمایل به انجام نظافت و تمیز کاری به صورت ایستاده دارید و از نظر ارگونومی کار با آن ها مشابه با جارو برقی های معمولی انجام می شود، در حالی که اینجا نگرانی از بابت اتصال و قطعی سیم و یا کوتاهی آن وجود نداشته و ازادی عملکرد زیادی خواهید داشت. علاوه براین با استفاده از مدل های ایستاده یا عصایی نسبت به جاروشارژی های دستی فضای بیشتری را در زمان کمتری می توان نظافت کرد. شایان ذکر است که در برخی برندها و مدل ها مثل جارو شارژی فیلیپس مدل FC6722 این امکان وجود دارد که با تغییرات در اتصالات جاروشارژی ایستاده به مدل دستی نیز تبدیل گردد.

جارو شارژی های دستی (Handheld cordless vacuum cleaners)

جارو شارژی های دستی بسیار جمع و جور بوده و استفاده از آن ها بسیار راحت و آسان است. هم چنین کار کردن با آن موجب خستگی شما نمی شود زیرا بسیار سبک و کم وزن هستند. این جارو شارژی ها نیز دارای یک مخزن کوچک، باتری و موتور روی بدنه خود بوده و با طراحی مناسب خیلی راحت در دست جای می گیرد. این مدل جارو شارژی ها برای نظافت مبلمان، کنج ها، کمد ها و کابینت ها و به طور کلی فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند و در سریع ترین زمان ممکن با مکش خوب نظافت را انجام می دهند. یکی از کاربردهای ویژه این مدل برای استفاده در گردگیری و جارو کردن ماشین است. اما باید توجه کرد که به طور کلی در جاروهای شارژی باتری اهمیت زیادی دارد و ممکن است مشکل ساز شود. برای همین بهتر است همیشه دنبال خرید بهترین مارک جارو شارژی باشید.

برخی از ویژگی های مهم جارو شارژی ها

اهمیت باتری در کارکرد جارو شارژی

اهمیت باتری در کارکرد جارو شارژیاهمیت باتری در کارکرد جارو شارژی

همانطور که مشخص است این جاروها بی سیم بوده و برای انجام کارکرد خود از باتری استفاده می کنند. بنابراین پس از مدتی استفاده و خالی شدن باتری لازم است تا دوباره شارژ گردند. قدرت و کیفیت باتری نقش بسیار پررنگی در کارایی جاروشارژی ایفا کرده و جدا از مدت زمان استفاده، روی قدرت مکش جارو نیز تاثیر گذار است. مدل های باتریهای یونی لیتیومی وجود می توانند تا حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان کارکرد و حالت های توربو را ارائه دهند تا قدرت مکش این ابزار سبک افزایش یابد. فقط بخاطر داشته باشید که مکش بیشتر موجب نیاز سریعتر به شارژ باتری خواهد شد، بنابراین معمولاً بین زمان کار و قدرت تمیز کردن باید تعادل برقرار کرد. اما درصورتیکه هنگام خرید، بهترین مارک جارو شارژی را در نظر نگیرید ممکن است با مشکلات باتری و کم شدن قدرت آن در طی زمان و یا حتی سوختن مواجه شوید.

سبک و جمع و جور بودن جارو شارژی

وزن جارو شارژی یک عامل مهم در انتخاب آن است. زیرا راحتی استفاده از آن، در گرو سبک بودن و حمل و جابجایی سریع است. علاوه براین ابعاد جارو باید به گونه ای باشد که برای نگهداری فضای زیادی در منزل اشغال نشود و در موقع نیاز به سرعت قابل استفاده باشد. جاروهای سبک و کوچک قابلیت مانور بیشتری برای فضاهایی که دسترسی به آن ها سخت تر است به شما می دهد. کنج دیوارها و سقف ها، روی پله ها و … از این موارد هستندکه با جارو شارژی به راحتی می توانید آن ها را تمیز کنید. بنابراین هنگامی که به دنبال بهترین مارک جارو شارژی هستید باید به ویژگی های فیزیکی مثل وزن، ابعاد و اندازه های جارو نیز دقت کنید.

توجه به اندازه مخزن دستگاه

توجه به اندازه مخزن دستگاهتوجه به اندازه مخزن دستگاه

باید توجه کنید که مخزن جارو شارژی ها نسبتا کوچک بوده و ظرفیت محدودی دارد لذا باید به طور مرتب تخلیه شده و فیلترهای آن تمیز و یا در صورتی که ممکن است شستشو شوند. به همین دلیل است که برای کاربردهایی که نظافت سطح وسیعی مانند کل خانه مورد نظر است بهتر است به جای جارو شارژیی از جاروبرقی استفاده گردد. در انتخاب مدل جارو شارژی به اندازه و ظرفیت حجم مخزن و همین طور راحتی باز و بسته کردن و تخلیه آن دقت کنید.

قدرت و توان دستگاه

قدرت و توان دستگاه کارایی موتور و میزان مکش جارو شارژی را تعیین می کند. از طرف دیگر این موضوع روی زمانی که باتری شارژ شده یا تخلیه می گردد نیز تاثیر گذار است.  برای ایجاد توان بالاتر در جاروها باید از باتری های قوی تری استفاده کرد.

امکان کنترل و تنظیم مکش دستگاه

امکان کنترل و تنظیم مکش دستگاهامکان کنترل و تنظیم مکش دستگاه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید جارو شارژی باید مد نظر قرار هید این است که مدلی که انتخاب می کنید دارای امکان کنترل و تنظیم قدرت مکش بوده تا برحسب شرایط استفاده بتوان آن را تغییر داده و ضمن صرفه جویی در مصرف شارژ باتری، نظافت موثری انجام داد.

توجه به کیفیت ساخت و بدنه دستگاه

با توجه به این که جاروهای شارژی قرار است به طور متعدد مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین لازم است تا کیفیت بدنه بالایی داشته باشند تا در هنگام ضربات احتمالی که هنگام کار ممکن است پیش بیاید به اندازه کافی مقاومت داشته باشند و به راحتی ترک نخورده و نشکنند. این موضوع به ویژه برای مخزن بسیار اهمیت دارد که باید جنس مقاومی داشته باشد تا در هنگام تخیله و نصب مجدد دچار آسیب نگردد.

آیا جارو شارژی جایگزینی برای جاروبرقی محسوب می گردد؟

آیا جارو شارژی جایگزینی برای جاروبرقی محسوب می گردد؟آیا جارو شارژی جایگزینی برای جاروبرقی محسوب می گردد؟

انتظار نمی رود که جارو شارژی به عنوان یک جایگزین برای جاروبرقی های استاندارد استفاده شوند اما در برخی کاربرد ها جاروهای شارژی می توانند موثرتر عمل کنند.  با استفاده از این جارو ها می توانید بدون نگرانی از سیم و حمل مخزن جارو را به راحتی به هرجایی که می خواهید منتقل کرده و خرده ریزه ها و گرد و غبار ها را با آن ها تمیز کنید. بسیاری از افراد برای مرتب شدن سریع منزل خود ترجیح می دهند از جاروشارژی های دستی و یا ایستاده کمک بگیرند، به جای اینکه از جارو برقی معمولی استفاده کنند. زیرا این جارو ها با باتری کار می کنند و برای تمیز کردن سریع در مناطق پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند. در انتخاب بهترین مارک جارو شارژی باید توجه کنید که هرچه قدرت و ویژگی های بیشتری در یک مدل قرار داشته باشد، قیمت بالاتر خواهد رفت.

ویژگی های جارو شارژی های برند فیلیپس

جارو شارژی فیلیپس بدون شک یکی از بهترین برند ها برای خرید این وسیله به شمار می رود. جارو شارژی های فیلیپس با ایجاد جریان هوایی فوق العاده بهترین عملکرد مکشی  با قدرت بیشتر و طولانی مدتتر را فراهم می کنند. این برند دارای سیستم شارژ مغناطیسی بوده که سبب می شود اتصال کابل شارژ به دستگاه به صورت مغناطیس انجام گردد که بسیار سریعتر و راحتتر خواهد بود. نازل جارو ها می تواند ساکشنی در ۳۶۰ درجه انجام داده و به این ترتیب هرگونه ذره و گرد و غباری را که در هر جهتی قرار گرفته باشد به خوبی و به طور کامل جمع آوری کند. علاوه بر این به دلیل اینکه در برخی مدل ها لامپ های LED روی نازل طراحی شده است برای نظافت زیر مبلمان یا هرجایی که نیاز به ایجاد یک روشنایی اضافه برای دید بهتر و تمیز کردن آسان تر وجود دارد مناسب است.

ویژگی های جارو شارژی های برند بوش

ویژگی های جارو شارژی های برند بوشویژگی های جارو شارژی های برند بوش

جارو شارژی بوش نیز یک جارو شارژی بسیار با کیفیت است که ارزش هزینه ای که می کنید را حتما خواهد داشت. این جارو شارژی به بهترین شکل ممکن، همه چیز را از روی کف، کاشی یا فرش جمع کرده و دارای اتصالاتی برای قسمت های مختلف و گوشه ها است که کاربرد ان را راحت تر و موثرتر می کند.  تخلیه، پاک کردن و تمیز کردن فیلترها پس از استفاده از جاروهای این برند بسیار آسان است. دوام باتری آن بسیار بالا است و تا حدود یک ساعت در مدل های مختلف نیز می رسد و موجب می شود به راحتی بتوانید قبل از اتمام باتری، درصد قابل توجهی از تمیز کردن مناطق مورد نظر خود را انجام دهید.

ویژگی های جارو شارژی های برند تفال

جاروشارژی تفال نیز یکی از برندهای محبوب در سرتاسر جهان و به ویژه در ایران است. این برند نیز مشابه با برندهای مطرح دیگر، ویژگی های منحصر به فردی را در مدل های مختلف جارو شارژی به مشتریان خود ارائه داده که آن را قابل رقابت با سایر برندهای موجود مثل بوش و فیلیپس کرده است. یکی از ویژگی هایی که در مدل های مختلف آن وجود دارد مکش بسیار قوی است که موجب می شود نظافت در سطح عمیق تری انجام گردد. علاوه بر این ارگونومی فوق العاده ای در طراحی های خود دارد.

جارو شارژی های رباتی

جارو شارژی های رباتی نیز از جمله مدل های جارو شارژی هستند که با پیشرفت فناوری تولید شده اند و با استقبال مشتریان مواجه شده و در حال گسترش هستند. از جمله مزایای استفاده از این جارو شارژی ها این است که در کمال آرامش نظافت و تمیز کاری را انجام داده و نیاز به یک نیروی انسانی برای کار با آن وجود ندارد اگرچه بسیاری از مدل های آن را می توان از طریق برنامه های تلفن های هوشمند تنظیم و کنترل کرد.  البته باید توجه کنید این ربات ها بیشتر برای مناطقی که کف مسطح و یکنواختی از نظر پوشش دارند مناسب هستند. بهترین مارک جارو شارژی در مدل های رباتی می تواند نیاز شما برای نظافت اتاق های بزرگ را به خوبی برآورده کند.

منبع : آیا تفال بهترین مارک جاروشارژی است ؟



:: برچسب‌ها: بهترین مارک جارو شارژی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Top 10 Best Steam Mops for Hardwood Floors [ 2021 Review ]
بخارشوها از ترکیب بخار آب و در بعضی از مدل‌ها مواد شوینده به همراه مکش بسیار قوی برای تمیز کردن سطوح، فرش و موکت استفاده می‌کنند. برخی از بخارشوها دارای سری‌های متعدد بوده که معمولا برای تمیز کردن سطوح مختلف، مبلمان، پله‌ها، شیشه‌ی اتومبیل و لوازم داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکثر بخارشوی های موجود در بازار مشابه یکدیگر هستند و غالبا دارای سری‌های مختلفی از قبیل برس چرخان، برس فلزی و سری حوله‌ای برای تمیز کردن انواع مختلفی از سطوح هستند. سیستم گرمایش داخلی بخارشو‌ها که از یک بخش تشکیل شده وظیفه‌ی تبدیل آب موجود در مخزن به بخار (بخار با دما و فشار بالا) را برعهده دارد.

مزایای استفاده از انواع بخارشوی
در صورت استفاده از بخارشوی دیگر نیازی به شوینده‌های سمی ندارید.
به دلیل حذف شوینده‌های سمی، هم هزینه خرید این شوینده‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم سلامت شما تهدید نمی شود.
در شست و شو سنتی ممکن است بر روی سطح مورد نظر، مقداری مواد شوینده سمی باقی مانده و برای افراد خانه و حیوانات خانگی خطرناک باشد.
سطح مورد نظر به سرعت و بسیار تمیز می‌شود و هیچ گونه لکه‌ای ندارد.
علاوه بر تمیزی، میکروب‌های موجود بر روی این سطوح از بین می‌روند.

بخارشوی در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که بسته به نوع نیاز و بودجه‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. این وسیله کاربردی در چند مدل بخارشوی دستی، تی بخار، بخارشوی مکش‌دار و بخارشوی چندمنظوره ارائه می‌شود.

تی بخارشوی:
به بخار شوهایی که سری (دسته) آن به بدنه متصل است، اصطلاحا تی بخارشوی گفته می‌شود. تی بخارشوی وسیله‌ای شبیه به جاروبرقی است. در طراحی آن از دسته‌بلندی استفاده شده است و یک مخزن بر روی دسته و یا به صورت جداگانه دارد. این بخارشوها به‌صورت شارژی و برقی تولید می‌شوند که هرکدام از آن مزایا و معایب خاص خودش را دارد. برای مثال در نوع شارژی آن می‌توانید بدون نیاز به پریز برق تمام سطوح را تمیز کنید و این مکان محدود به داخل خانه نمی‌شود. اما بعد از چند دقیقه استفاده، مجبور هستید آن را شارژ کرده و چند دقیقه‌ای را برای شارژ باتری آن وقت بگذارید. این مدل بخارشوها برای تمیز کردن سطوح سنگی، سرامیک و پارکت طراحی شده‌اند و شما نمی‌توانید از آن برای تمیز کردن اجاق‌گاز، شیشه‌ها و پنجره استفاده کنید.

بنابراین درصورتی‌که عمده نیاز شما به بخارشوی، برای تمیز کردن سطوح کف زمین (سنگ، سرامیک و پارکت) است، بهتر است تی بخار را انتخاب کنید تا در هنگام تمیزکاری کف زمین، به کمرتان آسیب کمتری وارد شود و یک بخارشوی مقرون به صرفه داشته بشید.

بخارشوی دستی:
این بخارشوی جمع جورتر است، بخارشوهای دستی وزن کم‌تری دارند و معمولاً به‌صورت شارژی کار می‌کنند. برندهای مختلف این نوع بخارشوی را با وسایل جانبی متنوع‌تری ارائه می‌دهند، بنابراین در هنگام خرید به وسایل همراه آن دقت کنید. شما می‌توانید از بخارشوی دستی برای تمیز کردن دیوارها، در، اجاق‌گاز، پنجره و شیشه، سینک، سرویس بهداشتی و قسمت‌های کوچک در دسترس استفاده کنید. البته با توجه به جثه کوچک‌تری که دارد مخزن آب آن نیز کوچک‌تر است و توان کمتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. بنابراین اگر نیاز شما به بخارشوی به این موارد محدود می‌شود و کف خانه‌تان از سرامیک و سنگ نیست و با موکت و فرش پوشانده شده است، بهتر است سراغ بخارشوی های دستی بروید.

بخارشوی چند منظوره (چندکاره):
این نوع از بخارشوها دارای ابزار مختلف و سری‌های متعدد جهت پاک کردن سطوح هستند، مثلاً برای تمیز کردن کف زمین یک سری بزرگ و تی مانند دارد و در صورت تمیز کردن گاز و سینک می‌توانید سری کوچک‌تر و مناسب‌تری را انتخاب کنید. درواقع با این بخار شوی می‌توانید تمام قسمت‌های خانه را تمیز کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مدت زمانی که این دستگاه بتواند آب را به جوش آورده و بخار تولید کند، نسبت به دو مدل دیگر بیشتر است و اندازه آن بزرگ‌تر و جاگیرتر می‌باشد. این بخارشوی انتخابی کامل برای پاک کردن لکه ها از هر سطحی است. بخارشوی چند منظوره، دارای تنظیماتی از قبیل تنظیم ارتفاع دسته، تنظیم و کنترل فشار بخار آب برای فرش، موکت، شیشه و سرامیک است. لوازم جانبی که همراه این دستگاه عرضه می‌شود آن را به یک غول وسایل نظافتی خانگی تبدیل می‌کند. بخار شوی چند منظوره یک دستگاه بزرگ‌تر و جاگیرتر است، قیمت آن نیز در مقایسه با دو مدل قبلی بیشتر می‌باشد.

بخارشوهایی که لوازم جانبی و سری های مختلفی دارند، اغلب برای تمیز کردن فرش‌، دیوار و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.



:: برچسب‌ها: بخارشوی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

دستگاه تصفیه هوای تفال مدل PT3030   طراحی زیبا و شکلیلی دارد و در هر اتاقی که قرار گیرد ،فضای کمی را اشغال میکند .دارای نشانگر آلودگی هواست و میزان آلودگی هوا در فضا و محیط را نمایش میدهد . سرعت پاکسازی ذرات آلرژی زا، از ویژگی های فوق العاده مهم این دستگاه می باشد ، و ۳ فیلتر قوی و کاربردی برای زدودن ناخالصی های هوا دارد .  با دستگاه تصفیه هوای تفال، تنفس سالم را تجربه کنید،  زیرا هوای پاک سلامتی و حال خوب را به شما هدیه میدهد.

بیش از ۹۹% ذرات آلرژی زا  را تصفیه میکند

این دستگاه  برای افردی که بیماری های آلرژی زا مثل آسم دارند ، بسیار مناسب است ، زیرا دستگاه تصفیه هوای تفال ، دارای سیستم قوی فیلتراسیون هواست که ، ۹۹% از مواد آلرژِی زا و ذرات ریز مثل فرمالدهید ها در هوا را تصفیه میکند.

سرعت پاکسازی ذرات و غبار در هوا

سرعت پاکسازی ذرات و غبار در هواسرعت پاکسازی ذرات و غبار در هوا

سرعت بالای خروج هوای تمیز دستگاه فیلتر هوای تفال مدل PT3030    ، ۳۰۰ مترمکعب در ساعت است . در عرض ۶ دقیقه، ۱۲ مترمربع هوای فضای اتاق را تمیز میکند ، بنابراین این مزیت باعث می شود که شما در کوتاهترین زمان کل فضای منزل را از ذرات حساسیت زای موجود در هوا پاکسازی کنید و تنفس سالمی داشته باشید.

۳ نوع فیلتر حرفه ای با قابلیت های متنوع

دستگاه تصفیه هوای تفال مدل PT3030   دارای سه عدد فیلتر است  و هرکدام کاربردهای مختلفی دارند شامل پیش فیلتر،فیلتر هپا و فیلتر کربن است . پیش فیلتر، وظیفه حذف ذرات گرد و غبار ، موی حیوانات را به عهده دارد، و فیلتر هپا  HEPA  مختص آلرژی است و ذرات ریز ، گرده ، ریزگرد ها باکتری ها  ویروس های موجود درهوا را پاکسازی میکند  و فیلتر کربن،  بوهای نامطبوع و کلیه گازهای شیمیایی مثل بوی دود و دخانیات را از فضا تمیز میکند

سیستم تصفیه هوا مناسب حالت روز و شب

سیستم تصفیه هوا مناسب حالت روز و شبسیستم تصفیه هوا مناسب حالت روز و شب

سیستم اتوماتیک تصفیه هوا براساس کیفیت هوای منزل شما، سرعت تصفیه هوا را تنظیم میکند. از سطح ۱ تا ۵ برای حالت روز و از سطح ۱ تا ۲ برای حالت شب برنامه ریزی شده است. در حالت شب با نور محیط تنظیم می شود و خواب آرامی را برای شما فراهم میکند.

سیستم هوشمند شناسایی آلودگی هوا

از مزیت های این دستگاه، سیستم هوشمند شناسایی آلودگی هوا می باشد و چنانچه هوای فضای خانه شما آلوده باشد تشخیص میدهد . دستگاه تصفیه هوای تفال مدل PT3030  دارای حسگرهایی است که  میزان آلودگی هوای محیط را شناسایی کرده  و از طریق چراغ نشانگر ، سطح  کیفیت هوای خانه شما را نمایش میدهد.

ویژگی های دستگاه تصفیه هوای تفال

ویژگی های دستگاه تصفیه هوای تفالویژگی های دستگاه تصفیه هوای تفال

  • جنس بدنه :پلاستیک
  • رنگ : سفید
  • تایمر قابلیت تنظیم براساس ساعت ۱/۲/۴/۸
  • حالت BOOST MOOD برای تصفیه سریع و فشرده آلودگی هوا
  • حجم هوای خروجی ۳۰۰ مترمکعب بر ساعت
  • امکان روشن و خاموشی خودکار
  • مجهز به صفحه کلید لمسی
  • امکان تنظیم روشنایی
  • تنظیم اتوماتیک سرعت فن براساس میزان آلودگی
  • گارانتی دارد
  • دارای قفل کودک
  • سرعت پاکسازی هوا در ۴ حالت

مجهز به سیستم کم صدا

دستگاه تصفیه هوای تفال مدل PT3030 ، دارای سیستم کنترل صدا می باشد و شب بدون سروصدا عملیات تصفیه هوا را انجام میدهد و خروجی هوای تمیز و سالم، خواب راحتی را برای شما به وجود می آورد .

دارای نشانگر تغییر فیلتر

از مزیت های دستگاه تفال مدل PT3030 این است که مجهز به نشانگر تغییر فیلتر است و شما نیاز به چک مداوم فیلتر ندارید ، و هرگاه نیاز به تعویض فیلتر بود این نشانگر اخطا می دهد.

پاکسازی هوا از موی حیوانات

پاکسازی هوا از موی حیواناتپاکسازی هوا از موی حیوانات

این دستگاه مناسب برای افرادی است که حیوانات خانگی مثل سگ و گربه را نگهداری می کنند و به موی آن ها حساسیت دارند ، زیرا فیلتر هپای این دستگاه موی حیوانات خانگی را از هوا حذف میکند

راهنمای استفاده از دستگاه تصفیه هوای تفال

  1. دستگاه را به پریز برق متصل کنید
  2. دکمه روشن را فشار دهید
  3. دکمه “شکل سه پره” را فشار دهید و یکی از چهار حالت را انتخاب کنید :

حالت خودکار روز: تنظیم سرعت فن ۲ یا ۳

حالت خودکار در شب: تنظیم سرعت فن ۱ یا ۲

حالت خاموش:سرعت دمنده کاهش پیدا میکند ، مناسب برای محیط های آرام

حالت توربو: سرعت دمنده در بیشترین حالت افزایش پیدا میکند.، برای هوای نامناسب به کار می رود.

  1. تنظیمات تایمر دارای دو حالت است

حالت فعال/غیرفعال تایمر

این دکمه را به مدت ۳ ثانیه فشاردهید تا قفل کودک باز شود.

  1. دکمه حالت روشنایی دو حالت دارد

حالت اول، روشنایی را تنظیم میکند

این دکمه را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا فیلتر کار کند

  1. شاخص کیفیت هوا

شاخص کیفیت هوا، در پنل جلویی دستگاه قرار دارد ، و رنگ های روشن نشان دهنده کیفیت هوا می باشند. رنگ آبی نمایانگر کیفیت فوق العاده،بنفش کیفیت متوسط و رنگ قرمز نشان کیفیت ضعیف است.

نکات کاربردی استفاده بهینه از دستگاه تصفیه هوای تفال PT3030 

نکات کاربردی استفاده بهینه از دستگاه تصفیه هوای تفال PT3030نکات کاربردی استفاده بهینه از دستگاه تصفیه هوای تفال PT3030

  1. قبل از اولین استفاده، اطمینان پیدا کنید که بسته بندی پلاستیکی محافظ فیلترها از دستگاه برداشته شده باشد
  2. پیش از روشن کردن دستگاه، بررسی کنید که به طور کامل مونتاژ شده باشد

۳.دستگاه را حتما روی سطح صاف و ثابت قرار دهید.

۴.دستگاه را جایی قرار دهید که هوا به صورت آزادانه در جریان باشد ، حداقل ۵۰ سانتی متر فضای خالی در هر طرف دستگاه در نظر بگیرید.

  1. قبل از تعمیرات یا تمیز کردن، حتما دکمه خاموشی را فشار دهید.
  2. افرادی که حساسیت یا آسم دارند از دست زدن به فیلترهای استفاده شده اجتناب کنند
  3. هنگام تعویض فیلترها از دستکش استفاده کنید یا بعد از آن دستانتان را بشویید تا گرد و غبار فیلتر به دست یا چشمانتان آسیب نزند.
  4. فیلترهای استفاده شده را در کیسه ای قرار دهید و در آن را محکم ببندید تا آلاینده ها در هوا پخش نشوند.
  5. دستگاه را دور از دسترسی کودکان یا افراد معلول قرار دهید
  6. دستگاه تصفیه هوا را نزدیک سینک ظرفشویی و جای مرطوب قرار ندهید.
  7. با دستان مرطوب دستگاه را لمس نکنید
  8. چنانچه از دستگاه استفاده نمیکنید آن را در فضای خشک و خنک با دمای بالاتر از ۳۵ درجه قرار دهید.

روش تمیز کردن دستگاه تصفیه هوای تفال PT3030 

قبل از تمیز کردن، دستگاه را حتما خاموش کرده ، سپس با یک پارچه مرطوب آن را تمیز کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هرگز دستگاه را با اسکاچ زبر تمیز نکنید زیرا باعث خراش خوردگی و آسیب آن می شود،  همچنین سنسورها را به طور منظم تمیز کنید زیرا کارایی آن کاهش پیدا میکند شرکت تفال با طراحی دستگاه تصفیه هوای تفال تفال PT3030  و تجهیز آن به سیستم ها و سنسورهای هوشمند، امکان تجربه هوای مطلوب و سالم را به کاربران خود هدیه میکند.

منبع : https://bit.ly/3o2mqzN



:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه هوا تفال ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

The Top 5 Benefits of Home Air Purifiers | Sansone AC

آلودگی هوا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات انسان عصر حاضر است. تصور اکثر ما از آلودگی هوا به آلودگی هوای بیرون از منزل بر می‌گردد؛ این درحالی است که آلودگی هوای داخل منزل به ‌مراتب از آلودگی هوای بیرون زیان‌بارتر است. بر اساس تحقیقات، آلودگی هوای داخل منزل یکی از ۵ آسیب محیطی است که انسان را تهدید می‌کند و سلامتی او را به خطر می‌اندازد. معمولاً بهترین راه برای مقابله با این خطر کنترل و یا از بین بردن منابع آلاینده است.

این کار معمولاً از طریق تهویه‌ی خانه و تعویض آن با هوای باز صورت می‌گیرد. اما استفاده از روش تهویه برای مناطقی که هوای بیرون نیز آلوده است، روش مناسبی محسوب نمی‌شود. به همین خاطر در شهرهای بزرگ استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی برای پاک‌سازی هوای داخل منزل پیشنهاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره‌ی دستگاه تصفیه هوا خانگی توضیح دهیم:

 

دستگاه تصفیه هوای خانگی چیست؟

شاید فکر کنید که عملکرد دستگاه تصفیه هوا خانگی همان تهویه است و تفاوت چندانی با آن ندارد؛ اگرچه عمل تهویه هوا نیز یکی از نقش‌های دستگاه تصفیه هوا خانگی محسوب می‌شود اما باید گفت که بین این دستگاه و دستگاه تهویه تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. دستگاه تهویه صرفاً هوای داخل منزل را به بیرون از منزل هدایت می‌کند و هوای بیرون را به داخل انتقال می‌دهد؛ واضح است که این عمل به خودی خود به معنای پاک‌سازی هوا نیست.

 

زیرا دستگاه تهویه‌، هوای بیرون را هر طور که باشد به داخل می‌آورد. به عنوان مثال اگر در هوای بیرون دود وجود داشته باشد تهویه همان هوای دودی را نیز به داخل خواهد آورد. این در حالی است که تصفیه هوا خانگی علاوه بر تهویه‌ی هوا آن را پاک‌سازی نیز می‌کند. این دستگاه فیلترهای مختلفی دارد که در فرآیند تصفیه هوا خانگی مرحله به مرحله آلودگی‌های هوا را برطرف می‌کنند. منظور از آلودگی هر چیزی غیر از هوای خالص است؛ مواردی مانند گرد و غبار، آلودگی‌های شیمیایی و یا حتی بوی غذا جزءِ آلاینده‌های هوا محسوب می‌شوند. بنابراین دستگاه تصفیه هوا مکانیزم بسیار پیچیده تری نسبت به تهویه دارد و از عملکرد مؤثرتری برخوردار است.

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که اشاره شد دستگاه تصفیه هوا خانگی از فیلترهایی تشکیل شده که آلاینده‌های هوا را از آن جدا کرده و از این طریق سبب پاک‌سازی هوای داخل منزل می‌شوند. دستگاه تصفیه هوا به وسیله‌ی فن، هوای داخل منزل را چند بار از فیلترهای خود عبور داده و در این فرآیند آلاینده‌ها جذب فیلترها می‌شوند. فیلترهایی که در این دستگاه استفاده می‌شوند معمولاً از نوع فیلترهای کربن و فیلترهای هپا هستند. فیلترهای کربن فعال خاصیت جذب بالایی دارند و تمام آلاینده‌های شیمیایی هوا را از جمله دود، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و میکروب‌ها را به خود جذب می‌کنند.

از فیلتر هپا برای از بین بردن ذرات معلق موجود در هوا مانند گرد و غبار که اندازه‌ی بزرگتری دارند، استفاده می‌شود. این فیلترها از جنس الیاف بوده و شبکه‌های بسیار ریزی دارند. دستگاه تصفیه هوا خانگی در مدل‌های مختلفی ساخته شده و در بازار وجود دارد. برخی از مدل‌ها قادرند اشعه‌ی ماورای بنفش موجود در هوا را از بین ببرند و برخی دیگر از مدل‌ها نیز با تولید یون‌های منفی، هوا را یونیزه می‌کنند. در این فرآیند ذرات گرد و غبار موجود در هوا با این یون‌ها واکنش نشان داده و جذب آن‌ها می‌شوند؛ در نتیجه وزن آن‌ها زیادتر شده و به زمین می‌افتند. برخی دیگر از دستگاه‌ها نیز قادرند ترکیبات مثبتی را به او اضافه کنند تا تنفس آن‌ها بر سلامت انسان تأثیرگذار باشد.

 

دستگاه تصفیه هوا چه مزیت‌هایی دارد؟

عملکرد دستگاه تصفیه هوا خانگی صرفاً به از بین بردن گرد و غبار محدود نمی‌شود؛ فضای داخل منزل همواره در معرض میکروب‌های مختلفی قرار دارد که این میکروب‌ها می‌توانند از چربی‌های حاصل از دود غذاها در آشپزخانه، مواد حساسیت‌زا در اثر وجود حیوانات خانگی، انواع قارچ‌ها و... به وجود بیایند. همچنین رطوبت حمام و هوای داخل سرویس بهداشتی می‌توانند منجر به رشد قارچ‌ها و میکروب‌هایی شوند که برای سلامتی انسان مضر است.

آلودگی‌هایی که از بیرون در لباس‌ها و... و بدن ما جای گرفته‌اند و به داخل منزل انتقال داده می‌شوند نیز یکی دیگر مواردی هستند که فضای داخل منزل را آلوده می‌کنند. این موارد همگی می‌توانند آلرژی‌زا باشند و در برخی مواقع باعث بیماری‌های جدی شوند. پاکیزگی هوا برای کودکان و سالمندان بیشتر از افراد عادی اهمیت دارد؛ به همین دلیل در خانه‌هایی که این دسته از افراد حضور دارند استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌تواند باعث بهبود تنفس شود. این امر خود باعث سلامت روانی، کاهش فشارها و استرس‌ها می‌شود و خوابی راحت را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

 

همچنین برخی از دستگاه‌های الکترونیکی به دلیل ذرات معلق در هوا پس از مدتی دچار غبار گرفتگی می‌شوند و این غبار ممکن است به برخی از قطعات بسیار حساس آن‌ها آسیب برساند. همه‌ی ما بارها مشاهده کرده‌ایم که قطعات کامپیوتر، جاهایی مانند پشت مانیتور، پشت کیس همگی پر از گرد و خاک شده‌اند. این آلودگی‌ها پس از مدتی منجر به اختلال در عملکرد کامپیوتر و آسیب رسیدن به قطعاتی مانند تراشه‌های الکتریکی، خازن‌ها، ترانزیستورها و... می‌شوند. این اختلال گاه حتی می‌تواند باعث سوختن قطعاتی مانند هارد و مادربرد می‌شود. تصفیه هوا خانگی از طریق از بین بردن ذرات معلق موجود در هوا تمام این آلودگی‌ها را برطرف می‌کند و هزینه‌های نگهداری از وسایل را کاهش می‌دهد.



:: برچسب‌ها: مزایای دستگاه تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

اگرچه به نظر میرسد، همزن ها جز وسایل ضروری محسوب نمیشوند و شما به جای استفاده از همزن می‌توانید با یک قاشق مواد را با هم ترکیب کنید، اما در حقیقت استفاده از همزن علاوه بر بالا بردن سرعت شما و خسته نکردن‌تان، به شما کمک می‌کند که ترکیب همگون‌تر و یک دستی تهیه کنید. استفاده از همزنها بیشتر در مورد تهیه‌ی انواع کیک و شیرینی درست کردن خمیر نان، بستنی، زدن تخم مرغ، مخلوط کردن آرد و کره و هم زدن خامه، به کار می‌رود. میتوان گفت یکی از بخشهای سخت تهیه خوراکی‌ها همان مرحله ترکیب مواد با یکدیگر است که با داشتن یک همزن برقی ترکیب مواد بسیار سریعتر و باکیفت تر خواهد بود. همزن‌های برقی در سه نوع دستی، برقی و کاسه‌دار در بازار وجود دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و از آنجایی که این مطلب درباره همزن‌های برقی است، پس فقط به انواع برقی که خود در چند نوع مختلف است میپردازیم.

انواع همزن های برقی
همزن‌های برقی در دو نوع معمولی و کاسه‌دار موجودند

همزن برقي معمولي: همزن برقي معمولي، ساده‌ترين همزن هاي برقي هستند. اين همزن ها، داراي دو بخش دسته و سر همزن هستند. این همزن‌ها نیز خود در دو دسته تک موتوره و دو موتوره جای میگیرند. طرز کار اين همزن ها به اين صورت است که شما ابتدا همزن در دست خود مي‌گيريد و آن را روشن مي‌کنيد و سپس با فرو بردن سر در حال چرخش همزن به درون ظرف حاوی مواد غذايی، آن ها را هم مي‌زنيد.

همزن هاي برقي کاسه دار: اين همزن‌ها را مي‌توان پيشرفته ترين نوع همزن‌هاي موجود در بازار دانست. اين همزن ها، همانگونه که از نامشان پيداست داراي کاسه هستند. در همزن هاي برقی کاسه دار نيازي نيست که همزن را در دست بگيريد و آن را در ظرف مواد غذايي فرو ببريد بلکه شما با قرار دادن مواد غذايي درون کاسه همزن و سپس نصب کاسه در محل مورد نظر و روشن کردن دستگاه، اقدام به همزدن مواد غذايي مي‌کنيد. حجم کاسه‌ها در همزن های مختلف متفاوت است. ظرفيت کاسه اين همزن ها با با واحد ليتر اندازه می‌گيرند.

نکاتی که هنگام خرید همزن باید به آنها توجه کرد.
توان: توان هر دستگاه الکتريکي در واقع قدرت دستگاه را نشان مي دهد و رابطه مستقيمي با ميزان مصرف انرژي آن دارد. توان همزن ها نيز همانند ساير دستگاه هاي الکتريکي با واحد وات مشخص مي شود. هر چه توان همزن بيشتر باشد ، سريع تر و آسان تر مواد غذايي را براي شما مخلوط مي کند. همچنين توان بالاتر سبب مي شود که در استفاده طولاني مدت فشار کمتري به دستگاه وارد شود. در نظر داشته باشيد که توان بالاتر به معناي مصرف برق بيشتر نيز هست.

تعداد سری ها (تيغه ها): تيغه‌ها يا همان سری‌های همزن، انواع مختلفی دارند. همزن های برقی معمولا دارای تيغه‌های مختلفي هستند که هر کدام از آنها براي همزدن مواد خاصي کاربرد دارند. به عنوان مثال سری خمير زن، سری تخم مرغ زن، سری ورز دهنده و سری همزن که کاربرد های متفاوتي دارند.

قابلیت تنظیم سرعت: همانطور که میدانید برای تهیه مواد مختلف توسط همزن به سرعت‌های مختلفی نیاز است. به طور مثال برای تهیه یک خمیر باید موتور دستگاه روی حالت حداکثر باشد و برای همزدن تخم مرغ باید موتور روی حالت حداقل چرخش. پس هنگام خرید همزنی را تهیه کنید که دارای حالات و سرعت های متنوع باشد. شما با این قابلیت ساده میتوانید انواع بیشتری از ترکیبات و خوراکی ها را تهیه کرده و بسته به نوع مواد سرعت چرخش را تنظیم نمایید.

محفظه نگهداری سيم: در برخی از همزن های برقی، محفظه اي در پشت دستگاه تعبيه شده است که شما می‌توانيد سيم دستگاه را جمع کنيد و در آن قرار دهيد. در اين صورت در هنگام حمل و جابجايی دستگاه، سيم آن برای شما ايجاد مزاحمت نخواهد کرد.

جنس تیغه ها: با توجه به تماس مستقیم تیغه‌ها با مواد غذایی برنده بودن، مقاوم بودن و همچنین ضد زنگ بودن این تیغه‌ها بسیار مهم خواهد بود. معمولا جنس این تیغه‌ها از پلاستیک، کروم یا استیل ضد زنگ است. و طبیعی است که کیفیت دو نوع استیل و کروم مقاومتر بادوام تر و نهایتا بسیار بهتر از پلاستیک است.

قابلیت شستشو: قابلیت شستشو برای همزن‌ها از آنجایی مهم است که این دستگاه‌ها مرتب دچار آلودگی یا آغشته به مواد غذای‌اند. هنگام خرید توجه کنید که همزنی را انتخاب نمایید. که قابلیت جداشدن بیشتر و شستشوی راحت‌تری داشته باشد. چرا که شستشوی مرتب ماشین هم در بالا بردن ضریب بهداشتی و عمر دستگاه موثر خواهد بود.

وزن: مقدار وزن بیشتر در مورد همزن های بدون پایه مهم است، چرا که در انواع پایه دار که دارای ظرف است همزن داخل ظرف قرار میگیرد و وزن آن را پایه تحمل میکند. اما همزن‌های بدون پایه باید هنگام کار به وسیله دست نگه داری شوند و طبیعی است با این اوصاف هرچه وزن همزن کمتر باشد، کار کردن با آن راحت تر خواهد بود و شما را خسته نخواهد کرد.

جنس کاسه: این ویژگی مربوط به همزن های کاسه دار است. جنس کاسه در این همزن ها معمولا از پلاستیک یا استیل است. کاسه پلاستیکی چون نرم اند دوام پایین تری دارند و به مرور ممکن است دچار خط و خش شده و مقداری از پلاستیک داخلی آنها کنده شود. و از آنجایی که تهیه ی این ظرف ها مقداری دشوار خواهد بود، پس ما انواع استیل را پیشنهاد میکنیم که هم در برابر ضربه مقاوم اند و هم از دوام و عمر بالاتری برخوردارند.



:: برچسب‌ها: همزن برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

تاثیر دستگاه تصفیه هوا در منزل

نگرانی فزاینده ای در مورد سطح آلودگی هوا هم در فضای بیرون منزل و هم در فضای داخلی خانه وجود دارد. مطابق با اعلام نظر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، هوای داخل خانه می تواند پنج برابر از هوای بیرون از خانه آلوده تر باشد. از آن جایی که هوای داخل خانه به اندازه هوای بیرون گردش ندارد، بسیاری از آلاینده های موجود در آن می توانند در فضای داخل خانه باقی بمانند. دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای کهنه را تازه کرده و احتمال مشکلات بهداشتی ناشی از آلاینده ها در فضاهای داخلی که موجب عفونت های تنفسی، مشکلات عصبی یا علائم در مبتلایان به آسم می شوند، را کاهش دهد. مواد شیمیایی و گازهای موجود در فضای داخلی خانه می توانند در ریه جمع شده و بر عملکرد مغزی تأثیر بگذارند. این دستگاه سلامت افراد خانواده را حفظ کرده و کیفیت هوای بهتری را فراهم می کند.

مزایای این دستگاه ها

دستگاه تصفیه هوا برای منزل با استفاده از فیلترهای دارای فناوری HEPA می توانند درصد بالایی از ذرات معلق در هوای موجود در محیط خانه شما را از بین ببرند. حذف این آلاینده ها می تواند منجر به مزایای متعدد و طولانی مدت برای سلامتی مانند کیفیت بهتر خواب و افزایش امید به زندگی شود. در ادامه یه چند مورد از مزایای استفاده از این دستگاه اشاره می شود.

تسکین علائم آسم

تسکین علائم آسمتسکین علائم آسم

بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، از هر ۱۲ نفر ۱ نفر مبتلا به آسم است. افراد مبتلا به آسم دارای لوله های برونشی ملتهب هستند. آلاینده هایی مانند شوره حیوانات خانگی، گرده گل، یا ریزگردها مجاری تنفسی آن ها را تحریک کرده و باعث دشوارتر شدن تنفس برای آنها می شود. حیوانات خانگی معمولا، مقدار زیادی مو و پوسته پخش می کنند که به طور مداوم در هوا گردش می کنند. حتی اگر حیوانات خانگی ندارید، عوامل محرک دیگری برای آسم مانند گرده و گرد و غبار وجود دارد. ذرات گرده با نسیم از پنجره های باز به داخل جریان می یابند یا وقتی بیرون هستید به لباس های شما می چسبند. ریزگردها متداول ترین مواد حساسیت زای داخلی هستند که در یک محیط مرطوب رشد می کنند. آن ها به سرعت در تختخواب، فرش و مبلمان شما تکثیر می شوند.

از بین بردن مواد شیمیایی مضر از محیط داخلی

بستن درها و پنجره های خانه به معنای این نیست که می توانیم آلاینده های خارجی مانند دی اکسید نیتروژن و مونوکسید کربن را از فضای داخلی خانه دور نگه داریم. این گازها معمولاً در مناطق پرتردد وسایل نقلیه موتوری یافت می شوند. تحقیقات پزشکی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض مونوکسیدکربن و دی اکسید نیتروژن خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را افزایش می دهد. علاوه بر این، بسیاری از پاک کننده های خانگی نیز حاوی مواد شیمیایی سمی مانند آمونیاک، کلر و فتالات هستند. قرارگرفتن در معرض این مواد شیمیایی در مقادیر کم ممکن است بی ضرر باشد، اما برای طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات جدی مانند تومور، سرطان، بیماری های قلبی عروقی یا عصبی شود. دستگاه تصفیه هوا برای منزل با استفاده از فیلترهای مخصوص می تواند این آلاینده های شیمیایی را به دام انداخته و از بروز بیماریهای مختلف جلوگیری کنند.

از بین بردن بوهای نامطبوع

از بین بردن بوهای نامطبوعاز بین بردن بوهای نامطبوع

برخی از مواد شیمیایی مانند بنزین، بنزن و فرمالدئید در دمای اتاق تجزیه می شوند و بوی نامطبوعی ایجاد می کنند. این مواد شیمیایی که ترکیبات آلی فرار نامیده می شوند، معمولاً در رنگ ها، اسپری های آیروسل و خوشبو کننده های هوا یافت می شوند. بوی ناشی از ترکیبات آلی فرار می تواند باعث حالت تهوع و تنگی نفس شده و حتی بر عملکرد های شناختی شما تأثیر بگذارد. دستگاه تصفیه هوا برای منزل با HEPA و فیلترهای کربن فعال در به دام انداختن گازها و همچنین ذرات موثر هستند و باعث کاهش آلاینده ها در محیط داخلی می شوند. اگر میهمانی می آید، لازم نیست نگران دود یا بوی روغن روغن و ادویه جات باشید که آنها را آزار می دهد. دستگاه های تصفیه هوا با جذب تمامی بوها، فضای شما را تمیز می کنند.

کاهش احتمال انتقال بیماری های مسری از هوا

بیماری های قابل انتقال از طریق هوا مانند سرماخوردگی و آنفولانزا از طریق عوامل بیماری زای بسیار کوچکی که در اطراف فرد بیمار شناور هستند پخش می شود. وقتی یکی از اعضای خانواده به آنفولانزا مبتلا می شود، غیر معمول نیست که بقیه اعضای خانواده نیز بیمار شوند. این اتفاق می افتد زیرا همه در همان هوای آلوده به باکتری و ویروس نفس می کشند. دستگاه تصفیه هوا برای منزل این باکتری ها و ویروس ها را به دام می اندازد. به این ترتیب، شما با استفاده از آن، از خود و خانواده خود در برابر بیماری های مشابه محافظت می کنید. اگر با افراد مسن، کودکان یا کسی که دارای سیستم ایمنی ضعیف است زندگی می کنید، استفاده از این دستگاه ها ضروری است.

بهبود کیفیت خواب

بهبود کیفیت خواببهبود کیفیت خواب

مواد حساسیت زا مانند باکتری ها، قارچ ها و ریزگردها می توانند باعث ایجاد آلرژی یا تب یونجه شوند. تب یونجه باعث آبریزش بینی می شود و می تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد. عطسه های مکرر، سرفه، گرفتگی بینی، آبریزش چشم یا گلو درد از علائم آلرژیک رایج است که خواب شما را مختل می کند. کمبود خواب کافی باعث خواب آلودگی روزانه می شود و بر روی بهره وری شما در صبح روز بعد تأثیر می گذارد. برای جلوگیری از این اختلالات خواب، بهتر است از دستگاه تصفیه هوا برای منزل استفاده کنید زیرا بیشتر آلرژن های اتاق شما را فیلتر می کند. هوای تمیزتر خواب راحت تری را برای شما فراهم می کند.

از بین بردن گاز رادون مضر

تجزیه عناصر رادیواکتیو طبیعی مانند اورانیوم موجود در برخی از مصالح ساختمانی باعث تولید گاز رادون می شود. رادون یک گاز بی رنگ و بدون بو است که از مواد ساختمانی مانند سنگ ها، خاک و گرانیت ساطع می شود. مراقب ترک های کف، دیوارها یا گچ بری ها باشید. گاز رادون از طریق این ترک ها به محیط شما نشت می کند. گاز رادون به لایه های سلول ریه آسیب می رساند و منجر به سرطان می شود. برای کاهش خطر آلودگی رادون، از دستگاه تصفیه هوا برای منزل استفاده کنید.

از بین بردن ذرات آزبست خطرناک

اگر در یک خانه قدیمی زندگی می کنید یا در یک ساختمان قدیمی تجاری کار می کنید ممکن است در معرض ذرات آزبست قرار بگیرید. با افزایش عمر ساختمان، گرد و غبار آزبست در هوای محیط بیشتر پخش می شوند. اگر ذرات آزبست را تنفس کنید، می تواند باعث بیماری ریه شود. تورم در گردن یا صورت، از دست دادن اشتها و مشکل در بلع از علائم آزبست است. این بیماری همچنین خطر سرطان ریه را افزایش می دهد. برای محافظت از خود در برابر آزبست، از دستگاه تصفیه هوا برای منزل که ذرات آزبست را می گیرند استفاده کنید.

انواع مختلف این دستگاه ها

انواع مختلف این دستگاه هاانواع مختلف این دستگاه ها

دستگاه های تصفیه هوا حاوی یک یا چند فیلتر و یک فن هستند. فن (یا گاهی اوقات سیستم فن های داخلی) هوا را می مکد و سپس آن هوا از فیلترهای داخلی عبور می کند. این فیلترها آلاینده هایی مانند گرد و غبار و باکتری ها را به دام می اندازند و هوای پاک را به داخل اتاق پراکنده می کنند. این فرآیند فیلتراسیون گردش خون سالم را در داخل خانه حفظ می کند. در حالی که اکثر دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلترهای HEPA  (با بازده بالا) هستند، برخی از دستگاه های تصفیه هوا دارای انواع دیگری از فیلترها مانند کربن فعال یا فیلترهای از نوع UV هستند. همان طور که گفته شد در برخی از دستگاه های پیشرفته ممکن است فیلتراسیون شامل ترکیبی از دو یا سه نوع فیلتر باشد.

فیلترهایHEPA

این فیلترها می توانند آلاینده هایی به اندازه ۰.۳ میکرون را جذب کنند. این ذرات ریز را حتی چشم انسان نمی تواند ببیند. اندازه کوچکترین ذرات قابل مشاهده برای ما حداقل ۵۰ یا ۶۰ میکرون است.

فیلترهای کربن فعال

فیلترهای کربن فعالفیلترهای کربن فعال

تصفیه کننده های هوا با فیلترهای کربن فعال، بوی بد را به دام می اندازند. آنها نمی توانند ویروس ها و باکتری ها را مانند فیلترهای HEPA جذب کنند.

رسوب دهنده های الکترواستاتیک

این دستگاه ها نیز با استفاده از انرژی الکتریکی ولتاژ بالا، ذرات عبوری از فیلترها را باردار کرده و آن ها را روی صفحات الکترواستاتیک جمع می کنند. برای حفظ کارایی فیلتر، این صفحات الکترواستاتیک باید مرتباً عوض شوند و هزینه نگهداری این مدل دستگاهها ممکن است کمی افزایش یابد.

فیلترهای UV

فیلترهای UVفیلترهای UV

در برخی دستگاه ها از اشعه ماورا بنفش UV برای از بین بردن میکروب های شناور در هوا استفاده می شود.

ژنراتورهای ازن

دستگاه های تصفیه هوا با تولید ازن بو را جذب می کنند. از آن ها معمولاً در هتل ها استفاده می شود زیرا میزان بالای ازن آزاد شده توسط این دستگاه های تصفیه هوا باعث می شود تا ۲۴ ساعت آینده اتاق برای استفاده افراد مناسب نباشد. قرار گرفتن حتی در سطح پایین ازن می تواند باعث درد قفسه سینه، سرفه و تنگی نفس شود. تماس طولانی مدت نیز به ریه ها آسیب رسانده و مشکلات تنفسی را تشدید می کند.

نکات مهم در هنگام خرید یک دستگاه مناسب

نکات مهم در هنگام خرید یک دستگاه مناسبنکات مهم در هنگام خرید یک دستگاه مناسب

حقیقت این است که این دستگاه می تواند به شما کمک کند که بهتر تنفس کنید. برای این که بدانید چه دستگاهی مناسب منزل شما است بهتر است قبل از خرید به چند نکته توجه کنید. به دنبال دستگاهی باشید که در فیلتر کردن آلاینده های خاص منزل شما یا نیازهای بهداشتی شما (به عنوان مثال از بین بردن اثرات مربوط به حیوان خانگی یا دود سیگار) مناسب باشد. دستگاهی را انتخاب کنید که از فیلتر HEPA استفاده کند. به سطح نویز و سروصدای دستگاه توجه کنید. بسته به جایی که از دستگاه استفاده می کنید، ممکن است به دستگاهی آرام نیاز داشته باشید. هزینه های تعمیر و نگهداری و مصرف برق دستگاه را درنظر داشته باشید. برای یک خرید مطمئن  می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه کنید.

دستگاه را متناسب با اندازه اتاق مورد نظرتان انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که هنگام خرید دستگاه مناسب باید مد نظر داشته باشید تناسب قدرت و عملکرد دستگاه با اندازه فضای مورد نظر شما است. برای مثال دستگاه تصفیه هوا تفال مدل PU 6067 برای فضایی با مساحت تقریبی ۸۰ متر مربع مناسب است و می تواند تصفیه هوای این فضا را با کیفیت فوق العاده انجام دهد. این مدل دارای چهار سطح تصفیه اختصاصی است که برای به دام انداختن حتی ریزترین ذرات و از بین بردن دائمی آن مناسب است.

مقایسه عملکرد فیلتراسیون دستگاه های مختلف

نکته دیگری که بهتر است به آن توجه شود عملکرد دستگاه و میزان فیلتراسیون آن است. با استفاده از دستگاه تصفیه هوا تفال مدل PT3030 می توانید با آگاهی از ایمن و تمیز بودن هوای منزل راحت تر نفس بکشید زیرا دارای سه سطح تصفیه بسیار کارآمد است که باعث می شود ۹۹.۹۹٪ مواد آلرژی زا و ذرات ریز  از جمله فرمالدئید از هوای داخل اتاق فیلتر شود. سیستم هوشمند این مدل، ناخالصی های هوا را از طریق حسگرهای ذرات تشخیص داده و از طریق چراغ های نشانگر، سطح کیفیت هوای خانه شما را نشان می دهد در حالی که سرعت فیلتراسیون آن را به طور خودکار تنظیم می کند.



:: برچسب‌ها: تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Energy Label - a compass that needs calibration - Consumer Corner
اگر کمی به جعبه و خود کالایی که قصد خرید آن را دارید دقت کنید برچسب و نشان‌های مختلفی روی آن خواهید دید. یکی از مهم‌ترین این نشان‌ها که باید مخصوصاً به هنگام خرید کالای برقی به آن دقت کنید، برچسب انرژی است. اصولاً هدف از نصب برچسب انرژی روی کالاهای مختلف، مشخص کردن میزان مصرف انرژی کالا برای مصرف‌کننده است. برچسب انرژی به‌طور معمول در ۷ رنگ برای هفت سطح که به ترتیب از حرف A تا G نام‌گذاری شده، تشکیل شده است.

هرچقدر میزان مصرف انرژی دستگاه شما کمتر باشد به حرف A نزدیک‌تر است و بازدهی بالاتری دارد؛ بنابراین سطح A بهینه‌ترین سطح مصرف انرژی و بالاترین بازدهی را نشان می‌دهد و هرچه به سمت پایین می‌رود پر مصرف‌تر می‌شود به‌طوری‌که سطح G پرمصرف‌ترین سطح انرژی است؛ اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، کالاهایی با برچسب انرژی A+ و A++ نیز روانه بازار شده‌اند که مصرف انرژی کمتری نیز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم درباره ی تفاوت مصرف انرژی a و a+ بیشتر بخوانید .

چهار بخشی اصلی یک برچسب انرژی عبارت‌اند از

در سمت راست و بالای کالاهایی که داخل کشور ما عرضه می‌شوند، علامت استاندارد ایران قرار دارد.
در زیر علامت استاندارد سطح مصرف انرژی کالای شما نمایش داده می‌شود که به‌طور معمول حرفی بین A تا G است.
موارد ذکر شده در بخش بعدی بسته به کالای شما متفاوت است، برای برچسب روی یخچال معمولاً شامل اطلاعاتی از قبیل حجم محفظه نگه‌دارنده مواد منجمد و غیر منجمد، حجم بخش یخچال و بخش فریزر دستگاه، حجم بخش یخساز یخچال، ولتاژ مناسب ورودی به دستگاه، کلاس منطقه آب و هوایی مناسب دستگاه و… است.
پایین‌ترین بخش برچسب انرژی شامل اطلاعاتی از نام برند و مدل دستگاه است که البته در بعضی موارد این بخش در بالای برچسب انرژی دیده می‌شود.

برچسب انرژی یخچال چه اطلاعاتی را در اختیار ما می‌گذارد؟
برچسب انرژی یخچال معمولاً در قسمت از بدنه یا رو درب یخچال نصب می‌شود تا توجه خریدار را به خود جلب نماید. امروزه تقریباً در تمام دنیا سازمان‌های استاندارد هر کشور قوانین سختی بر لزوم نصب برچسب انرژی مخصوصاً برای شرکت‌های تولید کننده کالاهای برقی اعمال می‌کنند. این موضوع سبب شده که رقابت زیادی میان این شرکت‌ها برای تولید محصولات بهینه‌تر و کم‌مصرف‌تر صورت بگیرید به‌طوری‌که محصولات جدید رقابتی بر روی سطح مصرف انرژی A دارند که در آن وجود علامت + در کنار این حرف و تکرار آن به معنی مصرف انرژی کمتر و بازده بالاتر است؛ اما این موضوع برای مصرف‌کننده یخچال و فریزر چرا باید اهمیت داشته باشد؟ طبق تحقیقات صورت گرفته به‌طور متوسط اخلاف یک حرف یا رتبه میان دو کالا به معنی کاهش تقریباً ۱۴ درصدی در مصرف انرژی است که اهمیت بالای این رتبه‌بندی را برای مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد.

مواردی که معمولاً در برچسب انرژی یخچال ها وجود دارد کدامند؟
مصرف انرژی یخچال که برحسب کیلووات ساعت در سال ذکر می‌شود. این مقدار را برحسب ساعت با یک محاسبه ساده می‌توانید به دست آورید. فرضاً اگر روی یخچال عدد ۵۰۰ کیلووات ذکر شده باشد یعنی اینکه در هر ساعت تقریباً بین ۶۰ تا ۷۰ وات برق مصرف می‌کند که بسیار مناسب است. البته توجه داشته باشید که میزان مصرف انرژی یخچال در طول فصول تابستان تا زمستان متفاوت است. در زمستان برق کمتری مصرف می‌شود اما در تابستان این مقدار بیشتر است.
نام شرکت سازنده و مدل یخچال
حجم نگهداری مواد غذایی غیر منجمد برحسب لیتر که مربوط به قسمت فریزر است.
حجم نگهداری مواد غذایی منجمد برحسب لیتر که مربوط به قسمت یخچال است.
کلاس منطقه آب و هوایی مناسب برای دستگاه

روش‌های صرفه‌جویی انرژی در مصرف انرژی یخچال
در ادامه چند روش ساده برای کاهش مصرف برق یخچال فریزر را اشاره خواهیم کرد:

همان‌طور که ذکر شد بهتر است به هنگام خرید یخچال فریزر و مردد بودن بین دو مدل مشابه حتماً مدلی که مصرف انرژی کمتری از آن روی برچسب انرژی یخچال درج شده تهیه کنید.
اندازه و ابعاد یخچال اهمیت بالایی دارد. بسیار دیده‌ایم که زوج‌های جوان به دلایل غیرقابل قبول سعی در خرید یخچال های بزرگ دارند در حالی که در چند سال اول زندگی خود نیازی به یخچال با این حجم ندارند، این موضوع علاوه بر اتلاف هزینه بیشتر برای خرید دستگاه اتلاف انرژی برق بیشتر را نیز در آینده برای شما خواهد داشت.
میزان باز و بسته کردن یخچال را کم کنید. اگر بچه کوچک دارید که این موضوع را رعایت نمی‌کند، از قفل کودک‌های متنوع بازار استفاده کنید. بعد از هر بار باز و بسته کردن یخچال، دستگاه باید برای رسیدن به دمای تعیین شده انرژی بیشتری مصرف کند.
حتی‌الامکان هنگام خرید، یخچال های بدون برفک یا نوفراست را تهیه کنید تا به‌طور خودکار مصرف برق کاهش یابد. اگر یخچال شما قابلیت برفک‌زدایی ندارد سعی کنید در مدت زمان‌های معین و متناوب این کار را انجام دهید تا بازده انرژی دستگاه کم نشود و به طبع آن مصرف برق بالا نرود.
یخچال فریزر را در محیط گرم و با رطوبت بالا قرار ندهید. برای مثال قرار دادن یخچال در کنار اجاق‌گاز و یا در ورود و خروج توصیه نمی‌شود.
روی مواد غذایی مخصوصاً مایعات درون یخچال را بپوشانید، رطوبت وارد شده به دستگاه به معنی افزایش پیدا کردن فعالیت دستگاه و به طبع آن مصرف انرژی بالاتر است.
از سالم و تمیز بودن لاستیک‌های دور یخچال اطمینان حاصل کنید. وجود هر نوع درز و شکاف در آن به معنی هدر رفت انرژی است.
اگر گردش هوا میان طبقات یخچال فریزر وجود نداشته باشد، دستگاه با فشار بیشتری کار می‌کند تا اختلاف را جبران کند بنابراین از اینکه بیش از ۷۵ درصد از حجم یخچال و فریزر را اشغال نمی‌کنید، اطمینان حاصل کنید.
از قرار دادن مواد غذایی گرم درون یخچال خودداری کنید. می‌توانید این مواد را مدتی بیرون بگذارید تا خنک شوند توجه کنید که یخچال برای تنظیم دمای داخل خود بعد از ورود غذای گرم باید انرژی بیشتری مصرف کند.
فاصله حداقل ۲۰ سانتیمتر پشت یخچال با دیوار را جهت گردش هوا رعایت کنید. علاوه بر این از چسباندن دیگر وسایل درون آشپزخانه به یخچال بپرهیزید.
یخچال را تمیز و مرتب نگاه دارید، مقاله راهنمای کامل نظافت یخچال برای خانم‌های خانه‌دار را حتما مطالعه بفرمایید.
اگر برای طولانی مدت به مسافرت می‌روید دمای یخچال را تا ۶ درجه نیز می‌توانید قرار دهید. در این صورت فشار کمتری به کمپرسور وارد می‌شود.



:: برچسب‌ها: برچسب انرژی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

ماشین ظرفشویی های بوش ابعاد استاندارد دارد

هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید ابعاد و فضای موجود را در نظر داشته باشید. امروزه در بازار گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد اما برای یک خرید درست، بهتر است در کنار توجه به کارایی ماشین و برنامه های شست وشو، به سبک آشپزخانه، زیبایی، مقدار بودجه و فضای موجود نیز توجه کنید. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش می تواند متفاوت بوده و در سایزهای مختلفی تولید شود تا برحسب بزرگی فضای آشپزخانه قابلیت استفاده و نصب را داشته باشد. به طور کلی می توان ظرفشویی های بوش را به دو دسته ظرفشویی های ایستاده و رومیزی تقسیم بندی کرد. ظرفشویی های ایستاده خود انواع مختلفی دارند و می توانند به صورت توکار نیز نصب شده و استفاده شوند. ظرفشویی SMS40C08IR با ابعاد استاندارد 85 × 60 × 60 سانتی متر از جمله ظرفشویی های ایستاده سری 4 ساخت شرکت بوش با ظرفیت 12 نفره و به رنگ استیل است.

ظرفشویی های رومیزی

ظرفشویی های رومیزی درکنار سایز کوچک خود که بسیار جمع و جور بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کنند، ظرفیت کمتری نیز در مقایسه با ظرفشویی های ایستاده دارند. این ظرفشویی ها اغلب  6 تا 8 نفره هستند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های رومیزی معمولا در اندازه استاندارد ارتفاع 45 × عرض 55.1 × عمق 50 است که موجب می شود به راحتی بتوان آن را حتی در آشپزخانه های کوچک جای داد. ظرفشویی های رومیزی را معمولا در روی کابینت در جای مناسبی که دسترسی به لوله کشی های مورد نیاز وجود داشته باشد قرار می دهند. در صورتی که منزل شما استیجاری است بهتر است از ظرفشویی های رومیزی یا ایستاده معمولی استفاده کنید اما در صورتی که مالک منزل خود هستید انتخاب ظرفشویی های بوش توکار یک گزینه عالی به شمار می رود که سبکی ساده و مدرن را در آشپزخانه ایجاد می کند.

ظرفشویی های ایستاده

ظرفشویی های ایستادهظرفشویی های ایستاده

 

امروزه استفاده از ظرفشویی های ایستاده بسیار متداول تر است زیرا اگرچه فضای بیش تری در آشپزخانه اشغال می کنند اما ظرفیت بالای شست و شوی آن ها که معمولا 12 تا 14 نفره است، سبب می شود تا در مواقعی که مهمان دارید نیز نگران شستشوی ظروف نباشید. یکی دیگر از مزایای این نوع ظرفشویی ها در مقایسه با مدل های رومیزی امکان شستشوی ظروف بزرگ تر مثل قابلمه ها است. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های ایستاده در سایزهای استاندارد وجود دارد. این اندازه ها معمولا در ارتفاع از 84.5 تا 85 سانتی متر و در عرض از 45 ( 18 اینچ) تا 60 ( 24 اینچ ) سانتی متر تغییر کرده و عمق استاندارد آن ها 60 سانتی متر است.

ظرفشویی های ایستاده باریک

ماشین های ظرفشویی ایستاده با عرض 18 اینچ یا 45 سانتی متر به عنوان ظرفشویی های اسلیم یا باریک شناخته می شوند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های باریک، جمع و جور بوده و مناسب آشپزخانه های کمی کوچک تر است. ای نوع ظرفشویی ها ظرفیت بالا و قدرت تمیزکنندگی عالی را در یک طراحی راحت و باریک ارائه می دهند. ظرفشویی های بوش با عرض 45 سانتی متر دارای اندازه کوچک تر و انعطاف پذیری بیشتر برای نصب و جایگذاری هستند. ظرفیت آن ها معمولا 12 تا 14 نفره است و دارای انواع برنامه های ویژه برای یک شست و شوی عالی هستند. عمق این ظرفشویی ها معمولا 60 سانتی متر و ارتفاع آن ها نیز 84.5 تا 85 سانتی متر است.

ابعاد ماشین ظرفشویی های توکار

ابعاد ماشین ظرفشویی های توکارابعاد ماشین ظرفشویی های توکار

 

ماشین های ظرفشویی توکار بر حسب مدل می توانند به صورت نیمه یکپارچه یا کاملا یکپارچه باشند. این به این معنی است که با توجه به نوع صفحه کلید و موارد دیگر می توان این نوع ماشین ظرفشویی بوش را کاملا از دید پنهان کرد و در فضای بین کابینت ها با پنلی مشابه آن ها نصب کرد و یا این که فقط صفحه کلید و برد آن نمایان باشد. برای طراحی پنل به سازنده کابینت خود احتیاج دارید که آن را در قسمت جلوی ماشین ظرفشویی نصب کند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های توکار به طور معمول دارای عرض 59.8 × عمق 55 × ارتفاع 81.5  سانتی متر است و نسبت به ظرفشویی های ایستاده معمولی کمی سایزها کوچکتر انتخاب شده اند تا با در نظر گرفتن فضای لازم برای نصب پنل کابینت روی آن ها، به خوبی در یک فضای استاندارد جای بگیرند.

اندازه گیری های لازم برای یک انتخاب مناسب

در صورتی که آشپزخانه خود را کاملاً نوسازی کرده و کابینت های جدیدی نصب کرده اید و یا تصمیم گرفته اید مدل ماشین ظرفشویی خود را ارتقا دهید لازم است تا دوباره فضای مورد نظر برای آن را اندازه گیری کرده تا ابعاد ماشین ظرفشویی بوش را متناسب با فضای موجود به درستی انتخاب کنید. عمق، عرض و ارتفاع باید از هر دو طرف فضای مورد نظر، یکسان باشد، اما اگر اینگونه نیست، هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید، اندازه های کوچک تر را ملاک قرار دهید. این اندازه گیری ها اگرچه ساده و سریع انجام می شود اما کمک می کند تا انتخاب درستی با ابعاد مناسب انجام دهید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های ظرفشویی های ایستاده، مدل های سری 6 هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارایی، ویژگی ها و ابعاد آن ها می توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مراجعه کنید.

منبع: نکات مهم در ابعاد ماشین ظرفشویی بوش که باید به آن توجه کرد ؟



:: برچسب‌ها: ظرفشویی بوش , ابعاد ماشین ظرفشویی بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Philips Keukenmachine Viva Collection - 800 Watt - 29 Functies - 2.1 Liter komcapaciteit - Geschikt voor kloppen, raspen en snijden - Vaatwasmachinebestendige onderdelen - HR7510/10

فوت و فن خرید دستگاه غذاساز خوب و با کیفیت
غذاساز ابزاری چندکاره است که برای اکثر کارهای آشپزی، مانند مخلوط کردن، آسیاب کردن، خرد کردن، رنده کردن، چرخ کردن و … کاربرد دارد و سبب انجام سریع و راحت کارهای تکراری آشپزخانه می شود. شما با خرید غذا ساز علاوه بر لذتبخش و آسانتر نمودن آشپزی ، چندین وسیله، با کاربرد های مختلف را در یک محصول خریداری کرده اید و در هزینه خود نیز صرفه جویی نموده اید . د

انتخاب و خرید یک غذاساز مناسب با لحاظ انواع غذاساز
غذاساز ها در دو دسته دستی و برقی وجود دارد :

غذا ساز دستی :
این نوع غذا ساز که اغلب رای تهیه انواع سالاد، خلال کردن سیب زمینی و … کاربرد دارد و نمی توان از آن پوره کردن، مخلوط کردن و ... استفاده نمود، معمولا سبک است و جنس بدنه آن از پلاستیک است و بخش هایی مانند، رنده، تیغه برش و ورقه کن، پوست کن، انواع تیغه خردکن، ظرف برای ذخیره سازی مواد و اهرم فشار برای خرد کردن دارد.

غذاساز های برقی :
این نوع غذاساز ها تک کاره و برخی دیگر چندکاره هستند و کارهایی مانند خرد کردن، پوره کردن، چرخ کردن و کوبیدن گوشت، شکل دادن به سس ها و خامه ها، درست کردن خمیر، رشته کردن، ورقه ورقه کردن اجزای سالاد، رنده کردن، آسیاب کردن غلات و... را می توانید با غذاسازهای چندکاره انجام دهید.

غذاسازهای برقی در سه اندازه اصلی وجود دارند :

بزرگ یا full با گنجایش 9 تا 13 پیمانه
متوسط یا compact با گنجایش 5 تا 7 پیمانه
کوچک یا mini با گنجایش 2 تا 5 پیمانه
همه غذاسازها دارای قطعات اصلی مانند:
موتور، کاسه یا پارچ با یک در و یک محل تغذیه (ریختن مواد در داخل دستگاه) و مجموعه ای از قطعات جانبی می باشند. موتور غذاساز سنگین ترین قسمت هر غذاساز است که تا 9 کیلوگرم وزن دارد. برای خرید غذاساز باید ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرید.

ویژگی هایی که باید در هنگام خرید غذاساز برقی در نظر بگیرید :
ظرفیت
ظرفیت محفظه غذاساز ها از یک لیتر تا ینج لیتر متفاوت است و شما باید بر اساس جمعیت خانواده غذاسازی با ظرفیت مناسب انتخاب نمایید. غذا ساز دارای ظرفیت 1 / 5 تا 2 لیتری برای خانواده های 4 نفره و غذا ساز دارای ظرفیت 2 لیتر به بالا برای خانواده های پر جمعیت تر مناسب هستند. افزایش ظرفیت محفظه دستگاه سبب بالاتر رفتن میزان قیمت غذاساز نیز می شود. غذاسازهایی که ظرفیت بالایی دارند، در آشپزخانه فضای بیشتری اشغال می کنند.

جنس
هنگام خرید غذاساز به جنس آن نیزتوجه کنید. غذا سازی را بخرید که دارای محفظه یا پارچ های شیشه ای باشد، زیرا غذاساز دارای محفظه شیشه ای دیرتر خراب می شود و اما محفظه ها پلاستیکی یا طلقی خیلی زودتر مستهلک می شوند و روی آنها خط و خش فراوانی می افتد.

توان دستگاه
غذاساز یک وسیله پرکاربرد است و بسیاری از کارهای آشپزی را انجام می دهد بنابراین باید نیروی کافی داشته باشد پس بهتر است غذاسازی با توان موتور بالا تهیه کنید. نیروی این دستگاه ها از 400 تا 1100 وات و بیشتر متفاوت است.هرچه توان غذاساز بیشتر باشد، دستگاه سریع تر عمل می کند و برای کارهای سنگین مناسب تر است. با توجه به بودجه خود٬ مدلی با میزان 750 وات به بالا بخرید .

دستگاه های غذاساز داری سه گزینه روشن، خاموش و پالس هستند. در حالت پالش شما می توانید به صورت ممتد، اما با کنترل دقیق تری کارتان را انجام دهید و به صورت دستی مدت زمان چرخش تیغه را تنظیم کنید. البته چرخش تیغه بعضی از مدل ها هم روی 10 تا 15 قابل تنظیم است.

انتخاب تیغه غذاساز
در هنگام خرید غذاساز به جنس تیغه آن نیز توجه کنید. غذاساز وسیله ای چندکاره و کاربردی و دارای تیغه های زیاد و قابل تعویض است. تیغه کلاسیک و معمولی موجود در همه غذاساز ها برای خرد کردن و ریزکردن ، تیغه کوچک تر برای تهیه خمیر و صفحه های ورقه کن و رنده نیز برای خرد و آماده سازی غذا کاربرد دارند . تیغه های همزن موجود در غذاساز ها گرچه کارایی همزن های اختصاصی را ندارند، اما برای برآورده کردن نیاز ها مناسب هستند.

غذاساز هایی بخرید که جنس تیغه آنها از فولاد ضد زنگ باشد زیرا مقاومت این تیغه ها نسبت به سایر موارد بهتر است. برای خرید غذاسازی با تیغه هایی بیشتر و جنسی بهتر به بودجه خود توجه کنید.

وزن غذاساز
در حین خرید غذاساز به وزن دستگاه توجه کنید زیرا شما ناگزیر هستید که این وسیله پرکاربرد را برای هر بار استفاده از کابینت خارج کنید و مجدداً در جای خود قرار دهید پس وزن آن باید به گونه ای باشد که این جابجایی شما را خسته نکند.

عملکرد توربو غذاساز
عملکرد توربو برای رسیدن دستگاه به حداکثر توان در مدت محدود است. دستگاه در این حالت در بالاترین میزان عملکرد خود قرار می گیرد.

دهانه بزرگ تر
هنگام خرید دستگاه غذاساز به آب میوه گیری که روی دستگاه نصب می شود، توجه کنید. این آب میوه گیری باید دارای دهانه بزرگی باشد. با خرید غذاساز هایی با توانایی آب میوه گیری خود را از خرید آب میوه گیری یا آب مرکبات گیری مجزا بی نیاز کنید.

توری داخل غذاساز
غذاسازی را بخرید که دارای توری استیل باشد و توری پلاستیکی نداشته باشد. توری های پلاستیکی رنگ غذا یا مواد را به خود می گیرند و بعد از چند سال استفاده فرسوده شده و می شکنند.

آسیاب غذاساز
بخشی در غذاسازبه نام آسیاب وجود دارد که برای آسیاب کردن موادی مانند دانه های فلفل، تهیه پودر سوخاری و … بسیار مفید است.

میکروسوییچ
اجزایی نصب شده روی دستگاه غذاسازتان باید مجهز به میکروسوییچ باشند تا درصورت درست قرار نگرفتن پارچ یا هر تکه از غذاساز روی دستگاه، غذاساز شروع به کار نکند. در صورتی که این تکنولوژی روی غذاساز یا هر دستگاه برقی چند تکه نصب نباشد، دستگاه با روشن شدن، دچار مشکل می شود.

صفحه لمسی
برخی غذاساز ها نیز مانند بیشتر وسایل موجود در بازار ، دارای صفحه کنترل لمسی یا نمایشگر هستند. صفحه کنترل لمسی یا نمایشگر یک گزینه مثبت است و موجب می شود تمیزکردن دستگاه راحت تر انجام شود باید بدانید که دستگاه های فاقد کنترل لمسی و دارای صفحه کلید نیز ، دستگاه های بدی نیستند.

آسیاب غذاساز
این بخش که عضو جداناشدنی غذاساز است ، برای آسیاب کردن موادی مانند دانه های فلفل، تهیه پودر سوخاری و … بسیار مفید است.

رنده های غذاساز
رنده کردن یکی از کاربرد های غذاساز است. دستگاهی توانایی خرد کردن مواد مختلف را به اشکال متفاوت دارد که تعداد تیغه رنده ها آن مثل، رنده ریز، رنده درشت، رنده چیپس ساز، رنده رشته ساز، رنده خلال کن و … بیشتر باشد.

پوره ساز و رب ساز غذاساز
برخی از غذاسازها دارای پوره ساز یا رب ساز هستند. برخی از افراد از خردکن یا مخلوط کن برای پوره سازی استفاده می کنند اما استفاده از مخلوط کن برای پوره سازی به موتور دستگاه آسیب می زند.

خمیر زن و همزن غذاساز
تیغه های جداگانه ای به صورت همزن و خمیر زن در برخی از غذاساز ها وجود دارند که موجب بهبود عملکرد غذاساز برای انجام این کارها می شود.

پایه ضد لغزش غذاساز
در مورد سوالی که از بخش سبک زندگی نمناک در این مورد پرسیده بودید باید بگوییم که پایه ضد لغزش غذاساز به کاهش سروصدای دستگاه و کاهش میزان لرزش دستگاه در حین کارکردن کمک می کند . کاهش سروصدای دستگاه در میزان عمر موتور در طولانی مدت اثر می گذارد.

طول سیم غذاساز
در هنگام خرید غذاساز به طول سیم و محفظه ای که سیم در آن جمع می شود ، توجه داشته باشید.

میزان صدای غذاساز
در حین خرید غذاساز میزان صدای تولیدی توسط دستگاه را موردبررسی قرار دهید تا در صورت حساس بودن به سروصدا، دچار مشکل نشوید.



:: برچسب‌ها: غذاساز ،خرید غذاساز ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Hair dryer 2200 W PHD5987 PHD5987-1

مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین سشوار عبارتند از:

نوع موتور
قدرت
فناوری تولید یون
فناوری تورمالین
حرارت سرعت و دکمه باد سرد
دکمه های ویژه و خاص
نوع المنت
امکانات جانبی
علاوه بر این سشوار ها را به دسته‌های مختلف فوق حرفه‌ای ، حرفه‌ای ، نیمه‌حرفه‌ای ، خانگی و مسافرتی نیز تقسیم می‌کنیم که سشوار های خانگی نیز میتوانند به صورت چرخشی یا برس دار نیز باشند.

۱- نوع موتور سشوار

اولین چیزی که شما هنگام خرید سشوار باید به آن توجه کنید نوع موتور آن است. سشوار های خانگی دارای موتور سبک یا اصطلاحا موتور DC هستند و سشوار های حرفه‌ای که به کار آرایشگاه‌ها می‌آید دارای موتور سنگین یا موتور AC هستند.

در سشوار های موتور سنگین (موتور AC) برق المنت و موتور مجزا هستند و به همین دلیل دو دکمه دارند یکی برای کنترل سرعت و دیگری برای کنترل درجه حرارت. دکمه کنترل حرارت دارای: باد سرد ، ملایم و گرم هست و همچنین به خاطر جدا بودن سیستم برقی، باد نیز به صورت خاموش کم و زیاد قابل تنظیم است این گروه حرفه ای هستند و برای کار براشینگ مناسب می باشند.

در سشوار های موتور سبک یا موتور DC یا خانگی، برق موتور و المنت با هم یکی است و به همین دلیل فقط یک دکمه دارند که معمولا به سه صورت: خاموش ، باد ملایم و حرارت متوسط ،و باد زیاد و حرارت بالا موجود هستند.

۲- توان مصرفی سشوار
توان مصرفی عامل دیگر تعیین کننده کارکرد مفید آن است. الان برای مصارف خانگی باید روی قدرت ۲۰۰۰ وات به پایین حساب کرد. برای مصارف آرایشگاهی هم باید روی موتوری با قدرت ۲۰۰۰ وات به بالا حساب کنید.

جالب است بدانید که بالای ۸۰ درصد انرژی مصرف شده توسط سشوار در قسمت المنت مصرف خواهد شد و موتور مقدار انرژی و برق بسیار کمتری مصرف می کند.

هشدار
البته همیشه مارک‌های تقلبی بی‌کیفیت در بازار وجود دارند که قدرت یا اصطلاحاً وات سشوار های خودشان را ۳۰۰۰ وات به بالا می‌زنند. اگر چنین کالایی را دیدید شک نکنید که تقلبی است. سشوار های باکیفیت بسیار بالا حداکثر توانشان ۲۵۰۰ یا ۲۶۰۰ وات است و اگر بالاتر از این مقدار دیدید حتماً در اصل بودن آن سشوار شک کنید.

در ادامه رابطه توان مصرفی سشوار و قدرت آن را نیز بخوانید.

۳- سشوار با فناوری تولید یون
یکی از عوامل بسیار مهم برای خرید مخصوصاً اگر قرار است برای آرایشگاه استفاده شود فناوری تولید یون است. سشوار هایی که دارای این تکنولوژی هستند در داخل خودشان یک مولد تولیدکننده یون دارند. این قابلیت علاوه بر خشک‌کردن بهتر مو، به حفظ چربی داخل تار مو کمک و از به هم چسبیدگی و وز شدن مو هم جلوگیری می‌کند. سشوار های آیونیک به دو صورت وجود دارند: ۱- یا دارای دکمه آیونیک هستند و هنگامی‌که می‌بینید موها وز شده‌اند باید آن دکمه را نگه‌دارید تا بار مثبت موجود در موهایتان خنثی شود و حالت بهتری بگیرد ۲- یا این‌که به‌صورت تمام آیونیک هستند و لازم نیست برای فعال کردن خاصیت آیونیک دکمه‌ای را فشار دهید.

بااینکه این فناوری در آرایشگاه بسیار مهم است اما بازهم مشاهده می‌شود که در بسیاری از سشوار های موجود در بازار که با نام حرفه ای و آرایشگاهی فروخته می‌شوند این فناوری وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید برای آرایشگاه بخرید حتماً باید این فناوری را داشته باشد و خیلی هم بهتر است که به‌صورت تمام آیونیک باشد.

در نهایت همیشه سعی کنید از سشوار با قابلیت تولید یون استفاده کنید حتی اگر کاربر خانگی هستید زیرا سریع تر میتواند موی شما را خشک کند که در نتیجه آسیب کمتری به مو وارد می‌شود

۴-سشوار با فناوری تورمالین
جدیدترین اتفاق شاید همین باشد.تورمالین نوعی سنگ معدنی است که خاصیت آن تولید بار الکتریکی طبیعی هنگام حرارت دیدن است. سشوار های تورمالین مانند آیونیک هستند و کاری که انجام می‌دهند تقریباً یکسان است اما روش انجام کار تفاوت دارد. در سشوار تورمالین بدنه دستگاه به ماده تورمالین آغشته می‌شود و هنگامی‌که دمای آن بالا می‌رود خاصیت آن‌که تولید یون منفی است فعال می‌شود. پس تفاوت آیونیک و تورمالین در دو چیز است: ۱- آیونیک نیاز به برق مستقیم برای تولید یون منفی دارد اما تورمالین نیاز ندارند. ۲- در تورمالین فقط زمانی تولید یون منفی شروع می‌شود که حرارت بالا باشد اما در آیونیک در باد سرد هم امکان تولید یون وجود دارد.

۵- تنظیم حرارت و سرعت و دکمه باد سرد
شاید خیلی ساده به نظر برسد اما مهم است .یک سشوار خوب باید دکمه تنظیم حرارت جداگانه داشته باشد تا بشود به راحتی حرارت مورد نیاز را تعیین کرد. اگر ندارد پس باید دکمه باد سرد داشته باشد. هنگامی که مو داغ است شما میتوانید با کاهش ناگهانی حرارت مدل مو دلخواه خود را اعمال کنید. پس وجود دکمه باد سرد برای حالت دهی به مو بسیار مناسب است.

سرعت پرتاب باد سشوار ها هم در مدل‌های خوب قابل تنظیم هستند. این آپشن‌ها موقع استفاده به کارتان می‌آیند.

۶- دکمه های خاص در سشوار
بعضی از سشوار ها دارای دکمه های خاصی هستند. مثلا دکمه توربو و یا حتی دکمه کاهش سرعت. دکمه توربو برای براشینگ مو مناسب است ولی دکمه کاهش سرعت برای رنگ گردن مو یا مش کردن مو و حالت دهی به مو یا همان شینیون مناسب است.



:: برچسب‌ها: سشوار،کاربرد سشوار ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

What Are The Advantages of Buying an Electric Steamer?

امروزه غذاهای بخارپز، به دلیل سالم و غنی بودن، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. بهترین راه برای بخارپز کردن غذا، استفاده از بخارپزهای برقی است. این محصولات، قیمت بسیار مناسبی دارند و غذا را با بهترین کیفیت آماده می‌کنند. اما پیش از خرید بخارپز باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چه امکاناتی ارزش صرف هزینه‌ بیشتر را دارند و چه امکاناتی چندان ضروری نیستند؟ در ادامه می‌توانید راهکارهای ما برای خرید یک بخارپز خوب و امکانات اصلی محصول‌های موجود در بازار را مرور کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

فواید بخارپز کردن غذا

بخارپز کردن یکی از سالم ترین راه های تهیه غذا است. این روش از پخت، به روغن نیاز ندارد و با پخت آرام غذا، رطوبت و مواد مغذی آن را حفط می‌کند. این کار همچنین بسیار آسان است. شما می‌توانید با خرید یک صافی ضدزنگ که به راحتی روی قابلمه جای می‌گیرد یا خرید ظرف های مخصوص بخارپز کردن غذا، به سادگی یک وعده عذای سالم آماده کنید.

 

هرچند اگر شما به شکل مداوم به سراغ غذاهای بخارپز می‌روید و می‌خواهید تنوع غذایی خود را بیشتر کنید؛ خرید یک بخازپز برقی بهترین گزینه است. بخارپز های برقی نسبت به سایر محصولات آشپزخانه با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید یک بخارپز ساده را به قیمتی کمتر از ۱۰۰هزار تومان خریداری کنید و از آن به شکل روزانه برای پخت غذاهای سالم و مغزی بهره ببرید.

 

اگر بودجه‌ خود را کمی افزایش دهید به مدل‌های پیشرفته‌تری می‌رسید که با امکاناتی نظیر زمان‌سنج دیجیتال و دستور پخت های از پیش تعیین‌شده برای ساده‌کردن پخت انواع غذا عرضه می‌شوند. تنها کافی است که غذا و آب را به بخارپز اضافه، زمان‌سنج را تنظیم کنید و دستگاه را تا پایان پخت تنها بگذارید.

 

به یاد داشته باشید که بعضی از امکانات، ارزش هزینه‌ بیشتر را دارند و بعضی از امکانات چندان هم ضروری نیستند. در ادامه به برخی امکانات کلیدی بخارپزها می‌پردازیم تا شاید به شما در انتخاب مناسب ترین نوع کمک کنیم.

• اندازه بخارپز

اکثر بخارپزها دارای سه ردیف ظرف دارای حفره‌هایی برای عبور بخار هستند. این ظروف می توانند به طور جداگانه یا همزمان برای پخت وعده های بزرگ تر استفاده شوند. همچنین می‌توان ظرف‌ها را در میانه‌ پخت جابجا کرد و از این طریق حرارت پخت را به طور دلخواه تغییر داد. به یاد داشته باشید که زمان جابجاکردن ظرف‌ها از دستگیره استفاده کنید. بعضی از پخارپزها از محفظه‌های قابل جداسازی استفاده می کنند که به شما اجازه می‌دهند فضای بیشتری برای پخت غذاهای بزرگ تر (مانند مرغ) فراهم کنید.

 

بعضی از مدل ها همچنین محفظه هایی با ابعاد مختلف دارند که در درون یکدیگر جای می گیرند. این ویژگی فضای مورد نیاز ظرف ها را کم می‌کند، اما دیگر نمی توان ظرف ها را در میانه‌ پخت جابه جا کرد.

 

• زمان سنج‌

اکثر بخارپزها دارای زمان‌ سنج‌ ۶۰ دقیقه‌ای هستند که با چرخاندن آن می توانید زمان پخت را تعیین کنید. بخارپزهای گران تر به همراه زمان‌ سنج‌ های دیجیتال عرضه می شوند و دارای گزینه هایی مانند تاخیر شروع هستند که به برنامه ریزی بهتر پخت غذا کمک می کند.

زمان خرید بخارپز به چه مواردی توجه کنیم؟

• قیمت بخارپز

بخارپزها نسبت به سایر تجهیزات منزل چندان هزینه‌بر نیستند. همچنین اگر کمی بیشتر هزینه کنید، کمی فضای بیشتر برای پخش غذا به دست خواهید آورد و به امکاناتی مانند تایمر دیجیتال، گزینه‌ تاخیر در شروع و گاهی پلوپز، دست خواهید یافت.

• گرم نگه داشتن غذا

به دنبال بخارپزی باشید که با امکان گرم‌ نگه داشتن غذا عرضه می شود. این امکان به بخارپز اجازه می‌دهد که غذا را تا دو ساعت پس از پخت و تا زمان سرو غذا گرم نگه دارد. بعضی از مدل ها پس از پخت غذا به شکل خودکار آن را گرم نگه می دارند؛ درحالی که برخی دیگر باید پیش از آغاز پخت تنظیم شوند. همچنین به یاد داشته باشید که برای استفاده از این گزینه باید مخزن آب بخارپز را پر نگه دارید.

تمیز کردن بخارپز

نظافت اکثر دستگاه های آشپزخانه کمی پیچیده و وقت گیر است. بخارپز ها نیز از این مسئله مستثنی نیستند. بهترین بخارپز نه تنها غذا را به خوبی آماده می کند، بلکه به آسانی قابل نگهداری و نظافت است. به دنبال مدلی بگردید که ظرف های آن در ماشین ظرفشویی قابل شستشو باشند و سینی چکه‌ آن برای نظافت بیشتر جدا شود.

درجه‌ آب

مطمئن شوید که بخارپز شما دارای درجه‌ بندی مناسب و قابل مشاهده روی مخزن آب است. از این طریق می‌توانید از پرشدن مخزن اطمینان حاصل کنید. بخارپز های برقی اکثراً تمام آب را استفاده نمی‌کنند و دارای زنگ هشدار در صورت خالی شدن مخزن هستند. در بسیاری موارد می‌توان همزمان با پخت غذا مخزن را مجدداً پر کرد.

 

بعضی از بخارپزها به یک ورودی آب کوچک مجهزاند که از طریق آن می‌توانید بدون نیاز به خارج کردن ظرف‌ها (و احتمالاً سوزاندن خود) مخزن را دوباره پر کنید.



:: برچسب‌ها: بخارپز , امکانات بخارپز ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

آموزش استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش

تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی به پاک کردن آلودگی های اضافی، میکروب ها، رسوبات ناشی از آب آهک دار یا مواد شوینده کمک می کند و موجب می شود تا شست و شوی لباس ها با بالاترین کیفیت ماشین انجام شود. از جمله مواردی که موجب می شود تا تمیز کردن و جرم گیری لباسشویی در فواصل زمانی معین ضروری باشد عبارتند از:

  • از بین رفتن بوی نامطبوع درام و تمیز شدن قسمت های مختلف لباسشویی
  • حفظ عملکرد شست و شوی بهداشتی لباس ها به ویژه برای کودکان و افرادی مبتلا به آلرژی
  • حفظ کیفیت بالای عملکرد لباسشویی
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
  • افزایش طول عمر مفید لباسشویی

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش بسیار ساده است و در ادامه شرح داده می شود.

آیا جرم گیری لباسشویی روی مصرف برق نیز تاثیر دارد؟

یکی از مهم ترین دلایل برای انجام رسوب زدایی لباسشویی ها، تاثیر منفی است که استفاده آب با درجه سختی نامطلوب بر دستگاه ایجاد می کند. استفاده از آب سخت به مرور زمان سبب ایجاد رسوب در قسمت های مختلف لباسشویی به ویژه بر بخش گرمایشی یا همان المنت ها می شود که سبب کاهش انتقال گرما و پایین آوردن بازدهی دستگاه و در نتیجه مصرف برق بیشتر برای گرم کردن آب مورد نیاز ماشین می شود. نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش بسیار آسان است و به راحتی و با صرف زمان کوتاهی می توان آن را اجرا کرد.

هرچند وقت یکبار جرم گیری لباسشویی را باید انجام داد؟

هرچند وقت یکبار جرم گیری لباسشویی را باید انجام داد؟هرچند وقت یکبار جرم گیری لباسشویی را باید انجام داد؟

زمان و نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش در عملکرد لباسشویی بسیار تاثیر گذار هستند. به طور معمول بهتر است رسوب زدایی و جرم گیری را هر 2 تا 3 ماه یک بار انجام دهید. با انجام رسوب زدایی و تمیز کردن، درام ماشین کاملا تمیز شده و آلودگی ها و میکروب ها و رسوب ها از بین می روند. در برخی از مدل های ماشین لباسشویی و خشک کن بوش برای اطمینان از تمیز شدن کامل درام، ممکن است برنامه ای جهت شست و شوی درام و رسوب زدایی نیز اختصاص داده شده باشد که اغلب با نام Drum Clean  در منوی برنامه های ماشین می تواند موجود باشد.

برنامه شست و شوی مناسب برای جرم گیری لباسشویی

برنامه شست و شوی مناسب برای جرم گیری لباسشوییبرنامه شست و شوی مناسب برای جرم گیری لباسشویی

پس از تهیه جرم گیر مناسب و معتبر که برای لباسشویی بوش مناسب است بهتر است نکات مربوط به استفاده از آن را که روی پاکت نوشته شده با دقت مطالعه کنید. در صورتی که لباسشویی دارای برنامه مشخصی برای شست و شوی درام نیست بهتر است مطابق با روش های کلی نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش عمل کنیدبه طور معمول برای جرم گیری لباسشویی، جرم گیر را درون محفظه مخصوص پودر ماشین ریخته و یک برنامه شست و شو با دمای بالا را برای ماشین خالی از لباس اجرا می کنند. این دما می تواند از 60 درجه تا 95 درجه با توجه به نوع جرم گیر  و نوع لباسشویی متغیر باشد. باید توجه کرد که در صورت استفاده از برنامه های با دمای آب پایین، جرم گیر نمی تواند به طور موثری عملکرد خود را انجام دهد.

تکرار مجدد فرایند آب کشی

پس از پایان چرخه شست و شو، فیلتر پایین ماشین را باز کرده تا رسوب ها و آلودگی های احتمالی را از آن قسمت تخلیه کنید. سپس این فرایند شست وشو را دوباره و بدون پودر جرم گیر با آب خالی اجرا کنید تا باقی مانده رسوب ها و مواد نیز از ماشین خارج شود. پس از پایان شست و شو، بهتر است درب ماشین را برای یک تا دو ساعت باز بگذارید تا تهویه هوا انجام شده و درام خشک شود. برای تمیز کردن قسمت های مختلف دیگر ماشین و بررسی کارکرد اجزا، بهتر است به دفترچه راهنمای آن که طرز استفاده از ماشین لباسشویی بوش را شرح داده است مراجعه کنید.

جرم گیر مناسب و سازگار با لباسشویی

جرم گیر مناسب و سازگار با لباسشوییجرم گیر مناسب و سازگار با لباسشویی

جدا از اهمیت نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش، استفاده از جرم گیرهای مناسب نیز اهمیت زیادی دارد و  از آسیب رساندن به قسمت های مختلف ماشین مثل درام، فیلترها و غیره جلوگیری می کند. با توجه به این که شرکت بوش برای تمیز کردن درام ماشین های لباسشویی خود، اقدام به تولید جرم گیر و  تمیز کننده کرده است بنابراین بهتر است برای این که این کار با حداکثر کیفیت انجام شده و از طرف دیگر به لباسشویی شما آسیب ناخواسته ای وارد نشود از جرم گیر و تمیز کننده بوش استفاده شود. یکی از راه ها برای تشخیص سازگاری جرم گیر با مدل لباسشویی شما، که توسط سایت بوش به مشتریان عرضه می شود این است که کد E-Nr را در سایت وارد کنید. از این کد برای تشخیص لباسشویی بوش اصل نیز استفاده می شود.

تهیه جرم گیر مناسب از فروشگاههای معتبر

برخی از انواع جرم گیر را می توان هم برای لباسشویی و هم برای ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار داد. اما باید به توصیه های تولید کننده در این مورد بسیار توجه کرد. برای مثال استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن لباسشویی اصلا ایده مناسبی نیست. بهتر است جرم گیر را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. برای خرید مطمئن پودر جرم گیر لباسشویی بوش می توانید به فروشگاه لوازم خانگی بوش آلمان مراجعه کنید.

منبع: استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش به چه صورت است ؟



:: برچسب‌ها: جرم گیر ماشین لباسشویی بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

BOSCH 18V LI-ION CORDLESS VACUUM CLEANER SOLO | BRIGHTS Hardware | Shop  Online

جاروبرقی برای چه فضاهایی مناسب است؟
اگر مساحت و اندازه خانه شما بالا بوده و یا ریخت و پاش زیادی در منزل دارید، می توانید اقدام به خرید جاروبرقی کنید. جاروبرقی در مقایسه با جاروشارژی به خوبی از پس گرد و خاک و کثیفی های منزل بر می آید. البته در هنگام خرید، به قدرت موتور و توان مکش آن توجه کافی داشته باشید. جاروهای برقی در دو دسته پاکت دار و بدون پاکت تولید می شوند. مدل های پاکت دار نیازی به تمیز کردن مداوم مخزن ندارند. در این مدل ها در مقایسه با مدل های بدون پاکت، بهداشت به میزان بالایی رعایت می شود. البته در مدل های پاکت دار، می بایست پاکت جاروبرقی به طور مداوم تعویض شود. این درحالی است که در مدل های بدون پاکت، نیازی به خرید پاکت جدید نیست و همچنین به راحتی می توانید از پُر بودن دستگاه و همچنین اشیای مکیده شده اطمینان حاصل کنید. استفاده از جاروبرقی های بدون پاکت برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم توصیه نمی شود

جارو شارژی برای چه فضاهایی مناسب می باشد؟
جاروهای شارژی برای فضاهای کوچک مناسب بوده و با خرید این دسته از جاروها انتظار نداشته باشید که کل خانه را جارو کنید. اگر در جارو کردن سطوح باریک، کنج دیوارها و مناطقی که دسترسی دشواری دارند مشکل دارید، می توانید اقدام به خرید جارو شارژی کنید. بنابراین برای تمیز کردن مبل، بخشی از اتاق و همچنین اتومبیل بر روی جاروهای شارژی حساب کنید. همچنین اگر به برق دسترسی ندارید، استفاده از جاروهای شارژی کارساز خواهد بود. در زمان خرید جارو شارژی به ولتاژ باتری، نوع پایه شارژر، زمان کارکرد بعد از شارژ کامل و همچنین وزن دستگاه توجه داشته باشید. جاروهای شارژی در انواع مختلفی تولید می شوند. در یک دسته بندی کلی، جاروهای شارژی به دو دسته دستی و پارویی تقسیم بندی می شوند. مدل های دستی در مقایسه با مدل های پارویی، کوچک تر بوده و درنتیجه بدنه بسیار سبکی داشته و به راحتی جابجا می شوند. این مدل ها، فضای کمتری را اشغال می کنند و از این رو برای تمیز کردن مناطقی که دسترسی دشواری دارند (ازجمله کنج دیوارها و سطوح باریک) بسیار مناسب می باشند. در مقابل، جاروهای پارویی برای تمیز کردن کف و فضاهای بزرگ مناسب هستند. همچنین اگر پاک کردن آب و خاک در کنار هم برایتان مهم می باشد، می توانید سراغ مدل های چندمنظوره بروید.

انواع جاروهای شارژی:
جاروهای شارژی در سه مدل دستی و پارویی(عصایی) و هوشمند ارائه می‌شوند که در برخی مدل‌ها از هر دو قابلیت دستی و پارویی استفاده شده است و شما می‌توانید بسته به نوع استفاده خود آن را به حالت کوچک و دستی و یا پارویی و عصایی تبدیل نمایید.

• مدل دستی:

مدل‌ها دستی آن کوچک‌تر هستند و محدودیت حرکتی کمتری دارند و به‌راحتی در کشو و کمد شما جای می-گیرند. برای جارو کردن گوشه‌ها و فضاهای کوچک و غیرقابل‌دسترس، بیشتر از جاروهای پارویی کاربرد دارند. این جاروها سبک‌تر هستند و به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند و شما می‌توانید برای نظافت ماشینتان از آن استفاده کنید.

• مدل پارویی (عصایی):

در مقابل مدل‌های پارویی یا عصایی مانند بخارشوی و جاروبرقی‌ها سیمی هستند. اندازه آن‌ها نسبت به جاروبرقی‌های معمولی کوچک‌تر بوده و بسیار سبک‌تر می‌باشد. بنابراین به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کنید و با استفاده از سری‌های متنوعی که دارد فضاهای کوچک و غیرقابل‌دسترس را خاک‌روبی نمایید.

این جاروها در مقایسه با جارو شارژی دستی، بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند.

• مدل‌های جارو شارژی هوشمند:

ازآنجاکه در طراحی بدنه این جاروها از سیم استفاده نشده است؛ بنابراین مدل‌های هوشمند آن می‌توانند با استفاده از سنسورهایی که روی آن قرار دارد به‌صورت حرکت افقی و عمودی، تمام خانه را تمیز کنند، بدون آنکه به وسیله¬ای برخورد داشته باشند.



:: برچسب‌ها: جاروبرقی،جارو شارژی ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Baltra Black Non Stick Grill Pan, Rs 805 /piece L.N. Traders | ID:  19025767588

نکاتی که قبل از خرید تابه گریل غیربرقی باید بدانید
بدنه تابه: آلومینیوم، چدن، استیل یا سرامیک؟
اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید تابه گریل در نظر بگیرید، جنس ماده استفاده شده در ساخت تابه است. تابه گریل را از جنس‌های مختلفی می‌سازند که هر یک ویژگی خاصی به تابه می‌بخشند:

۱. آلیاژهای آلومینیوم

تابه گریل ساخته شده از آلیاژ حاصل از ریخته‌گری آلومینیوم گرما را به‌صورت یکنواخت توزیع می‌کند. این آلیاژ را با چند لایه نچسب می‌پوشانند تا هم دماهای بالا را تحمل کند و هم اینکه غذا به کف آن نچسبد.

۲. فولاد ( استیل) ضد‌زنگ

تابه‌های گریل ساخته شده از فولاد ضدزنگ سریع گرم می‌شوند. طراحی این تابه بسیار مقاوم و بادوام است و دارای روکش نچسب هستند که غذا به آنها نچسبد. به‌خاطر انتقال حرارت مناسب، غذا خیلی خوب و یکنواخت پخته می‌شود. این تابه‌ها در برابر ضربه و سقوط مقاوم هستند و به‌راحتی نمی‌شکند یا ترک برنمی‌دارد.

۳. چدن لعاب‌کاری‌شده

تابه گریل ساخته‌شده از این جنس می‌تواند در برابر حرارت فوق‌العاده بالا مقاومت کند و چون لعاب‌کاری شده است غذا به کف ظرف نمی‌چسبد. این تابه‌ها بسیار مقاوم هستند و مدت‌های طولانی دوام می‌آورند.

دقت کنید که اگر تابه گریل چدنی خریداری می‌کنید، باید لعاب‌کاری شده باشد. تابه‌های گریل چدنی لعاب‌کاری شده بادوام هستند، راحت تمیز می‌شوند و غذا به آنها نمی‌چسبد.

۴. سرامیک

با وجود اینکه تابه گریل سرامیکی توان بالایی در جذب و نگهداری گرما دارد و غذا اصلا به آن نمی‌چسبد، اما تابه‌های گریل ساخته شده از آن به هیچ‌وجه بادوام نیستند و ممکن است در صورت سقوط و یا ضربه ترک بردارند و یا بشکنند.

شکل تابه: مربعی، دایره یا بیضی؟

تابه گریل غیربرقی در شکل‌های دایره، بیضی و چهارگوش ساخته می‌شوند. البته انتخاب شکل آن به خودتان بستگی دارد، اما شکل چهارگوش آن بهتر است. تابه‌های مربعی علاوه‌بر اینکه فضای بیشتری برای پخت غذا در اختیارمان قرار می‌دهند، در قسمت گوشه‌ها گرمای بیشتری را منتقل می‌کنند و روند پخت غذا را سرعت می‌بخشند.

 



:: برچسب‌ها: تابه گریل ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

آیا اتو بخار ایستاده خوبه؟

خریداری یکی از بهترین اتوهای بخار ایستاده که به آن ها بخارگر نیز گفته می شود، ایده بسیار خوبی است اگر شما به طور منظم باید لباس های زیادی را اتو کنید بخار نه تنها می تواند جلوی از بین رفتن لباس شما را بگیرد بلکه گزینه ای عالی برای از بین بردن چین و چروک های سخت لباس است. اتوهای بخار ایستاده در از بین بردن بو نیز عالی هستند و می توانند باکتری ها و میکروب ها را به طور موثر از بین ببرد. در ادامه به بررسی جوانب مختلف می پردازیم تا ببینیم که آیا واقعا اتو بخار ایستاده خوبه مرور این نکات می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند. اتو بخارهای ایستاده در مقایسه با اتوهای متداول به جای استفاده از صفحه داغ برای اتوکردن از قدرت بخار کمک می گیرند در نتیجه موجب آسیب به لباس ها و پارچه ها نمی شوند.

چرا باید اتو بخار ایستاده انتخاب کنید؟

اتو بخار ایستاده خوبه چون ابزاری کاملاً همه کاره است. این نوع اتو بخار به شما امکان می دهد تا چین و چروک پرده، پارچه و انواع لباس های خود را با سهولت بسیار از بین ببرید. تمیز کردن و اتوکشیدن پرده ها بسیار طاقت فرسا است و می تواند دردسر ساز شود اما اتوی بخار ایستاده مناسب به شما کمک می کند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهید. بهترین قسمت این است که دیگر لازم نیست پرده های خود را پایین بیاورید زیرا می توانید همان طور که آویزان هستند آن ها را اتو بزنید. می توانید بدون نگرانی از خراب شدن پارچه ی مبلی، از اتو بخار ایستاده برای تمیز کردن مبل خود استفاده کنید. اتوهای بخار ایستاده با در نظر گرفتن تطبیق پذیری و راحتی طراحی شده اند و به کاربران امکان می دهند بدون هیچ مشکلی کار مورد نظر خود را انجام دهند.

نکاتی در مورد استفاده از این نوع اتوها

نکاتی در مورد استفاده از این نوع اتوهانکاتی در مورد استفاده از این نوع اتوها

به طور کلی، استفاده از اتو ایستاده معمولاً راحت تر از اتو بخارهای دستی و معمولی است. با این حال، درست مثل همه لوازم دیگر، برای این که بیشترین استفاده از را از اتوی خود داشته باشید و با اطمینان به این نتیجه برسید که اتو بخار ایستاده خوبه بهتر است به طور کامل با ویژگی های این دستگاه و نحوه کار با آن آشنا شوید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از اتو بخار ایستاده خود بیشترین بهره را ببرید.

لباس باید محکم در گیره قرار داده شده باشد.

گام اول در هنگام استفاده از اتو بخار ایستاده، این است که لباس را در جای مناسب آن آویزان کرده و سپس آن را محکم کنید تا در هنگام اتو کردن نگران افتادن و یا جابه جا شدن لباس نبوده و به طور موثر و با کیفیت اتو کردن را انجام دهید. به طور معمول اتوهای ایستاده دارای جایگاه و گیره خاصی برای آویزان کردن و فیکس کردن لباس دارند که بهتر است لباس را در همان قسمت قرار دهید. پس از این که لباس فیکس شد، نازل بخار را روی آن طوری حرکت دهید که بخار به خوبی به همه مناطق لباس برسد، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ نقطه ای از لباس را از دست نداده و فراموش نکرده اید. برخی مدل های اتو مثل اتو ایستاده تفال مدل IT 8440 دارای پرده نازکی هستند که موجب بهبود ایستادگی لباس روی گیره می شود.

مطمئن شوید که دستگاه به اندازه کافی گرم شده و بخار تولید شده است.

مطمئن شوید که دستگاه به اندازه کافی گرم شده و بخار تولید شده است.مطمئن شوید که دستگاه به اندازه کافی گرم شده و بخار تولید شده است.

قبل از این که اتو کشیدن روی لباس را آغاز کنید باید اجازه دهید آب کاملاً گرم شده و به بخار تبدیل شود. با این کار از پاشش آب جلوگیری می شود که ممکن است اثرات و لکه هایی روی لباس برجای بگذارد. بهتر است ابتدا روی یک پارچه بدون استفاده تست کنید که ببینید بخار آماده است یا خیر، سپس شروع به کار کنید.

از حرکت های کوتاه و آهسته استفاده کنید.

برای استفاده از دستگاه، لباس را به آرامی با سری آن لمس کنید. این اجازه می دهد تا بخار به الیاف لباس نفوذ کرده و در نتیجه چین و چروک ها برطرف شود. کارآمدترین راه برای از بین بردن چین و چروک لباس و یا پرده این است که نازل اتو بخار را با حرکات کوتاه و آهسته روی لباس به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. اتو بخار ایستاده خوبه چون با نفوذ بخار به لباس کمک می کند که صاف شدن به طور موثر و سریع انجام شود و دیگر نیازی به مرور مکرر همان مناطق اتوکشیده نخواهید داشت. برای لباس هایی با جنس های خاص مثل ابریشم ممکن است نیاز باشد تا بخار دادن از سمت پشتی پارچه انجام شود تا از ایجاد رگه یا خطوط آب روی آن جلوگیری شود.

نازل را کمی زاویه دار نگه دارید.

نازل را کمی زاویه دار نگه دارید.نازل را کمی زاویه دار نگه دارید.

هنگامی که لباس های خود را با بخار اتو می کنید، بهتر است نازل را با زاویه ملایمی نسبت به لباس قرار داده و آن را حرکت دهید. این کار از نم دار شدن و یا خیس شدن لباس شما جلوگیری کرده و بخار را قادر می سازد تا به طور مساوی به سطح برسد.

نکاتی در مورد ایمنی و نگداری از دستگاه

هرگز دست خود را مستقیماً در بخار نگه ندارید. سوختگی می تواند سریع تر از آنچه فکر می کنید رخ دهد. دستگاه را دور از دسترس کودکان نگه دارید. هرگز مخزن آب را بیش از اندازه پر نکرده و هم چنین مراقب باشید تا آب آن را به موقع شارژ کنید چرا که در صورت خشک شدن مخزن به دستگاه آسیب وارد می شود.

استفاده از آب مقطر بهترین گزینه برای خوب کار کردن دستگاه است. این باعث می شود که آهک و مواد معدنی در مخزن و محل های بخار یا جت ها جمع نشوند. اگر از آب لوله کشی استفاده کرده اید، باید مرتباً دستگاه را با سرکه و به روش مناسب تمیز کنید تا عملکرد خوب خود را حفظ کند.

مقایسه اتو بخارهای ایستاده و اتو بخارهای افقی

مقایسه اتو بخارهای ایستاده و اتو بخارهای افقیمقایسه اتو بخارهای ایستاده و اتو بخارهای افقی

به طور کلی می توان گفت دو نوع اتو بخار در بازار وجود دارد اتو بخارهای معمولی که به شکل افقی قرار دارند و در انواع مدل ها به بازار ارائه می شوند و اتو بخارهای ایستاده که با هدف بهبود کیفیت اتو کردن و افزایش راحتی و سرعت عرضه شده اند. برای بررسی این که اتو بخار ایستاده خوبه بهتر است تفاوت های این دو نوع اتو را با توجه به کاربرد اتو در فعالیت های روزمره خود در نظر بگیریم.

اتوهای بخار ایستاده

اتو بخار ایستاده با انفجار بخار از طریق نازل روی پارچه ای که به کمک قفل و گیره دستگاه به صورت ایستاده نگه داشته می شود، چین و چروک را از بین می برد و قادر به تولید حجم بخار بیشتر با فشار بالاتری هستند. برای اتوکشی سریع در مقایسه با اتو بخارهای افقی متداول می توان گفت اتو بخار ایستاده خوبه زیرا به تلاش جسمی کم تری نیاز دارد و استفاده از آن راحت تر است. آن ها همچنین برای اتو کشیدن پرده ها، مبل ها، ملحفه ها و دیگر روتختی ها مناسب تر هستند زیرا نیازی به پخش پارچه روی صفحه اتو ندارند و در حالت آویزان و یا گاهی به صورت فیکس شده در جای خود می توان به راحتی اتو کشیدن را انجام داد.

اتوهای بخار افقی

اتوهای بخار افقیاتوهای بخار افقی

اتوهای بخار متداول معمولاً برای استفاده موثر به تخته اتو نیاز دارند. اگرچه دستگاه در مقایسه با اتو بخار های ایستاده در حالت ذخیره، بسیار کوچک تر است و فضای کم تری برای نگه داری احتیاج دارد اما زمانی که قرار است از اتو استفاده شود به تخته اتو و فضای بیشتری نیاز خواهد بود. علاوه بر این، اتوهای افقی محفظه های آب بسیار کوچک تری داشته و برای حجم های لباس زیاد ممکن است نیاز باشد تا محفظه آب چندین بار تجدید شود اما اتو بخارهای ایستاده محفظه بزرگی دارند و با یک بار پر کردن آن می توان لباس های زیادی را اتو کشید. اما یکی از مزایای اتو بخارهای افقی متداول در این است که به شما امکان می دهد در صورت نیاز روی لباس چین یا خط اتو ایجاد کنید در حالی که دستیابی به این موارد با اتو بخار ایستاده دشوار است.

چگونه بهترین اتو بخار ایستاده را انتخاب کنیم؟

در انتخاب یک اتو بخار ایستاده مناسب و با کارایی فوق العاده باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به شرح آن پرداخته می شود. برای مقایسه این که در دو برند معتبر تفال و فیلیپس، اتو تفال بهتره یا فیلیپس باید با مدل های مختلف آن ها و ویژگی هرکدام آشنا شد و قیمت هر مدل را با ویژگی های آن در نظر گرفت زیرا این دستگاهها معمولا رنج قیمتی وسیعی دارند. ظرفیت مخزن آب، سرعت گرم شدن و آماده به کار شدن دستگاه، قدرت گرمایش و میزان انرژی مصرفی، حجم بخار خروجی و پایداری آن برای جلوگیری از ریختن و ایجاد سوختگی در اثر آب داغ از جمله ویژگی هایی هستند که باید در زمان خرید به آن ها توجه کرد. از دیگر موارد مهم می توان به لوازم جانبی هر مدل، تنظیمات مختلف بخار، امکان جمع شدن و فضای لازم برای نگهداری اشاره کرد.

ظرفیت مخزن آب

ظرفیت مخزن آبظرفیت مخزن آب

اتو بخارهای ایستاده با ظرفیت های مختلف مخزن آب عرضه می شوند. شما می خواهید اتو را با مخزن بزرگ تر انتخاب کنید تا از حداقل شارژ مجدد و مدت زمان طولانی تر بخار اطمینان حاصل کنید. برای مثال در بعضی مدل های اتو ایستاده تفال برای زمان های طولانی تا یک ساعت نیز می توان بدون نیاز به شارژ مخزن آب، اتوکشیدن را ادامه داد.

زمان مورد نیاز برای گرم شدن دستگاه

ممکن است زمان مورد نیاز برای گرم شدن و آماده شدن دستگاه پس از روشن کردن آن، برای شما اهمیت زیادی داشته باشد چرا که موجب کاهش زمان اتو کردن می شود شما باید زمان لازم برای دستیابی به حداکثر گرما را در دستگاه در نظر بگیرید. اتویی که سریع گرم می شود و بخار کامل تولید می کند به شما کمک می کند تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

قدرت گرمایش

قدرت گرمایشقدرت گرمایش

اگر می خواهید از اتو برای پارچه های خاص با جنس ضخیم و سخت و یا لباس های با جنس های متنوعی استفاده کنید باید توجه کنید که مدلی را انتخاب کنید که توان و قدرت گرمایشی بیشتری داشته و هم چنین تنظیمات مناسبی برای انواع لباس ارائه کرده باشد. باشد در غیر این صورت ممکن است نتواند چین و چروک های جین، پرده ها یا سایر لباس های سخت را از بین ببرد.

ارتفاع میله نگهدارنده لباس

میله نگهدارنده لباس، پایه ایستاده ای است که لباس های خود را برای بخار دادن به آن آویزان می کنید. ارتفاع آن باید تا اندازه مناسبی باشد تا برای لباس های بلند مثل مانتو و یا پیراهن های بلند امکان استفاده داشته باشد زیرا همان طور که قبلا عنوان شد اتو کردن لباس ها به صورت آویزان یک از عواملی است که باعث می شود بگوییم اتو بخار ایستاده خوبه . از طرف دیگر این میله باید قابلیت فشرده شدن و جمع شدن را برای سهولت در جابجایی داشته و فضای کم تری را هنگامی که استفاده نمی شود اشغال کند.

سری های مختلف برای نازل بخار

نازل های بخار در مدل های مختلف اتو بخارهای ایستاده ممکن است از جنس های مختلف و به اندازه و شکل های متنوعی باشند که در کیفیت عملکرد دستگاه بسیار موثر هستند. گاهی برخی از مدل های  دارای سری هایی هستند که برای ایجاد خط اتو روی لباس می توان از آن ها استفاده کرد.

منبع: اتو بخار استاده خوبه  که بخریم ؟



:: برچسب‌ها: اتو بخار ایستاده ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Staub Square Grill Pan, 12" | Sur La Table

بدنه تابه: آلومینیوم، چدن، استیل یا سرامیک؟
اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید تابه گریل در نظر بگیرید، جنس ماده استفاده شده در ساخت تابه است. تابه گریل را از جنس‌های مختلفی می‌سازند که هر یک ویژگی خاصی به تابه می‌بخشند:

 

۱. آلیاژهای آلومینیوم

تابه گریل ساخته شده از آلیاژ حاصل از ریخته‌گری آلومینیوم گرما را به‌صورت یکنواخت توزیع می‌کند. این آلیاژ را با چند لایه نچسب می‌پوشانند تا هم دماهای بالا را تحمل کند و هم اینکه غذا به کف آن نچسبد.

۲. فولاد ( استیل) ضد‌زنگ

تابه‌های گریل ساخته شده از فولاد ضدزنگ سریع گرم می‌شوند. طراحی این تابه بسیار مقاوم و بادوام است و دارای روکش نچسب هستند که غذا به آنها نچسبد. به‌خاطر انتقال حرارت مناسب، غذا خیلی خوب و یکنواخت پخته می‌شود. این تابه‌ها در برابر ضربه و سقوط مقاوم هستند و به‌راحتی نمی‌شکند یا ترک برنمی‌دارد.

۳. چدن لعاب‌کاری‌شده

تابه‌های گریل ساخته شده از فولاد ضدزنگ سریع گرم می‌شوند. طراحی این تابه بسیار مقاوم و بادوام است و دارای روکش نچسب هستند که غذا به آنها نچسبد. به‌خاطر انتقال حرارت مناسب، غذا خیلی خوب و یکنواخت پخته می‌شود. این تابه‌ها در برابر ضربه و سقوط مقاوم هستند و به‌راحتی نمی‌شکند یا ترک برنمی‌دارد.

۳. چدن لعاب‌کاری‌شده

با وجود اینکه تابه گریل سرامیکی توان بالایی در جذب و نگهداری گرما دارد و غذا اصلا به آن نمی‌چسبد، اما تابه‌های گریل ساخته شده از آن به هیچ‌وجه بادوام نیستند و ممکن است در صورت سقوط و یا ضربه ترک بردارند و یا بشکنند.

شکل تابه: مربعی، دایره یا بیضی؟

تابه گریل غیربرقی در شکل‌های دایره، بیضی و چهارگوش ساخته می‌شوند. البته انتخاب شکل آن به خودتان بستگی دارد، اما شکل چهارگوش آن بهتر است. تابه‌های مربعی علاوه‌بر اینکه فضای بیشتری برای پخت غذا در اختیارمان قرار می‌دهند، در قسمت گوشه‌ها گرمای بیشتری را منتقل می‌کنند و روند پخت غذا را سرعت می‌بخشند.

دسته تابه: یک دستگیره یا دوتا؟

تابه‌های گریل معمولا دارای یک دستگیره در وسط یا دو دستگیره در طرفین هستند که نوع دو دسته آن کار حمل و حرکت‌دادن آن را راحت‌تر می‌کند.



:: برچسب‌ها: گریل، ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

راهنمای نحوه استفاده از بخار شوی

بخارشویها می توانند از جمله لوازم خانگی مفید و پرکاربرد در منزل بوده و سبب تسهیل در امور روزانه خانه مثل نظافت فرش، پرده، سرامیک ها شده و همچنین جهت اتو کردن مورد استفاده قرار بگیرد. اما برای این که بتوان به بهترین شکل ممکن از این دستگاه استفاده کرد بهتر است به خوبی با نحوه کاربرد و کارکرد آن آشنا شد. همیشه مسیر خود را برنامه ریزی کنید. بدانید که از کجا شروع می کنید و در کجا تمام می کنید و اطمینان حاصل کنید که وقت کافی دارید تا کار را با یک حرکت تمام کنید به این فکر کنید که به کدام لوازم جانبی برای کار نیاز دارید و قبل از شروع همه آنها را آماده کنید. ابتدا با جاروبرقی بیشتر سطوح را جارو کنید این کار باعث می شود تمیز کردن بخار به طور موثرتری انجام شود.

با توجه به این که تغییرات دمایی می تواند باعث شکستن شیشه یا برخی وسایل با جنس خاص شود، لازم است هنگام استفاده مراقب باشید. برای مثال، شیشه پنجره را در یک روز بسیار سرد تمیز نکنید.

 

برخی نکات کلی هنگام استفاده از دستگاه

  1. از اتصال صحیح لوازم جانبی اطمینان حاصل کنید.
  2. به یاد داشته باشید که بخار پس از آزادشدن ماشه برای چند ثانیه ادامه می یابد، مراقب باشید بخار را به سمت گیاهان یا سایر مواردی که نمی توانند رطوبت یا گرما را تحمل کنند هدایت نکنید.
  3. اگر از روکشهای پارچه ای روی ابزار بخاردهی خود استفاده می کنید، به محض اینکه کثیف شدند، آنها را برداشته و تمیز کنید، در غیر اینصورت فقط خاک را پخش می کنید.
  4. قبل از دوباره پرکردن آب و قبل از تعویض اتصالات، دستگاه را از برق بکشید.
  5. در صورتی که آب لوله کشی منزل شما درجه سختی بالایی دارد بهتر است از آب مقطر برای دستگاه استفاده شود.

انواع مختلف دستگاه

 

 

انواع مختلف دستگاهانواع مختلف دستگاه

 

 

به طور معمول این دستگاه ها در انواع مختلف معمولی و نوع دستی وجود دارند. بخارشوی تفال مدل VP6555 نوع دستی با دسته بلند است که استفاده از آن را آسان می کند. وزن کم و طراحی مناسب سبب می شود به راحتی آن را جابه جا کرده و هر بخشی از خانه را که می خواهید با آن تمیز کنید. اما انواع دیگر دستگاه که می توانند ظاهری شبیه جاروبرقی داشته باشند به نسبت مخزن آب بزرگتری دارند. هم چنین دستگاهها می توانند شارژی بوده و یا با برق کار کنند.

انواع کاربردهای متداول دستگاه

این دستگاه کاربردهای زیادی می تواند داشته باشد اما برخی از متداول ترین کاربردها به شرح زیر می باشد:

  • تمیز کردن کاشی و سرامیک
  • تمیز کردن و استریل کردن درهای حمام های شیشه ای
  • تمیز کردن قفس حیوانات خانگی که از سیم فلزی ساخته شده اند
  • تمیز کردن نمای بیرونی وسایل
  • شستشوی مبلمان بیرونی منزل (مبلمان حیاط خلوت)
  • ضد عفونی کردن سینک ظرفشویی و لوله ها
  • ضد عفونی کردن تشک ها و ملافه ها
  • گردگیری و تمیز کردن پرده
  • تمیز کردن پنکه های سقفی
  • تمیز کردن ابزار آلات

استفاده از بخار برای تمیز کردن کف اتاق

استفاده از بخار برای تمیز کردن کف اتاقاستفاده از بخار برای تمیز کردن کف اتاق

بنا به ادعای برخی از برندهای این دستگاه، در صورت تمیزکاری کامل با بخار حدود ۹۰ درصد از کل باکتری های معمولی خانگی در سطوح سخت استاندارد از بین می روند. توصیه می شود قبل از تمیز کردن با بخار، کف اتاق با جاروبرقی جارو شود. از طرف دیگر در صورتی که برای کفپوش لمینتی استفاده می شود باید مطمئن باشید که نصب لمینیت ها کاملا حرفه ای انجام شده و چسب کاری شده باشد. حجم بخار را روی تفنگ ماشه تنظیم کنید و با پارچه کار کنید، به طور مرتب نازل بخار را روی سطح زمین حرکت داده و بخار را برای مدت طولانی در همان نقطه قرار ندهید، در غیر این صورت کف خیلی خیس می شود. مقدار کم رطوبت باقی مانده به سرعت و بدون برجا گذاشتن لکه و اثری از خود خشک خواهد شد.

آیا استفاده از بخار به کف اتاق آسیب می رساند؟

این دستگاهها می توانند کار درخشانی انجام دهند، اما برای همه سطوح مناسب نیستند و می توانند در برخی از کفپوش ها موجب ایجاد تاب خوردگی و یا ترک شوند. تولیدکنندگان معمولاً نوع سطحی را که می توانید با خیال راحت آنها را تمیز کنید عنوان می کنند، اما اطلاعات آنها ممکن است مبهم بوده و مربوط به نوع دقیق کفپوش خانه شما نباشد. توصیه می شود جهت تعیین کاربرد بخارشوی برای منزل خود، مستقیماً با سازنده یا نصب کننده کفپوش مشورت کنید. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، نباید از کف شوی بخار در کف های چوبی یا پارکت بدون عایق بندی استفاده کنید، زیرا رطوبت می تواند باعث تورم کفپوش شود. یکی از راههای بررسی این است که مقدار کمی آب روی کفپوش بریزید و سپس صبر کنید تا ببینید آب در آن فرو می رود یا خیر. اگر چنین نشد، می توانید سطح را با بخار تمیز کنید.

نظافت سرویس بهداشتی و حمام

نظافت سرویس بهداشتی و حمامنظافت سرویس بهداشتی و حمام

با استفاده از پارچه و برس دستگاه می توان آهک و باقی مانده صابون را از روی شیرآلات پاک کرد. نازل را نزدیک به جسم مورد نظر نگه دارید و صبر کنید تا آهک از بین برود. برای شست و شوی موثرتر می توان نازل را با برس مجهز کرد. اگر در برخی نواحی چربی وجود دارد، از پارچه استفاده کنید تا چربی به آرامی روی پارچه جمع شود. بنابراین پارچه باید گاه گاهی عوض شود. با استفاده از بخار مستقیم و مالش شدید می توان آلودگی های سرسخت و خشک را نیز از بین برد. لایه های ضخیم تر آهک را باید ابتدا توسط سرکه یا آب لیمو اسپری کرده و سپس آنرا با بخار شست و شو دهید. استفاده از این دستگاه به طور منظم از تشکیل رسوبات آهک جلوگیری می کند.

چگونه با بخار فرش را تمیز کنیم؟

کاربرد بخارشوی جایگزین پاک کننده مناسب فرش نیست و آلودگی را از بین نمی برد، گرچه بخار می تواند به تغییر لکه ها و تمیز شدن راحت تر آن ها کمک کند. بهتر است همیشه قبل از استفاده از دستگاه، آن را روی یک مکان مخفی کوچک آزمایش کنید، زیرا همه انواع فرش و موکت ممکن است تحمل دمای بالا را نداشته باشند. از نگه داشتن آن یا خیس کردن بیش از حد هر قسمت خودداری کنید و همیشه فرش را قبل از بخارپاشی با جاروبرقی جارو کنید.

تمیز کردن مبلمان با بخار

تمیز کردن مبلمان با بخارتمیز کردن مبلمان با بخار

مانند تختخواب شما، کاناپه نیز آلودگی های زیادی را حمل می کند. شما لباس های خود را مرتب تمیز می کنید، اما احتمالاً کاناپه خود را تمیز نمی کنید. چرا؟ اگر کاناپه شما قدیمی است یا پارچه های نازکی دارد، از تنظیم گرمای متوسط ​​استفاده کنید. در غیر این صورت، از حرارت زیاد استفاده کنید و سپس اجازه دهید طی مدت حداقل ۴ ساعت خشک شود.

تمیز کردن پرده ها با بخار

با استفاده از دستگاه بخار پرده ها را در محل خود با بخار تمیز کنید. در صورت لزوم می توانید بیش از یک بار بر روی هر لکه سرسختی بخار بزنید. با استفاده از این دستگاه معمولا بوها نیز از بین می روند.

آیا می توان از این دستگاه برای اتو کردن استفاده کرد؟

آیا می توان از این دستگاه برای اتو کردن استفاده کرد؟آیا می توان از این دستگاه برای اتو کردن استفاده کرد؟

تمیز کردن و صاف کردن لباس ها یکی دیگر از کاربرد بخارشوی است این کار بدون نیاز به اتو و به راحتی و بدون زحمت انجام می شود و با استفاده از قطعه و سری محصوص اتو کردن لباس می توان موها و پرزها را پاک کرد و چین و چروک های پرده و لباس را به راحتی از بین برد.

تمیز کردن وسایل و بخش های از جنس استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ در آشپزخانه های مدرن به طور فزاینده ای محبوب شده است گازهای توکار و هود ها ممعمولا از این جنس هستند. اما تنها در صورت عدم وجود علائم چربی و یا لکه ی دست، ظاهر زیبایی خواهند داشت. یک کاربرد بخارشوی در آشپزخانه می تواند برای تمیز کردن گاز و هود باشد و نتایج فوق العاده ای حاصل شود. برای این کار بهتر است از روکش پارچه ای استفاده کرد که چربی روی پارچه جمع شود و در صورت نیاز آن را تعویض کرد.

تمیز کردن آینه و شیشه پنجره ها

تمیز کردن آینه و شیشه پنجره هاتمیز کردن آینه و شیشه پنجره ها

با استفاده از روکش پارچه ای و نازل دستی، می توانید تمام سطح آینه یا پنجره خود را به خوبی پاک کنید. برای زمستان شیشه های بسیار سرد را قبل از کاربرد بخارشوی از فاصله حدود ۵ سانتی متری با بخار گرم کنید. بخار را از بالا به پایین روی سطح شیشه قرار دهید و سپس آب متراکم شده را با استفاده از یک دستمال به سمت پایین پاک کنید.

تمیز کردن و ضد عفونی تشک و ملحفه ها

کاربرد بخارشوی در تمیز کردن تشک ایده خوبی است. ما به طور مرتب در هنگام خواب عرق می کنیم و پوست مرده می ریزیم ،به طور متوسط ​​بستر حاوی ۱۰۰۰۰ ریزگرد است که می تواند آلرژی را تشدید کند. دمای بالای بخار تولید شده توسط دستگاه باعث از بین رفتن ریزگردها شده و تشک را خیس نمی کند، بنابراین خشک شدن آن مدت طولانی طول نمی کشد. همانند سایر سطوح، قبل از استفاده از پاک کننده بخار روی تشک خود با سازنده تماس بگیرید و ابتدا روی آن را جاروبرقی بکشید. می توانید برای از بین بردن بوی بد تشک ابتدا مقداری جوش شیرین روی تشک پاشیده و بعد از حدود ۴۵ دقیقه آن را جارو کنید. سپس با دستگاه بخار تشک را تمیز کرده و قبل از استفاده از تشک بگذارید حداقل ۴ ساعت خشک شود

کمک در یخ زدایی از فریزر

اگر در یخ زدایی از فریزر خود عجله دارید، بخارشوی گزینه سریع تر و ایمن تری نسبت به حمله به یخ با وسایل آشپزخانه است. گرمای بخار همچنین باعث استریل سطوح می شود، بنابراین پس از خارج شدن یخ نیازی به استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن آنها نیست. ابتدا کشوها را برداشته، یک کاسه در پایین فریزر قرار دهید تا یخ جمع شود و سپس نازل بخار را به سمت یخ هدایت کنید. حوله ای در دست داشته باشید تا قطره های آب را پاک کنید.

تمیز کردن فضای داخلی خودرو

تمیز کردن فضای داخلی خودروتمیز کردن فضای داخلی خودرو

همان طور که بیرون خودرو را مرتب می شویید نباید از فضای داخلی آن نیز غافل شوید. کاربرد بخارشوی برای تمیز کردن قسمت های مختلف اتاق داخلی خودرو مثل صندلی ها، داشبورد و جلوی فرمان و حتی کفپوش ها بسیار مناسب است. با استفاده از این دستگاهها می توان تقریباً روکش صندلی از هر جنسی از جمله چرم و جیر را تمیز کرد. اکثر دستگاه های پاک کننده بخار رطوبت کمی از خود به جا می گذارند و رطوبت باقی مانده نیز معمولاً به سرعت تبخیر می شود.

سازگاری با محیط زیست

استفاده از بخار برای تمیز کردن با محیط زیست سازگار بوده و مثل مواد شیمیایی بوی نامطبوعی ایجاد نمی کند. این دستگاهها با چنان گرمای بالایی کار می کنند که بدون مواد شیمیایی تند و زننده (و اغلب مضر) ضد عفونی می کنند. از طرف دیگر گرمای زیاد به معنی زمان خشک شدن سریع است. برای سطوحی مانند چوب سخت، یا هر ماده دیگری که می تواند در اثر رطوبت آسیب ببیند، مهم است که رطوبت سریع خشک شود. استفاده از بخار به جای مواد شیمیایی برای ضد عفونی موجب جلوگیری از آسیب های تنفسی و یا پوستی می شود.

منبع: انواع کاربرد بخارشوی چیست؟ 



:: برچسب‌ها: کاربرد بخارشوی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

چگونه ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنیم؟

ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربرد ترین لوازم خانگی در کارهای روزمره خانه به شمار می رود بنابراین استفاده درست از آن و هم چنین به کارگیری روش ها و مواد لازم برای نگهداری آن ضروری است. با توجه به این که در حین کار ماشین ظرفشویی ممکن است به دلایل مختلفی مثل سختی بالای آب، پسماند های غذا و … در قسمت های مختلف ماشین جرم ایجاد شود بنابراین نیاز است تا در فواصل زمانی مناسب جرم گیری را با روش های مناسب انجام داد. در ادامه نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش شرح داده می شود. به طور معمول برای جرم گیری آهک های حاصل از آب سخت از رسوب زدای بوش(descaler) و برای جرم گیری چربی ها و باقی مانده های غذا از تمیز کننده بوش (cleaner) استفاده می شود.

چرا باید ماشین ظرفشویی خود را جرم گیری کنیم؟

با توجه به اینکه از ماشین های ظرفشویی به طور منظم استفاده می شود در دراز مدت، ممکن است با یک سری مشکلاتی روبه رو شوید از جمله این که کیفیت شست و شوی ظروف دیگر مثل سابق نیست و یا روی ظروف شیشه ای لکه دیده می شود. یکی دیگر از مواردی که ممکن است پیش بیاید ایجاد بوی نامطبوع در ماشین است. قسمتهای مختلف ماشین مثل لوله ها نیز با گذشت زمان بدلیل سختی آب دچار انسداد می شود. همه این موارد در صورتیکه به موقع رفع نشوند عمر مفید ماشین را کاهش می دهند. به ویژه در مناطقی که دارای آب با درجه بالای سختی هستند. یادگیری نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش و اجرای صحیح آن در فواصل زمانی منظم بوی نامطبوع ماشین را از بین برده و شست و شویی با کیفیت را میسر ساخته و طول عمر دستگاه را نیز زیاد می کند.

چگونه ماشین ظرفشویی را جرم گیری کنیم؟

بقایای آب سخت و تجمع آهک را باید با استفاده از مواد پاک کننده و جرم گیر پاک کرد. نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش بسیار ساده است. ماشین ظرفشویی باید خالی از ظرف باشد. تنظیمات شست و شو را روی داغ ترین و طولانی ترین چرخه قرار می دهیم دما باید بالاتر از 60 درجه سانتی گرد باشد. باید توجه کرد که نیازی به مواد شوینده ی همیشگی نیست. پس از گذشت مدت زمان 30 دقیقه، یک قوطی جرم گیر بوش را که برچسب سر آن برداشته شده به صورت وارونه در سبد ماشین ظرفشویی قرار دهید، سپس اجازه دهید چرخه ی شست و شوی آن ادامه یابد. پس از اتمام، یک چرخه شستشوی دیگر را اجرا کنید. بهتر است بعد از اتمام جرم گیری، فیلترهای ماشین را باز و تمیز کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 استفاده کنید.

استفاده از پودر برای جرم گیری

استفاده از پودر برای جرم گیریاستفاده از پودر برای جرم گیری

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش که به شکل پودری است نیز مشابه با حالت قبلی است با این تفاوت که در این حالت پودر را در محل تعبیه شده برای پودر شست و شو ریخته و ماشین را با تنظیماتی که قبلا گفته شد روشن می کنیم. معمولا این پودرها به صورت مشترک هم برای ماشین لباسشویی و هم برای ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

تاثیر استفاده از جرم گیر مناسب بر کارکرد دستگاه

به طور مسلم با انتخاب یک جرم گیر مناسب مثل جرم گیر بوش و آگاهی کافی از نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش و استفاده به موقع از آن، علاوه بر افزایش عمر مفید ماشین ظرفشویی، می توان کارکرد دستگاه و شست و شو را بهبود داده و از ایجاد لکه بر روی ظروف جلوگیری کرد، علاوه بر این از سوی دیگر با از بین بردن رسوبات آهک و پسماند ها، موجب می شود انتقال گرما موثرتر انجام شده و به این ترتیب، مصرف برق و انرژی نیز کاهش داده می شود.

طریقه استفاده از نمک نرم کننده برای جلوگیری از تجمع جرم

طریقه استفاده از نمک نرم کننده برای جلوگیری از تجمع جرمطریقه استفاده از نمک نرم کننده برای جلوگیری از تجمع جرم

استفاده از نمک های نرم کننده نیز یک روش عالی برای نرم کردن آب سخت مورد استفاده در ماشین ظرفشویی بوش است. دفترچه راهنمای خود را مرور کنید تا ببینید آیا در ماشین ظرفشویی شما می توان از نمک نرم کننده استفاده کرد یا خیر. اگر چنین شد، به سادگی نمک را درون ظرف نمکی که داخل ماشین ظرفشویی است بریزید. برخی از مدل های ماشین ظرفشویی از نمک نرم کننده برای نرم شدن آب سختی که وارد ماشین ظرفشویی می شود استفاده می کنند. اگر ماشین ظرفشویی شما از نمک نرم کننده استفاده می کند، فقط به یاد داشته باشید که ظرف نمک را مرتباً پر کنید و بلورهای نمکی را که به دور درب ظرف ریخته اند پاک کنید تا باعث تخریب وان فولاد ضد زنگ نشوند.

تنظیمات مربوط به سختی آب در ماشین ظرفشویی

اکثر مدل های ظرفشویی بوش مثل ظرفشویی بوش مدل   sms68mi04e سختی آب را در نظر گرفته و دارای سیستمی جهت نرم کردن آب ورودی به ماشین هستند. در این سیستم ها ابتدا باید درجه سختی آب منزل خود را تعیین کنید و با توجه به محدوده ی آن تنظیمات دستگاه را انجام دهید، تا با توجه به میزان و درجه سختی آب، نرم کردن و کاهش سختی آن را انجام دهد.

منبع : تنظیمات نحوه استفاده از جرمگیر ماشین ظرفشویی بوش چگونه است ؟



:: برچسب‌ها: جرمگیری ماشین لباسشویی بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

کدام اتو بهتر است تفال یا فیلیپس

بهتر است هنگام خرید وسایل برقی برای خانه کیفیت را در اولویت قرار دهید تا محصولی با طول عمر زیاد و کارایی خوب در اختیار داشته باشید و رضایت پس از خرید را برای شما به همراه داشته باشد. اتوبخار یکی از همین وسایل برقی است که کیفیت آن بسیار مهم است. دو برند معتبر با کارایی بسیار عالی در تولید لوازم خانگی و وسایل برقی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر تفال و فیلیپس هستند که همواره در محصولات مختلف با یکدیگر در رقابت بوده اند. اما همیشه خریداران هنگام خرید با این سوال روبرو می شوند که “اتو تفال بهتره یا فیلیپس ؟” برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است ابتدا ویژگی های محصول را درهر دو برند بهتر شناخته و مدل های مختلف را بررسی کنید.

ویژگی های اساسی اتوبخار در برندهای تفال و فیلیپس

باید به خاطر داشته باشیم که اتوهای بخار باید دارای ویژگی های اساسی زیر باشند که در اتوهای بخاری که توسط تفال و فیلیپس ارائه شده اند این ویژگی ها نیز لحاظ شده است. زمانی که در حال اتوکردن هستید و در میان کار آن را به صورت عمودی قرار می دهید دستگاه باید کاملا پایدار و عمودی قرار گرفته و تعادل کافی را داشته باشد تا کفی داغ آن به جایی برخورد نکند. تنظیم دمای مورد نظر، با توجه به لباس های مختلف مانند ابریشم، پنبه، پشم و پارچه باید امکان پذیر باشد. ترموستات داخلی برای حفظ دمای تنظیم شده، سیم یا کابل که برای اتصال به منبع تغذیه استفاده می شود (ساخته شده از مواد مقاوم در برابر حرارت مانند لاستیک سیلیکون)، یک مخزن آب برای تولید بخار، امکان ارسال بخار بطور مداوم به داخل لباس از طریق سوراخ های کف از ویژگی های اساسی اتوبخار هستند.

توان کارکردی در مدل های مختلف

توان کارکردی قدرت و عملکرد این وسیله ی برقی را نشان می دهد و به طور معمول از ۲۰۰۰ یا ۲۲۰۰ به بالا است. باید توجه کرد که موقع خرید فقط توان را معیاری برای کارایی دستگاه در نظر نگرفت بلکه سایر ویژگی ها نیز در کیفیت و عملکرد آن با اهمیت و قابل توجه هستند.

جنس صفحه زیرین یا کفی

جنس صفحه زیرین یا کفیجنس صفحه زیرین یا کفی

جنس صفحه زیرین اتو تفال بهتره یا فیلیپس ؟ در مدل های مختلف از هرکدام از این دو برند ممکن است جنس صفحه های زیرین و یا کفی ها با هم متفاوت باشد به طور معمول جنس این صفحه ها از سرامیک، تفلون و یا در مدل های معمولی تر از استیل است هرچه جنس کفی مرغوبتر باشد حرکت آن روی لباس آسان تر و روان تر انجام شده و نگرانی بابت چسبیدن لباس به آن از بین می رود.

وزن دستگاه

وزن دستگاهوزن دستگاه

وزن دستگاه بسیار مهم است و نباید آنقدر سبک باشد که نتواند موثر اتوکشی را انجام دهد و نه این که آنقدر سنگین باشد که کار کردن با آن و حرکت دادن آن دشوار باشد.

ویژگی های برجسته برای مقایسه تفال و فیلیپس

طیف گسترده ای از ویژگی های برجسته در برخی از مدل های تفال و فیلیپس وجود دارد و توجه به آن ها ممکن است تصمیم گیری در مورد این که اتو تفال بهتره یا فیلیپس را آسان تر کند. این ویژگی ها به عنوان مزایای اضافه موجب افزایش قیمت مدل های مربوطه می گردد.

 

تعدادی از ویژگی های برجسته و خاص در این دو برند

تعدادی از ویژگی های برجسته و خاص در این دو برندتعدادی از ویژگی های برجسته و خاص در این دو برند

  • در برخی مدل ها امکان جمع شدن سیم وجود دارد و باعث آسانی نگهداری از آن می شود.
  • پوشش نچسب صفحه ی کفی اجازه می دهد تا اتوبخار آزادانه روی لباس سر بخورد و حرکت کند.
  • سیستم ضد سوختن که با خاموش شدن اتوبخار حتی زمانی که روی لباس قرار گرفته، موجب جلوگیری از سوختن لباس می شود.
  • خاموش شوندگی خودکار، برای صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش ایمنی در صورتی که به مدت ۱۰ دقیقه از دستگاه استفاده نشود.
  • آنتی-رسوب برای از بین بردن رسوب حاصل از آبی که دارای سختی است
  • ویژگی خود تمیز کردن
  • امکان از بین بردن چروک لباس ها به صورت آویزان و عمودی با نزدیک نگه داشتن لباس ها به اتوبخار
  • نشانگر سطح آب در مخزن
  • امکان کنترل و تنظیم میزان بخار
  • سیستم ضد چکه

جدا از این ویژگی ها، حتی اتوهای بی سیم و ویژگی های اضافی مرتبط دیگری نیز وجود دارد.

مدل های مخزن دار

این مدل ها دارای یک مخزن نسبتا بزرگ برای تامین آب بخار هستند که دسته  اتو روی آن قرار می گیرد. مخزن توسط یک شیلنگ به دسته متصل می شود. این مدل ها جدید تر هستند و شاید انعطاف کار با آن ها بیشتر بوده و همین دلیل پرطرفدارتر می باشند. اما برای بررسی این که در مدل مخزن دار اتو تفال بهتره یا فیلیپس باید توجه کرد که مدل هایی که برای مقایسه در نظر گرفته اید چه ویژگی هایی دارند که برای شما ارجحیت دارد.

امکانات و ویژگی های مدل های مخزن دار

امکانات و ویژگی های مدل های مخزن دارامکانات و ویژگی های مدل های مخزن دار

مدل های مخزن دار حجم بخار زیادی تولید می کنند و فشار بخار نیز در آنها زیاد است، به همین دلیل آن ها را تولید کننده بخار نیز می نامند. علاوه بر این به دلیل بزرگ بودن مخزن، تعداد دفعاتی که نیاز به آب کردن دارد کاهش می یابد و موجب می شود که برای اتوکشی حجم بالای لباس ها مناسب باشد. با توجه به اینکه مخزن آب جدا است حرکت دادن دسته راحت تر صورت می گیرد و چکیدن قطره های آب روی لباس نیز اتفاق نخواهد افتاد. یکی دیگر از مزایای آن این است که موقع اتوکشیدن لباس جایگاه مناسبی برای قراردادن و برداشتن دسته وجود دارد و این باعث راحتی استفاده از آن می شود. از این مدل ها حتی به حالت عمودی و برای لباس های آویزان نیز برای اتوکشی لباس می توان استفاده کرد زیرا دارای سیستم بخار دهی عمودی است.

معرفی دو مدل از بهترین مدل های برند تفال

چرا تفال برند معتبری است؟

تفال در بیش از ۱۲۰ کشور مختلف لوازم الکترونیکی مصرفی تولید کرده و بخش پشتیبانی مشتری دارد که در صورت بروز هرگونه مشکل می تواند به شما کمک کند. از این رو یکی از برند هایی است که شما باید در هنگام جستجوی بهترین اتوهای بخار آن را در نظر بگیرید. برای یک بررسی بی طرفانه و واقعی در این بخش دو مدل اتو تفال معرفی می شوند:

اتوبخار تفال مدل FV9788

اتوبخار تفال مدل FV9788اتوبخار تفال مدل FV9788

اتویی که اکنون در مورد آن صحبت می کنیم، دارای توان ۲۸۰۰ وات است. ظرفیت تولید بخار آن ۲۳۰ گرم در دقیقه است. فناوری استفاده از آلیاژ دورلیوم در صفحه ی کفی آن باعث می شود که این صفحه بسیار مقاوم بوده و به راحتی روی لباس ها حرکت کند. تنظیم بخار به صورت خودکار است و این قابلیت را در اختیار شما می دهد که برای هر نوع پارچه بخار کافی داشته باشید. ویژگی های ضد رسوب و خود تمیز کردن، استفاده از آن را آسان می کند و یک کشوی قابل جابجایی در آن وجود دارد که از طریق آن می توان آلودگی ها را پاک کرد. همه ی این مشخصه ها این مدل را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

اتوی مخزن دار مدل Tefal GV7466

این مدل تولید کننده بخار با فشار ۶.۵ بار برای نفوذ عمیق و کافی در لباس و قدرت تولید بخار ۳۵۰ گرم بر دقیقه است. قدرت کارکردی دستگاه ۲۲۰۰ وات است. از مزایای آن می توان به مخزن بزرگ آب، ویژگی ضد رسوب یا Express anti-Scale که موجب می شود این مدل بازدهی طولانی مدت تری داشته باشد، اشاره کرد. کالک کالکتور رسوبات را به سرعت و به راحتی از بین می برد. جمع و جور بودن و آسانی نگهداری آن از دیگر نکات مثبت این مدل است.  اما یکی از نکات منفی آن این است که عملکرد اسپری ندارد.

معرفی دو مدل از بهترین مدل های برند فیلیپس

درباره برند فیلیپس

فیلیپس یک برند جهانی است که طیف گسترده ای از محصولات الکترونیکی مصرفی را تولید کرده و در بسیاری از صنایع مختلف فعال است. فیلیپس خود را به عنوان یک برند قابل اعتماد در جهان مطرح ساخته است. به همین دلیل است که وقتی می خواهید بهترین اتوهای بخار را انتخاب کنید، یکی از بهترین و مطمئن ترین گزینه ها فیلیپس است. در نام برخی مدل های برند فیلیپس عبارتی با عنوان Ecocare وجود دارد برگرفته از سیستمی برای صرفه جویی در مصرف برق و انرژی است. اگرچه این عنوان را نمی توان ملاک برای مقایسه و تعیین این که اتو تفال بهتره یا فیلیپس در نظر گرفت.

اتوبخار فیلیپس مدل GC452687

اتوبخار فیلیپس مدل GC452687اتوبخار فیلیپس مدل GC452687

این مدل جزء مدل های متوسط به بالای اتو فیلیپس به شمار می رود و مدل های با کارایی فوق العاده نیز در برند فیلیپس موجود است. توان کارکردی آن ۲۶۰۰ وات است و در صورت کار مداوم نرخ بخار تولیدی ۵۰ گرم در دقیقه است اگرچه در حالت حداکثری حدود ۲۱۰ گرم بر دقیقه نیز می تواند بخار تولید کند.  ظرفیت مخزن آب آن  ۳۰۰ میلی لیتر بوده و دارای یک دهانه جانبی است که موجب می شود در صورت نیاز بتوانید سریع و راحت آن را دوباره پر کنید.

برخی از امکانات دیگر این مدل

صفحه ی کفی ضد خش یک مزیت دیگر این مدل است. یک محفظه برای گچ و رسوب وجود دارد که از تشکیل آن بر روی صفحه ی کفی جلوگیری می کند. به راحتی می توانید آن را جدا کنید تا تمیز شود و دوباره برگردانید. به همین دلیل است ویژگی های تمیز کردن در این اتوبخار موجود است. بنابراین، وقتی به دنبال اتوی بخار کارآمد هستید که روی هر پارچه ای کار کند و استفاده از آن آسان باشد، می توانید این مدل را در نظر بگیرید که در ۳ رنگ در بازار موجود است. یک مورد منفی در مورد این دستگاه این است که در برخی از آن ها با تنظیمات دمای بالا احتمال چکه کردن وجود دارد.

اتوبخار فیلیپس مدل بی سیم GC208630

اتوبخار فیلیپس مدل بی سیم GC208630اتوبخار فیلیپس مدل بی سیم GC208630

به طور مسلم استفاده از اتوهای بی سیم راحت تر و ساده تر است اما باید توجه کرد که به همان اندازه ی اتوهای معمولی کارایی داشته باشند و تولید گرما و بخار کنند. این مدل برای مصارف شخصی بسیار مناسب است و ۳۵ گرم در دقیقه بخار پایدار تولید می کند. در حالت تقویت، می تواند ۱۵۰ گرم در دقیقه نیز بخار تولید کند و چین های سرسختانه را در حالت تقویت بخار از بین ببرد. توان عملکردی آن ۲۴۰۰ وات است. در عرض ۶ ثانیه بخار ایجاد می کند. یک مکانیسم نوری مناسب وجود دارد که به شما اجازه می دهد در هر زمان از وضعیت دستگاه مطلع شوید. کف سرامیکی آن را در برابر خراش مقاوم می کند. همچنین می توانید از آن برای برنامه های بخار عمودی استفاده کنید. برنامه بخاردهی عمودی و تولید سریع بخار، این مدل را تبدیل به یک انتخاب خوب می کند.

نکات مهم در مورد تصمیم گیری انتخاب بین دو برند فیلیپس و تفال

مقایسه محصول باید فراتر از ویژگی های استاندارد باشد. فیلیپس و تفال هر دو مدل های مختلفی دارند که از یکدیگر متمایز می شوند. برای جواب به این سوال که اتو تفال بهتره یا فیلیپس می توان جنبه های زیر را نیز مد نظر قرار داد.

  • کیفیت محصول
  • ضمانتنامه
  • جنبه های ایمنی
  • مصرف برق و انرژی
  • وزن اتوبخار
  • خدمات پس از فروش
  • قیمت

می توان موارد دیگری را ذکر کرد اما انتخاب بین اتو بخار تفال و فیلیپس تصمیم خریدار است. افراد علاقه مند می توانند تجارب مشتری هایی که از آن ها استفاده کرده اند را نیز مطالعه کنند.

جمع بندی کلی در انتخاب بین دو برند

هدف اصلی اتوکردن لباس از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده در اثر شستشو است. اتوهای بخار با فشار دادن یک دکمه یا به طور خودکار روی لباس های چروک آب پاشیده و یا بخار را جریان می دهند. هر مدل اتوی بخارTefal  یا  Philipsمی تواند این نیاز را تأمین کند. در نهایت، انتخاب این موضوع که اتو تفال بهتره یا فیلیپس به ترجیح فرد از نام تجاری و حتی شکل ظاهری مدل های مختلف یک برند بستگی دارد. ممکن است خریدار از تبلیغات ویژه محصولات ارائه شده توسط تفال و فیلیپس نیز استفاده کند. از طرف دیگر دسترسی راحت به فروشنده و خدمات پس از فروش عامل مهم دیگر برای خرید از یک برند است.



:: برچسب‌ها: اتوتفال , اتو فیلیپس ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Chocolate cake covered in chocolate frosting on a wooden cake plate with a slice being removed

امروزه دسر ها جایگاه ویژه ای در سبد غذایی ما ایرانی ها دارند و کیک یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که به سادگی می توانید با رعایت نکات کیک پزی آن را در منزل تهیه کنید.پس با ما همراه باشید تا لیستی از کیک های پرطرفدار خانگی را به شما معرفی کنیم.
کیک خیس:

کیک خیس به دلیل بافت نرم و شکلات زیادی که دارد بسیار خوشمزه می باشد و بسیار مورد پسند کودکان می باشد پس بدون شک این کیک را در منزل تهیه کنید و از مزه آن لذت ببرید.

کیک زبرا:
کیک زبرا یک کیک ساده و خوشمزه است که به سادگی تهیه می شود، این کیک با نام های دیگری همچون کیک دورنگ و کیک گور خری نیز شناخته می شود .

کیک ساده:
یکی از محبوب ترین کیک های خانگی کیک ساده می باشد که پایه تمام کیک ها می باشد و می توانید با کمترین مواد اولیه این کیک خوشمزه را تهیه کرد.

کیک شکلاتی:
کیک شکلاتی جزء کیک های نرم و نازک است که با بویی که راه می اندازد و نشاطی که به وجود می آورد می تواند آدم را سر ذوق بیاورد.

کیک اسفنجی:
کیک اسفنجی یک کیک ساده ولی با ویژگی های منحصر به فرد که مورد علاقه تمام افراد است و از این کیک برای تهیه کیک تولد استفاده می شود.

کیک کاکائویی:
کیک کاکائویی بسیار خوشمزه می باشد و بافت بی نظیری دارد و کودکان عاشق این کیک هستند.

کیک وانیلی:
کیک وانیلی خانگی بسیار ساده و خوشمزه می باشد و برای تهیه این کیک مواد اولیه زیادی احتیاج ندارید پس بدون شک این کیک را درست کنید و لذت ببرید.

کیک توت فرنگی:
توت فرنگی علاوه بر خواصی که برای زیبایی و پوست دارد برای کاهش و پیشگیری بیماری های قلبی نیز توصیه می شود و با این میوه خوشمزه میتوان یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین کیک های دنیا رو تهیه کرد.

کیک یخچالی:
از میان کیک هایی که بدون فر تهیه می شود “کیک یخچالی” ساده بسیار خوشمزه و محبوب است و برای پذیرایی در مهمانی ها و... استفاده می شود.

کیک یزدی:
“کیک یزدی” یا همان کیک فنجانی با دستور پختی ساده مزه ای عالی دارد که حتی افرادی که علاقه به خوردن کیک های دیگر ندارند آن را امتحان می کنند



:: برچسب‌ها: پرطرفدارترین کیک ها ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد