نوشته شده توسط : ahora

The Top 5 Benefits of Home Air Purifiers | Sansone AC

آلودگی هوا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات انسان عصر حاضر است. تصور اکثر ما از آلودگی هوا به آلودگی هوای بیرون از منزل بر می‌گردد؛ این درحالی است که آلودگی هوای داخل منزل به ‌مراتب از آلودگی هوای بیرون زیان‌بارتر است. بر اساس تحقیقات، آلودگی هوای داخل منزل یکی از ۵ آسیب محیطی است که انسان را تهدید می‌کند و سلامتی او را به خطر می‌اندازد. معمولاً بهترین راه برای مقابله با این خطر کنترل و یا از بین بردن منابع آلاینده است.

این کار معمولاً از طریق تهویه‌ی خانه و تعویض آن با هوای باز صورت می‌گیرد. اما استفاده از روش تهویه برای مناطقی که هوای بیرون نیز آلوده است، روش مناسبی محسوب نمی‌شود. به همین خاطر در شهرهای بزرگ استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی برای پاک‌سازی هوای داخل منزل پیشنهاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره‌ی دستگاه تصفیه هوا خانگی توضیح دهیم:

 

دستگاه تصفیه هوای خانگی چیست؟

شاید فکر کنید که عملکرد دستگاه تصفیه هوا خانگی همان تهویه است و تفاوت چندانی با آن ندارد؛ اگرچه عمل تهویه هوا نیز یکی از نقش‌های دستگاه تصفیه هوا خانگی محسوب می‌شود اما باید گفت که بین این دستگاه و دستگاه تهویه تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. دستگاه تهویه صرفاً هوای داخل منزل را به بیرون از منزل هدایت می‌کند و هوای بیرون را به داخل انتقال می‌دهد؛ واضح است که این عمل به خودی خود به معنای پاک‌سازی هوا نیست.

 

زیرا دستگاه تهویه‌، هوای بیرون را هر طور که باشد به داخل می‌آورد. به عنوان مثال اگر در هوای بیرون دود وجود داشته باشد تهویه همان هوای دودی را نیز به داخل خواهد آورد. این در حالی است که تصفیه هوا خانگی علاوه بر تهویه‌ی هوا آن را پاک‌سازی نیز می‌کند. این دستگاه فیلترهای مختلفی دارد که در فرآیند تصفیه هوا خانگی مرحله به مرحله آلودگی‌های هوا را برطرف می‌کنند. منظور از آلودگی هر چیزی غیر از هوای خالص است؛ مواردی مانند گرد و غبار، آلودگی‌های شیمیایی و یا حتی بوی غذا جزءِ آلاینده‌های هوا محسوب می‌شوند. بنابراین دستگاه تصفیه هوا مکانیزم بسیار پیچیده تری نسبت به تهویه دارد و از عملکرد مؤثرتری برخوردار است.

 

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که اشاره شد دستگاه تصفیه هوا خانگی از فیلترهایی تشکیل شده که آلاینده‌های هوا را از آن جدا کرده و از این طریق سبب پاک‌سازی هوای داخل منزل می‌شوند. دستگاه تصفیه هوا به وسیله‌ی فن، هوای داخل منزل را چند بار از فیلترهای خود عبور داده و در این فرآیند آلاینده‌ها جذب فیلترها می‌شوند. فیلترهایی که در این دستگاه استفاده می‌شوند معمولاً از نوع فیلترهای کربن و فیلترهای هپا هستند. فیلترهای کربن فعال خاصیت جذب بالایی دارند و تمام آلاینده‌های شیمیایی هوا را از جمله دود، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و میکروب‌ها را به خود جذب می‌کنند.

از فیلتر هپا برای از بین بردن ذرات معلق موجود در هوا مانند گرد و غبار که اندازه‌ی بزرگتری دارند، استفاده می‌شود. این فیلترها از جنس الیاف بوده و شبکه‌های بسیار ریزی دارند. دستگاه تصفیه هوا خانگی در مدل‌های مختلفی ساخته شده و در بازار وجود دارد. برخی از مدل‌ها قادرند اشعه‌ی ماورای بنفش موجود در هوا را از بین ببرند و برخی دیگر از مدل‌ها نیز با تولید یون‌های منفی، هوا را یونیزه می‌کنند. در این فرآیند ذرات گرد و غبار موجود در هوا با این یون‌ها واکنش نشان داده و جذب آن‌ها می‌شوند؛ در نتیجه وزن آن‌ها زیادتر شده و به زمین می‌افتند. برخی دیگر از دستگاه‌ها نیز قادرند ترکیبات مثبتی را به او اضافه کنند تا تنفس آن‌ها بر سلامت انسان تأثیرگذار باشد.

 

دستگاه تصفیه هوا چه مزیت‌هایی دارد؟

عملکرد دستگاه تصفیه هوا خانگی صرفاً به از بین بردن گرد و غبار محدود نمی‌شود؛ فضای داخل منزل همواره در معرض میکروب‌های مختلفی قرار دارد که این میکروب‌ها می‌توانند از چربی‌های حاصل از دود غذاها در آشپزخانه، مواد حساسیت‌زا در اثر وجود حیوانات خانگی، انواع قارچ‌ها و... به وجود بیایند. همچنین رطوبت حمام و هوای داخل سرویس بهداشتی می‌توانند منجر به رشد قارچ‌ها و میکروب‌هایی شوند که برای سلامتی انسان مضر است.

آلودگی‌هایی که از بیرون در لباس‌ها و... و بدن ما جای گرفته‌اند و به داخل منزل انتقال داده می‌شوند نیز یکی دیگر مواردی هستند که فضای داخل منزل را آلوده می‌کنند. این موارد همگی می‌توانند آلرژی‌زا باشند و در برخی مواقع باعث بیماری‌های جدی شوند. پاکیزگی هوا برای کودکان و سالمندان بیشتر از افراد عادی اهمیت دارد؛ به همین دلیل در خانه‌هایی که این دسته از افراد حضور دارند استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌تواند باعث بهبود تنفس شود. این امر خود باعث سلامت روانی، کاهش فشارها و استرس‌ها می‌شود و خوابی راحت را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

 

همچنین برخی از دستگاه‌های الکترونیکی به دلیل ذرات معلق در هوا پس از مدتی دچار غبار گرفتگی می‌شوند و این غبار ممکن است به برخی از قطعات بسیار حساس آن‌ها آسیب برساند. همه‌ی ما بارها مشاهده کرده‌ایم که قطعات کامپیوتر، جاهایی مانند پشت مانیتور، پشت کیس همگی پر از گرد و خاک شده‌اند. این آلودگی‌ها پس از مدتی منجر به اختلال در عملکرد کامپیوتر و آسیب رسیدن به قطعاتی مانند تراشه‌های الکتریکی، خازن‌ها، ترانزیستورها و... می‌شوند. این اختلال گاه حتی می‌تواند باعث سوختن قطعاتی مانند هارد و مادربرد می‌شود. تصفیه هوا خانگی از طریق از بین بردن ذرات معلق موجود در هوا تمام این آلودگی‌ها را برطرف می‌کند و هزینه‌های نگهداری از وسایل را کاهش می‌دهد.



:: برچسب‌ها: مزایای دستگاه تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

اگرچه به نظر میرسد، همزن ها جز وسایل ضروری محسوب نمیشوند و شما به جای استفاده از همزن می‌توانید با یک قاشق مواد را با هم ترکیب کنید، اما در حقیقت استفاده از همزن علاوه بر بالا بردن سرعت شما و خسته نکردن‌تان، به شما کمک می‌کند که ترکیب همگون‌تر و یک دستی تهیه کنید. استفاده از همزنها بیشتر در مورد تهیه‌ی انواع کیک و شیرینی درست کردن خمیر نان، بستنی، زدن تخم مرغ، مخلوط کردن آرد و کره و هم زدن خامه، به کار می‌رود. میتوان گفت یکی از بخشهای سخت تهیه خوراکی‌ها همان مرحله ترکیب مواد با یکدیگر است که با داشتن یک همزن برقی ترکیب مواد بسیار سریعتر و باکیفت تر خواهد بود. همزن‌های برقی در سه نوع دستی، برقی و کاسه‌دار در بازار وجود دارند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و از آنجایی که این مطلب درباره همزن‌های برقی است، پس فقط به انواع برقی که خود در چند نوع مختلف است میپردازیم.

انواع همزن های برقی
همزن‌های برقی در دو نوع معمولی و کاسه‌دار موجودند

همزن برقي معمولي: همزن برقي معمولي، ساده‌ترين همزن هاي برقي هستند. اين همزن ها، داراي دو بخش دسته و سر همزن هستند. این همزن‌ها نیز خود در دو دسته تک موتوره و دو موتوره جای میگیرند. طرز کار اين همزن ها به اين صورت است که شما ابتدا همزن در دست خود مي‌گيريد و آن را روشن مي‌کنيد و سپس با فرو بردن سر در حال چرخش همزن به درون ظرف حاوی مواد غذايی، آن ها را هم مي‌زنيد.

همزن هاي برقي کاسه دار: اين همزن‌ها را مي‌توان پيشرفته ترين نوع همزن‌هاي موجود در بازار دانست. اين همزن ها، همانگونه که از نامشان پيداست داراي کاسه هستند. در همزن هاي برقی کاسه دار نيازي نيست که همزن را در دست بگيريد و آن را در ظرف مواد غذايي فرو ببريد بلکه شما با قرار دادن مواد غذايي درون کاسه همزن و سپس نصب کاسه در محل مورد نظر و روشن کردن دستگاه، اقدام به همزدن مواد غذايي مي‌کنيد. حجم کاسه‌ها در همزن های مختلف متفاوت است. ظرفيت کاسه اين همزن ها با با واحد ليتر اندازه می‌گيرند.

نکاتی که هنگام خرید همزن باید به آنها توجه کرد.
توان: توان هر دستگاه الکتريکي در واقع قدرت دستگاه را نشان مي دهد و رابطه مستقيمي با ميزان مصرف انرژي آن دارد. توان همزن ها نيز همانند ساير دستگاه هاي الکتريکي با واحد وات مشخص مي شود. هر چه توان همزن بيشتر باشد ، سريع تر و آسان تر مواد غذايي را براي شما مخلوط مي کند. همچنين توان بالاتر سبب مي شود که در استفاده طولاني مدت فشار کمتري به دستگاه وارد شود. در نظر داشته باشيد که توان بالاتر به معناي مصرف برق بيشتر نيز هست.

تعداد سری ها (تيغه ها): تيغه‌ها يا همان سری‌های همزن، انواع مختلفی دارند. همزن های برقی معمولا دارای تيغه‌های مختلفي هستند که هر کدام از آنها براي همزدن مواد خاصي کاربرد دارند. به عنوان مثال سری خمير زن، سری تخم مرغ زن، سری ورز دهنده و سری همزن که کاربرد های متفاوتي دارند.

قابلیت تنظیم سرعت: همانطور که میدانید برای تهیه مواد مختلف توسط همزن به سرعت‌های مختلفی نیاز است. به طور مثال برای تهیه یک خمیر باید موتور دستگاه روی حالت حداکثر باشد و برای همزدن تخم مرغ باید موتور روی حالت حداقل چرخش. پس هنگام خرید همزنی را تهیه کنید که دارای حالات و سرعت های متنوع باشد. شما با این قابلیت ساده میتوانید انواع بیشتری از ترکیبات و خوراکی ها را تهیه کرده و بسته به نوع مواد سرعت چرخش را تنظیم نمایید.

محفظه نگهداری سيم: در برخی از همزن های برقی، محفظه اي در پشت دستگاه تعبيه شده است که شما می‌توانيد سيم دستگاه را جمع کنيد و در آن قرار دهيد. در اين صورت در هنگام حمل و جابجايی دستگاه، سيم آن برای شما ايجاد مزاحمت نخواهد کرد.

جنس تیغه ها: با توجه به تماس مستقیم تیغه‌ها با مواد غذایی برنده بودن، مقاوم بودن و همچنین ضد زنگ بودن این تیغه‌ها بسیار مهم خواهد بود. معمولا جنس این تیغه‌ها از پلاستیک، کروم یا استیل ضد زنگ است. و طبیعی است که کیفیت دو نوع استیل و کروم مقاومتر بادوام تر و نهایتا بسیار بهتر از پلاستیک است.

قابلیت شستشو: قابلیت شستشو برای همزن‌ها از آنجایی مهم است که این دستگاه‌ها مرتب دچار آلودگی یا آغشته به مواد غذای‌اند. هنگام خرید توجه کنید که همزنی را انتخاب نمایید. که قابلیت جداشدن بیشتر و شستشوی راحت‌تری داشته باشد. چرا که شستشوی مرتب ماشین هم در بالا بردن ضریب بهداشتی و عمر دستگاه موثر خواهد بود.

وزن: مقدار وزن بیشتر در مورد همزن های بدون پایه مهم است، چرا که در انواع پایه دار که دارای ظرف است همزن داخل ظرف قرار میگیرد و وزن آن را پایه تحمل میکند. اما همزن‌های بدون پایه باید هنگام کار به وسیله دست نگه داری شوند و طبیعی است با این اوصاف هرچه وزن همزن کمتر باشد، کار کردن با آن راحت تر خواهد بود و شما را خسته نخواهد کرد.

جنس کاسه: این ویژگی مربوط به همزن های کاسه دار است. جنس کاسه در این همزن ها معمولا از پلاستیک یا استیل است. کاسه پلاستیکی چون نرم اند دوام پایین تری دارند و به مرور ممکن است دچار خط و خش شده و مقداری از پلاستیک داخلی آنها کنده شود. و از آنجایی که تهیه ی این ظرف ها مقداری دشوار خواهد بود، پس ما انواع استیل را پیشنهاد میکنیم که هم در برابر ضربه مقاوم اند و هم از دوام و عمر بالاتری برخوردارند.



:: برچسب‌ها: همزن برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

تاثیر دستگاه تصفیه هوا در منزل

نگرانی فزاینده ای در مورد سطح آلودگی هوا هم در فضای بیرون منزل و هم در فضای داخلی خانه وجود دارد. مطابق با اعلام نظر آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، هوای داخل خانه می تواند پنج برابر از هوای بیرون از خانه آلوده تر باشد. از آن جایی که هوای داخل خانه به اندازه هوای بیرون گردش ندارد، بسیاری از آلاینده های موجود در آن می توانند در فضای داخل خانه باقی بمانند. دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای کهنه را تازه کرده و احتمال مشکلات بهداشتی ناشی از آلاینده ها در فضاهای داخلی که موجب عفونت های تنفسی، مشکلات عصبی یا علائم در مبتلایان به آسم می شوند، را کاهش دهد. مواد شیمیایی و گازهای موجود در فضای داخلی خانه می توانند در ریه جمع شده و بر عملکرد مغزی تأثیر بگذارند. این دستگاه سلامت افراد خانواده را حفظ کرده و کیفیت هوای بهتری را فراهم می کند.

مزایای این دستگاه ها

دستگاه تصفیه هوا برای منزل با استفاده از فیلترهای دارای فناوری HEPA می توانند درصد بالایی از ذرات معلق در هوای موجود در محیط خانه شما را از بین ببرند. حذف این آلاینده ها می تواند منجر به مزایای متعدد و طولانی مدت برای سلامتی مانند کیفیت بهتر خواب و افزایش امید به زندگی شود. در ادامه یه چند مورد از مزایای استفاده از این دستگاه اشاره می شود.

تسکین علائم آسم

تسکین علائم آسمتسکین علائم آسم

بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، از هر ۱۲ نفر ۱ نفر مبتلا به آسم است. افراد مبتلا به آسم دارای لوله های برونشی ملتهب هستند. آلاینده هایی مانند شوره حیوانات خانگی، گرده گل، یا ریزگردها مجاری تنفسی آن ها را تحریک کرده و باعث دشوارتر شدن تنفس برای آنها می شود. حیوانات خانگی معمولا، مقدار زیادی مو و پوسته پخش می کنند که به طور مداوم در هوا گردش می کنند. حتی اگر حیوانات خانگی ندارید، عوامل محرک دیگری برای آسم مانند گرده و گرد و غبار وجود دارد. ذرات گرده با نسیم از پنجره های باز به داخل جریان می یابند یا وقتی بیرون هستید به لباس های شما می چسبند. ریزگردها متداول ترین مواد حساسیت زای داخلی هستند که در یک محیط مرطوب رشد می کنند. آن ها به سرعت در تختخواب، فرش و مبلمان شما تکثیر می شوند.

از بین بردن مواد شیمیایی مضر از محیط داخلی

بستن درها و پنجره های خانه به معنای این نیست که می توانیم آلاینده های خارجی مانند دی اکسید نیتروژن و مونوکسید کربن را از فضای داخلی خانه دور نگه داریم. این گازها معمولاً در مناطق پرتردد وسایل نقلیه موتوری یافت می شوند. تحقیقات پزشکی نشان می دهد قرار گرفتن در معرض مونوکسیدکربن و دی اکسید نیتروژن خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را افزایش می دهد. علاوه بر این، بسیاری از پاک کننده های خانگی نیز حاوی مواد شیمیایی سمی مانند آمونیاک، کلر و فتالات هستند. قرارگرفتن در معرض این مواد شیمیایی در مقادیر کم ممکن است بی ضرر باشد، اما برای طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات جدی مانند تومور، سرطان، بیماری های قلبی عروقی یا عصبی شود. دستگاه تصفیه هوا برای منزل با استفاده از فیلترهای مخصوص می تواند این آلاینده های شیمیایی را به دام انداخته و از بروز بیماریهای مختلف جلوگیری کنند.

از بین بردن بوهای نامطبوع

از بین بردن بوهای نامطبوعاز بین بردن بوهای نامطبوع

برخی از مواد شیمیایی مانند بنزین، بنزن و فرمالدئید در دمای اتاق تجزیه می شوند و بوی نامطبوعی ایجاد می کنند. این مواد شیمیایی که ترکیبات آلی فرار نامیده می شوند، معمولاً در رنگ ها، اسپری های آیروسل و خوشبو کننده های هوا یافت می شوند. بوی ناشی از ترکیبات آلی فرار می تواند باعث حالت تهوع و تنگی نفس شده و حتی بر عملکرد های شناختی شما تأثیر بگذارد. دستگاه تصفیه هوا برای منزل با HEPA و فیلترهای کربن فعال در به دام انداختن گازها و همچنین ذرات موثر هستند و باعث کاهش آلاینده ها در محیط داخلی می شوند. اگر میهمانی می آید، لازم نیست نگران دود یا بوی روغن روغن و ادویه جات باشید که آنها را آزار می دهد. دستگاه های تصفیه هوا با جذب تمامی بوها، فضای شما را تمیز می کنند.

کاهش احتمال انتقال بیماری های مسری از هوا

بیماری های قابل انتقال از طریق هوا مانند سرماخوردگی و آنفولانزا از طریق عوامل بیماری زای بسیار کوچکی که در اطراف فرد بیمار شناور هستند پخش می شود. وقتی یکی از اعضای خانواده به آنفولانزا مبتلا می شود، غیر معمول نیست که بقیه اعضای خانواده نیز بیمار شوند. این اتفاق می افتد زیرا همه در همان هوای آلوده به باکتری و ویروس نفس می کشند. دستگاه تصفیه هوا برای منزل این باکتری ها و ویروس ها را به دام می اندازد. به این ترتیب، شما با استفاده از آن، از خود و خانواده خود در برابر بیماری های مشابه محافظت می کنید. اگر با افراد مسن، کودکان یا کسی که دارای سیستم ایمنی ضعیف است زندگی می کنید، استفاده از این دستگاه ها ضروری است.

بهبود کیفیت خواب

بهبود کیفیت خواببهبود کیفیت خواب

مواد حساسیت زا مانند باکتری ها، قارچ ها و ریزگردها می توانند باعث ایجاد آلرژی یا تب یونجه شوند. تب یونجه باعث آبریزش بینی می شود و می تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد. عطسه های مکرر، سرفه، گرفتگی بینی، آبریزش چشم یا گلو درد از علائم آلرژیک رایج است که خواب شما را مختل می کند. کمبود خواب کافی باعث خواب آلودگی روزانه می شود و بر روی بهره وری شما در صبح روز بعد تأثیر می گذارد. برای جلوگیری از این اختلالات خواب، بهتر است از دستگاه تصفیه هوا برای منزل استفاده کنید زیرا بیشتر آلرژن های اتاق شما را فیلتر می کند. هوای تمیزتر خواب راحت تری را برای شما فراهم می کند.

از بین بردن گاز رادون مضر

تجزیه عناصر رادیواکتیو طبیعی مانند اورانیوم موجود در برخی از مصالح ساختمانی باعث تولید گاز رادون می شود. رادون یک گاز بی رنگ و بدون بو است که از مواد ساختمانی مانند سنگ ها، خاک و گرانیت ساطع می شود. مراقب ترک های کف، دیوارها یا گچ بری ها باشید. گاز رادون از طریق این ترک ها به محیط شما نشت می کند. گاز رادون به لایه های سلول ریه آسیب می رساند و منجر به سرطان می شود. برای کاهش خطر آلودگی رادون، از دستگاه تصفیه هوا برای منزل استفاده کنید.

از بین بردن ذرات آزبست خطرناک

اگر در یک خانه قدیمی زندگی می کنید یا در یک ساختمان قدیمی تجاری کار می کنید ممکن است در معرض ذرات آزبست قرار بگیرید. با افزایش عمر ساختمان، گرد و غبار آزبست در هوای محیط بیشتر پخش می شوند. اگر ذرات آزبست را تنفس کنید، می تواند باعث بیماری ریه شود. تورم در گردن یا صورت، از دست دادن اشتها و مشکل در بلع از علائم آزبست است. این بیماری همچنین خطر سرطان ریه را افزایش می دهد. برای محافظت از خود در برابر آزبست، از دستگاه تصفیه هوا برای منزل که ذرات آزبست را می گیرند استفاده کنید.

انواع مختلف این دستگاه ها

انواع مختلف این دستگاه هاانواع مختلف این دستگاه ها

دستگاه های تصفیه هوا حاوی یک یا چند فیلتر و یک فن هستند. فن (یا گاهی اوقات سیستم فن های داخلی) هوا را می مکد و سپس آن هوا از فیلترهای داخلی عبور می کند. این فیلترها آلاینده هایی مانند گرد و غبار و باکتری ها را به دام می اندازند و هوای پاک را به داخل اتاق پراکنده می کنند. این فرآیند فیلتراسیون گردش خون سالم را در داخل خانه حفظ می کند. در حالی که اکثر دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلترهای HEPA  (با بازده بالا) هستند، برخی از دستگاه های تصفیه هوا دارای انواع دیگری از فیلترها مانند کربن فعال یا فیلترهای از نوع UV هستند. همان طور که گفته شد در برخی از دستگاه های پیشرفته ممکن است فیلتراسیون شامل ترکیبی از دو یا سه نوع فیلتر باشد.

فیلترهایHEPA

این فیلترها می توانند آلاینده هایی به اندازه ۰.۳ میکرون را جذب کنند. این ذرات ریز را حتی چشم انسان نمی تواند ببیند. اندازه کوچکترین ذرات قابل مشاهده برای ما حداقل ۵۰ یا ۶۰ میکرون است.

فیلترهای کربن فعال

فیلترهای کربن فعالفیلترهای کربن فعال

تصفیه کننده های هوا با فیلترهای کربن فعال، بوی بد را به دام می اندازند. آنها نمی توانند ویروس ها و باکتری ها را مانند فیلترهای HEPA جذب کنند.

رسوب دهنده های الکترواستاتیک

این دستگاه ها نیز با استفاده از انرژی الکتریکی ولتاژ بالا، ذرات عبوری از فیلترها را باردار کرده و آن ها را روی صفحات الکترواستاتیک جمع می کنند. برای حفظ کارایی فیلتر، این صفحات الکترواستاتیک باید مرتباً عوض شوند و هزینه نگهداری این مدل دستگاهها ممکن است کمی افزایش یابد.

فیلترهای UV

فیلترهای UVفیلترهای UV

در برخی دستگاه ها از اشعه ماورا بنفش UV برای از بین بردن میکروب های شناور در هوا استفاده می شود.

ژنراتورهای ازن

دستگاه های تصفیه هوا با تولید ازن بو را جذب می کنند. از آن ها معمولاً در هتل ها استفاده می شود زیرا میزان بالای ازن آزاد شده توسط این دستگاه های تصفیه هوا باعث می شود تا ۲۴ ساعت آینده اتاق برای استفاده افراد مناسب نباشد. قرار گرفتن حتی در سطح پایین ازن می تواند باعث درد قفسه سینه، سرفه و تنگی نفس شود. تماس طولانی مدت نیز به ریه ها آسیب رسانده و مشکلات تنفسی را تشدید می کند.

نکات مهم در هنگام خرید یک دستگاه مناسب

نکات مهم در هنگام خرید یک دستگاه مناسبنکات مهم در هنگام خرید یک دستگاه مناسب

حقیقت این است که این دستگاه می تواند به شما کمک کند که بهتر تنفس کنید. برای این که بدانید چه دستگاهی مناسب منزل شما است بهتر است قبل از خرید به چند نکته توجه کنید. به دنبال دستگاهی باشید که در فیلتر کردن آلاینده های خاص منزل شما یا نیازهای بهداشتی شما (به عنوان مثال از بین بردن اثرات مربوط به حیوان خانگی یا دود سیگار) مناسب باشد. دستگاهی را انتخاب کنید که از فیلتر HEPA استفاده کند. به سطح نویز و سروصدای دستگاه توجه کنید. بسته به جایی که از دستگاه استفاده می کنید، ممکن است به دستگاهی آرام نیاز داشته باشید. هزینه های تعمیر و نگهداری و مصرف برق دستگاه را درنظر داشته باشید. برای یک خرید مطمئن  می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی منزل مارکت مراجعه کنید.

دستگاه را متناسب با اندازه اتاق مورد نظرتان انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که هنگام خرید دستگاه مناسب باید مد نظر داشته باشید تناسب قدرت و عملکرد دستگاه با اندازه فضای مورد نظر شما است. برای مثال دستگاه تصفیه هوا تفال مدل PU 6067 برای فضایی با مساحت تقریبی ۸۰ متر مربع مناسب است و می تواند تصفیه هوای این فضا را با کیفیت فوق العاده انجام دهد. این مدل دارای چهار سطح تصفیه اختصاصی است که برای به دام انداختن حتی ریزترین ذرات و از بین بردن دائمی آن مناسب است.

مقایسه عملکرد فیلتراسیون دستگاه های مختلف

نکته دیگری که بهتر است به آن توجه شود عملکرد دستگاه و میزان فیلتراسیون آن است. با استفاده از دستگاه تصفیه هوا تفال مدل PT3030 می توانید با آگاهی از ایمن و تمیز بودن هوای منزل راحت تر نفس بکشید زیرا دارای سه سطح تصفیه بسیار کارآمد است که باعث می شود ۹۹.۹۹٪ مواد آلرژی زا و ذرات ریز  از جمله فرمالدئید از هوای داخل اتاق فیلتر شود. سیستم هوشمند این مدل، ناخالصی های هوا را از طریق حسگرهای ذرات تشخیص داده و از طریق چراغ های نشانگر، سطح کیفیت هوای خانه شما را نشان می دهد در حالی که سرعت فیلتراسیون آن را به طور خودکار تنظیم می کند.



:: برچسب‌ها: تصفیه هوا ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Energy Label - a compass that needs calibration - Consumer Corner
اگر کمی به جعبه و خود کالایی که قصد خرید آن را دارید دقت کنید برچسب و نشان‌های مختلفی روی آن خواهید دید. یکی از مهم‌ترین این نشان‌ها که باید مخصوصاً به هنگام خرید کالای برقی به آن دقت کنید، برچسب انرژی است. اصولاً هدف از نصب برچسب انرژی روی کالاهای مختلف، مشخص کردن میزان مصرف انرژی کالا برای مصرف‌کننده است. برچسب انرژی به‌طور معمول در ۷ رنگ برای هفت سطح که به ترتیب از حرف A تا G نام‌گذاری شده، تشکیل شده است.

هرچقدر میزان مصرف انرژی دستگاه شما کمتر باشد به حرف A نزدیک‌تر است و بازدهی بالاتری دارد؛ بنابراین سطح A بهینه‌ترین سطح مصرف انرژی و بالاترین بازدهی را نشان می‌دهد و هرچه به سمت پایین می‌رود پر مصرف‌تر می‌شود به‌طوری‌که سطح G پرمصرف‌ترین سطح انرژی است؛ اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، کالاهایی با برچسب انرژی A+ و A++ نیز روانه بازار شده‌اند که مصرف انرژی کمتری نیز دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم درباره ی تفاوت مصرف انرژی a و a+ بیشتر بخوانید .

چهار بخشی اصلی یک برچسب انرژی عبارت‌اند از

در سمت راست و بالای کالاهایی که داخل کشور ما عرضه می‌شوند، علامت استاندارد ایران قرار دارد.
در زیر علامت استاندارد سطح مصرف انرژی کالای شما نمایش داده می‌شود که به‌طور معمول حرفی بین A تا G است.
موارد ذکر شده در بخش بعدی بسته به کالای شما متفاوت است، برای برچسب روی یخچال معمولاً شامل اطلاعاتی از قبیل حجم محفظه نگه‌دارنده مواد منجمد و غیر منجمد، حجم بخش یخچال و بخش فریزر دستگاه، حجم بخش یخساز یخچال، ولتاژ مناسب ورودی به دستگاه، کلاس منطقه آب و هوایی مناسب دستگاه و… است.
پایین‌ترین بخش برچسب انرژی شامل اطلاعاتی از نام برند و مدل دستگاه است که البته در بعضی موارد این بخش در بالای برچسب انرژی دیده می‌شود.

برچسب انرژی یخچال چه اطلاعاتی را در اختیار ما می‌گذارد؟
برچسب انرژی یخچال معمولاً در قسمت از بدنه یا رو درب یخچال نصب می‌شود تا توجه خریدار را به خود جلب نماید. امروزه تقریباً در تمام دنیا سازمان‌های استاندارد هر کشور قوانین سختی بر لزوم نصب برچسب انرژی مخصوصاً برای شرکت‌های تولید کننده کالاهای برقی اعمال می‌کنند. این موضوع سبب شده که رقابت زیادی میان این شرکت‌ها برای تولید محصولات بهینه‌تر و کم‌مصرف‌تر صورت بگیرید به‌طوری‌که محصولات جدید رقابتی بر روی سطح مصرف انرژی A دارند که در آن وجود علامت + در کنار این حرف و تکرار آن به معنی مصرف انرژی کمتر و بازده بالاتر است؛ اما این موضوع برای مصرف‌کننده یخچال و فریزر چرا باید اهمیت داشته باشد؟ طبق تحقیقات صورت گرفته به‌طور متوسط اخلاف یک حرف یا رتبه میان دو کالا به معنی کاهش تقریباً ۱۴ درصدی در مصرف انرژی است که اهمیت بالای این رتبه‌بندی را برای مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد.

مواردی که معمولاً در برچسب انرژی یخچال ها وجود دارد کدامند؟
مصرف انرژی یخچال که برحسب کیلووات ساعت در سال ذکر می‌شود. این مقدار را برحسب ساعت با یک محاسبه ساده می‌توانید به دست آورید. فرضاً اگر روی یخچال عدد ۵۰۰ کیلووات ذکر شده باشد یعنی اینکه در هر ساعت تقریباً بین ۶۰ تا ۷۰ وات برق مصرف می‌کند که بسیار مناسب است. البته توجه داشته باشید که میزان مصرف انرژی یخچال در طول فصول تابستان تا زمستان متفاوت است. در زمستان برق کمتری مصرف می‌شود اما در تابستان این مقدار بیشتر است.
نام شرکت سازنده و مدل یخچال
حجم نگهداری مواد غذایی غیر منجمد برحسب لیتر که مربوط به قسمت فریزر است.
حجم نگهداری مواد غذایی منجمد برحسب لیتر که مربوط به قسمت یخچال است.
کلاس منطقه آب و هوایی مناسب برای دستگاه

روش‌های صرفه‌جویی انرژی در مصرف انرژی یخچال
در ادامه چند روش ساده برای کاهش مصرف برق یخچال فریزر را اشاره خواهیم کرد:

همان‌طور که ذکر شد بهتر است به هنگام خرید یخچال فریزر و مردد بودن بین دو مدل مشابه حتماً مدلی که مصرف انرژی کمتری از آن روی برچسب انرژی یخچال درج شده تهیه کنید.
اندازه و ابعاد یخچال اهمیت بالایی دارد. بسیار دیده‌ایم که زوج‌های جوان به دلایل غیرقابل قبول سعی در خرید یخچال های بزرگ دارند در حالی که در چند سال اول زندگی خود نیازی به یخچال با این حجم ندارند، این موضوع علاوه بر اتلاف هزینه بیشتر برای خرید دستگاه اتلاف انرژی برق بیشتر را نیز در آینده برای شما خواهد داشت.
میزان باز و بسته کردن یخچال را کم کنید. اگر بچه کوچک دارید که این موضوع را رعایت نمی‌کند، از قفل کودک‌های متنوع بازار استفاده کنید. بعد از هر بار باز و بسته کردن یخچال، دستگاه باید برای رسیدن به دمای تعیین شده انرژی بیشتری مصرف کند.
حتی‌الامکان هنگام خرید، یخچال های بدون برفک یا نوفراست را تهیه کنید تا به‌طور خودکار مصرف برق کاهش یابد. اگر یخچال شما قابلیت برفک‌زدایی ندارد سعی کنید در مدت زمان‌های معین و متناوب این کار را انجام دهید تا بازده انرژی دستگاه کم نشود و به طبع آن مصرف برق بالا نرود.
یخچال فریزر را در محیط گرم و با رطوبت بالا قرار ندهید. برای مثال قرار دادن یخچال در کنار اجاق‌گاز و یا در ورود و خروج توصیه نمی‌شود.
روی مواد غذایی مخصوصاً مایعات درون یخچال را بپوشانید، رطوبت وارد شده به دستگاه به معنی افزایش پیدا کردن فعالیت دستگاه و به طبع آن مصرف انرژی بالاتر است.
از سالم و تمیز بودن لاستیک‌های دور یخچال اطمینان حاصل کنید. وجود هر نوع درز و شکاف در آن به معنی هدر رفت انرژی است.
اگر گردش هوا میان طبقات یخچال فریزر وجود نداشته باشد، دستگاه با فشار بیشتری کار می‌کند تا اختلاف را جبران کند بنابراین از اینکه بیش از ۷۵ درصد از حجم یخچال و فریزر را اشغال نمی‌کنید، اطمینان حاصل کنید.
از قرار دادن مواد غذایی گرم درون یخچال خودداری کنید. می‌توانید این مواد را مدتی بیرون بگذارید تا خنک شوند توجه کنید که یخچال برای تنظیم دمای داخل خود بعد از ورود غذای گرم باید انرژی بیشتری مصرف کند.
فاصله حداقل ۲۰ سانتیمتر پشت یخچال با دیوار را جهت گردش هوا رعایت کنید. علاوه بر این از چسباندن دیگر وسایل درون آشپزخانه به یخچال بپرهیزید.
یخچال را تمیز و مرتب نگاه دارید، مقاله راهنمای کامل نظافت یخچال برای خانم‌های خانه‌دار را حتما مطالعه بفرمایید.
اگر برای طولانی مدت به مسافرت می‌روید دمای یخچال را تا ۶ درجه نیز می‌توانید قرار دهید. در این صورت فشار کمتری به کمپرسور وارد می‌شود.



:: برچسب‌ها: برچسب انرژی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

ماشین ظرفشویی های بوش ابعاد استاندارد دارد

هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید ابعاد و فضای موجود را در نظر داشته باشید. امروزه در بازار گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد اما برای یک خرید درست، بهتر است در کنار توجه به کارایی ماشین و برنامه های شست وشو، به سبک آشپزخانه، زیبایی، مقدار بودجه و فضای موجود نیز توجه کنید. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش می تواند متفاوت بوده و در سایزهای مختلفی تولید شود تا برحسب بزرگی فضای آشپزخانه قابلیت استفاده و نصب را داشته باشد. به طور کلی می توان ظرفشویی های بوش را به دو دسته ظرفشویی های ایستاده و رومیزی تقسیم بندی کرد. ظرفشویی های ایستاده خود انواع مختلفی دارند و می توانند به صورت توکار نیز نصب شده و استفاده شوند. ظرفشویی SMS40C08IR با ابعاد استاندارد 85 × 60 × 60 سانتی متر از جمله ظرفشویی های ایستاده سری 4 ساخت شرکت بوش با ظرفیت 12 نفره و به رنگ استیل است.

ظرفشویی های رومیزی

ظرفشویی های رومیزی درکنار سایز کوچک خود که بسیار جمع و جور بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کنند، ظرفیت کمتری نیز در مقایسه با ظرفشویی های ایستاده دارند. این ظرفشویی ها اغلب  6 تا 8 نفره هستند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های رومیزی معمولا در اندازه استاندارد ارتفاع 45 × عرض 55.1 × عمق 50 است که موجب می شود به راحتی بتوان آن را حتی در آشپزخانه های کوچک جای داد. ظرفشویی های رومیزی را معمولا در روی کابینت در جای مناسبی که دسترسی به لوله کشی های مورد نیاز وجود داشته باشد قرار می دهند. در صورتی که منزل شما استیجاری است بهتر است از ظرفشویی های رومیزی یا ایستاده معمولی استفاده کنید اما در صورتی که مالک منزل خود هستید انتخاب ظرفشویی های بوش توکار یک گزینه عالی به شمار می رود که سبکی ساده و مدرن را در آشپزخانه ایجاد می کند.

ظرفشویی های ایستاده

ظرفشویی های ایستادهظرفشویی های ایستاده

 

امروزه استفاده از ظرفشویی های ایستاده بسیار متداول تر است زیرا اگرچه فضای بیش تری در آشپزخانه اشغال می کنند اما ظرفیت بالای شست و شوی آن ها که معمولا 12 تا 14 نفره است، سبب می شود تا در مواقعی که مهمان دارید نیز نگران شستشوی ظروف نباشید. یکی دیگر از مزایای این نوع ظرفشویی ها در مقایسه با مدل های رومیزی امکان شستشوی ظروف بزرگ تر مثل قابلمه ها است. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های ایستاده در سایزهای استاندارد وجود دارد. این اندازه ها معمولا در ارتفاع از 84.5 تا 85 سانتی متر و در عرض از 45 ( 18 اینچ) تا 60 ( 24 اینچ ) سانتی متر تغییر کرده و عمق استاندارد آن ها 60 سانتی متر است.

ظرفشویی های ایستاده باریک

ماشین های ظرفشویی ایستاده با عرض 18 اینچ یا 45 سانتی متر به عنوان ظرفشویی های اسلیم یا باریک شناخته می شوند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های باریک، جمع و جور بوده و مناسب آشپزخانه های کمی کوچک تر است. ای نوع ظرفشویی ها ظرفیت بالا و قدرت تمیزکنندگی عالی را در یک طراحی راحت و باریک ارائه می دهند. ظرفشویی های بوش با عرض 45 سانتی متر دارای اندازه کوچک تر و انعطاف پذیری بیشتر برای نصب و جایگذاری هستند. ظرفیت آن ها معمولا 12 تا 14 نفره است و دارای انواع برنامه های ویژه برای یک شست و شوی عالی هستند. عمق این ظرفشویی ها معمولا 60 سانتی متر و ارتفاع آن ها نیز 84.5 تا 85 سانتی متر است.

ابعاد ماشین ظرفشویی های توکار

ابعاد ماشین ظرفشویی های توکارابعاد ماشین ظرفشویی های توکار

 

ماشین های ظرفشویی توکار بر حسب مدل می توانند به صورت نیمه یکپارچه یا کاملا یکپارچه باشند. این به این معنی است که با توجه به نوع صفحه کلید و موارد دیگر می توان این نوع ماشین ظرفشویی بوش را کاملا از دید پنهان کرد و در فضای بین کابینت ها با پنلی مشابه آن ها نصب کرد و یا این که فقط صفحه کلید و برد آن نمایان باشد. برای طراحی پنل به سازنده کابینت خود احتیاج دارید که آن را در قسمت جلوی ماشین ظرفشویی نصب کند. ابعاد ماشین ظرفشویی بوش در مدل های توکار به طور معمول دارای عرض 59.8 × عمق 55 × ارتفاع 81.5  سانتی متر است و نسبت به ظرفشویی های ایستاده معمولی کمی سایزها کوچکتر انتخاب شده اند تا با در نظر گرفتن فضای لازم برای نصب پنل کابینت روی آن ها، به خوبی در یک فضای استاندارد جای بگیرند.

اندازه گیری های لازم برای یک انتخاب مناسب

در صورتی که آشپزخانه خود را کاملاً نوسازی کرده و کابینت های جدیدی نصب کرده اید و یا تصمیم گرفته اید مدل ماشین ظرفشویی خود را ارتقا دهید لازم است تا دوباره فضای مورد نظر برای آن را اندازه گیری کرده تا ابعاد ماشین ظرفشویی بوش را متناسب با فضای موجود به درستی انتخاب کنید. عمق، عرض و ارتفاع باید از هر دو طرف فضای مورد نظر، یکسان باشد، اما اگر اینگونه نیست، هنگام خرید ماشین ظرفشویی جدید، اندازه های کوچک تر را ملاک قرار دهید. این اندازه گیری ها اگرچه ساده و سریع انجام می شود اما کمک می کند تا انتخاب درستی با ابعاد مناسب انجام دهید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین مدل های ظرفشویی های ایستاده، مدل های سری 6 هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارایی، ویژگی ها و ابعاد آن ها می توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مراجعه کنید.

منبع: نکات مهم در ابعاد ماشین ظرفشویی بوش که باید به آن توجه کرد ؟



:: برچسب‌ها: ظرفشویی بوش , ابعاد ماشین ظرفشویی بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Philips Keukenmachine Viva Collection - 800 Watt - 29 Functies - 2.1 Liter komcapaciteit - Geschikt voor kloppen, raspen en snijden - Vaatwasmachinebestendige onderdelen - HR7510/10

فوت و فن خرید دستگاه غذاساز خوب و با کیفیت
غذاساز ابزاری چندکاره است که برای اکثر کارهای آشپزی، مانند مخلوط کردن، آسیاب کردن، خرد کردن، رنده کردن، چرخ کردن و … کاربرد دارد و سبب انجام سریع و راحت کارهای تکراری آشپزخانه می شود. شما با خرید غذا ساز علاوه بر لذتبخش و آسانتر نمودن آشپزی ، چندین وسیله، با کاربرد های مختلف را در یک محصول خریداری کرده اید و در هزینه خود نیز صرفه جویی نموده اید . د

انتخاب و خرید یک غذاساز مناسب با لحاظ انواع غذاساز
غذاساز ها در دو دسته دستی و برقی وجود دارد :

غذا ساز دستی :
این نوع غذا ساز که اغلب رای تهیه انواع سالاد، خلال کردن سیب زمینی و … کاربرد دارد و نمی توان از آن پوره کردن، مخلوط کردن و ... استفاده نمود، معمولا سبک است و جنس بدنه آن از پلاستیک است و بخش هایی مانند، رنده، تیغه برش و ورقه کن، پوست کن، انواع تیغه خردکن، ظرف برای ذخیره سازی مواد و اهرم فشار برای خرد کردن دارد.

غذاساز های برقی :
این نوع غذاساز ها تک کاره و برخی دیگر چندکاره هستند و کارهایی مانند خرد کردن، پوره کردن، چرخ کردن و کوبیدن گوشت، شکل دادن به سس ها و خامه ها، درست کردن خمیر، رشته کردن، ورقه ورقه کردن اجزای سالاد، رنده کردن، آسیاب کردن غلات و... را می توانید با غذاسازهای چندکاره انجام دهید.

غذاسازهای برقی در سه اندازه اصلی وجود دارند :

بزرگ یا full با گنجایش 9 تا 13 پیمانه
متوسط یا compact با گنجایش 5 تا 7 پیمانه
کوچک یا mini با گنجایش 2 تا 5 پیمانه
همه غذاسازها دارای قطعات اصلی مانند:
موتور، کاسه یا پارچ با یک در و یک محل تغذیه (ریختن مواد در داخل دستگاه) و مجموعه ای از قطعات جانبی می باشند. موتور غذاساز سنگین ترین قسمت هر غذاساز است که تا 9 کیلوگرم وزن دارد. برای خرید غذاساز باید ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرید.

ویژگی هایی که باید در هنگام خرید غذاساز برقی در نظر بگیرید :
ظرفیت
ظرفیت محفظه غذاساز ها از یک لیتر تا ینج لیتر متفاوت است و شما باید بر اساس جمعیت خانواده غذاسازی با ظرفیت مناسب انتخاب نمایید. غذا ساز دارای ظرفیت 1 / 5 تا 2 لیتری برای خانواده های 4 نفره و غذا ساز دارای ظرفیت 2 لیتر به بالا برای خانواده های پر جمعیت تر مناسب هستند. افزایش ظرفیت محفظه دستگاه سبب بالاتر رفتن میزان قیمت غذاساز نیز می شود. غذاسازهایی که ظرفیت بالایی دارند، در آشپزخانه فضای بیشتری اشغال می کنند.

جنس
هنگام خرید غذاساز به جنس آن نیزتوجه کنید. غذا سازی را بخرید که دارای محفظه یا پارچ های شیشه ای باشد، زیرا غذاساز دارای محفظه شیشه ای دیرتر خراب می شود و اما محفظه ها پلاستیکی یا طلقی خیلی زودتر مستهلک می شوند و روی آنها خط و خش فراوانی می افتد.

توان دستگاه
غذاساز یک وسیله پرکاربرد است و بسیاری از کارهای آشپزی را انجام می دهد بنابراین باید نیروی کافی داشته باشد پس بهتر است غذاسازی با توان موتور بالا تهیه کنید. نیروی این دستگاه ها از 400 تا 1100 وات و بیشتر متفاوت است.هرچه توان غذاساز بیشتر باشد، دستگاه سریع تر عمل می کند و برای کارهای سنگین مناسب تر است. با توجه به بودجه خود٬ مدلی با میزان 750 وات به بالا بخرید .

دستگاه های غذاساز داری سه گزینه روشن، خاموش و پالس هستند. در حالت پالش شما می توانید به صورت ممتد، اما با کنترل دقیق تری کارتان را انجام دهید و به صورت دستی مدت زمان چرخش تیغه را تنظیم کنید. البته چرخش تیغه بعضی از مدل ها هم روی 10 تا 15 قابل تنظیم است.

انتخاب تیغه غذاساز
در هنگام خرید غذاساز به جنس تیغه آن نیز توجه کنید. غذاساز وسیله ای چندکاره و کاربردی و دارای تیغه های زیاد و قابل تعویض است. تیغه کلاسیک و معمولی موجود در همه غذاساز ها برای خرد کردن و ریزکردن ، تیغه کوچک تر برای تهیه خمیر و صفحه های ورقه کن و رنده نیز برای خرد و آماده سازی غذا کاربرد دارند . تیغه های همزن موجود در غذاساز ها گرچه کارایی همزن های اختصاصی را ندارند، اما برای برآورده کردن نیاز ها مناسب هستند.

غذاساز هایی بخرید که جنس تیغه آنها از فولاد ضد زنگ باشد زیرا مقاومت این تیغه ها نسبت به سایر موارد بهتر است. برای خرید غذاسازی با تیغه هایی بیشتر و جنسی بهتر به بودجه خود توجه کنید.

وزن غذاساز
در حین خرید غذاساز به وزن دستگاه توجه کنید زیرا شما ناگزیر هستید که این وسیله پرکاربرد را برای هر بار استفاده از کابینت خارج کنید و مجدداً در جای خود قرار دهید پس وزن آن باید به گونه ای باشد که این جابجایی شما را خسته نکند.

عملکرد توربو غذاساز
عملکرد توربو برای رسیدن دستگاه به حداکثر توان در مدت محدود است. دستگاه در این حالت در بالاترین میزان عملکرد خود قرار می گیرد.

دهانه بزرگ تر
هنگام خرید دستگاه غذاساز به آب میوه گیری که روی دستگاه نصب می شود، توجه کنید. این آب میوه گیری باید دارای دهانه بزرگی باشد. با خرید غذاساز هایی با توانایی آب میوه گیری خود را از خرید آب میوه گیری یا آب مرکبات گیری مجزا بی نیاز کنید.

توری داخل غذاساز
غذاسازی را بخرید که دارای توری استیل باشد و توری پلاستیکی نداشته باشد. توری های پلاستیکی رنگ غذا یا مواد را به خود می گیرند و بعد از چند سال استفاده فرسوده شده و می شکنند.

آسیاب غذاساز
بخشی در غذاسازبه نام آسیاب وجود دارد که برای آسیاب کردن موادی مانند دانه های فلفل، تهیه پودر سوخاری و … بسیار مفید است.

میکروسوییچ
اجزایی نصب شده روی دستگاه غذاسازتان باید مجهز به میکروسوییچ باشند تا درصورت درست قرار نگرفتن پارچ یا هر تکه از غذاساز روی دستگاه، غذاساز شروع به کار نکند. در صورتی که این تکنولوژی روی غذاساز یا هر دستگاه برقی چند تکه نصب نباشد، دستگاه با روشن شدن، دچار مشکل می شود.

صفحه لمسی
برخی غذاساز ها نیز مانند بیشتر وسایل موجود در بازار ، دارای صفحه کنترل لمسی یا نمایشگر هستند. صفحه کنترل لمسی یا نمایشگر یک گزینه مثبت است و موجب می شود تمیزکردن دستگاه راحت تر انجام شود باید بدانید که دستگاه های فاقد کنترل لمسی و دارای صفحه کلید نیز ، دستگاه های بدی نیستند.

آسیاب غذاساز
این بخش که عضو جداناشدنی غذاساز است ، برای آسیاب کردن موادی مانند دانه های فلفل، تهیه پودر سوخاری و … بسیار مفید است.

رنده های غذاساز
رنده کردن یکی از کاربرد های غذاساز است. دستگاهی توانایی خرد کردن مواد مختلف را به اشکال متفاوت دارد که تعداد تیغه رنده ها آن مثل، رنده ریز، رنده درشت، رنده چیپس ساز، رنده رشته ساز، رنده خلال کن و … بیشتر باشد.

پوره ساز و رب ساز غذاساز
برخی از غذاسازها دارای پوره ساز یا رب ساز هستند. برخی از افراد از خردکن یا مخلوط کن برای پوره سازی استفاده می کنند اما استفاده از مخلوط کن برای پوره سازی به موتور دستگاه آسیب می زند.

خمیر زن و همزن غذاساز
تیغه های جداگانه ای به صورت همزن و خمیر زن در برخی از غذاساز ها وجود دارند که موجب بهبود عملکرد غذاساز برای انجام این کارها می شود.

پایه ضد لغزش غذاساز
در مورد سوالی که از بخش سبک زندگی نمناک در این مورد پرسیده بودید باید بگوییم که پایه ضد لغزش غذاساز به کاهش سروصدای دستگاه و کاهش میزان لرزش دستگاه در حین کارکردن کمک می کند . کاهش سروصدای دستگاه در میزان عمر موتور در طولانی مدت اثر می گذارد.

طول سیم غذاساز
در هنگام خرید غذاساز به طول سیم و محفظه ای که سیم در آن جمع می شود ، توجه داشته باشید.

میزان صدای غذاساز
در حین خرید غذاساز میزان صدای تولیدی توسط دستگاه را موردبررسی قرار دهید تا در صورت حساس بودن به سروصدا، دچار مشکل نشوید.



:: برچسب‌ها: غذاساز ،خرید غذاساز ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Hair dryer 2200 W PHD5987 PHD5987-1

مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین سشوار عبارتند از:

نوع موتور
قدرت
فناوری تولید یون
فناوری تورمالین
حرارت سرعت و دکمه باد سرد
دکمه های ویژه و خاص
نوع المنت
امکانات جانبی
علاوه بر این سشوار ها را به دسته‌های مختلف فوق حرفه‌ای ، حرفه‌ای ، نیمه‌حرفه‌ای ، خانگی و مسافرتی نیز تقسیم می‌کنیم که سشوار های خانگی نیز میتوانند به صورت چرخشی یا برس دار نیز باشند.

۱- نوع موتور سشوار

اولین چیزی که شما هنگام خرید سشوار باید به آن توجه کنید نوع موتور آن است. سشوار های خانگی دارای موتور سبک یا اصطلاحا موتور DC هستند و سشوار های حرفه‌ای که به کار آرایشگاه‌ها می‌آید دارای موتور سنگین یا موتور AC هستند.

در سشوار های موتور سنگین (موتور AC) برق المنت و موتور مجزا هستند و به همین دلیل دو دکمه دارند یکی برای کنترل سرعت و دیگری برای کنترل درجه حرارت. دکمه کنترل حرارت دارای: باد سرد ، ملایم و گرم هست و همچنین به خاطر جدا بودن سیستم برقی، باد نیز به صورت خاموش کم و زیاد قابل تنظیم است این گروه حرفه ای هستند و برای کار براشینگ مناسب می باشند.

در سشوار های موتور سبک یا موتور DC یا خانگی، برق موتور و المنت با هم یکی است و به همین دلیل فقط یک دکمه دارند که معمولا به سه صورت: خاموش ، باد ملایم و حرارت متوسط ،و باد زیاد و حرارت بالا موجود هستند.

۲- توان مصرفی سشوار
توان مصرفی عامل دیگر تعیین کننده کارکرد مفید آن است. الان برای مصارف خانگی باید روی قدرت ۲۰۰۰ وات به پایین حساب کرد. برای مصارف آرایشگاهی هم باید روی موتوری با قدرت ۲۰۰۰ وات به بالا حساب کنید.

جالب است بدانید که بالای ۸۰ درصد انرژی مصرف شده توسط سشوار در قسمت المنت مصرف خواهد شد و موتور مقدار انرژی و برق بسیار کمتری مصرف می کند.

هشدار
البته همیشه مارک‌های تقلبی بی‌کیفیت در بازار وجود دارند که قدرت یا اصطلاحاً وات سشوار های خودشان را ۳۰۰۰ وات به بالا می‌زنند. اگر چنین کالایی را دیدید شک نکنید که تقلبی است. سشوار های باکیفیت بسیار بالا حداکثر توانشان ۲۵۰۰ یا ۲۶۰۰ وات است و اگر بالاتر از این مقدار دیدید حتماً در اصل بودن آن سشوار شک کنید.

در ادامه رابطه توان مصرفی سشوار و قدرت آن را نیز بخوانید.

۳- سشوار با فناوری تولید یون
یکی از عوامل بسیار مهم برای خرید مخصوصاً اگر قرار است برای آرایشگاه استفاده شود فناوری تولید یون است. سشوار هایی که دارای این تکنولوژی هستند در داخل خودشان یک مولد تولیدکننده یون دارند. این قابلیت علاوه بر خشک‌کردن بهتر مو، به حفظ چربی داخل تار مو کمک و از به هم چسبیدگی و وز شدن مو هم جلوگیری می‌کند. سشوار های آیونیک به دو صورت وجود دارند: ۱- یا دارای دکمه آیونیک هستند و هنگامی‌که می‌بینید موها وز شده‌اند باید آن دکمه را نگه‌دارید تا بار مثبت موجود در موهایتان خنثی شود و حالت بهتری بگیرد ۲- یا این‌که به‌صورت تمام آیونیک هستند و لازم نیست برای فعال کردن خاصیت آیونیک دکمه‌ای را فشار دهید.

بااینکه این فناوری در آرایشگاه بسیار مهم است اما بازهم مشاهده می‌شود که در بسیاری از سشوار های موجود در بازار که با نام حرفه ای و آرایشگاهی فروخته می‌شوند این فناوری وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید برای آرایشگاه بخرید حتماً باید این فناوری را داشته باشد و خیلی هم بهتر است که به‌صورت تمام آیونیک باشد.

در نهایت همیشه سعی کنید از سشوار با قابلیت تولید یون استفاده کنید حتی اگر کاربر خانگی هستید زیرا سریع تر میتواند موی شما را خشک کند که در نتیجه آسیب کمتری به مو وارد می‌شود

۴-سشوار با فناوری تورمالین
جدیدترین اتفاق شاید همین باشد.تورمالین نوعی سنگ معدنی است که خاصیت آن تولید بار الکتریکی طبیعی هنگام حرارت دیدن است. سشوار های تورمالین مانند آیونیک هستند و کاری که انجام می‌دهند تقریباً یکسان است اما روش انجام کار تفاوت دارد. در سشوار تورمالین بدنه دستگاه به ماده تورمالین آغشته می‌شود و هنگامی‌که دمای آن بالا می‌رود خاصیت آن‌که تولید یون منفی است فعال می‌شود. پس تفاوت آیونیک و تورمالین در دو چیز است: ۱- آیونیک نیاز به برق مستقیم برای تولید یون منفی دارد اما تورمالین نیاز ندارند. ۲- در تورمالین فقط زمانی تولید یون منفی شروع می‌شود که حرارت بالا باشد اما در آیونیک در باد سرد هم امکان تولید یون وجود دارد.

۵- تنظیم حرارت و سرعت و دکمه باد سرد
شاید خیلی ساده به نظر برسد اما مهم است .یک سشوار خوب باید دکمه تنظیم حرارت جداگانه داشته باشد تا بشود به راحتی حرارت مورد نیاز را تعیین کرد. اگر ندارد پس باید دکمه باد سرد داشته باشد. هنگامی که مو داغ است شما میتوانید با کاهش ناگهانی حرارت مدل مو دلخواه خود را اعمال کنید. پس وجود دکمه باد سرد برای حالت دهی به مو بسیار مناسب است.

سرعت پرتاب باد سشوار ها هم در مدل‌های خوب قابل تنظیم هستند. این آپشن‌ها موقع استفاده به کارتان می‌آیند.

۶- دکمه های خاص در سشوار
بعضی از سشوار ها دارای دکمه های خاصی هستند. مثلا دکمه توربو و یا حتی دکمه کاهش سرعت. دکمه توربو برای براشینگ مو مناسب است ولی دکمه کاهش سرعت برای رنگ گردن مو یا مش کردن مو و حالت دهی به مو یا همان شینیون مناسب است.



:: برچسب‌ها: سشوار،کاربرد سشوار ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

What Are The Advantages of Buying an Electric Steamer?

امروزه غذاهای بخارپز، به دلیل سالم و غنی بودن، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند. بهترین راه برای بخارپز کردن غذا، استفاده از بخارپزهای برقی است. این محصولات، قیمت بسیار مناسبی دارند و غذا را با بهترین کیفیت آماده می‌کنند. اما پیش از خرید بخارپز باید به چه نکاتی توجه کرد؟ چه امکاناتی ارزش صرف هزینه‌ بیشتر را دارند و چه امکاناتی چندان ضروری نیستند؟ در ادامه می‌توانید راهکارهای ما برای خرید یک بخارپز خوب و امکانات اصلی محصول‌های موجود در بازار را مرور کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

فواید بخارپز کردن غذا

بخارپز کردن یکی از سالم ترین راه های تهیه غذا است. این روش از پخت، به روغن نیاز ندارد و با پخت آرام غذا، رطوبت و مواد مغذی آن را حفط می‌کند. این کار همچنین بسیار آسان است. شما می‌توانید با خرید یک صافی ضدزنگ که به راحتی روی قابلمه جای می‌گیرد یا خرید ظرف های مخصوص بخارپز کردن غذا، به سادگی یک وعده عذای سالم آماده کنید.

 

هرچند اگر شما به شکل مداوم به سراغ غذاهای بخارپز می‌روید و می‌خواهید تنوع غذایی خود را بیشتر کنید؛ خرید یک بخازپز برقی بهترین گزینه است. بخارپز های برقی نسبت به سایر محصولات آشپزخانه با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید یک بخارپز ساده را به قیمتی کمتر از ۱۰۰هزار تومان خریداری کنید و از آن به شکل روزانه برای پخت غذاهای سالم و مغزی بهره ببرید.

 

اگر بودجه‌ خود را کمی افزایش دهید به مدل‌های پیشرفته‌تری می‌رسید که با امکاناتی نظیر زمان‌سنج دیجیتال و دستور پخت های از پیش تعیین‌شده برای ساده‌کردن پخت انواع غذا عرضه می‌شوند. تنها کافی است که غذا و آب را به بخارپز اضافه، زمان‌سنج را تنظیم کنید و دستگاه را تا پایان پخت تنها بگذارید.

 

به یاد داشته باشید که بعضی از امکانات، ارزش هزینه‌ بیشتر را دارند و بعضی از امکانات چندان هم ضروری نیستند. در ادامه به برخی امکانات کلیدی بخارپزها می‌پردازیم تا شاید به شما در انتخاب مناسب ترین نوع کمک کنیم.

• اندازه بخارپز

اکثر بخارپزها دارای سه ردیف ظرف دارای حفره‌هایی برای عبور بخار هستند. این ظروف می توانند به طور جداگانه یا همزمان برای پخت وعده های بزرگ تر استفاده شوند. همچنین می‌توان ظرف‌ها را در میانه‌ پخت جابجا کرد و از این طریق حرارت پخت را به طور دلخواه تغییر داد. به یاد داشته باشید که زمان جابجاکردن ظرف‌ها از دستگیره استفاده کنید. بعضی از پخارپزها از محفظه‌های قابل جداسازی استفاده می کنند که به شما اجازه می‌دهند فضای بیشتری برای پخت غذاهای بزرگ تر (مانند مرغ) فراهم کنید.

 

بعضی از مدل ها همچنین محفظه هایی با ابعاد مختلف دارند که در درون یکدیگر جای می گیرند. این ویژگی فضای مورد نیاز ظرف ها را کم می‌کند، اما دیگر نمی توان ظرف ها را در میانه‌ پخت جابه جا کرد.

 

• زمان سنج‌

اکثر بخارپزها دارای زمان‌ سنج‌ ۶۰ دقیقه‌ای هستند که با چرخاندن آن می توانید زمان پخت را تعیین کنید. بخارپزهای گران تر به همراه زمان‌ سنج‌ های دیجیتال عرضه می شوند و دارای گزینه هایی مانند تاخیر شروع هستند که به برنامه ریزی بهتر پخت غذا کمک می کند.

زمان خرید بخارپز به چه مواردی توجه کنیم؟

• قیمت بخارپز

بخارپزها نسبت به سایر تجهیزات منزل چندان هزینه‌بر نیستند. همچنین اگر کمی بیشتر هزینه کنید، کمی فضای بیشتر برای پخش غذا به دست خواهید آورد و به امکاناتی مانند تایمر دیجیتال، گزینه‌ تاخیر در شروع و گاهی پلوپز، دست خواهید یافت.

• گرم نگه داشتن غذا

به دنبال بخارپزی باشید که با امکان گرم‌ نگه داشتن غذا عرضه می شود. این امکان به بخارپز اجازه می‌دهد که غذا را تا دو ساعت پس از پخت و تا زمان سرو غذا گرم نگه دارد. بعضی از مدل ها پس از پخت غذا به شکل خودکار آن را گرم نگه می دارند؛ درحالی که برخی دیگر باید پیش از آغاز پخت تنظیم شوند. همچنین به یاد داشته باشید که برای استفاده از این گزینه باید مخزن آب بخارپز را پر نگه دارید.

تمیز کردن بخارپز

نظافت اکثر دستگاه های آشپزخانه کمی پیچیده و وقت گیر است. بخارپز ها نیز از این مسئله مستثنی نیستند. بهترین بخارپز نه تنها غذا را به خوبی آماده می کند، بلکه به آسانی قابل نگهداری و نظافت است. به دنبال مدلی بگردید که ظرف های آن در ماشین ظرفشویی قابل شستشو باشند و سینی چکه‌ آن برای نظافت بیشتر جدا شود.

درجه‌ آب

مطمئن شوید که بخارپز شما دارای درجه‌ بندی مناسب و قابل مشاهده روی مخزن آب است. از این طریق می‌توانید از پرشدن مخزن اطمینان حاصل کنید. بخارپز های برقی اکثراً تمام آب را استفاده نمی‌کنند و دارای زنگ هشدار در صورت خالی شدن مخزن هستند. در بسیاری موارد می‌توان همزمان با پخت غذا مخزن را مجدداً پر کرد.

 

بعضی از بخارپزها به یک ورودی آب کوچک مجهزاند که از طریق آن می‌توانید بدون نیاز به خارج کردن ظرف‌ها (و احتمالاً سوزاندن خود) مخزن را دوباره پر کنید.



:: برچسب‌ها: بخارپز , امکانات بخارپز ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()