نوشته شده توسط : ahora

تفاوت غذا ساز با خرد کن چیست کدام یک برای آشپزخانه کاربردی تر است؟

ممکن است شما نیز در هنگام خرید لوازم برقی برای آشپزخانه خود با این سوال روبرو شده باشید که فرق غذاساز با خردکن دقیقا در چه مواردی است و کدام یک برای شما می تواند گزینه مناسب تر و کاربردی تری باشد؟ اگرچه این دو وسیله برقی از پراستفاده ترین وسایل در آشپزخانه های امروزی هستند و زمان پخت و پز را به طور موثری کاهش می دهند، اما در بسیاری از موارد تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که هنگام انتخاب باید آن ها را مورد توجه قرار داد. برای این که با ویژگی ها و موارد کاربرد هر دستگاه و تفاوت هایشان با یکدیگر آشنا شوید و تصمیم درست تری برای خرید داشته باشید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ببینید شما واقعاً به کدام دستگاه نیاز دارید؟

تفاوت ظرفیت مورد استفاده غذا ساز و خردکن

یک دستگاه غذا ساز و یک دستگاه خرد کن هردو مواد غذایی را برای ما خرد می کنند اما یک فرق غذاساز با خردکن در ظرفیت این دو دستگاه است. غذا ساز بزرگتر است و بسته به مدل می تواند حدود هفت تا دوازده پیمانه مواد غذایی را هر بار، خرد و آماده کند در حالی که ظرفیت خرد کن چیزی در حدود یک تا چهار پیمانه است. بنابراین برای انتخاب بین این دو باید به حجم و مقدار مواد غذایی که اغلب نیاز داریم تا خرد شود دقت کنیم در صورتی که یک خانواده پرجمعیت دارید و یا دستگاهی می خواهید که برای آماده سازی مواد غذایی در میهمانیها به شما کمک کند غذاساز گزینه مناسب تری به نظر می رسد اما اگر استفاده روزانه در یک خانواده دو یا سه نفره مورد نظر شما است شاید خرید یک دستگاه خردکن که جمع و جورتر است مطلوب تر باشد.

با غذا سازها چه کاری می توان انجام داد؟

با غذا سازها چه کاری می توان انجام داد؟با غذا سازها چه کاری می توان انجام داد؟

از جمله موارد فرق غذاساز با خردکن می توان به تفاوت در عملکردهای آن ها اشاره کرد. اگرچه غذا ساز، مواد غذایی را خرد می کند اما با توجه به مدل و لوازم جانبی آن، عملکردهای متنوع دیگری نیز می تواند داشته باشد که کارایی دستگاه را بالا می برد و موجب می شود که دستگاه غذا ساز کاربردی تر به نظر برسد. به عبارت دیگر غذا سازها معمولا چند کاره نامیده می شوند. زیرا این دستگاه ها به طور معمول با دستگاه هایی مثل مخلوط کن، آسیاب و در برخی موارد آبمیوه گیری نیز همراه هستند.

لوازم جانبی در غذا سازها چه اهمیتی دارند؟

از جمله مواردی که برای مقایسه و بررسی فرق غذاساز با خردکن  می توان به آن اشاره کرد این است که غذا سازها معمولا تعداد زیادی لوازم جانبی مختلف مثل تیغه ها و دیسک های متنوع به همراه خود دارند که با آن ها می توان رنده کردن، برش دادن، ورز دادن خمیر، همزدن، خرد کردن سبزیجات و حتی چرخ کردن گوشت را نیز انجام داد. برای مثال غذاساز تفال مدل HR7776 علاوه بر کاربرد های نام برده شده امکان خرد کردن یخ و آب گیری از مرکبات را نیز به شما می دهد. این در حالی است که خرد کن ها معمولا لوازم جانبی خاصی ندارند.

دستگاه های خرد کن برای چه کارهایی مناسب هستند؟

دستگاه های خرد کن برای چه کارهایی مناسب هستند؟دستگاه های خرد کن برای چه کارهایی مناسب هستند؟

در مقایسه دستگاه خرد کن با غذا ساز می توان گفت که این دستگاه فقط همان عملکرد خرد کردن و نهایتا تا حدی مخلوط کردن را انجام می دهد و در واقع تک کاره محسوب می شود زیرا معمولا دارای تیغه های اضافه و قابل تعویض نیست. آن ها برای کارهای کوچک روزمره در آشپزخانه مانند خرد کردن سریع چند ماده برای استفاده در سالاد یا دسر (به عنوان مثال پیاز، آووکادو یا میوه ) عالی عمل می کنند. علاوه بر این سر و صدای کمتری نیز نسبت به غذا سازها ایجاد می کنند.

تفاوت قیمتی غذا ساز و خردکن

یک فرق غذاساز با خردکن که در هنگام خرید ممکن است مهم باشد، قیمت دستگاه ها است. هزینه یک دستگاه غذا ساز درجه یک بسیار بیشتر از یک دستگاه خردکن عالی درجه یک است. این تفاوت قیمت به هزینه های ساخت دستگاه ها مربوط می شود. همان طور که گفته شد دستگاه غذا ساز قابلیت های مختلفی را ارائه می دهد بنابراین لوازم جانبی بیشتری همراه خود دارد و به تبع آن قیمتش بالاتر خواهد رفت.  اما در صورتی که تصمیم به خرید یک غذا ساز گرفتید، توصیه می شود سعی نکنید بیش از حد در قیمت آن صرفه جویی کنید. خرید یک محصول با کیفیت موجب می شود خدمات با دوام بیشتری به شما ارائه شود.

تفاوت در سهولت تمیز کردن

تفاوت در سهولت تمیز کردنتفاوت در سهولت تمیز کردن

یک مشکل رایج در مورد غذا سازها این است که تمیز کردن و شستن آن ها معمولا زمان بر است. مطمئناً شما ممکن است از دوست یا یکی از اعضای خانواده خود شنیده باشید که از غذا ساز خود به اندازه ای که فکر می کردند، استفاده نمی کنند زیرا ترجیح می دهند زمان خود را برای تمیز کردن و شستشوی قطعات آن پس از استفاده، صرف نکنند.

فضای مورد نیاز برای نگه داری

همان طور که گفته شد خرد کن ها کوچک تر از غذا سازها هستند و فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کنند. اما غذا سازها معمولا بزرگ تر بوده و لوازم جانبی زیادی به همراه دارند بنابراین به فضای بیشتری در آشپزخانه یا کابینت ها احتیاج دارند.

آیا باید یک غذا ساز بخرید یا یک دستگاه خردکن؟ یا هر دو؟

آیا باید یک غذا ساز بخرید یا یک دستگاه خردکن؟ یا هر دو؟آیا باید یک غذا ساز بخرید یا یک دستگاه خردکن؟ یا هر دو؟

حالا که تا حدودی با فرق غذاساز با خردکن آشنا شدید باید تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب آشپزخانه شما است. اگر برای تعداد افراد زیادی آشپزی می کنید و یا عاشق آشپزی و امتحان کردن ترکیب مواد غذایی مختلف هستید، به یک غذا ساز نیاز دارید. اما اگر به طور منظم مشغول آشپزی نیستید و فقط برای یک یا دو نفر غذا درست می کنید و علاقه زیادی هم به آشپزی و پخت و پز غذاهای متنوع ندارید، به یک دستگاه خردکن نیاز دارید. اما چه کسی بهتر است هر دو دستگاه غذا ساز و خردکن را داشته باشد؟ اگر یک آشپز جدی هستید، ممکن است نیاز باشد تا هم یک غذا ساز و هم یک خردکن در آشپزخانه داشته باشید چرا که برخی اوقات لازم نیست غذا ساز خود را برای خرد کردن یک پیاز کثیف کنید و این کار را با خرد کن انجام می دهید.

هنگام خرید یک دستگاه غذا ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

در صورتی که با انجام بررسی های کافی در مورد فرق غذاساز با خردکن به این نتیجه رسیدید که خرید یک دستگاه غذا ساز برای شما مناسب است باید برای یک خرید درست به پارامترهای زیادی در مقایسه غذا سازهای مختلف با یکدیگر توجه کنید. در ادامه به برخی از این پارامترها اشاره می شود.

ظرفیت کاسه یا ظرف غذا ساز

ظرفیت کاسه یا ظرف غذا سازظرفیت کاسه یا ظرف غذا ساز

انتخاب اندازه مناسب غذا ساز بیشتر به تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد. هم چنین در صورتی که اغلب اوقات مهمان دارید بهتر است غذا سازهای با ظرفیت های بالاتر را انتخاب کنید. از طرف دیگر، جنس این کاسه ها یا ظرف ها نیز مهم است مثلا در صورتی که تمایل دارید دستگاه مورد نظر شما خرد کردن یخ را نیز انجام بدهد بهتر است دقت کنید که ظرف مربوطه از جنس شیشه پیرکس باشد.

توجه به تنوع و جنس تیغه ها و دیسک ها

یک غذا ساز خوب باید چندین نوع تیغه مختلف برای عملکردهای مختلف مانند خرد کردن، آسیاب کردن، پوره کردن و غیره داشته باشد. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید جنس تیغه ها است. بهترین تیغه ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. آن ها بالاترین دوام و عملکرد را ارائه می دهند. برخی مدل ها ممکن است امکانات ویژه ای نیز در اختیار خریداران قرار دهند برای مثال غذاساز بوش مدل ۵۵۲۹ دارای تیغه ای جهت تهیه قطعات مربعی میوه در اندازه های مناسب برای سالاد میوه است.

توان (وات) دستگاه

توان (وات) دستگاهتوان (وات) دستگاه

خرد کردن اساسا به انرژی زیادی احتیاج ندارد اما عملکرد های خاصی مثل مخلوط کردن خمیر نیروی بیشتری را می طلبند. بسته به کاربرد مورد نظرتان، وات دستگاه را با دقت انتخاب کنید. برای اطمینان از عملکرد می توانید دستگاه های با توان بیشتر از ۷۰۰ وات را انتخاب کنید.

عملکردهای دیگر غذا ساز

همان طور که گفته شد غذا سازها معمولا چند کاره هستند بنابراین در هنگام انتخاب غذا ساز توجه کنید که کدام عملکرد ها را در کنار غذا ساز به شما ارائه خواهد داد.

توجه به بدنه دستگاه

توجه به بدنه دستگاهتوجه به بدنه دستگاه

بدنه دستگاه، هم از لحاظ زیبایی ظاهری و هم از نظر کیفی اهمیت دارد. به طور معمول ظاهر اکثر غذا ساز ها مشابه یکدیگر است و تفاوت های کمی بین آن ها وجود دارد، اما جنس، کیفیت و طراحی آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد. منظور از طراحی این است که دستگاه تحمل لرزش های حین روشن شدن دستگاه را داشته باشد و هنگام کار، به دلیل لرزش های موجود جابجا نشود. پایه های دستگاه نیز در این مورد مهم هستند.

نکات مهم دیگر در انتخاب غذا ساز

یکی دیگر از پارامترهای مهم، توجه به میزان صدای دستگاه است برای مثال غذاساز فیلیپس در اکثر مدل های خود، محصولاتی کم صدا و کم لرزش را ارائه می دهد. تعداد مدهای کارکرد دستگاه نیز از دیگر موارد مهم هستند.

نکات مهم در انتخاب خرد کن ها

از پارامترهای مهم در هنگام خرید خرد کن می توان به اندازه و ظرفیت کاسه خرد کن و توان مصرفی دستگاه اشاره کرد.



:: برچسب‌ها: غذاساز،خرد کن ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Amazon.com: Juicer Machines Centrifugal Juice Extractor for Whole Fruit and  Vegetables, BPA-Free, Dual Speed and Overheat Overload Protection,  Anti-drip and Detachable Stainless Steel Citrus Juicer, Included Brush:  Kitchen & Dining

راهنمای خرید آبمیوه گیری مطابق با استانداردهای بین المللی
مطمئنا کلمه استاندارد به گوشتان خورده است، استاندارد مجوزی ست که هر کالا و یا خدماتی پس از گذر از فرآیند آزمون، با تایید و یا رد مواجه می شود. گذر از فرآیند آزمون و اخذ مجوز استاندارد، بیانگر کیفیت و قابلیت عرضه آن در بازار داخلی و خارجی می باشد.

همه محصولات برای اینکه بتوانند راهی بازار شوند و به فروش برسند باید دارای یکسری از استانداردهای اجباری باشند که در برخی موارد در استانداردهای محصولات، رتبه بندی نیز وجود دارد.
ما در راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می کنیم، دستگاه آبمیوه گیری‌ ای بخرید که دارای استانداردهای بالاتری می باشد چرا که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
راهنمای خرید آبمیوه گیری بر اساس توان مصرفی
از آنجا که توان مصرفی، آیتمی ست که رابطه مستقیمی با قیمت دستگاه و میزان مصرف برق آن دارد، می بایست با جدیت مد نظر قرار گیرد.

واحد توان مصرفی را با وات W نامگذاری می کنند.
مقدار وات اغلب بر روی برچسب مشخصات دستگاه قید می گردد و در صورت عدم وجود آن، با محاسبه توان مصرفی، مقدار وات را بدست بیاورید.
دستگاه های آبمیوه گیری اغلب قدرتی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ وات دارند پس در هنگام خرید این نکته راهنمای خرید آبمیوه گیری را نیز مد نظر قرار دهید.
راهنمای خرید آبمیوه گیری پر سرعت
بدون شک هر مشتری سرعت یک آبمیوه گیری را با شمارش عقربه ثانیه ساعت می سنجد و در اینجا موتور است که میزان سرعت را کم و زیاد می کند و یا باعث کاهش و یا افزایش بازدهی آن می شود.

هر چه سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد، بازدهی آن نیز افزایش می یابد البته نوع و جنس تیغه دستگاه آبمیوه گیری نیز در سرعت بخشیدن به کارایی دستگاه نقش بسزایی دارد.
این تیغه باید از مواد مرغوبی چون استیل درجه یک ساخته شود تا در مقابل رطوبت و شستشو آسیبی نبیند.
توجه به این نکته مندرج در راهنمای خرید آبمیوه گیری را در خصوص موتور و تیغه دستگاه آبمیوه گیری کاملاً جدی بگیرید.
راهنمای خرید آبمیوه گیری مناسب بر اساس قیمت
جای تعجب نیست که همیشه هنگام خرید به جیبتان نگاه می کنید و کالایی را مطابق با مبلغی که برایش در نظر گرفتید انتخاب می کنید.

پس از آنکه از نظر مبلغ خیالتان راحت شد، کارایی دستگاه را ارزیابی می کنید. با توجه به اطلاعاتی که در راهنمای خرید آبمیوه گیری عنوان می شود و تطبیق جیب با آنچه که نیاز دارید، مبلغ مد نظرتان را برای خرید دستگاه مشخص کنید.
از آنجا که آبمیوه گیری های متنوع و متعددی با رنج قیمت متفاوت در بازار عرضه می شود، شما باید به دنبال دستگاهی باشید که مقرون به صرفه باشد و در ازای هزینه ای که برای خرید آن می پردازید، امکانات مد نظرتان را در اختیارتان قرار دهد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری های برندهای معتبر
برندهای متنوع و بسیاری در زمینه لوازم خانگی به خصوص آبمیوه گیری شهرت زیادی دارند. بین برندهای داخلی و خارجی رقابت زیادی وجود دارد و هر کدام برای جذب مشتری بیشتر، تلاش فراوان می کنند.

البته در برخی موارد نیز برخی محصولات بصورت بازار انحصاری تبدیل می شود.
با توجه به تنوع موجود در بازار و سردرگمی حاصل از آن می توانید با مطالعه راهنمای خرید آبمیوه گیری، با خیال راحت برند مد نظر خود را از میان برندهای داخلی و خارجی آبمیوه گیری انتخاب کنید.
برندهای داخلی نظیر پارس خزر و برندهای خارجی نظیر مولینکس، فیلیپس، پاناسونیک، فونیکس، بوش، براون، فلر، ناسا الکتریک و … حرفی برای گفتن دارند و تا کنون بازار خوبی پیدا کرده اند.
اهمیت زیبایی و شیک بودن دستگاه در راهنمای خرید آبمیوه گیری
شیک بودن، زیبایی و نمای ظاهری دستگاه یکی از نکاتی ست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می دهد دستگاهی مطابق با سلیقه و دیزاین آشپزخانه خودتان انتخاب کنید.
هر چند زیباییِ مطلق به معنای کارآمدی دستگاه نیست؛ اما شما قطعاً دستگاهی را انتخاب خواهید کرد که هم خوب کار کند و هم جلوه خاصی به نمای آشپزخانه شما بدهد.
یادتان باشد شما بهترین معمار و طراح زندگی خودتان هستید، پس بهترین ها را برای خودتان انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: خرید آبمیوه گیری ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

ساده ترین روش های ازبین بردن سوختگی و یا لکه کف اتو

برای این که بفهمید آیا کف اتوی شما اثری از سوختگی وچسبیدگی پارچه و لباس ها به آن دارد یا خیر نیازی به بررسی دقیق نیست زیرا با روشن شدن و گرم شدن آن، بوی سوختگی به صورت واضح به مشام خواهد رسید. این لکه های سوختگی می توانند هنگام استفاده، برای لباس های مختلف ایجاد مشکل کرده و روی آنها لکه بر جا بگذارند. خوشبختانه روش های مختلفی برای تميز كردن کف اتو بخار وجود دارد و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. قبل از آزمایش هریک از روش های تمیز کردن، بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای اتوی خود را مطالعه کنید. تولید کننده ممکن است نکات اضافی در مورد چگونگی از بین بردن علائم و اثرات سوختگی را ارائه داده باشد. علاوه بر این، همچنین ممکن است لیستی از محلول های تمیز کننده که بهتر است برای تمیز کردن استفاده نشوند، در دفترچه ذکر شده باشد.

چگونه اتوی سوخته را تمیز کنیم؟

وقتی کف اتو بخار به هر دلیلی دچار اثراتی از سوختگی و چسبیدن لباس بر روی آن می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتوی خود را از برق بکشید. اجازه دهید دستگاه به طور کامل سرد شود. اگر نمی توانید پارچه سوخته شده را به صورت یک تکه بردارید، پس از سرد شدن دستگاه با استفاده از یک پنس یا موچین تلاش کنید که باقی مانده های پارچه سوخته شده را از کف آن جدا کنید. دقت داشته باشید که تمام سوختگی را برداشته و سپس لکه سوختگی باقی مانده روی کف دستگاه را با یکی از تکنیک های زیر تمیز کنید.

استفاده از مایع لباس شویی

استفاده از مایع لباس شوییاستفاده از مایع لباس شویی

اگر اتوی شما دارای صفحه زیرین نچسب است، کف آن را می توانید با کمی مایع لباسشویی نیز تمیز کنید. کافی است یک یا دو قطره مایع را در یک کاسه کوچک آب گرم اضافه کنید. سپس یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کرده و صفحه زیرین را پاک کنید. در آخر، قبل از استفاده مجدد از اتو، صفحه زیرین را با حوله خشک کنید.

استفاده از مایع ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است اثرات سوختگی موجب مسدود شدن منافذ صفحه زیرین دستگاه شوند. در این حالت برای تميز كردن کف اتو بخار می توان از مخلوط مایع ظرفشویی و آب استفاده کرد. پس از از بین رفتن لکه ها، از یک پارچه تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از آب اکسیژنه

استفاده از آب اکسیژنهاستفاده از آب اکسیژنه

یک روش ساده برای تميز كردن کف اتو بخار، این است که پارچه ای تمیز را در پراکسید هیدروژن، خیسانده و آن را روی صفحه اتوی خود قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه می توانید لکه ها را پاک کنید.

استفاده از براق کننده های فلز

اگر اتوی شما دارای کف فلزی و بدون روکش نسوز یا نچسب است در صورتی که دچار لکه سوختگی شود، می توانید با استفاده از چند قطره محلول براق کننده فلز، آن را تمیز کنید. یک پارچه آغشته به محلول را روی لکه ها و اثرات سوختگی بکشید تا از بین بروند، سپس یک پارچه تمیز تهیه کرده و نقاط مرطوب را پاک کنید.

آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟

آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟

یکی دیگر از روش هایی که برای تميز كردن کف اتو بخار به کار می رود استفاده از انواع لاک پاک کن هایی است که به طور معمول برای ناخن ها استفاده می شود. لازم نیست حتما لاک پاک کن مورد نظر حاوی استون باشد. سایر لاک پاک کن های شیمیایی نیز به خوبی آن عمل می کنند. بهتر است قبل از اقدام به تمیز کردن کامل سطح، قسمت کوچکی از آن را آزمایش کنید. هرگز مواد شیمیایی گرم با بوی شدید را در اطراف پرندگان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید. اگر در خانه پرنده یا حیوان خانگی دارید این روش را در یک فضای باز و به دور از آن ها انجام دهید. بسیاری از بخارات برای پرندگان و برخی حیوانات خانگی خطرناک یا کشنده هستند. پس از گرم شدن دستگاه، مراقب باشید که خود نیز بخارات را استنشاق نکنید زیرا این بخارات ممکن است سمی باشند.

استفاده از سرکه

برای تميز كردن کف اتو بخار می توانید از سرکه استفاده کنید. مقداری سرکه سفید را گرم کرده و یک پارچه نرم را در آن فرو کنید. پارچه را به آرامی روی صفحه کف سوخته شده بکشید تا نشانه ها و اثرات آن ها از بین بروند. سپس یک پارچه تمیز که با آب مرطوب شده را به کف آن کشیده و کار را تمام کنید. اگر سرکه به تنهایی قادر نیست اثرات سوختگی را به طور کامل پاک کند، چند قاشق چای خوری نمک را با سرکه سفید گرم مخلوط کرده و آن را هم بزنید تا نمک حل شود. با استفاده از یک پارچه تمیز آغشته به مخلوط کف این وسیله برقی را تمیز کنید. پاک کردن را تا زمانی که لکه ها به طور کامل از بین بروند ادامه داده و در مرحله آخر، یک پارچه مرطوب تمیز روی آن بکشید.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیریناستفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک معجزه گر است که همه چیز از اجاق گاز گرفته تا ماشین ظرفشویی را تمیز می کند. همچنین می تواند اتوی شما را نیز تمیز کند. فقط با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب یک خمیر ضد لک ایجاد کنید. آن را با دقت به صفحه زیرین بمالید، اما سعی کنید جوش شیرین در سوراخ های بخار وارد نشود. اگر خمیر در سوراخ های بخار وارد شد حتما آن ها را تمیز کنید.

استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین

این روش بسیار ساده است و برای انواع دستگاه ها با صفحه های زیرین سوخته و همچنین برای اتو مخزن دار می تواند استفاده  شود. آب لیمو در از بین بردن اثرات سوختگی کاملاً خوب عمل می کند. برای تميز كردن به این روش مطابق با دستورات زیر عمل کنید.

  • کافی است یک لیمو را آب گرفته و به اندازه کافی جوش شیرین اضافه کنید تا یک حالت خمیری به دست آید.
  • خمیر را روی مناطق آلوده صفحه زیرین دستگاه قرار دهید.
  • بگذارید حداقل 5 دقیقه روی صفحه (سرد، گرم نشده) بماند.
  • بعد از 5 دقیقه بخشی را آزمایش کنید تا ببینید آیا خمیر در حال از بین بردن لکه است.
  • خمیر را به آرامی مالش دهید تا لکه ها تمیز شوند.
  • خمیر اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید صفحه زیرین خشک شود.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرینترکیب سرکه و جوش شیرین

علاوه بر ترکیب جوش شیرین و آب لیمو، از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز می توان استفاده کرد. سرکه و آب لیموترش (اسید) هر دو با جوش شیرین واکنش نشان می دهند و ترکیب هایی فوق العاده برای از بین بردن لکه ایجاد می کنند. این ترکیب ها، موادی غیرشیمیایی و غیر سمی هستند و عالی عمل می کند. ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش بوده و صفحه زیرین آن خنک است. نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه یا پنبه را در محلول سرکه و آب فرو کنید. مقداری محلول جوش شیرین را به محل مرطوب پارچه اضافه کنید (این ماده ساینده شماست) و شروع به مالش دادن لکه های سوختگی کنید. از حرکت دورانی و کمی فشار برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. به سادگی با یک پارچه مرطوب مقدار اضافی آن را پاک کنید.

استفاده از سرکه در مخزن آب

استفاده از سرکه برای تمیز کردن منافذ بخار در اتوهایی مثل اتو مخزن دار TDS8080 نیز بسیار موثر است. برای این کار مخزن آب را با مخلوطی از نصف سرکه سفید و نصف آب پر کنید. سپس اتوکشیدن یک پارچه یا حوله انجام داده و روی آن بخار بپاشید. با بخار دادن، باقی مانده رسوبات به همراه سرکه از دریچه ها خارج می شود.

استفاده از موم شمع

استفاده از موم شمعاستفاده از موم شمع

در حالی که موم شمع ذوب شده هنگام ریختن روی فرش ها و پارچه ها به عنوان یک مشکل به حساب می آید، اما می توان از آن برای تمیز کردن نقاط سوخته صفحه زیرین استفاده کرد. این روش نیز بسیار آسان است. دستگاه را در پایین ترین تنظیمات دمایی قرار دهید. مراقب باشید صفحه را لمس نکنید چون گرم است. شمع را روی آثار سوختگی و لکه های سوزان بمالید. با استفاده از یک پارچه ضخیم موم را روی لکه ها فشار دهید. می توانید با پوشیدن دستکش های فر از دستان خود محافظت کنید. با قرار دادن پارچه ای ضخیم و مرطوب روی سطح صاف زیرین، آن را تمیز کنید. اتوکشیدن پارچه را انجام دهید تا موم باقی مانده “پاک” شود و براقیت در صفحه ایجاد شود.

نحوه تمیز کردن با خمیر دندان

خمیردندان یک تمیز کننده شگفت انگیز برای خانه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی خمیر دندان سفید را روی مناطق آسیب دیده و سوخته صفحه زیرین بمالید. بگذارید یک دقیقه بماند سپس با استفاده از یک پارچه تمیز خمیر دندان را پاک کنید. برای پایان کار، مخزن آب را پر کرده و اتوکشیدن یک حوله قدیمی یا لباس غیرقابل استفاده را انجام دهید. آن را روی بخار تنظیم کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند.

استفاده از کاغذ و نمک

استفاده از کاغذ و نمکاستفاده از کاغذ و نمک

باور کنید یا نه، نمک و کاغذ نیز می توانند کار تميز كردن کف اتو بخار را انجام دهند. اتوی خود را روی گرم ترین تنظیمات دمایی قرار دهید. یک روزنامه یا کاغذ را پهن کرده و در همه جای آن سخاوتمندانه نمک بپاشید. اتوی گرم را در جهت های مختلف چندین بار روی کاغذ بکشید.

از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی صفحه زیرین

اگر اتوی شما با یک ماده پلاستیکی تماس پیدا کرد، به محض تماس، دستگاه را از برق بکشید و بگذارید تا خنک شود. یک کاسه یا ظرف فلزی را با تکه های یخ پر کنید و صفحه زیرین را روی یخ قرار دهید تا پلاستیک به سرعت سفت و سخت شود (اگر پلاستیک از قبل روی صفحه خنک شده است می توانید از این مرحله صرف نظر کنید). حالا یک چاقوی پلاستیکی برداشته و پلاستیک را خراشیده و آن را به صورت کامل از صفحه جدا کنید. سپس سطح را با اسپری سرکه یا یک پارچه مرطوب پاک کنید. توجه کنید که قبل از استفاده مجدد، دستگاه باید کاملا تمیز شده باشد وگرنه پلاستیک ذوب شده و به لباس شما می چسبد.

ترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازار

ترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازارترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازار

علاوه بر روش هایی که توضیح داده شد، برخی از مواد و ترکیبات به صورت آماده برای تميز كردن صفحه زیرین و براق کردن آن در بازار موجود هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. این ترکیبات غیر سمی هستند و می توانید به صورت آنلاین آن ها را از برخی فروشگاه های معتبر لوازم خانگی مثل فروشگاه لوازم خانگی بوش جرمنی تهیه نمایید.  این ترکیبات، علائم سوختگی را برطرف می کنند و باعث براق شدن مجدد دستگاه شده و صفحه زیرین را بازیابی می کنند.

چگونه از اتوی خود بیشتر مراقبت کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از نیاز به تميز كردن کف اتو بخار، این است که مراقبت های کافی را در حین استفاده از آن به عمل آورید. برای مثال، هیچ وقت اتوی روشن را برای مدتی طولانی رها نکنید زیرا بسیار داغ شده و احتمال چسبیدن و سوختن لباس پس از استفاده از آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این، حتماً آن را به طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع مواد و گرفتگی دریچه ها جلوگیری کنید. برای تمیز کردن اتوی سوخته از مواد پاک کننده ساینده یا برس استفاده نکنید زیرا این کار به صفحه آن آسیب وارد می کند.



:: برچسب‌ها: تمیز کردن کف اتو ، ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Smart coffee machines with Home Connect

قهوه جوش ها انواع مختلفی دارند که در حجم های مختلف (تعداد فنجان های مختلف)، تولید شده اند و استفاده از آنها بسیار آسان است. در این نوع قهوه جوش ها، آب به آهستگی روی سبد فیلتردار حاوی قهوه آسیاب شده چکه می کند و بعد از نفوذ در قهوه از قسمت پایین درون فنجان یا قوری ریخته می شود. در این نوع قهوه سازها نیازی نیست که آب از قبل جوشانده شود. قهوه جوش های دارای فیلتر معمولاً دارای قوری ترموستات دار و صفحه گرم نگهدارنده برای گرم نگهداشتن قهوه می باشند.

این نوع قهوه جوش ها یا فیلتر کاغذی و با فیلتر دائمی کار می کنند . فیلترهای دائمی مقرون به صرفه تر بوده و هزینه کمتری دارند ، ولی بعد از استفاده باید برای برطرف کردن کثیفی شسته شوند. فیلترهای کاغذی بهداشتی تر هستد و بعد از استفاده به راحتی می توان آنها را عوض کرد.

مهارت هایی برای خرید قهوه ساز
برخی از انواع قهوه جوش ها با استفاده از سیستم کپسول کار می کنند. این کپسول ها مانند چای کیسه ای یا کپسول با غلاف آلومینیومی به راحتی یک فنجان قهوه بدون هیچگونه کثیفی تهیه می کنند.

قهوه جوش ها به این طریق کار می کنند که، قهوه آسیاب شده درون محفظه ایی در بالا قرار گرفته و آب در محفظه مخصوص ریخته می شود . اول آب جوشیده شده و از طریق لوله عمودی تحت فشار از بالا و اطراف فیلتر عبور می کند، قهوه دم کشیده از قسمت پایین درون قوری ریخته مشود و تفاله قهوه درون فیلتر باقی می ماند. نشانگر شیشه ای در بالای دستگاه وجود دارد که می توانید میزان تیرگی قهوه ای که تهیه می شود را ببینید. قهوه جوش ها برای افرادی که می خواهند قهوه ای با غلظت ها و شدت های مختلف تهیه کنند ایده آل است، گرچه برخی طرفداران قهوه فکر می کنند که در این نوع دستگاه ها، قهوه خیلی خوبی تهیه نمی شود!

اسپرسو و کاپوچینو سازها

این دستگاه ها با استفاده از بخار، قهوه ای بسیار قوی تهیه می کنند. قهوه اسپرسو بسیار غنی تر و غلیظ تر از قهوه ای است که از قهوه جوش تهیه می شود و پایه ای برای کاپوچینو و قهوه لاته می باشد. دستگاه هایی که با پمپ بخار کار می کنند از مدل های دیگر کمی گران تر هستند.

 

دستگاه های تولید فشار (بخار)

آب در مخزن جوشیده شده و فشار و بخار می سازد . سرانجام فشار کافی ایجاد شده و آب جوش با فشار روی قهوه ریخته می شود. این بخار بعدا” برای ایجاد کف استفاده می شود. در برگشت آب مصرفی بسیار داغ یک اسپرسو درست و حسابی تهیه می کند. مطمئن شوید که فشار بخار تهیه شده به اندازه کافی برای تهیه یک اسپرسوی عالی، کافی باشد.

اسپرسو

سیستمی برای تهیه قهوه اسپرسو با استفاده از کپسول است.

قهوه مخلوط شده، برشته شده، آسیاب شده و سپس درون کپسول ها یی به طور کاملا ” محکم و مهر و موم بسته بندی می شوند که بیش از نه ماه تازه می مانند. یکی از محاسن استفاده از این روش تهیه بسیار آسان و راحت قهوه است. در این دستگاه ها فیلتری برای تمیز کردن وجود ندارد، و تفاله قهوه باقی نمی ماند و مهمتر این که طعم قهوه عالی است و اینکه می توانید از طیف گسترده انواع قهوه با طعم های مختلف استفاده کنید.

تولید مستقیم قهوه از دانه قهو ه (Bean-to-cup coffee machines)

برای تجربه طعم منحصربفرد قهوه در منزل، قهوه سازهای دارای آسیاب (دستگاه های با قابلیت سرو دانه قهوه به فنجان) برایتان اسپرسویی حرفه ایی درست می کنند. البته کار با این دستگاه فوق العاده آسان است. دانه های تازه آسیاب شده قهوه، برای تهیه اسپرسو مورد نیاز استفاده می شود و به شما قهوه ای کاملا تازه می دهد.

روش تهیه آسان قهوه
بعضی از این نوع دستگاه ها کاملا اتوماتیک هستند: آب را درون مخزن آب ریخته، شیر را در مخزن در نظر گرفته شده ریخته و دانه های قهوه را درون محفظه مخصوص بریزید. سپس به سادگی دکمه مخصوص روی دستگاه را بفشارید. دستگاه دانه های قهوه را آسیاب می کند قهوه را در فنجان ریخته و رویش کف شیر می ریزد.

مدل های جدیدتر قهوه سازها دارای امکانات مختلفی مثل گرم نگهدارنده فنجان هستند که به تدریج ماگ شما را گرم نگه می دارد. این کار باعث می شود قهوه ای بسیار خوشمزه ای بدست آید که تغییری در قهوه گرم درون فنجان ایجاد نشود.

قهوه سازهای دارای آسیاب دانه قهوه گرانتر از قهوه سازهای سنتی هستند، و گاهی اوقات زمانیکه دانه ها را آسیاب می کنند یا قهوه درست می کند کمی صدا ایجاد می کنند. با اینحال، میزان صدایی که ایجاد می کنند در حد قابل قبولی بوده و اسپرسوی عالی تهیه شده توسط این دستگاه باعث می شود که خرید این دستگاه سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب شود.

نکاتی که در هنگام خرید یک دستگاه اسپرسو ساز باید در نظر بگیرید :

میزان بار یا فشار بخار

در هنگام خرید قهوه ساز بدانید فشار بخار خوب، از ضروریات دستگاه قهوه ساز برای تهیه خامه یا کف می باشد . به این معنی که بخار با پودر قهوه با سرعت تنظیم شده و مناسب برخورد کند. سرعت خیلی کم باعث ایجاد طعمی تلخ یا تیز خواهد شد. فشار بین ۱ ۴ تا ۱۹ بار میزان مطلوب است، گرچه برخی تولید کنندگان ادعا می کنند که فشار بین ۹ تا ۱۱ بار، اگ ر دانه های قهوه به خوبی آسیاب شده باشند، کافی است.

ترموبلاک ( Thermoblock)

برای دستیابی به بهترین طعم قهوه، مهم این است که قهوه را نجوشانید؛ ترموبلاک نوعی جوش آور است که دمای آب را به حد دمای عالی (حدود ۹۰ درجه) بوسیله پمپ بالا می برد. برخی از مدل ها دارای سیستم ترموبلاک برای کف کردن شیر نیز به کار برده می شود ، که احتیاج به حرارت حدود ۱۲۰ درجه دارند.

نگهدارنده فیلتر

این قطعه دانه های قهوه را نگه داشته و بایستی آن ها را گرم نگهدارد . مدل های ساده دارای پایه فیلتر آلومینیومی است ولی در مدل های گران تر دارای پایه فیلتر از جنس برنج هستند که زمان طولانی تری گرم می مانند.

ولتاژ دستگاه

مانند کتری برقی داشتن ولتاژ بیشتر در دستگاه باعث زودتر به جوش آمدن آب خواهد شد، زمانیکه می خواهید چندین اسپرسو تهیه کنید، دستگاه با ولتاژ بالا بهتر است.

روش های تهیه یک اسپرسو و کاپوچینوی عالی

اگر شما می خواهید یک فنجان اسپرسو به سبک ایتالیایی تهیه کنید، لازم است بدانید چطور یک کرم ( Cream ) عالی بدست بیاورید.

این کِرم (کف)، عصاره خالص قهوه است که می توانید روی قهوه اسپرسو پیدا کنید، این کرم درست مانند کلاهی روی فنجان یا لیوان حاوی اسپرسو قرار می گیرد و پر است از عطر و طعم و مزه. راهی برای امتحان کردن کیفیت کرم ایجاد شده روی اسپرسو وجود دارد و آن این است که وقتی مقداری شکر روی کف ایجاد شده اسپرسو بریزید اگر افتادن شکر به پایین زمان بر باشد، شما در تهیه یک کرم عالی روی اسپرسو موفق بوده اید.

قهوه سازها با استفاده از بخار، قهوه ای بسیار قوی تهیه می کنند

انواع قهوه

کاپوچینو (Cappuccino ) : مقدار ۱/۳ اسپرسو،۱/۳ شیر داغ، ۱/۳ کف شیر

قهوه لاته (Latte) : با افزودن شیر داغ به اسپرسو، معمولاً به نسبت ۱:۶ شیر داغ : اسپرسو

ما کیاتو (Macchiato ) : اسپرسو با افزودن مقداری شیر

کن پانا ( Con Panne ) : اسپرسو با افزودن مقداری خامه فرم گرفته

موکا (Mocha ): شکلات داغ با یک شات اسپرسو

آمریکانو (Americano ): آب جوش به همراه یک شات اسپرسو

آسیاب برقی قهوه

یکی دیگر از عواملی که در تهیه قهوه با طعم دلخواه مهم است آسیاب کردن قهوه است.

آسیاب قهوه:

خرید یک آسیاب قهوه خوب، سرمایه گذاری مهمی است. آسیاب قهوه اندازه مناسب قهوه آسیاب شده را برای تهیه قهوه مورد نیازتان فراهم می کند.

آسیاب های قهوه یا به صورت چرخ دنده ای یا مخروطی هستند. آسیاب های چرخنده (دیسکی) با به سرعت چرخیدن آسیاب می کنند و کمی هم ایجاد صدا می کنند، آسیاب های مخروطی آهسته تر می چرخند و قهوه کمتر درون این آسیاب گیر می کند و صدای کمتری هم ایجاد می کنند.

کدام آسیاب برای کدام قهوه مناسب است:

آسیاب درشت : برای تهیه قهوه در قهوه جوش و قهوه ساز برقی

آسیاب متوسط: برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار فلت

آسیاب ریز: برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار مخروطی

آسیاب بسیار ریز: برای تهیه قهوه در اسپرسوسازها



:: برچسب‌ها: قهوه ساز، ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

How to buy the right iron | | Resource Centre by Reliance Digital


برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید باید هنگام بررسی اتوهای مختلف نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

۱- جنس کف اتو

دقت کنید کف اتویی که انتخاب می‌کنید از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک و یا آلومینیوم آنودایز شده (آلومینیومی که به صورت قطب مثبت درآمده) و نچسب باشد. بهترین کفی‌ها آن‌هایی هستند که از جنس استیل ضد زنگ و سرامیک ساخته شده‌اند و با کمترین اصطکاک به خوبی روی سطح لباس حرکت می‌کنند.

۲- پنل کنترل اتو

پنل کنترل اتوها یا به‌صورت مکانیکی ( به شکل دایره چرخان یا دکمه با حرکت افقی و …) است یا دیجیتال. دقت کنید که طراحی اتو به گونه‌ای باشد که پنل به‌راحتی در دسترس و تنظیمات مختلف آن به‌خوبی نشانه‌گذاری شده باشد.

۳- راحتی استفاده:

ممکن است برخی از اتوها با وجود اینکه به‌خوبی لباس‌ها را صاف می‌کنند، وزن بیش از معمول داشته باشند یا طراحی دسته آ‌ن‌ها به گونه‌ای باشد که هنگام استفاده از آن احساس ناخوشایندی داشته باشید؛ پس هنگام خرید اتو بخار حتما به طراحی آن دقت کنید.

ویژگی‌های اتوهای بخار که هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کنید:
اتوهای بخار از ویژگی‌هایی برخوردار هستند که روی کیفیت آن‌ها تأثیر مستقیم می‌گذراند. وقتی می‌خواهید اتو بخرید دقت کنید که اولا چه نیازهایی برای شما در اولویت هستند و دوما اینکه برای امکانات بیشتر یک اتو حاضرید چقدر هزینه کنید. این ویژگی‌ها عبارتند از:

۱- خاموش‌کن خودکار:
این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی اتو در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند خاموش می‌شود. برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح روی پهلو بیفتد هم آن را خاموش کنند. این قابلیت خطرات ناشی از استفاده اتو را به حداقل می‌رساند و می‌تواند مانع از آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش شود. وقتی هم که از خانه بیرون می‌روید و مدام شک می‌کنید اتو را خاموش کرده‌اید یا نه؛ دیگر خیالتان راحت است که خودش خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

۲- قابلیت ضدرسوب داشتن:
اتوهایی که این قابلیت را دارند، در محفظه‌ آب آن‌ها رسوب تشکیل نمی‌شود و نیازی نیست محفظه اتو را با محلولهای ضدرسوب شست‌وشو کنید و هزینه اضافی پرداخت کنید. این ویژگی باعث افزایش طول عمر اتو هم می‌شود.

۳- قابلیت ضدچکه بودن :
اتوهایی که این قابلیت را دارند چکه نمی‌کنند. این ویژگی از لکه شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

۴- میزان بخاردهی :
دو نوع بخاردهی وجود دارد؛ بخاردهی پیوسته و بخاردهی لحظه‌ای. مقیاس بخاردهی گرم در دقیقه‌ است. هرچه این مقدار بیشتر باشد اتو بخار بیشتری را به لباس‌ها می‌دهد.

۵- سیستم بخاردهی عمودی:
این سیستم باعث می‌شود تا اتو در حالت عمودی هم عملکرد بخاردهی داشته باشد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا به پرده‌ها و لباس‌های آویزان هم بخاردهی کنید و آن‌ها را در همان حالت عمودی اتو کنید.

۶- توان مصرفی:
اتو به خودی‌ خود یکی از پر مصرف‌ترین کالاهای خانگی برقی است. حالا اگر اتویی که انتخاب می‌کنید توان مصرفی بیش از حد معقول داشته باشد باید منتظر قبض برق سنگینی باشید!؟ هرچه بخاردهی اتو بیشتر باشد توان مصرفی آن بیشتر است و هرچه توان مصرفی دستگاه کمتر باشد هزینه برق کمتری پرداخت خواهید کرد. توان مصرفی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات برای اتو بخارهای خانگی (با توجه به میزان بخاردهی) مقدار معقولی به حساب می‌آید.

۷- گنجایش منبع آب:
اگر این موضوع برای‌تان مهم است که چندوقت یکبار منبع آب اتویتان را پر کنید، هنگام خرید اتو می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم بررسی کنید و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری دارد.



:: برچسب‌ها: خرید اتو ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

تمیز کردن فرش و موکت با بخار_شوی، روشی کم دردسر برای خانه تکانی

بخارشوها از جمله وسایلی هستند که در تمیز کردن قسمت های مختلف خانه به ویژه در زمان های خانه تکانی برای عید بسیار به کار می آید. این دستگاه های تمیز کننده از هیچ ماده شیمیایی استفاده نکرده و تنها از قدرت آب و بخار آب برای نظافت و تمیز کردن کمک می گیرند. بنابراین دیگر جای نگرانی در مورد حساسیت های پوستی یا تنفسی که در اثر کار با مواد شوینده شیمیایی ممکن است ایجاد شود، وجود ندارد. در صورتی که برای تمیز کردن و انجام کارهای خانه تکانی و تمیز کردن فرش با بخارشو، قصد تهیه وسیله ی پرکارد با کیفیت بالا را دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه کنید. جهت آشنایی با نحوه تمیز کردن فرش یا موکت با استفاد از قدرت بخار با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از بخارشوها برای تمیز کردن فرش

اگرچه در خانه های امروزی استفاده از این وسیله برای تمیز کردن سرامیک ها، مبلمان، پرده ها و شیشه ها بسیار متداول است، اما کاربرد بخارشوی محدود به این موارد نیست و برای تمیز کردن فرش نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این دستگاه مزایای زیادی دارد که در ادامه شرح داده می شود. اگر به فکر خرید یک بخارشوی مرغوب هستید فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت می تواند به شما را در خریدی مطمئن همراهی کند.

ضد عفونی کردن فرش

ضد عفونی کردن فرشضد عفونی کردن فرش

یکی از مزایای مهم استفاده از بخارشوها، توانایی ضد عفونی کردن آن ها بدون نیاز به مواد شیمیایی و با استفاده از درجه حرارت بالای بخار تولیدی است. گرمای تولید شده از دستگاه های بخارشوی می تواند به طور طبیعی تا ۹۹.۹٪ از کل باکتری ها و ویروس های موجود در قسمت های مختلف فرش را از بین ببرد.

خشک شدن سریع

بخار تولید شده هنگام تمیز کردن فرش با بخارشو  به دلیل دمای بالا به سرعت تبخیر می شود و همین امر موجب می شود تا فرش یا موکت زودتر خشک شوند.

تمیز کردن عمیق

تمیز کردن عمیقتمیز کردن عمیق

وقتی شما تنها با دستمال یا اسفنج تلاش می کنید فرش یا موکت خود را تمیز کنید تنها سطح رویی آن ها را تمیز می کنید اما بخار می تواند به راحتی به عمق الیاف فرش یا موکت نفوذ کند بنابراین تمیز کردن آن ها  به صورت موثرتر و عمیق تر انجام می شود.

بر طرف کردن لکه های لجوج

برخی لکه ها و آلودگی ها مثل ریختن یک نوشیدنی و یا مواردی مثل چسب، رنگ و غیره روی فرش یا موکت و خشک شدن آن ها، می توانند به عنوان لکه هایی لجوج، کار شما را برای تمیز کردن سخت کنند. اما استفاده از قدرت بخار می تواند تمیز شدن آن ها را راحت تر کند.

نکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخار

نکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخارنکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخار

اکثر دستگاه های تمیز کننده فرش، برای شست و شوی فرش و از بین بردن آلودگی ها و لکه ها از بخار استفاده می کنند. بنابراین شما به جای این که برای شست و شوی فرش خود با شرکت های مرتبط تماس بگیرید می توانید تمیز کردن فرش با بخارشو را در خانه خودتان امتحان کنید و بدین ترتیب در هزینه های صرفه جویی نمایید. علاوه بر این، دیگر نگران آسیب رسیدن به بافت فرش خود که ممکن است در شرکت های قالیشویی اتفاق بیفتد نیز نخواهید بود. اما باید توجه کنید که به نکات مهم برای انجام این کار حتما توجه کنید.

توجه به دستورالعمل های دستگاه

دفترچه راهنمای دستگاه حاوی نکات و دستورالعمل های مهم برای کار با دستگاه است. حتماً تمام دستورالعمل های آن را به طور کامل مطالعه کنید و این را در نظر بگیرید که ممکن است تفاوت هایی بین نحوه کارکرد دستگاه ها با مدل های مختلف وجود داشته باشد.

اطمینان از تحمل فرش نسبت به بخار

اطمینان از تحمل فرش نسبت به بخاراطمینان از تحمل فرش نسبت به بخار

قبل از شروع شست و شو و تمیز کردن فرش با بخارشو  لازم است ابتدا مطمئن شوید که فرش یا موکت شما توانایی تحمل  بخار و حرارت بالا را دارد و آسیبی به الیاف آن وارد نمی شود. برای این کار می توانید ابتدا یک ناحیه مخفی و کوچک از فرش یا موکت را امتحان کنید. برخی از فرش های الیاف طبیعی ممکن است در معرض آب گرم و بخار دچار آسیب شوند.

برداشتن وسایل از روی فرش

بهتر است وسایل موجود روی فرش را برداشته و در صورت امکان آنها را به اتاق دیگری انتقال دهید. تمیز کردن با بخار زمانی موثر انجام می شود که همه وسایل کوچک و بزرگ مثل اسباب بازی ها، میز و صندلی ها و مبلمان از اتاق خارج شده و روی فرش یا موکت وسیله ای وجود نداشته باشد. تا حد امکان بهتر است وسایل را جابجا کرد اما در صورتی که انتقال وسایل به اتاق دیگر ممکن نیست می توانید آن ها را در یک طرف اتاق جمع کرده و پس از این که سمت خالی تمیز و خشک شد، مبلمان و وسایل دیگر را به سمت تمیز منتقل و تمیزکاری سمت دیگر را انجام دهید. اگر بعضی از مبلمان برای جابجایی بیش از حد سنگین هستند، مربع هایی از فویل یا بلوک های چوبی یا پلاستیکی را در زیر پایه آن ها قرار دهید تا از رطوبت محافظت شوند.

تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.

تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.تمام سطوح را کاملا گردگیری کنید.

قبل از تمیز کردن فرش با بخارشو، گرد و غبار را از قرنیزها، پنکه های سقفی، قاب عکس ها، پنجره ها و همه سطوح دیگر پاک کنید تا پس از اتمام کار این گرد و خاک ها دوباره موجب کثیف شدن فرش نگردد. در واقع، اگر از قبل گردگیری نکنید، ممکن است پس از تمیز کردن فرش یا موکت، گرد و غبار از روی سطوح مختلف، روی آن ها بریزد. از یک پارچه یا یک گردگیر دسته بلند استفاده کنید.

فرش را جارو کنید.

کل فرش را با دقت جاروبرقی کنید. ابتدا جارو برقی بزنید تا تمام ذرات و خرده ریزها و موها و پرزها از روی سطح فرش جارو شده و موجب انسداد احتمالی دستگاه بخارشو نشود. بخارشوها به منظور جمع کردن و از بین بردن ذرات ریز خاک در الیاف فرش یا موکت استفاده می شوند و برای از بین بردن مو و خرده ریزهای دیگر کارایی ندارند بنابراین ابتدا کل اتاق را با سرعت کمتری نسبت به حالت معمول همیشگی جاروبرقی کنید. ممکن است نیاز باشد تا دوبار این کار را تکرار کنید. بار دوم، برای تمیز شدن بیشتر، در جهت مخالف جارو بزنید. این کار همچنین سبب می شود تا الیاف فرش به نوعی شانه شده و در نتیجه بخار بهتر در آن نفوذ کند. لبه های کنار دیوارها را فراموش نکنید – در صورت لزوم می توانید از یک سری مناسب جارو برای این قسمت ها استفاده کنید.

تمیز کردن اولیه لکه ها

تمیز کردن اولیه لکه هاتمیز کردن اولیه لکه ها

بخار همیشه نمی تواند لکه های عمیق و قدیمی را تمیز کند، بنابراین همیشه درمان لکه ها قبل از تمیز کردن فرش با بخارشو مفید خواهد بود. در صورت تمایل از مواد پاک کننده لکه فرش یا سایر روش های طبیعی استفاده کنید. با یک پارچه لکه ها را آغشته کنید و به آن ها کمی زمان بدهید. بهتر است برای تمیز کردن لکه های فرش و موکت آن ها را طوری فشار ندهید که لکه به عمق فرش یا موکت نفوذ کند.

پر کردن مخازن دستگاه

مخزن دستگاه را با آب گرم پر کنید. دقت کنید که نباید از آب جوش استفاده کرد. به خط پر کردن روی مخزن آب توجه کنید. دستگاه های بخارشو معمولاً از نوعی ماده شوینده استفاده می کنند، بنابراین برای استفاده از نوع مناسب حتماً دستورالعمل های دستگاه را بررسی کنید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده موجب می شود که این مواد در فرش باقی بمانند. بعضی از ماشین ها محفظه خاصی برای مواد شوینده دارند و در بعضی دیگر باید مواد شوینده را در آب مخلوط کرد.  بعضی از مدل ها نیز مثل بخارشوی تفال مدل VP6555 ضد عفونی و تمیزکاری را تنها با آب انجام می دهند توجه کنید که استفاده از مواد شوینده در همه دستگاه ها توصیه نمی شود و ممکن است سبب آسیب رساندن به دستگاه شما شود، بنابراین بهتر است ابتدا دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید.

استفاده از سرکه در بخارشوی

استفاده از سرکه در بخارشوی استفاده از سرکه در بخارشوی

در صورتی که دستگاه شما قابلیت استفاده از مواد شوینده در مخزن خود را دارد می توانید به جای مواد شوینده شیمیایی گزینه های طبیعی، مثل سرکه را انتخاب کنید. این ماده به ویژه برای افرادی که به مواد شوینده حساسیت دارند بسیار مناسب است. می توانید یک محلول ۵۰/۵۰ سرکه و آب گرم را مخلوط کرده و در مخزن دستگاه بریزید.

تمیز کردن فرش را از کجا شروع کنیم؟

بهتر است برای تمیز کردن فرش با بخارشو از گوشه اتاق شروع کنید و به عقب کار کنید تا هرگز روی فرش مرطوب قدم نگذارید. به طور آهسته و به آرامی هرچند ثانیه یک بار پاشش بخار روی فرش را انجام دهید. با سرعت کم در واقع به دستگاه زمان می دهید تا ضمن از بین بردن آب اضافی موجود در دستگاه، خاک را نیز تا حدودی مکش کند. قسمت های مختلف فرش را به  ردیف های طولانی تقسیم کرده و به ترتیب تمیز کنید. سعی کنید بین آن ها همپوشانی ایجاد شود. از ضربه های کوتاه و  عقب و جلو کردن آن مثل جاروبرقی خودداری کنید.

نحوه استفاده از دستگاه

نحوه استفاده از دستگاهنحوه استفاده از دستگاه

دستگاه را به آرامی و با سرعت متوسط حرکت دهید. حرکات خیلی سریع موجب می شود فرش یا موکت شما بیش از حد مرطوب شوند. بهتر است هر ۲ ثانیه یک قدم بردارید. این اجازه می دهد تا دستگاه زمان کافی برای تمیز کردن داشته باشد.اگر می خواهید فرش خود را بهتر تمیز کنید، می توانید دوباره این کار را در سرتاسر فرش یا موکت تکرار کنید. در صورتی که بار اول از مواد شوینده استفاده کرده اید، برای بار دوم بهتر است فقط با آب خالی یا مخلوط آب و سرکه تلاش کنید تا باقی مانده مواد شوینده را از روی فرش یا موکت پاک کنید.

خشک کردن فرش

پس از این که به طور کامل تمیز کردن فرش با بخارشو را انجام دادید. باید فرش خود را کاملاً خشک کنید. تا زمانی که فرش به طور کامل خشک نشده است وسیله ای روی آن قرار نداده و روی آن راه نروید. برای تسریع در خشک شدن بهتر است پنجره ها را باز کرده و یا کولر را روشن کنید تا هوا جریان یابد. خشک شدن کامل و سریع فرش از کپک زدن آن جلوگیری می کند.

در چه قسمت هایی نمی توان از بخار برای تمیز کردن استفاده کرد؟

برخی از سطوح وجود دارد که یا به هیچ وجه نباید با بخار تمیز شوند یا این که هنگام استفاده از دستگاه باید با احتیاط در مورد آن ها عمل کرد و اگر امکان دارد ابتدا ناحیه ای کوچک از آن با بخار تست شود. به عنوان مثال کفپوش های چوبی را در نظر بگیرید. برخی از کف های چوبی عایق بندی شده می توانند بخار را تحمل کنند، اما اطمینان از این که آب اضافی در آن ها باقی نمی ماند بسیار مهم است. بنابراین قبل از تمیز کردن فرش یا موکت، مراقب باشید که به وسایل چوبی اطراف مثل مبل و صندلی و یا کفپوش منزل خود، آسیبی وارد نمی شود.

منبع: https://bit.ly/3r4mh0S



:: برچسب‌ها: تمیز کردن فرش با بخارشوی , استفاده از بخارشوی , بخارشوی , خرید بخارشوی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

أستعد مجلد في where to buy vacuum cleaners - psidiagnosticins.com

این وسیله امروزه به یکی از مهمترین و اصلی ترین وسایل برقی تبدیل شده است که تقریبا در هر خانه ای وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد خرید یک جاروبرقی مناسب آشنا کنیم. همچنین قیمت جارو برقی می تواند یکی از مهمترین عوامل در انتخاب باشد که فاکتور های مهم در تعیین آن بیان شده اند.

نیاز خود را مشخص کنید

در هنگام خرید یک جاروبرقی اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با توجه به نیاز خود اقدام به خرید جاروبرقی کنید. در بازار انواع مختلفی جارو برقی با ظرفیتهای مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها برای مکان های خاص طراحی شده اند. پس سعی کنید تا با راهنمایی فروشنده نوع مناسبی از جاروبرقی را انتخاب کنید.

قدرت مکش

بسیاری از خریداران در هنگام خرید جاروبرقی بیشتر به میزان توان موتور جاروبرقی توجه می کنند. بسیاری تصور می کنند که قدرت مکش جاروبرقی با توان موتور در ارتباط مستقیم است. اما فراموش نکنید که توان مکش پارامتری جدا است که در دفترچه های راهنمای تمامی جاروبرقی ها موجود است. این اشتباه در هنگام خرید جاروبرقی باعث می شود که بسیاری از افراد از جاروبرقی خود راضی نباشند.

دردسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش

امروزه بسیاری در هنگام خرید یک وسیله برقی، سعی می کنند که حتما از مدل خارجی آن تهیه کنند. اما بایستی توجه کنید که لوازم برقی با هر درجه از کیفیت نهایتا به سرویس و یا تعویض قطعات نیاز پیدا می کنند. در صورتی که وسایل برقی شما در تعمیرگاه های غیرمجاز تعمیر شده یا قطعات غیر فابریک بر روی آنها وصل شوند از کیفیت آنها کاسته خواهد شد.

صدای جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پرصدا ترین وسایل برقی در منازل است که گاهی صدای آن آزار دهنده می باشد. در هنگام خرید بایستی با توجه به دفترچه راهنمای جاروبرقی و میزان صدای تولیدی آن که بر حسب " دسی بل" است جاروی مناسبی را انتخاب کنید. صدای جارو برقی همیشه یکی از چالش های مهم برای طراحان جاروبرقی بوده است. و همین طور صدای آزار دهنده همیشه همراه با اسم جارو برقی داشته ایم. اما صدای انواع جارو برقی با یکدیگر متفاوت است و یکسان نیست از این رو خیلی مهم است که هنگام انتخاب جارو برقی به فاکتور صدای آن به دسی بل توجه نمایید

برای مشاهده قیمت جاروبرقی سامسونگ می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه نمایید.

وزن جاروبرقی

فاکتور وزن از آنجایی مهم می شود که کار با جاروبرقی ممکن است به یک کار کاملا روزمره و معمول تبدیل شود. به همین دلیل فاکتور وزن در انتخاب یک جاروبرقی مناسب بسیار مهم است. امروزه شرکتهای مختلف سازنده با علم به این نیاز نسل جدیدی از جاروبرقی ها را با وزنی در حدود ۴ کیلو به بازار عرضه کردند که برای استفاده های خانگی بسیار مناسب هستند.

مانور پذیری

یکی از نکات مهم دیگر این است که بتوانید به راحتی و با کمترین زحمت جاروبرقی را حرکت دهید. زمانی که شما مشغول کار با جاروبرقی هستید بایستی پس از تمیز کردن هر نقطه از منزل به نقطه دیگری بروید و بتوانید به راحتی جارو را حرکت بدهید. پس تحرک جارو نیز مسئله مهمی است. جاروبرقی فیلیپس از این جهت می تواند یکی از انتخاب های مناسب باشد.



:: برچسب‌ها: نکات ضروری برای خرید جاروبرقی ،خرید جاروبرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Image result for Application of fryer
همانطور که از اسم دستگاه مشخصه برای تهیه غذاهای سرخ کردنی مثل بادمجان می توانید از آن استفاده کنید. بادمجان یکی از غذاهای محبوب خانگی است که اکثر خانم ها بخاطر میزان روغن زیادی که مصرف می کند، آن را کمتر در برنامه غذایی خانواده قرار می دهند، با استفاده از سرخ کن، به راحتی می توانید آن را برای خانواده تهیه کنید، بدون نگرانی از مصرف روغن.

سرخ کن را جایگزین فر هم می توانید استفاده کنید. برای مثال برای پخت کیک به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. انواع غذاهای فست فودی که تهیه آن در منزل با ماهیتابه سخت است و با سرخ کن به راحتی می توان تهیه کرد،عبارتند از:

مرغ و ماهي سوخاري
ناگت هاي نيمه پخته
فلافل
پیراشکی
چیپس
می توان اشاره کرد.

کاربرد سرخ کن برای مغازه دارها
مغازه های فست فودی و پیتزایی مدرن که،در منوی خود غذاهایی مثل سیب زمینی سرخ کرده دارند،یا فلافلی ها،یکی از نکات مهم برای آنها،سرعت و کیفیت ارائه خدمات است.قطعا کاربرد سرخ کن،اینجا خودش را نشان می دهد.برای مثال یک دستگاه سرخ کن قادر است در مدت زمانی کوتاه، سیب زمینی سرخ کرده زیادی را آماده کند،و باعث سرعت بخشیدن به کار می شود.

استفاده از سرخ کن با حجم روغن کمتر:

یکی از ایراداتی که به سرخ کن گرفته می شود،حجم زیاد مصرف روغن است،برای مصرف روغن کمتر می توانید از این تکنیک استفاده کنید.به این ترتیب که توری سرخ کن را بردارید و در ظرف زیری سرخ کن به اندازه نیاز مواد روغن بریزید و اجازه بدید تا سرخ شود.البته می توانید از سرخ کن های بدون روغن هم استفاده کنید.

یک نکته مهم در استفاده از سرخ کن:

بهترین روغن برای استفاده از دستگاه های سرخ کن روغن های مخصوص سرخ کردن است.هیچ گاه برای صرفه جویی دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید. تعداد دفعات استفاده از یک روغن بستگی به نحوه استفاده و نگهداری شما از روغن پس از سرخ کردن دارد. اگر شما قصد استفاده مجدد از همین روغن را دارید، حتما باید بعد از سرخ کردن، روغن خود را تمیز کنید. در حین کار با سرخ کن شاید برخی مواقع با اینکه روغن به اندازه کافی ریخته اید باز هم روغن کند. علت این امر می تواند بخاطر وجود مواد غذایی آب دار یا نمک زدن به مواد غذایی قبل از سرخ کردن باشد.

سرخ کن بدون روغن چگونه کار می کند؟
سرخ کن بدون روغن وسیله‌ی محبوبی در آشپرخانه است که می‌توانید با استفاده از آن غذاهای سرخ‌کردنی گوشت، شیرینی و چیبس سیب‌زمینی را با حداقل روغن تهیه کنید. غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن تهیه می‌شوند، به‌دلیلِ مقدار کم چربی و کالری، به‌عنوان جایگزین سالمی به‌جای غذاهای سرخ‌کردنی معرفی می‌شوند. سرخ‌کن‌های بدون روغن، همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، به روغن فراوان احتیاجی ندارند، بلکه فقط با یک قاشق غذاخوری روغن یا کمتر راه می‌افتند. می‌توانید هیچ روغنی هم نریزید. فقط اینکه غذا باید در طول پخت هم‌بخورد تا گرما به‌طور یکسان به همه‌جای غذا برسد و خوب کریسپی شود.

این دستگاه با ایجاد واکنش شیمیاییِ شناخته‌شده‌ای به‌نام واکنش میلارد رنگ و طعم غذا را تغییر می‌ دهد. واکنش میلارد واکنشی است شیمیایی میان یک آمینواسید و قند احیا کننده که معمولاً در حضور گرما انجام می گیرد. این واکنش نقش مهمی در تهیه مواد غذایی دارد و، همانند کاراملیزاسیون، نوعی از قهوه ای شدن غیر آنزیمی است. سرخ کن بدون روغن هوای داغ حاوی قطرات روغن را در اطراف غذا می‌چرخاند و غذا را تُرد و خوشمزه می‌کند.

کاربرد سرخ کن بدون روغن چیست؟
از سرخ کن بدون روغن برای تهیه غذاهای زیر هم می توانید استفاده کنید:

گرم‌کردن غذاها
پختن غذاهای یخ‌زده و آماده‌
گریل کردن‌ یا کبابی کردن گوشت و مرغ
پختن مافین، کلوچه و کیک‌‌‌های کوچک
بودادن آجیل
پیتزا
کاربرد سرخ کن بیشتر است یا ماهیتابه های ارزان قیمت؟
به دلیل حفظ مسائل ایمنی بیشتر سرآشپزها توصیه می کنند از سرخ کن استفاده کنید،چرا؟.ماهیتابه ارزان قیمتی که روی شعله گاز داغ شود،در حالت خوشبینانه وقتی به دمای 300 درجه سیلیسوس می رسند، منجر به فعل و انفعالات شیمیایی و تبدیل روغن به ماده ای سمی می شود و در حالت بدتر موجب آتش گرفتن روغن خواهد شد. در حالیکه سرخ کن به کمک ترموستات روغن را در دمای مناسبی نگه داشته و کنترل می کند و از داغ شدن بیش از اندازه روغن و آتش گرفتن آن جلوگیری می کند. بیشتر سرخ کن ها دارای سیستم قطع کن هستند که اگر دمای روغن بیش از اندازه زیاد شود، دستگاه خاموش خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: سرخ کن ، ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

نحوه عیب یابی یخچال های بوش

در صورتی که یخچال بوش شما دچار مشکل شده است بهتر است با حفظ خونسردی گام گام موارد مختلف را بررسی کرده و تلاش کنید تا ایراد مربوطه را پیدا کنید. برای این که تعمیرات یخچال بوش به خوبی انجام شود ابتدا بهتر است معایب یخچال بوش و دلیل کار نکردن یخچال و فریزر را پیدا کنید. لیست علائم رایج را مرور کنید، سپس علل احتمالی را برطرف کنید. علاوه بر این، توصیه می شود دفترچه راهنمای یخچال خود را برای نکات عیب یابی مرور کنید. با خرید از فروشگاه های معتبری مثل فروشگاه لوازم خانگی بوش آلمان می توانید از خدمات پس از فروش یخچال های بوش مطمئن باشید.

بررسی برق یخچال

در مرحله اول برق ورودی به یخچال را کنترل کنید. تامین نشدن برق برای دستگاه ممکن است یکی از معایب یخچال بوش باشد که به آسانی می توانید آن را برطرف نمایید. بررسی کنید که یخچال یا فریزر شما از پریز برق جدا نشده باشد. اگر به برق متصل است، بررسی کنید که خروجی هنوز برق مناسب برای یخچال را تأمین می کند. در صورتی که صفحه نمایش دستگاه چیزی نمایش ندهد به احتمال خیلی زیاد برق یخچال قطع شده است.

بررسی درب یخچال

بررسی درب یخچالبررسی درب یخچال

در صورتی که درب یخچال به طور کامل بسته نشده باشد، صدای هشدار یخچال به صدا در خواهد آمد. با شنیدن سیگنال هشدار، اطمینان حاصل کنید که درب باز نمانده باشد. واشر را در امتداد لبه درب بررسی کنید. واشر باید باعث بسته شدن درب یخچال شود. اگر مهر و موم معیوب باشد، هوا خارج می شود و باعث می شود سیستم خنک کننده بیش از حد کار کند. اگر در واشر احساس خیسی یا یخ زدگی می کنید، این می تواند مشکل شما را نشان دهد. می توانید برای تعویض واشر اقدام کنید.

افزایش دمای یخچال و کارکرد موتور

گاهی سیگنال هشدار دهنده به دلیل افزایش دمای یخچال به صدا در می آید و این یعنی غذای منجمد می تواند در معرض خطر باشد. در صورت افزایش دمای آن، تنظیمات دما را تصحیح کنید. ترموستات یخچال را نیز بمنظور یافتن معایب یخچال بوش بررسی کنید تا به طور تصادفی تنظیم نشده باشد. موتورهای یخچال حداقل 80 درصد از زمان و حتی بیشتر در روزهای گرم کار می کنند. اگر مقدار زیادی غذا اضافه شده باشد یا درب آن باز مانده باشد، برای خنک ماندن باید بیشتر کار کند. منظم نگه داشتن غذای خود و بستن درها در اسرع وقت از پرکاری آن جلوگیری می کند. اگر یخچال شما خیلی گرم است، احتمالاً کویل های کندانسور کثیف است. حداقل دو بار در سال آن ها را با جاروبرقی و اتصال نازل برس تمیز کنید.

اندازه گیری دمای یخچال

اندازه گیری دمای یخچالاندازه گیری دمای یخچال

وقتی می خواهید بفهمید تنظیمات دمای یخچال چه مشکلی دارد، دماسنج ابزار خوبی است. یک یا دو روز یک دماسنج یخچال را در ناحیه اصلی یخچال آویزان کرده و دیگری را در ناحیه فریزر قرار دهید. دامنه ای از 36 تا 38 درجه فارنهایت برای سرد نگه داشتن غذا ایده آل است. در صورت لزوم، دما را تنظیم کنید یخچال شما ممکن است دارای کنترل درجه حرارت دوم برای محفظه ها یا کشوها باشد، در این صورت این قسمت ها را نیز بررسی کنید.

ریست کردن تنظیمات یخچال

گاهی اوقات برخی معایب یخچال بوش را با ریست کردن آن می توان برطرف کرد. برای تنظیم مجدد یخچال، آن را به مدت 30 تا 45 دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره به برق وصل کنید. به این حالت تنظیم مجدد سخت (hard) می گویند و معمولاً اکثر یخچال ها را ریست می کند. با این حال، توجه داشته باشید که این باید به عنوان آخرین چاره استفاده شود.

تنظیمات فیلتر آب یخچال بوش

تنظیمات فیلتر آب یخچال بوشتنظیمات فیلتر آب یخچال بوش

اگر فیلتر آب خود را قبل از این که چراغ هشدار آن روشن شود تغییر داده اید، باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید. برای این کار منو را فشار دهید و سپس وارد قسمت تغییر فیلتر شده و آن را فشار دهید تا صفحه نمایش به 0 تغییر کند. 0 به معنی تنظیم مجدد فیلتر آب است در حالی که 1 به این معنی است که تایمر فیلتر آب هنوز در حال کار است. برای راهنمایی بیشتر می توانید از دفترچه راهنمای ساید بای ساید بوش، نیز استفاده کنید.

اشکال در یخ ساز

اگر یخ ساز یخ تولید نمی کند، بررسی کنید که منبع تغذیه روشن باشد. با استفاده از نمایشگر یخچال صحت کار کردن یخ ساز را چک کنید. برنامه خودآزمایی در برخی از دستگاهها وجود دارد که از آن می توان برای شناسایی معایب یخچال بوش استفاده کرد. مراقب نمایشگر باشید که چه خطایی را نشان می دهد در صورت نیاز این خطا را با پشتیبانی بوش در میان بگذارید. پر شدن سطل یخ ممکن است چهار روز طول بکشد، اگر همه چیز مرتب به نظر می رسد، اما یخ خارج نمی شود ، بازوی بیرون انداز احتمالاً گیر کرده است.

یخ زدن داخل یخچال

یخ زدن داخل یخچالیخ زدن داخل یخچال

گاهی اوقات داخل یخچال یخ ایجاد شده و یا برخی مواد غذایی یخ می زنند. اگر در قفسه ها یا غذاهای داخل یخچال خود متوجه لایه های یخ زدگی شدید، این مشکل را جدی بگیرید و بلافاصله برای رفع آن اقدام کنید، زیرا رطوبت بیش از حد باعث خراب شدن غذاها و حتی رشد کپک می شود و مسئله بهداشتی ایجاد می شود. البته باید توجه کرد که بعضی از یخ زدن ها طبیعی است، اما یخ زدن بیش از حد می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد. ابتدا بررسی کنید که درب به درستی بسته شده باشد. اگر هیچ مشکلی در مهر و موم درب وجود ندارد، برای شناسایی مشکل ممکن است نیاز به پشتیبانی بوش باشد.

فرایند یخ زدایی

اگر بیش از حد یخ در فریزر شما جمع شده باشد، می تواند به داخل یخچال شما نیز نفوذ کند. برای یخ زدایی، محفظه را خالی کنید، اجازه دهید یخ ذوب شود. برای پاک کردن آب از حوله استفاده کنید. برای ذوب سریع تر یخ ها می توانید از سشوار نیز استفاده کنید.

نور و لامپ یخچال

نور و لامپ یخچالنور و لامپ یخچال

اگر لامپ یخچال شما کار نمی کند، ممکن است به طور تصادفی یخچال را از برق کشیده باشید. پریز برق را بررسی کنید تا ببینید آیا هنوز متصل است یا از جای خود خارج شده است. همچنین برخی یخچال ها دارای عملکرد “خاموش کردن خودکار” هستند ، به این معنی که اگر بیش از 10 دقیقه درب را باز بگذارید ، چراغ خاموش می شود. اگر بعد از بستن و باز کردن درب ، چراغ یخچال شما روشن شود ، احتمالاً به درستی بسته نشده است. اگر هیچ یک از این تعمیرات سریع کارساز نبود، لامپ یخچال شما سوخته است و باید تعویض شود.

ایجاد سر و صدا

کمی سر و صدا در یخچال ها کاملا طبیعی است. سر و صدا عمدتا هنگام پر شدن یخ ساز ایجاد می شود. این صدا از دهانه شیر آب می آید. وقتی یخ ذوب شود، صدای آب جاری نیز ممکن است ایجاد شود. هنگامی که فن ها با دما تنظیم می شوند، نیز ممکن است صدا ایجاد شود. اگر هنگام باز کردن یخچال و فریزر سر و صدا بلندتر می شود، بهتر است فن آن را تعویض کنید. اگر صدا از پایین یخچال می آید، ظرف تخلیه یخ را بررسی کنید. اگر به خوبی در جای خود نباشد، ممکن است صدا ایجاد کند.

عیب یابی یخچال های توکار

عیب یابی یخچال های توکارعیب یابی یخچال های توکار

عیب یابی محصولات توکار ممکن است دشوار تر از یخچال های معمولی باشد. با این حال، مشکلاتی که می توانند بوجود آیند مشابه هم هستند. یافتن منبع مشکل سریع ترین راه برای تعمیر است. بنابراین، قبل از این که با یک تکنسین تماس بگیرید، اجزای سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا چیزی وجود دارد که بتوانید خودتان اصلاح کنید.

اقدامات لازم در فاصله تعمیر یخچال

در صورتی که معایب یخچال بوش مشخص شد در فاصله زمانی که طول می کشد تا یخچال تعمیر شود باید اقداماتی را انجام دهید تا از فاسد شدن مواد غذایی موجود در یخچال جلوگیری کنید. اولین کاری که باید هنگام خراب شدن یخچال انجام دهید این است که از سیستم سرمایشی منزل خود استفاده کنید تا دمای مواد غذایی که در یخچال نگه داری می شده اند را همچنان پایین نگه دارید. در صورتی که مقداری یخ در اختیار دارید می توانید آن ها را به صورت کیسه های یخ در اطراف مواد غذایی مورد نظر قرار دهید. بهتر است تا جایی که امکان دارد از این مواد غذایی استفاده کرده و آن ها را پخت کرده و مصرف کنید.

مدت زمانی که غذاها سالم می مانند

مدت زمانی که غذاها سالم می مانندمدت زمانی که غذاها سالم می مانند

غذای باقیمانده در یخچالی که در حال کار نیست و خاموش شده است، در صورت باز کردن آن، تقریباً چهار ساعت یا کم تر خنک خواهد ماند. اگر دسترسی به سیستم سرمایشی یا یخ ندارید، تا حد ممکن درب یخچال را بسته نگه دارید. این فاصله زمانی چهار ساعته می تواند برای شما فرصتی باشد تا یخ کافی را فراهم کنید. اگر معایب یخچال بوش مربوط به قسمت فریزر بود و فریزر خاموش شد، غذا در قسمت فریزر ماندگاری بیشتری خواهد داشت ( 24 ساعت یا بیشتر بدون برق، با فرض اینکه درب فریزر به طور مکرر باز نشود ) ، این زمان به پربودن فریزر بستگی دارد. هرچه غذاهای منجمد درون فریزر بیشتر باشد، فریزر مدت زمان بیشتری خنک می ماند. اگر غذای منجمد هنوز بلورهای یخ داشته باشد یا دمای داخلی آن زیر 40 فارنهایت باشد، میتوان با اطمینان از سالم بودن، دوباره آنها را فریز کرد.

بررسی غذاهای فاسد شدنی

فاسدشدنی به این معنی است که غذا به یخچال نیاز دارد وگرنه خراب می شود. شیر، گوشت و ماهی چند نمونه از غذاهای فاسدشدنی هستند. غذاهای پخته یا آماده نیز فساد پذیر هستند. برخی از غذاها مانند میوه ها و سبزیجات خام، نان و چاشنی ها مدت ها پس از خاموش بودن یخچال ایمن هستند. آزمایش دمای داخل یخچال و غذاها نیز به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که غذاها سالم مانده اند. اگر درجه حرارت بیش از دو تا4 ساعت به بیش از 40 درجه فارنهایت برسد، غذاها باید دور ریخته شوند. زیرا در این صورت، باکتری های مضر ممکن است تکثیر شده و غذا را فاسد کنند.

نکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آن

نکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آننکات کلی در نگهداری از یخچال و حفظ بهداشت آن

شما نمی توانید غذای خود را در بشقاب کثیف یا ظرف کثیف قرار دهید بقایای به جا مانده از آن می تواند باکتری ها و کپک هایی باشد که مواد غذایی موجود در یخچال را در معرض خطر قرار می دهد. بوی مواد غذایی خراب می تواند در محتوای یخچال شما نفوذ کند. تمیز کردن صحیح یخچال و فریزر، آن را برای ذخیره مواد غذایی ایمن کرده و به جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا کمک می کند.

تمیز کردن یخچال

در صورت چسبناک بودن، بطریها و ظروف را با پارچه مرطوب پاک کنید. هرچیزی را که بوی بد می دهد و به نظر می رسد خراب است یا تاریخ مصرف آن گذشته است، دور بریزید. کشوها و قفسه های قابل جابجایی را بیرون بیاورید. آنها را با آب گرم و مواد شوینده ظرف در سینک بشویید. یک قاشق غذاخوری محلول سفید کننده را به یک گالن آب گرم اضافه کنید. قسمت های قابل جداشدن را با آب و محلول سفید کننده بشویید و اجازه دهید تا در هوا خشک شوند. سرکه سفید را با مقدار مساوی آب گرم در یک ظرف مخلوط کنید. کل یخچال، داخل و خارج، از جمله جلو و پشت دسته ها را پاک کنید. یک یا دو قاشق چای خوری جوش شیرین را روی لکه های لجباز یا غذای گیر کرده بپاشید. برای بار آخر یخچال را پاک کنید و اجازه دهید هوای یخچال خشک شود.

نکات مهم پس از تمیز کردن یخچال

اگر برق را قطع کرده اید آن را دوباره وصل کنید. در را ببندید و اجازه دهید دوباره یخچال سرد شود. ممکن است دو یا سه ساعت طول بکشد تا دوباره به دمای مناسب برسد. فن خنک کننده و سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید. این ها به طور معمول از پایین یخچال خارج می شوند و برای تنظیم دمای یخچال مهم هستند. اگر خاک یا گرد و غبار اضافی جمع شود ، این اجزا نمی توانند کار خود را به طور موثر انجام دهند. با استفاده از یک پارچه مرطوب ، خاک جمع شده را با یک پارچه نرم پاک کنید و این موارد را همیشه تمیز نگه دارید.



:: برچسب‌ها: معایب یخچال بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

What You Can Do with a Sandwich Maker Besides Sandwiches
ساندویچ ساز دستگاهی است که به وسیله آن می توان انواع ساندویچ ها را در مدت زمان کوتاهی آماده کرد. این دستگاه شاید به نظر زیاد کارآیی نداشته و وجود آن در آشپزخانه از لحاظ عده ای اضافه هم باشد. اما در مواقعی که نیاز به درست کردن غذاهای آماده به ویژه در وقت شام است و زمانی برای پختن شام نیست، این وسیله کاربرد دارد.

زیرا که این دستگاه می تواند با کمترین زمان و بدون هیچ خستگی یک غذای مختصر برای شام آن هم زمانی که حوصله آشپزی نیست آماده کند، و به راحتی هم می توان با آن کار کرد.

ساندویچ ساز که نام دیگر آن اسنک ساز است به خصوص برای افرادی که شاغل هستند و می خواهند یک صبحانه و یا شام مختصر آماده کنند و یا افرادی که وقتی برای آشپزی در شب را ندارند، و یا زمان هایی که برای عصرانه نیاز است تا فوری و سریع یک ساندویچ آماده کرد بسیار مفید و کاربردی است.

انواع ساندویچ ساز
ساندویچ سازها به دو نوع می باشند. یکی دارای صفحات فوقانی و پایین است و دارای قالب های مربعی شکل است، و ساندویچ های معمولی در ان قرار می گیرد. این مدل از ساندویچ ساز قیمت ارزانی دارد و برای ساندویچ های ساده و معمولی مناسب است.

اما اگر می خواهید ساندویچی پر از مخلفات، با طعم و طرح دلخواه داشته باشید، مدل های نوع دوم ساندویچ ساز را انتخاب کنید. این ساندویچ ساز که استفاده از آن هم بسیار رایج است، دارای یک پِرس در پایین است که به محض اینکه ساندویچ در قالب قرار بگیرد آن را فشرده می کند.

هر کدام از صفحاتی که در این ساندویچ ساز وجود دارد، به هنگام قرار گرفتن ساندویچ، هر کدام از این صفحات باعث پشته شدن صفحات دیگر شده و گاهی نیز صفحه بالا وزن می شود تا ضمن کبابی کردن ساندویچ، آن را فشرده می کند.

مزایا و کاربرد ساندویچ ساز
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خوردن انواع ساندویچ و اسنک علاقه دارید، بهترین راه استفاده از یک ساندویچ ساز که متناسب با نیازها و کارآیی که لازم دارید باشد.

البته بهتر است قبل از انکه از ساندویچ ساز استفاده کنید، دستورالعمل استفاده و کاربرد آن را به خوبی مطالعه کرده و از آن اطلاع یابید. بنباراین استفاده از یک ساندویچ ساز که یک ساندویچ معمولی را به خوبی تهیه و آن را کبابی کند فوق العاده خواهد بود.

شما حتی اگر فقط بخواهید یک ساندویچ پنیر معمولی هم درست کنید، استفاده از نان تست شده در ساندویچ معمولی تان بهتر از یک نان ساده و بدون کبابی بوده و آن را به یک غذای گرم و مطبوع و دلپذیر تبدیل خواهد کرد.

کبابی کردن ساندویچ یکی از کاربردهای این دستگاه می باشد. همچنین شما می توانید یک غذای لذیذ از ساندویچ را عرض چند دقیقه آماده کنید.

در واقع استفاده از دستگاه های ساندویچ ساز یک بار مصرف نیستند که بعد از یکبار استفاده، آن را دور بیندازید. بلکه شما می توانید با ایده های خلاقانه انواع ساندویچ را در آن درست کرده و از خوردنش لذت ببرید. این دستگاه همینطور نوع بهتر و خوشمزه استفاده از پنیر و نان را به شما نیز ارائه می دهد.

مراحل آماده کردن ساندویچ معمولی یا پنیر با استفاده از ساندویچ ساز
برای استفاده از ساندویچ ساز ابتدا مواد لازم و هر آنچه را که می خواهید در ساندویچ قرار داده را آماده کرده و ساندویچ ساز را روشن کنید. می توانید مواد اضافی و قسمت های برش زده نان که از ساندویچ درامده را با استفاده از کره پخش کنید.

دَرِ ساندویچ ساز باید به هنگام گرم شدن بسته باشد، که البته بیشتر مدل ها دارای چراغ نشانگر به رنگ قرمز هستند که به شما می گوید چند دقیقه طول می کشد تا دستگاه گرم شود و به محض گرم شدن سبز شده و به ما نشان می دهند که زمان استفاده از دستگاه فرا رسیده است.

سپس در ساندویچ ساز را باز کنید. اگر در ساندویچ از کره استفاده نکردید، به طور اختیاری می توانید ظرفی حاوی روغن کم روی صفحات فوقانی و پایین اسپری کنید. بدون آنکه دستتان به صفحات دستگاه لمس شود ساندویچ را بر روی صفحه پایینی ساندویچ ساز قرار دهید.

ساندویچ ساز را ببندید. ( اگر در ساندویچ ساز دکمه یا گیره ای برای بستن در جلویی دستگاه بود کافیست فقط دکمه را فشار داده و در بسته می شود ).

مدت زمان آماده شدن یک ساندویچ معمولی با پنیر 3 الی 5 دقیقه می باشد. بعد از آن خود به خود چراغ نشانگر روشن شده، که آن موقع در ساندویچ ساز را باز کنید. بعد از آن ساندویچ را با استفاده از یک کفپوش چوبی و یا سیلیکونی از دستگاه جدا نمایید. ساندویچ شما اکنون آماده است.

برای تمیز کردن ساندویچ ساز نیز ابتدا بابد برق آن را از پریز بیرون کشیده و بگذارید تا دستگاه خنک شود. سپس بشقاب ها را بیرون کشیده و با یک اسفنج نرم قبل از گذاشتن بشقاب در جای خود آن را پاک کنید.

نکاتی در مورد نحوه استفاده و کاربرد ساندویچ ساز
اسپری کردن روغن و یا کره بر روی صفحات ساندویچ ساز باعث می شود، تا پنیر و ساندویچتان بهترین طعم را بگیرد. در بیشتر ساندویچ ساز ها صفحات بدون رنگ هستند، بنابراین می توانید نان را خشک شده نگه داشته و بدون روغن هم استفاده کنید، و اینگونه هم نمی چسبد.

از یک پنیر ذوب خوب برای ساندویچ استفاده کنید. نمونه هایی از بهترین برندهای پنیر گریور، چدار، آمریکایی، و پنیر سوئیسی می باشد. می توانید قسمت کوچکی از حاشیه های نان را در اطراف لبه های پنیر بگذارید، تا از خنک شدن صفحات دستگاه جلوگیری کند

نانی که برای ساختن ساندویچ انتخاب می کنید از نوع مرغوب و خوب باشد. اغلب ساندویچ سازهای از نوع و مدل پرس Panini می توانند انواع نان را ساپورت می کنند. اما ساندویچ سازهای معمولی فقط با نان های خُرد شده معمولی کا ر می کنند.



:: برچسب‌ها: ساندویچ ساز ،کاربرد ساندویچ ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()