نوشته شده توسط : ahora

یکی از خوشمزه ترین غذاها که خیلی هم ساده درست میشه میگو پفکیه 

مواد لازم برای میگو:
میگو :1 کیلو
پیاز:یک عدد
تخم مرغ : یک عدد
آبلیمو :یک قاشق سوپخوری
ماست :دو قاشق سوپخوری
آرد :2/3 لیوان
زعفران :نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر :یک قاشق چایخوری
نمک و فلفل :به مقدار لازم

طرز تهیه میگو پفکی :
ابتدا میگو را تمیز کنید و بشویید و یا میگوی تمیز شده را از بازار تهیه کنید. سپس آن را در آب پیاز بریزید و مقداری آبلیمو و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

روی آن را بپوشانید و یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

در این فاصله سس مخصوص میگو پفکی را آماده کنید. به این ترتیب که آرد ، نمک ،تخم مرغ ، زعفران ، ماست و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

اگر سس شل بود به آن مقداری آرد و اگر هم سفت شد ، مقداری ماست به آن بیفزایید.

میگو را پس از یک ساعت از یخچال بیرون بیاورید و از آب پیاز خارج کنید و داخل سس آماده شده بریزید.

مجددا در ظرف را ببندید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.قابلمه کوچکی را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید به طوری که میگوها داخل آن غوطه ور شوند.

حرارت را کم کنید و میگوها را یکی یکی داخل روغن داغ قرار دهید تا دو طرف آن طلایی شود.

نکات طلایی و مهم در تهیه میگو پفکی

برای اینکه آب پیاز را بگیرید باید پیاز را پس از رنده کردن از داخل پارچه ای تمیز رد کنید.
سس مخصوص میگو پفکی نباید زیاد شل و یا سفت باشد. اگر سفت شد با مقداری ماست آن را شل تر کنید و اگر شل بود با اضافه کردن مقداری آرد غلظت آن را مناسب کنید.
برای سرخ کردن میگو ها حرارت را اندازه کنید تا روغن نسوزد.
اندازه روغن داخل تابه باید طوری باشد که روی میگوها را بگیرد.پس از تابه کوچک استفاده کنید.
برای اینکه میگوها ترد و پفکی شوند آن ها را زیاد سرخ نکنید.
میگوها را پس از سرخ کردن بر روی دستمال کاغذی و یا داخل صافی بریزید.
برای اینکه میگوها خوشمزه ترشوند آنها را بیشتر از زمان گفته شده در سس بخوابانید.
میگو پفکی را با سس گوجه و یا سس فلفل سرو کنید تا خوش طعم تر شوند.
بهتر است میگوها را زیاد به آرد آغشته نکنید.
داخل آرد سوخاری از دارچین و کمی جعفری خرد شده استفاده کنید تا طعم آن بهتر شود.
بجای پودر سوخاری میتوانید از پودر پانکو استفاده کنید.پودر پانکو نوعی پودر سوخاری ژاپنی است که بافت متخلخل و حجیم آن باعث جذب چربی کمتر، ترد و پفکی شدن میگو سوخاری می شود. در پودر پانکو هیچگونه سوختگی وجود ندارد و رنگ روشن باعث می شود پس از سرخ شدن در روغن به رنگ طلایی درآید. همچنین هم شکل بودن دانه های پودر سوخاری پانکو حالتی یکدست و زیبا به غذای سوخاری شما می دهد.
میگو سوخاری به علت سرخ شدن دارای کالری بالایی بوده و مصرف آن برای سالمندان مناسب نمیباشد.

میگو پفکی جزو خوراک - ماهی و میگو میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و 40دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .
میگو پفکی را می توانید در وعده نهار - شام - پیش غذا - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .



:: برچسب‌ها: میگو سوخاری +طرز تهیه میگو سوخاری ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

best vacuum cleaner india

برای انتخاب و تهیه یک جاروبرقی و یا جارو شارژی مناسب احتیاج به این داریم که بدانیم یک جاروبرقی و یا جارو شارژی باید دارای چه خصوصیاتی باشد تا به راحتی بتوانیم در میان انبوهی از برندها و مدل‌های مختلف که در بازار وجود دارد، بهترین مدل را بر اساس نیاز و بودجه خود تهیه کنیم، به همین دلیل ما در ابتدا به بررسی امکانات و مشخصات جاروبرقی می‌پردازیم و در ادامه در مورد یک جارو شارژی مناسب صحبت خواهیم کرد.

درست است که عملکرد اصلی یک جاروبرقی قدرت مکش آن است اما موارد دیگری نیز وجود دارد که به هنگام خرید باید به آن دقت کنیم در این متن ما مواردی را که شما باید در زمان خرید جاروبرقی باید به آن دقت کنید را بیان خواهیم کرد.

در ابتدا شما باید انتخاب کنید: جاروبرقی کیسه‌ای یا جاروبرقی بدون کیسه؟ جاروبرقی مخزنی یا همان بدون کیسه همان‌طوری که از اسمش هم پیداست تفاوت در مخزن زباله آن است، زمانی که شما از جاروبرقی بدون کیسه استفاده می‌کنید دیگر احتیاج به کیسه ندارید اما محققان این جاروبرقی بدون کیسه را برای کسانی که مشکل تنفسی دارند پیشنهاد نمی‌کنند؛ چرا که این دسته از جاروهای برقی در درازمدت باعث به وجود آمدن بیماری‌های تنفسی در افراد می‌شوند به همین دلیل است که اکثر برندها تعداد مدل‌های جاروبرقی بدون کیسه یا همان مخزنی کمتری دارند.

اما مهم‌ترین فاکتوری که اکثر افراد برای انتخاب جاروبرقی به آن توجه می‌کنند وات آن است که از ۵۰۰ وات شروع می‌شود تا ۳۰۰۰ وات؛ باید دقت داشته باشید که این عدد نشان قدرت مکش جاروبرقی محسوب نمی‌شود، چرا که توان مکش بر اساس AirWatt محاسبه می‌شود، هر چند که مسلماً موتوری که وات بیشتری دارد قدرت مکش بیشتری نیز خواهد داشت اما اگر دو جاروبرقی با وات یکسان را با یکدیگر مقایسه کنید متوجه می‌شوید که قدرت مکش آن‌ها می‌تواند کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد، چرا که قدرت مکش به طراحی پارویی، اتصالات لوله‌ها و عایق‌بندی بدنه ارتباط مستقیم دارد، پس بهتر است وات را با این حال مهم است در ابتدا بیشتر یک عدد فرض کنیم و تنها به آن اکتفا نکنیم و مدل، برند و موارد دیگر را نیز در مدنظر قرار دهیم.

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در یک جاروبرقی مناسب، داشتن فیلتر هواست که هوای خروجی را تمیز می‌کند چرا که عدم این وجود این فیلتر هوا می‌تواند باعث به وجود آمدن آلرژی و بیماری‌های تنفسی شود؛ از بهترین نوع این فیلتر هوا می‌توان فیلتر با اشاره کرد که در بیشتر مدل‌های جاروبرقی بوش نیز دیده می‌شود. نکته بعدی جنس لوله خرطومی جارو است چرا اکثر افراد برای جابه‌جا کردن جارو آن را روی زمین می‌کشند و این موضوع باعث پاره‌شدن لوله خرطومی می‌شود؛ لوله‌های کنفی دیگر این مشکل را ندارند و هیچ‌وقت شکسته و یا پاره نمی‌شوند پس به این‌گونه موارد نیز توجه لازم را داشته باشید.

جاروشارژی تفال مدل TY 6756،جاروبرقی فیلیپس مدل FC8240

حال کلیتی را درباره جارو شارژی بررسی کنیم؛ در ابتدا که جاروهای شارژی وارد بازار شدند، بسیار زیاد مورد استقبال افراد قرار گرفتند اما به دلیل آن که قدرت مکش بسیار کمی داشتند و علاوه بر عمر کم باطری، مدت زمان شارژ آن‌ها نیز بسیار کم بود؛ بسیاری از مصرف‌کنندگانش، رضایت‌مندی باید را از جارو شارژی‌ها نداشتند. با گذر زمان همه چیز تغییر کرد؛ امروزه با استفاده از باطری‌های جدید در جارو شارژی دیگر مشکل مدت زمان شارژ وجود ندارد و عمر آن‌ها نیز به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرد تا جایی که بسیاری از افراد حتی بجای جاروبرقی از جارو شارژی در منزل خود استفاده می‌کنند؛ چرا که این جاروها بدون سیم با قابلیت جابه‌جایی راحت، وزن و صدای بسیار کم نیاز آن‌ها را برطرف کرد.

در این میان اگر بخواهیم از پرفروش‌ترین جاروهای شارژی بگوییم، می‌توانیم جارو شارژی بوش ،تفال و فیلیپس  را نام ببریم که با تکنولوژی‌های به‌روز توانست در مدت زمانی کوتاه جای خود را در بازار دنیا پیدا کند. جارو شارژی‌ها امروزه به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند جارو شارژی دستی و جارو شارژی عصایی اما توجه داشته باشید که بسیاری از مدل‌های جارو شارژی دسته بلند و یا عصایی به دو شکل دستی و عصایی قابل استفاده هستند. برای درک بهتر این مدل‌های موجود و جدید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی منزل مارکت  مراجعه کنید و حتی اگر قصد خرید جاروبرقی و یا جارو شارژی برای منزل خود دارید با کمترین قیمت از این فروشگاه آنلاین تهیه کنید و آن را درب منزلتان دریافت کنید.

منبع: مشخصات جاروبرقی و شارژی مناسب 

 



:: برچسب‌ها: جارو برقی +جارو شارژی ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Thin Pancake Recipe - with lemon and powdered sugar | The Worktop

پنکیک یک نوع کیک ساده و فوری است که محبوبیت بسیار زیادی در کل دنیا دارد به طوری که در سراسر دنیا می توانید آنرا بیابید. این کیک خوشمزه را می توانید خیلی سریع برای وعده های صبحانه یا عصرانه تهیه کنید و به همراه انواع مربا سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید ۸ عدد پنکیک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پن کیک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه پنکیک با پارسی دی همراه باشید

مواد لازم پن کیک
کره ۵۰ گرم
شیر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۱ پیمانه
شکر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع به میزان کافی
بکینگ پودر ۱ و ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک
ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و آب شود سپس در کاسه ای جادار و بزرگ آرد سفید را می ریزیم و در ادامه نمک ، شکر و بکینگ پودر را به آن می افزاییم و مواد را با قاشق مخلوط می کنیم.

تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد کره ذوب شده را می افزاییم و هم می زنیم تا منسجم شوند. مواد مخلوط شده با شیر را داخل کاسه آرد سفید می ریزیم

و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. (زیاد هم زدن باعث سفت شدن پن کیک ها می شود) سپس در تابه ای که مخصوص پنکیک باشد و گرد باشد یا تابه ای که در دسترس داریم را روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن در آن اسپری می کنیم

و صبر می کنیم تا داغ شود و به اندازه یک ملاقه کوچک از مایه کیک بر می داریم و داخل تابه می ریزیم و خود مایه پخش می شود و به صورت دایره می شود. بالای سر پن کیک می مانیم چون خیلی سریع سرخ می شود.

مایه را که ریختم بعد از ۱ دقیقه بعد روی آن حفره های مانند سوزن سوزن هایی ایجاد می شود این یعنی در حال سرخ شدن است.کمی لبه آن را بر می گردانیم اگر به رنگ کاراملی یا قهوه ای در آمده بود خیلی راحت با یک کفگیر آن را بر می گردانیم

تا طرف دیگر آن پخته و کاراملی رنگ شود.پنکیک خیلی راحت بلند می شود و اصلا به تابه نمی چسبد. پنکیک که آماده شد در بشقابی قرار می دهیم و باقی مواد را نیز به همین صورت آماده می کنیم و با مربا یا عسل یا نوتلا نوش جان کنید.

استفاده از شیر علاوه بر اینکه باعث می شود پنکیک شما طعم بهتری بگیرد ، باعث می شود پنکیک شما تا مدت زیادی نرم بماند و خشک نشود. البته اگر دوست ندارید پنکیک خود را با شیر درست کنید می توانید شیر را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن از آب استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه پنکیک ،پنکیک ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

مخلوط-کن-تفال-مدل-BL-420838

در لوازم خانگی وسایل  ضروری زیادی وجود دارد که برای هر آشپزخانه ای ضروری است 

این روزها دستیاران وفاداری هستند که آشپزی و تهیه نوشیدنی‌ها را سریع‌تر و راحت‌تر کرده‌اند. مخلوط کن یکی از این وسایل است که در تهیه مواد اولیه غذاها و انواع نوشیدنی‌ها کاربرد ویژه‌ای دارد. اگر از خرد کن مواد اولیه و هم زدن دل خوشی ندارید می‌توانید کار را به یک مخلوط کن بسپارید تا شما را در تهيه انواع سوپ، سس، تهیه غذای کودک و خرد کرن انواع ميوه و سبزيجات و تهیه نوشيدنی‌ها و معجون‌های خوشمزه یاری کند.

اما مدل‌های متنوعی در بازار موجود است که ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. پس لازم است انواع مخلوط کن را بشناسید و با ویژگی‌های مختلف آن‌ها آشنا شوید .

مدل های بسیار زیادی در بازار موجود است 

مخلوط کن تفال مدل BL420838

مخلوط کن بوش مدل MMB65GOM

 

مخلوط کن های معمولی 

این نوع از مخلوط‌ کن‌‌ها معمولا از نظر قیمت در حد متوسط قرار دارند و برای کارهای روزانه و معمولی مثل درست کردن شیرموز و مخلوط کردن و بعضا خرد کردن تکه‌های میوه‌ها و سبزیجات مناسب هستند. اما برای کارهای پیچیده‌تری مثل درست کردن سوپ گرم یا مخلوط کردن میوه‌ها به شکل درسته و تکه نشده نمی‌توان روی آن‌ها حساب کرد. این نوع مخلوط‌ کن‌ ها رایج‌ترین نوع موجود در بازار هستند و برای مصارف خانگی کاملا مناسبند. ضمن اینکه کاربردهای زیادی دارند قیمت معقولی هم دارند و مدل‌های با کیفیت آن‌ها کارتان را به خوبی راه می‌اندازند.

مخلوط کن پریمر 

قیمت مخلوط‌ کن‌ های پریمیوم هوش از سر آدم می‌برد! بعضی از مدل های پیشرفته‌تر آن‌ها تا ۲۰ میلیون تومان هم قیمت دارند! اما کاربردهای منحصر به فردی دارند که در هیچ نوع دیگری وجود ندارد. مثلا با آن‌ها می‌توانید از مغرهایی مثل بادام، کره درست کنید. درست کردن انواع سوپ‌های گرم هم از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌هاست. در قسمت زیرین این مخلوط کن‌ ها یک سیستم هیتر یا گرم‌کن قرار گرفته که باعث می‌شود که قابلیت پختن موادی که مخلوط کرده را هم داشته باشند و به عنوان یک سوپ‌ساز هم عمل کنند. به این ترتیب از خرد کردن مواد اولیه تا درست کردن و گرم نگه داشتن سوپ، همه و همه با یک مخلوط‌کن پریمیوم قابل انجام است.

مخلوط کن شخصی 

این نوع، دسته نسبتا جدیدی از مخلوط‌کن‌ها هستند که انتخاب خوبی برای کسانی است که دوست دارند مخلوط‌کن خود را با خود جا به جا کنند. به عنوان مثال ورزشکارانی که  در باشگاه و قبل و بعد از ورزش‌ از مخلوط مواد غذایی انرژی‌زا و یا پروتئین دار استفاده می‌کنند می‌توانند به راحتی از این مخلوط‌کن‌ها هم در خانه و هم در باشگاه استفاده کنند. این نکته را نباید فراموش کرد که این نوع مخلوط‌کن ها قدرت نسبتا پائینی دارند و برای کارهای سبک‌تر مناسبند و نباید انتظار مخلوط کردن مواد اولیه بزرگ و سفت و سخت را از آن‌ها داشت. این عملکرد محدودتر باعث شده که قیمت کمتری هم داشته باشند.

منبع:نقش مخلوط کن در آشپزخانه 



:: برچسب‌ها: مخلط کن ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Golden zoolbia and bamieh topped with emerald pistachios | © Hamed Saber / Flickr

مواد مورد نیاز برای درست کردن زولبیا و بامیه
نشاسته :200 گرم
ماست :200 گرم
جوش شیرین :1/2 قاشق چای خوری
نمک :1/3 قاشق چایخوری
تخم مرغ :3 عدد
آبلیمو :3 قاشق سوپ خوری
شکر :نیم کیلو
زعفران :به میزان لازم
آرد:50 گرم
روغن جامد :1 قاشق چایخوری

طرز تهیه زولبیا
در اول نشاسته و ماست را به همراه 20 گرم آرد به خوبی مخلوط می کنیم تا مایع مورد نظر یکدست شود بعد از آن یک قاشق چایخوری روغن جامد به مایع اضافه می کنیم و بعد از مخلوط کردن کامل گلاب و جوش شیرین و زعفران را به مواد اضافه می کنیم این مواد باید جوری مخلوط و یکدست گردد که قابلیت ریزش از قیف را داشته باشد.

مواد را در قیف ریخته و درون روغن داغ با فرم دهی سرخ می کنیم که بهترین مدت زمان برای آماده شدن زولبیا 10 دقیقه است.

 

طرز تهیه بامیه :
ابتدا آب را می جوشانیم و به آب در حال جوش بر روی شعله ملایم آرد را اضافه میکنیم و خوب هم می زنیم تا خمیر تقریبا سفتی آماده شود, روغن را به خمیر اضافه می کنیم و 2-3 دقیقه مخلوط می کنیم. بعد از سرد شدن خمیر تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم و خمیر را خوب ورز داده تا نرم شود در ادامه می توانید یک قاشق از شربت بامیه هم به خمیر اضافه کنید.

خمیر را توسط قیف به صورت دایره دایره درون ظرف مورد نظر ریخته و سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن از درون روغن بیرون آورده و داخل شربت می اندازیم به مدت چند دقیقه.

شربت زولبیا و بامیه :
با مخلوط گلاب و جوش شیرین و زعفران می توانید شربت زولبیا و بامیه را تهیه کنید.
ترفندهایی برای ترد شدن و خوشمزه تر شدن زولبیا بامیه:
روغن جامد باعث سفت شدن زولبیا می شود.پس سرخ کردن زولبیا بهتر است از روغن مایع استفاده کنید .
شربت بامیه باید غلظت عسل را پیدا کند.به همین دلیل تمام مواد شربت باید باهم به مدت یک ربع بجوشند.اگر شربت داغ باشد و یا سفت نباشد بامیه و زولبیا خمیر میشوند.
حتما داخل شربت بامیه آبلیمو بریزید تا شکرک نزند.
در طرز تهیه زولبیا از قیف های یک بار مصرف نیز میتوان استفاده کرد فقط قطر تقریبی این قیف ها باید7 میلی متر باشد.
زولبیا را بعد از اینکه سرخ کردید بلافاصله درون شربت بار بیندازید تا شربت به خوبی به خورد زولبیا برود.
شعله گاز برای سرخ کردن زولبیا ها باید کم و ملایم باشد.
مواد را بعد از درست کردن 2 یا 3 زولبیا مجددا مخلوط کنید.
ماسوره ی آچری برای درست کردن بامیه بهتر است .
در هنگام سرخ کردن بامیه ها دقت کنید بامیه های زیادی داخل روغن نیندازید چون باید بین بامیه ها فاصله باشد تا بخار بامیه ها باعث نرم شدن آنها نشود.
بامیه ها را خوب سرخ کنید تا کاملا قهوه ای تیره شوند.
گلوکز باعث میشود بامیه ها نرم نشوند به همین دلیل حتما داخل شربت بامیه از آن استفاده کنید.گلوکز را میتوانید از لوازم قنادی تهیه کنید و یک قوطی آن برای چندین بار شربت درست کردن کافیست . در ضمن گلوکز بی رنگ مناسب تر است.
بامیه ها را حدود هفت تا هشت ساعت بعد پخت نپوشانید و بدون رو کش داخل یخچال بگذارید تا نرم نشوند.
نکات تکمیلی در مورد زولبیا و بامیه
زولبیا و بامیه جزو کیک و شیرینی - شیرینی خشک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .
زولبیا و بامیه را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .



:: برچسب‌ها: زولبیا , بامیه ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora


مربای آلبالو یکی از محبوب ترین انواع مرباهاست که در وعده صبحانه بسیار مصرف میشود و حتی و در برخی شهرها با برخی غذاها خورده می شود. برای درست کردن مربای آلبالوی خوش رنگ و خوشمزه فقط کافیست دستور تهیه زیر رو دنبال کنید.
مواد لازم برای درست کردن مربای آلبالو

آلبالوی نوبری : 1 کیلو
شکر: 1 کیلو
وانیل شکری : 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای آلبالو

برای درست کردن مربای آلبالو باید ابتدا آلبالوها را تمیز کنید ، برگ و دم آن را بگیرید و بشویید و بعد هسته وسط آن را با دستگاه هسته گیر و یا با دست به طوری که آلبالو ها له نشوند در بیارید .

سپس آلبالو ها را در یک ظرف لعابی بریزید و در لابه لای آن شکر را اضافه کنید و بگذارید در یخچال به مدت 7 تا 8 ساعت بماندتا شکر به خورد آلبالو ها برود.

بعد از سپری شدن زمان گفته شده آلبالو ها را از یخچال خارج کنید و روی حرارت ملایم قرار دهیدتا به جوش بیایند.

در هنگام جوشیدن آلبالو ها کف هایی روی آنها مینشیند که باید با قاشق آنها را خارج کنید تا مربای شما شفاف و براق شود.

همچنین مراقب باشید تا در اثر جوشیدن شهد مربا سرازیز نشود و کاملا غلیظ شود.

در مرحله آخر پخت مربا، وانیل را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.اگر وانیل را زودتر اضافه کنید ممکن است بخاطر حرارت بالای مربا مزه تلخی بگیرد.

اگر هم بخواهید از شهد مربا شربت آلبالو تهیه کنید باید مقدار شکر استفاده شده را دو برابر کنید.

موقعی که آلبالو ها پخت آن را از شهدش جدا کنید و اجازه دهید تا شهدش بجوشد و غلظت کافی را بدست بیاورد.

 



:: برچسب‌ها: مربای آلبالو ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

ین سری از ماشین ظرفشویی های بوش قابلیت ها و امکانات بسیار عالی دارند. شرکت بوش در بین انواع برند ها جزء پیشگامان تولید ماشین ظرفشویی بوده است. برای استفاده ی بهینه از این سری ماشین های ظرفشویی لازم است دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 را پیش از استفاده مطالعه کنید. البته مدل های متنوعی در سری 6 از ماشین های ظرفشویی بوش تولید شده اند که ذکر تمامی آن ها فهرست بلند بالایی می طلبد. برخی از مدل ها در این میان ویژگی ها و قابلیت های خاصی دارند.

دفترچه راهنمای سری 6

مطالعه دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 کمک می کند تا از تمام قابلیت های ماشین ظرفشویی خود آگاه شوید. در این دفترچه اطلاعات و دستورالعمل های ایمنی لازم برای استفاده از ماشین ظرفشویی، مشخصات فنی دستگاه، مراحل نصب آن در آشپزخانه، نکات مهم در مراقبت و نگهداری از ماشین ظرفشویی بوش، راهنمای عیب یابی دستگاه، نحوه ی عملکرد و کار با ماشین ظرفشویی و موارد بسیار دیگری توضیح داده شده است.

مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 سبب پیشگیری از استفاده ی نادرست و ممانعت از خراب شدن دستگاه و همچنین افزایش طول و عمر و کارایی ماشین ظرفشویی می شود. برای مثال در دفترچه راهنما ذکر شده است که ظروف چوبی، ظروف تزیینی و حساس، ظروف مسی و ساخته شده از قلع، ظروف آغشته به موم و جوهر و … برای قرار دادن در ماشین ظرفشویی مناسب نیستند. در انتخاب دمای شستشوی بلورجات برای جلوگیری از آسیب باید دقت شود. نحوه ی قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی در دفترچه شرح داده شده است.

کیفیت ماشین ظرفشوی بوش

ماشین ظرفشویی بوش در سری جدید خود می تواند انتظارات و سلایق مختلف را به طور کامل تأمین کند. ماشین های ظرفشویی بوش در ابعاد استاندارد ساخته می شوند و این موضوع کمک می کندتا به راحتی در آشپزخانه جای داده شوند. در ساخت ماشین های ظرفشویی بوش از بهترین و مرغوب ترین مواد استفاده شده است. این ماشین ها به ویژه در سری 6 به گونه ای طراحی شده اند که کمترین میزان مصرف آب و انرژی و همچنین تولید صدا را داشته باشند.

بهترین تمیزکنندگی را می توانید از انواع مدل های ماشین ظرفشویی بوش انتظار داشته باشید. در این نوشته به توضیح معدودی از مدل های آن می پردازیم اما برای اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد و کارایی به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مراجعه کنید.

ماشین ظرفشویی مدل SMS69M18IR

ماشین ظرفشویی مدل SMS69M18IRماشین ظرفشویی مدل SMS69M18IR

ظرفشویی SMS69M18IR  از محصولات سری 6 بوش، دارای ظرفیت 14 نفره است. این محصول ساخت آلمان، با آخرین فناوری روز اروپا تولید شده است. بدنه ی آن به رنگ استیل و مصرف انرژی آن A+ است. از ویژگی های این مدل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای کشو با فضای بیشتر برای شستن ظروف بزرگ

کم صدایی بی نظیر به اندازه 38 دسی بل

تضمین ایمنی دستگاه و جلوگیری از نشتی احتمالی با ویژگی Aqua stop

استفاده از آب و مواد شوینده متناسب با وزن ظروف

تشخیص میزان شستشوی ظروف و جربان آب و کاهش مصرف آب با ویژگی Active water

دارای برنامه های شستشوی مختلف از قبیل : شستشوی سریع (Quick wash)، شستشوی سریع در 65 درجه (Quick wash 65 C)، شستشوی به صرف (Economy 50 C) شستشوی خودکار (Auto 45-65 C) و شستشوی شدید (Intensive 70 C)

میزان مصرف آب در هر دوره 9.5 لیتر

ویژگی های دیگر ماشین ظرفشویی مدل SMS69M18IR

از دیگر ویژگی های این مدل  ماشین ظرفشویی که در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 آمده است وجود نشانگر LED برای پر کردن مجدد مواد شوینده و نمک و داشتن بدنه داخلی از جنس فولاد ضد زنگ است. این ماشین ظرفشویی 6 قفسه بشقاب تاشو در سبد پایینی و 2 قفسه فنجان در سبد بالایی دارد.

ماشین ظرفشویی مدل SMS69M08IR

ماشین ظرفشویی مدل SMS69M08IRماشین ظرفشویی مدل SMS69M08IR

ظرفشویی SMS69M08IR  نیز از دیگر مدل های سری 6 بوش ساخت آلمان است. این ماشین ظرفشویی به رنگ استیل، گنجایش 13 نفره و مصرف انرژی A++ دارد.

کم صدایی به اندازه 44 دسی بل

دراای Aqua sensor برای سنجش میزان املاح کثیفی در آبکشی اول و امکان استفاده مجدد از آب

صرفه جویی 20% معادل 4 لیتر در هر بار شستشو

دارای حسگر وزنی برای مصرف اب متناسب با وزن ظروف

تشخیص میزان شستشوی ظروف و جربان آب و کاهش مصرف آب با ویژگی Active water

دارای برنامه های دمایی شستشو از 70، 45-65، 50، 40 درجه سلسیوس و همچنین شستشوی سریع 20 دقیقه ای

مجهز به برنامه های ویژه شامل شستشوی ظروف بزرگ، سرعت متغیر، ضد عفونی کننده و فوق خشک کن که در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مفصل شرح داده شده است.

میزان مصرف آب در هر دوره 6.5 لیتر

دارای نشانگر LED نمک و مواد شوینده

ماشین ظرفشویی مدل SMS69M12IR

ماشین ظرفشویی مدل SMS69M12IRماشین ظرفشویی مدل SMS69M12IR

ظرفشویی SMS69M12IR نیز مانند دو مدلی که پیشتر ذکر شد از سری 6 بوش است. جنس بنه ی داخلی آناز فولاد ضد زنگ ساخته شده است و رنگ آن سفید است. ظرفیت این مدل نیز 14 نفر بوده و مصرف انرژی آن A++ است.

کم صدایی 38 دسی بل

دارای 6 برنامه اصلی برای شستشو از 45 تا 70 درجه سلسیوس

دارای سه طبقه قفسه

میزان مصرف آب در هر دوره 9.5 لیتر

مزایای ظرفشویی بوش سری 6

ویژگی مهم ماشین ظرفشویی بوش سری 6 داشتن موتور کاملاً بی صدا و عملکردی با قدرت، با دوام و کارآمد است. تسمه در موتور این سری از ماشین های ظرفشویی بوش حذف شده است و در نتیجه از صدایی که تولید می شود کاسته است. همچنین بدون تسمه سایش بین قطعات کاهش پیدا می کند و موتور ماشین ظرفشویی طول عمر بالاتری خواهد داشت.

این سری از ماشین های ظرفشویی شستشوی با کیفیتی خواهند داشت و البته مدت زمان بیشتری نیاز دارند. مدت زمان طولانی تر با در نظر گرفتن لزوم کاهش مصرف آب و انرژی توأم است. دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش سری 6 شرح می دهد که با استفاده از قابلیت های متنوع این ماشین های ظرفشویی چگونه شستشوی کامل ظروف انجام می شود.

منبع: https://bit.ly/2AwVqpg



:: برچسب‌ها: دفترچه ماشین ظرفشویی بوش سری 6 ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

حالا که کم‌ترین تفریح این روزهای خانه‌نشینی‌مان، آشپزی و شیرینی‌پزی است، ما به شما کمک می‌کنیم تا تمام فوت و فن‌هایی که تا پیش از این نمی‌دانستید را یاد بگیرید و از این فرصت برای کشف استعدادهایتان استفاده کنید. شیرینی‌پزی هم یکی از این رده آموزش‌هاست که هرچند از آشپزی سخت‌تر است اما کافی است کمی دقت و حوصله به خرج دهیم و بهترین‌ها را درست کنیم. خامه برای تزیین انواع کیک و شیرینی یکی از این فوت و فن‌هاست که تا پیش از این یا از قنادی تهیه می‌کردیم یا کیک و شیرینی را حاضر و آماده می‌خریدیم اما در شرایط فعلی به راحتی می‌توانیم این خامه را در خانه درست کنیم.

مواد لازم:

خامه پر چرب: ۲۵۰ گرم
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
اسانس یا وانیل: ۱/۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ظرفی که میخواهید خامه را در آن درست کنید برای مدت حداقل نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا سرد شود.

۲. سپس خامه و شکر را در ظرفی که سرد شده، به خوبی با هم مخلوط کنید. به مقداری مخلوط را هم بزنید که رد همزن روی خامه باقی بماند و هنگام وارونه کردن ظرف خامه از آن بیرون نریزد. با همین دو مرحله و در کمتر از نیم ساعت خامه کیک شما آماده است.

۳. در مرحله پایانی هم اسانس مورد نظر یا وانیل را به خامه اضافه کنید و به شکل دورانی هم بزنید.

۴. اگر همزن برقی هم ندارید در مرحله دوم که خامه و شکر را با همزن دستی مخلوط کردید، به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و دوباره هم بزنید و دوباره در فریزر قرار دهید. این روند را دو تا سه بار تکرار کنید تا خامه سفت شود.

فوت و فن‌های مهم در تهیه خامه روی کیک :

- با توجه به ذائقه و سلیقه‌تان می‌توانید از رنگ خوراکی یا شکلات برای خامه استفاده کنید تا سفید رنگ نباشد.

– توجه داشته باشد که بعد از فرم گرفتن خامه حجم آن خیلی بیشتر می‌شود پس از اول ظرفی بزرگ را انتخاب کنید.

– حتماً از خامه پر چرب استفاده کنید.

– حتما قبل از هم زدن خامه آب آن را خالی کنید.

– اگر می‌خواهید خامه را با قیف و ماسوره روی کیک بریزید و آن را تزئین کنید بهتر است ۲ قاشق چایخوری نشاسته ذرت همزمان با شکر به آن اضافه کنید تا خامه فرم خود را بهتر حفظ کند.

– بعد از اینکه خامه کیک فرم گرفت و آماده شد آن را زیاد هم نزنید.

 



:: برچسب‌ها: طرز تهیه خامه روی کیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

مواد لازم برای طرز تهیه کیک پنیر خامه ای (چیز کیک)

بیسکویت کراکر بیسکویت غیرشیرین :100 گرم
کره برای مخلوط کردن با بیسکویت :60 گرم
ژلاتین ورقه ای در آب سرد خیس شود:7 گرم
آب گرم برای حل کردن ژلاتین :35 میلی لیتر
پنیر خامه ای:100 گرم
شکر برای مخلوط کردن با پنیر خامه ای :45 گرم
آبلیمو :نصف یک لیموی تازه یا 20 میلی لیتر
خامه تا حدود 60 درصد سفت شده (شکر برای خامه لازم نیست) :300 گرم
خامه سفت شده در صورت تمایل برای تزیین :80 گرم
شکر برای مخلوط کردن با خامه تزیینی :15 گرم
پسته خرد شده:برای تزیین کمی
کمپوت میوه برای قرار دادن مابین بیسکویت کف قالب و مواد مانند آناناس :به مقدار لازم

ساده ترین  روش درست کردن چیز کیک

ابتدا 60 گرم کره را داخل تابه ای قرار داده و روی حرارت ملایم بگذارید تا حدی که فقط آب شود سپس از روی حرارت بردارید.

100 گرم بیسکویت را در مخلوط کن بریزید تا پودر شود سپس کره آب شده را افزوده و دستگاه را مجدد روشن کنید تا بیسکویت و کره با هم مخلوط شده و حالت خمیری پیدا کند.

یک قالب مناسب ترجیحا قالب کمربندی را چرب کرده و مخلوط بیستکوییت را بریزید و با دست کمی فشار دهید تا یکنواخت و منسجم شود.

قالب را برای حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کراست سفت شود. در این میان مواد رویه چیز کیک را آماده نمایید.

برای این کار ورقه های ژلاتین را برای چند دقیقه در آب سرد بگذارید. سپس آن را بیرون آورده و داخل یک ظرف مناسب قرار داده و به همراه آب گرم روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا بخوبی حل شود.

در این فاصله پنیر خامه ای را بزنید تا کمی نرم شود سپس شکر و آب لیمو را افزوده و مجدد مخلوط کنید تا حالت کرم پیدا کند.

در ادامه ژلاتین حل شده را هم بریزید ، در مرحله بعد خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد سپس به مواد قبلی اضافه نموده و مخلوط نمایید تا یکدست شود.

کمپوت آناناس و یا هر کمپوت دیگر را از داخل آب خارج کرده و روی کراست بچینید.

مخلوط پنیر را روی کمپوت آناناس بریزید و روی آن را صاف کنید و برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود.

بعد از این مدت زمان چیزکیک را از قالب خارج کرده و روی آن را تزیین کنید. 80 گرم خامه و 15 گرم شکر را با همزن برقی خوب بزنید تا فرم بگیرد.

سپس آن را داخل قیف بریزید و دورتا دور چیز کیک را با خامه تزیین کرده و مابین آن چند برش آناناس و یا توت فرنگی بچینید و در نهایت کمی پسته خرد شده بپاشید.

چیز کیک شما آماده است و می توانید نوش جان کنید .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه چیزکیک , چیزکیک ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()