نوشته شده توسط : ahora

مواد لازم اسپاگتی ایتالیایی:
اسپاگتی: 1 بسته(700 گرم)
گوشت چرخ کرده:نیم کیلو
سس گوجه فرنگی:2 قاشق غذاخوری
پیاز: 1 عدد بزرگ
فلفل دلمه: 2 عدد
نمک و فلفل:به مقدار لازم
پنیر موزاریلا : به مقدار لازم

طرزتهیه اسپاگتی ایتالیایی:
ظرفی را روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل آن بریزید تا به جوش بیاید.بعد اسپاگتی رو داخل آب جوش بریزید و یک قاشق روغن و یک قاشق نمک به آن اضافه کنید و بگذارید تا اسپاگتی 7 دقیقه ای بجوشد.

بعد پاستا را آبکش کنید.

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. سپس پیاز را در روغن تفت دهید تا سرخ شود. بعد گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب گوشت گرفته شود.

سس گوجه فرنگی ، فلفل دلمه و نمک و فلفل را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید. پس از آن به گوشت و سه لیوان آب اضافه کنید تا گوشت بپزد.

وقتی گوشت پخته شد و آب آن کشیده شد .آماده است.

نصف اسپاگتی ها را در ظرف پیرکسی ریخته و روی آن مایه گوشت را بریزید .سپس بقیه اسپاگتی ها را روی مایه گوشت بریزید و روی اسپاگتی ها را با پنیر موزارلا رنده شده بپوشانید.

ظرف را به مدت 20 دقیقه در فر با حرارت 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پنیر روی آن طلایی رنگ شود.

نکات کلیدی در تهیه اسپاگتی 

اسپاگتی ایتالیایی جزو ماکارونی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و 10دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .
اسپاگتی ایتالیایی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 5 نفر مناسب میباشد .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه اسپاگتی , اسپاگتی ایتالیایی ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Marinated top round steak recipe

استیک طعم بسیار لذیذی دارد که باب میل اکثر سلیقه های غذایی می باشد اما اگر قصد خوب درست کردن استیک را داشته باشیم نیاز است که ابتدا طرز تهیه استیک و بعد نکات مهم هنگام طبخ آن را یاد بگیریم.

مواد لازم برای استیک گوشت :
گوشت راسته یا فیله گوساله : 400 گرم
روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری
سس خردل : 2 قاشق غذاخوری
سس باربیکیو : 2 قاشق غذاخوری
سس سویا: 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک : به میزان کافی
روغن مخصوص سرخ کردنی : 4 قاشق غذاخوری

مـواد لازم برای سس قارچ

قارچ ورقه شده : 2 لیوان
پیاز : 1 عدد خرد شده
شیر : 1 لیوان
آرد : 1 قاشق غذاخوری
عصاره گوشت گوساله : یک عدد
فلفل سیاه : به میزان دلخواه

طرز تهیه استیک گوشت :
ابتدا تکه ای از راسته و یا فیله گوساله را به اندازه کف دست و با ضخامت یک بند انگشت برش بزنید.

بهتر است برش ها از یک سمت پهن و از سمت دیگر باریک باشند.

سپستکه های برش خورده گوشت را روی تخته گوشت قرار دهید و روی آنها کیسه فریزر بکشید. بعد بابیفتک یا گوشتکوب خوب آنها را بکوبید تا پهن شوند و به ضخامت یک سانت دربیایند.

روغن زیتون ، سس سویا ، سس خردل ، باربیکیو ونمک و فلفل سیاه را باهم مخلوط کنید و سپس برش های آماده شده گوشت استیک را به مدت 20 تا 30 دقیقه دراین مخلوط قرار دهید تا گوشت مزه دار شود.

تابه ای چدنی انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود . بعد مقدار کمی روغن داخل آن بریزید .

سپس گوشت های مزه دارشده را تک تک داخل تابه انداخته و با حرارت ملایم دو طرف آن را سرخ کنید.

حتما در زمان پخت استیک را چندین بار برگردانید،.برگرداندن های بیشتر باعث می شود که استیک خیلی سریع تر پخته شود. اگر هم بخواهید استیک آبدار باشد باید کمتر آن را سرخ کنید. استیک در کنار سس قارچ و سبزیجاتی مثل هویج ، کلم بروکلی و سیب زمینی پخته بسیار خوشمزه و لذیذ میشود.

طرز تهیه سس قارچ:
برای درست کردن سس قارچ ابتدا باید پیاز خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

بعد قارچ های ورقه ای شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. سپس شیر را با آرد ، فلفل سیاه و عصاره گوشت گوساله مخلوط کرده و به پیاز و قارچ تفت داده شده اضافه کنید و بگذارید تا سس روی حرارت بجوشد و کمی غلیظ شود.

به سس غلیظ شده تان میتوانید در صورت تمایل مقداری کره یا خامه هم اضافه کنید و سپس این سس خوشمزه را در کنار استیک تان سرو کنید و از خوردن استیک لذیذتان لذت ببرید.

اگر بخواهید استیک را خوب بپزید باید از گوشت راسته استفاده کنید و از نظر قیمت هم به صرفه تر است .اما برای تهیه استیک آبدار بهتر است گوشتتان از فیله گوساله باشد.

برای پخت استیک نباید از گوشت تازه استنفاده کرد، بهتر است گوشت را از یک یا دو روز قبل در فریزر نگهداری کنید تا گوشت بیات شود.

برایسرخ کردن گوشت استیک فقط میتوانید از تابه چدنی و یا تفلون های شیار دار استفاده کنید.

 

برای اینکه گوشت استیک را طعم دار کنید هرگز از چاشنی آبلیمو استفاده نکنید.

استیک یکی از غذاهای محبوب به خصوص برای کودکان است ، غذایی مقوی و البته سرشار از پروتئین که طبخ آن مثل هر غذای دیگر نیاز به رعایت فوت و فنی دارد اما گاهی اشتباهاتی که خود آشپز هم متوجه آنها نیست ایجاد می شود.

برای همین استیک آن جوری که باید لذیذ و ترد از آب در نمی آید ؛ اشتباهاتی که ما در این بخش از آشپزخونه نمناک به آنها می پردازیم تا با اجتناب از این اشتباهات رایج ، همیشه یک استیک عالی بپزید.

رایج ترین اشتباهات هنگام پخت استیک
اشتباه 1:استفاده نکردن از چاشنی :
ممکن است از پخت استیکی شور و یا پر از ادویه هراس داشته باشید ،ولی به ما اعتماد کنید:زمانی که نوبت استفاده کردن از چاشنی ها است ،هیچ احتیاطی لازم نیست.تا زمانی که نتوانید یک استیک را از درون مزه دار کنید، پخت آن به طور خیلی ساده شما را از یک مزه ی قوی محروم می کنید.

بنابراین چه کار کنیم:گوشت را از درون و از هر دوطرف به مدت 35 تا 40 دقیقه قبل از پخت، چاشنی بزنید.



:: برچسب‌ها: طرز تهیه استیک ،استیک ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Best Meat Grinders 2020

باید  بدانید که اولین چرخ گوشت‌های دستی باعث تولید سوسیس شد. اما چرخ گوشت‌های برقی دارای مدل‌های فراوانی هستندکه انتخاب رابرای کاربران به شدت سخت کرده است.

دراین مبحث به نکات مثبت ومنفی انواع چرخ گوشت می‌پردازیم تا خریداران به راحتی بتوانندخریدچرخ گوشت موردنیازخودراانجام دهند.

اکثر چرخ گوشت‌های خانگی راازنظر وضعیت موتوروبدنه نسبت به یکدیگرمی‌توان به دودسته عمودی وافقی تقسیم بندی کرد.

ویژگی های خریدچرخ گوشت خانگی مناسب به شرح زیر می باشد
توان موتور

تعداد چرخ دنده

میزان صدا

تیغه های متعدد و مختلف

سبک بودن دستگاه

داشتن روکش محافظ

پایه ضد لغزش حین انجام کار

اهمیت خرید چرخ گوشت برای منزل

برای خرید انواع چرخ گوشت ها می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و برقی منزل مارکت مراجعه کنید تا با بهترین و با کیفیت ترین چرخ گوشت ها آشنا شوید در اینجا مطالبی مهم درباره اینکه چرا در خانه به یک چرخ گوشت احتیاج است را ارائه کردیم 

به خرید گوشت چرخ کرده از بازار اطمینان زیادی وجود ندارد امکان اضافه کردن ناخالصی یا جنس نا مرغوب وجود دارد.

از طرفی با چرخ کردن گوشت در خانه شما می توانید درصد چربی مورد نظر خودتان را کنترل کنید.

از مزایای دیگری که دارد این است که هر زمان که اراده کنید در خانه خود می توانید گوشت را چرخ کنید ، این خود مزیت بسیار زیادی محسوب می شود.

اگر گوشت را بخواهید از قصابی فروشی ها چرخ کرده خرید کنید ، نیاز ز هست که از خانه بیرون بروید و در ساعات مشخصی این کار را برای شما انجام می دهند . حال با داشتن یک دستگاه در خانه کار شما راحت تر خواهد شد.

به غیر از گوشت قطعا استفاده های دیگری هم دارد به عنوان مثال چرخ کردن پیاز یا نخود یا سایر مواد غذایی دیگر ، قطعا هیچ قصابی برای شما نخود چرخ نخواهد کرد !!!!! این ها همه دلایلی است که هر شخص به وجود یک چرخ گوشت در خانه نیاز دارد .

کارآیی موتور

امر بدیهی است که هر چرخ گوشت باید موتور با کارآیی بالایی داشته باشد . زیرا مدت زمان چرخ کردن گوشت کمتر خواهد شود و کار سریع تر پیش خواهد رفت.

فاکتور دیگر چرخ کردن در مدت کوتاه این است که دستگاه استهلاک کمتری پیدا خواهد کرد چرا که مدت زمان کمتری روشن بوده است.

اگر در ابتدای خرید پول بیشتری به خاطر یک موتور قوی بپردازید قطعا با ارزش خواهد بود زیرا شما طول عمر وسیله خود را بیشتر کرده ایید . همچنین با افزایش بازدهی در اثر افزایش کارآیی موتور شما خروجی با کیفیت تری خواهید داشت .

همچنین وارد کردن گوشت در اکثر چرخ گوشت ها دستی است و شما باید با فشار آن را وارد کنید ، هر چه قدرت موتور بالاتر باشد ، نیاز نیست که زور زیادی وارد کنید .

خنک کنندگی موتور
هر دستگاهی که داراری موتور باشد ، بعد از گذشت مدت زمان زیادی از کار کردن آن داغ می کند و لازه که با خاموش کردن موتور از سوختن آن در اثر حرارت یاد جلو گیری کرد.

در چرخ گوشت های امروزی سنسور هایی رون دستگاه قرار داده شده که بعد از مدت زمان زیادی که دستگاه روشن است به صورت خودکار آن را خاموش می کند.

این روش به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و از سوختن دستگاه جلوگیری می کند. امروزه انواع چرخ گوشت ها از این مکانیزم برخوردار هستند . هنگام خرید یک چرخ گوشت به این مشخصه حتما دقت داشته باشید .

شستی تغییر جهت موتور
تمامی چرخ گوشت های برقی توانایی حرکت چرخشی را دارند ، این قابلیت سبب جدا شدن راحت تر گوشت از تیغه ها خواهد شد . همچنین باعث می شود که گوشت ها ریز تر چرخ شوند . دقت داشته باشید که دستگاه خریداری شما این ویژگی را داته باشد . قطعا انجام این کار با دست بسیار مشکل است و هر چه زمان این چرخش های متوالی سریع تر باشد شما می توانید گوشت را بهتر چرخ کنید .

میزان گوشت بدست آمده
هر چه قدرت دستگاه بالاتر باشد ، میزان خروجی آن بیشتر خواهد بود . قطعا میزان خروجی به میزان نیاز شما بستگی دارد، برای استفاده خانگی میزان مطلوب خروجی دستگاه 4 تا 5 کیلو در دقیقه است.

در واقع این میزان خروجی از یک چرخ گوشت خانگی مناسب خواهد بود.

میزان خروجی چیزی است که به نیاز شما بستگی دارد ، اگر برای مصرف خانگی می خواهید که قطعا شاید در هفته یک بار نیاز به استفاده داشته باشید اما در مصارف صنعتی باید دقت داشته باشید که زور موتور باید بسیار زیاد باشد چرا که در مدت زمان کوتاهی خروجی بسیاری ر باید به ما بدهد .

 



:: برچسب‌ها: چرخ گوشت ،انواع چرخ گوشت ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

محصولات بوش در لوازم خانگی همیشه زبانزد مردم بوده است. کیفیت خوب، دوام و استحکام این محصولات باعث شده تا افراد این برند را ترجیح دهند. برای اینکه شما بتوانید یک قهوه حرفه ای و خوشمزه درست کنید یا باید سال ها تجربه درست کردن آن را داشته باشید و یا اینکه از یک تکنولوژی برای ساده تر کردن و حرفه ای کردن کار خود استفاده کنید. در اینجا قصد داریم با بیان طرز استفاده از قهوه ساز بوش با یکی دیگر از محصولات این برند آشنا شویم.

راه اندازی دستگاه برای اولین بار

برای افزایش طول عمر هر دستگاهی لازم است قبل از شروع استفاده از آن مراحلی صورت گیرد، تا دستگاه آماده استفاده گردد. بنا بر این اگر برای اولین بار است که می خواهید از این دستگاه استفاده کنید و یا اگر هفته هاست که از آن استفاده نکرده اید، لازم است ابتدا آن را راه اندازی و آماده کنید. بدین ترتیب طرز استفاده از قهوه ساز بوش برای اولین بار به این  صورت است که شما می توانید مخزن دستگاه را از آب تازه پر کرده و دکمه power را فشار دهید. دستگاه شما شروع به تمیز شدن می کند، وقتی به پایان رسید، دستگاه شما آماده استفاده خواهد بود.

طرز کار و روش استفاده از قهوه ساز بوش

طرز کار و روش استفاده از قهوه ساز بوشطرز کار و روش استفاده از قهوه ساز بوش

قهوه‌ساز بوش برای تولید سریع و ساده نوشیدنی طراحی شده، و با این دستگاه می توان قهوه، چای و شکلات داغ نیز آماده کرد. برای برطرف شدن خستگی یک روز شلوغ و پر کار با  این دستگاه نوشیدنی شما به سرعت آماده می شود. برای استفاده درست از هر وسیله ای لازم است که ابتدا مراحل کار کردن با آن را یاد بگیریم، به همین دلیل در زیر برای شما طرز استفاده از قهوه ساز بوش را آورده ایم:

– ابتدا مطمئن شوید که مخزن ، از آب تازه پر شده است

دیسک T را در سر دم کننده گذاشته به طوری که، بارکد رو به پایین قرارگیرد

– درب را محکم ببندید تا مطمئن شوید بسته شده

 فنجان را رو به روی دستگاه قرار داده و دکمه را فشار دهید، نوشیدنی شما در مدت چند ثانیه آماده خواهد شد.

ویژگی های قهوه ساز بوش

قهوه ساز های برند بوش ظاهری زیبا با رنگ های شیک دارند که استفاده از آن ها علاوه بر اینکه در تهیه یه قهوه دلچسب در کوتاه ترین زمان به شما کمک می کند باعث زیباتر شدن آشپزخانه شما نیز می گردد. این دستگاه ها از  استحکام خوبی برخوردار هستند و مطمئنا طرز استفاده از قهوه ساز بوش در دوام وکارایی دستگاه به شدت اهمیت دارد. یکی از ویژگی های خوب این دستگاه ها سیستم ضد چکه آن هاست که به تمیز ماندن بیشتر دستگاه کمک می کند.

رضایت مشتریان، تبلیغ کالا

رضایت مشتریان، تبلیغ کالارضایت مشتریان، تبلیغ کالا

افرادی که به طور حرفه ای قهوه می نوشند و تجربه استفاده از دستگاهای قهوه سازهای مدل بوش را دارند حتما با ساده و  دلنشین بودن طرز استفاده از قهوه ساز بوش آشنا هستند و به شما استفاده از آن ها را توصیه خواهند کرد.

درست کردن کاپوچینو با قهوه ساز بوش

برای علاقه مندان به قهوه یا کاپوچینو، درست کردن آن ها در منزل ، لذت نوشیدنشان را دو چندان می کند.  طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز ساده است. شما برای تهیه کاپوچینو نیاز به اسپرسو، بخار شیر، فوم(کف) شیر و البته یک دستگاه اسپرسو ساز بوش که کف شیر را برای شما فراهم کند. برای این کار ابتدا شیر سرد را داخل پارچ استیل تا حجم دو سوم بریزید سپس دستگاه را روی حالت تولید بخار گذاشته و سر لوله تولید کننده بخار دستگاه را درون شیر قرار دهید تا کف شیر ایجاد شود و این کار را ادامه دهید تا شیر به دمای 65 درجه برسد. سپس شیری که به صورت کف درآمده را روی اسپرسویی بریزید که قبلا بادستگاه آماده کرده اید. به این شکل با آشنایی با طرز استفاده از قهوه ساز بوش، کاپوچینو را تهیه نمایید.

مشخصات قهوه ساز مدل TKA 6034

مشخصات قهوه ساز مدل TKA 6034مشخصات قهوه ساز مدل TKA 6034

قهوه ساز TKA 6034 برای انجام کار های معمول خانگی و یا کاربردهای مشابه غیر صنعتی طراحی شده است. از این دستگاه می توان در مکان های مختلف مثل خوراک پزی مغازه ها، اداره ها، هتل های کوچک و مهمان خانه ها استفاده کرد. این دستگاه به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی به صورت خودکار بعد از 40 دقیقه خاموش می شود. این دستگاه برای شما قهوه را دم کرده و دارای قابلیت گرم نگه داشتن آن نیز هست. این دستگاه 10 فنجان گنجایش دارد که این ویژگی خیلی خوب باعث می شود تا خانواده هایی که تعداد جمعیت بالایی دارند با یک فنجان گرم قهوه دور هم جمع شوند، همین طور در مهمانی ها بسیار می تواند قابل استفاده قرارگیرد. طراحی و  رنگ زیبای این دستگاه به رنگ قرمز هست که می تواند منظره دلنشینی را به منزل شما هدیه دهد.

نحوه استفاده از قهوه ساز مدل TKA 6034

اما طرز استفاده از قهوه ساز بوش مدل TKA6034 خیلی مهم است، حتما توجه داشته باشید که مخزن دستگاه را فقط با آب پر کنید هرگز از شیر و یا نوشیدنی های فوری مثل قهوه یا چای به جای آب استفاده نکنید چراکه این کار باعث می شود روی طعم نوشیدنی هایی که می خواهید دم کنید اثر بگذارد. برای استفاده در بار اول می توانید مخزن آن را با مقدار 9 فنجان آب بافشار بالا تمیز کنید. مقدار متوسط قهوه ای که استفاده می کنید 7  گرم برای هر فنجان کافی و مناسب است.

منبع: https://bit.ly/3iludpQ



:: برچسب‌ها: قهوه ساز ،استفاده از قهوه ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

طرز تهیه اسنک را با دو روش مجزا در این مطلب ارائه می دهیم که پخت آن می تواند یکی از بهترین ایده ها به عنوان عصرانه و همچنین یک شام سبک و خوشمزه باشد. این نوع اسنک ها در دستگاه ساندیوچ ساز تهیه می گردند و می توان مواد اولیه آن را به دلخواه تغییر داد. در ادامه همراه ما باشید و از این دستور آشپزی های عالی برای پخت اسنک های مختلف استفاده نمایید.

یکی از انواع مورد استقبال ساندویچ ساز می توان به ساندویچ سازهای تفال اشاره کرد ساندویچ ساز تفال مدل SW 854D16

ساندویچ ساز تفال مدل SW342D38


طرز تهیه اسنک خانگی با دو روش ساده و آسان :
اگر به دنبال یک عصرانه خوشمزه و یا یک غذای عالی و سبک برای جشن تولد یا شام می گردید، پیشنهاد می کنیم انواع اسنک را امتحان نموده و از این دستور آشپزی های عالی نهایت استفاده را ببرید. در این مطلب به ارائه طرز تهیه اسنک با دو نوع مواد اولیه می پردازیم که هر یک می توانند اسنک مورد علاقه شما باشند. در ادامه این دستورات عالی و امتحان شده برای تهیه اسنک را مشاهده نمایید.

برای تهیه پیراشکی خوشمزه در ساندویچ ساز ابتدا پیاز را تفت داده و سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم .سپس خمیر پیراشکی را به این صورت آماده می کنیم :بعد از هم زدن تخم مرغ و روغن و ماست و بکینگ پودر آرد را کمک کم به مواد اضافه می کنیم و پس از آماده شدن خمیر آن را در جای مخصوص در ساندویچ ساز می ریزیم و یک قاشق مواد روی آن ریخته و دوباره روی آن خمیر میریزیم . سپس در ساندویچ ساز را می بندیم . پیراشکی ما اماده است . 

طرز تهیه پیراشکی خوشمزه در ساندویچ ساز
مواد لازم میانی:

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

نمک و فلفل به میزان لازم

رب ۱ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای خمیر پیراشکی
تخم مرغ ۲ عدد

روغن نصف پیمانه

ماست نصف پیمانه بکینگ پودر

۱ قاشق مربا خوری

آرد ۱ پیمانه

نمک نصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه :

اول پیاز را تفت می دهیم و گوشت چرخ کرده ، نمک، فلفل و رب را اضافه می کنیم مثل مواد داخل ماکارونی.

طرز تهیه خمیر برای تهیه پیراشکی خوشمزه در ساندویچ ساز

تخم مرغ و روغن را خوب می زنیم تا خوب مخلوط بشوند. ماست و بکینگ پودر را اضافه می کنیم ، بعد هم آرد را کم کم اضافه می کنیم.

وقتی خمیر آماده شد ، می گذاریم ساندویچ سازمان گرم شود آن وقت یک قاشق در هر قسمت می ریزیم روی آن مواد میانی و روی آن دوباره خمیر می ریزیم .

منبع : انواع ساندویچ ساز در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و برقی منزل مارکت 



:: برچسب‌ها: طرز تهیه اسنک ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

grilling meat

برای افرادی که استاد گریل کردن هستند خوب شاید من حرف زیادی برای گفتن نداشته باشم اما برای کسانیکه می خواهد از این فنون برای گریل کردن در خانه استفاده کنند نکاتی ارائه می دهم که فکر می کنم راه گشا باشد. قبل از هر چیز باید بگویم که احتمالا نکات بسیاری درباره تکنیک های گریل کردن دیده اید یا شنیده اید اما آنچه در این مقاله می بینید گزیده ای از آنهاست که به نظر من بهترین آنها است.
راه درست گریل کردن

آنچه من از تجارب خود و دیگران دریافته ام این است که بهترین راه برای آموختن درست کردن یک گوشت یا مرغ بریانی یا همان گریل کردن فقط تجربه کردن است یعنی اگر می خواهید به اندازه کافی در این کار مهارت پیدا کنید باید به اندازه کافی تجربه داشته باشید هر چقدر هم که نکات مختلف بدانید باز هم شاید نتوانید بهتر از کسیکه هر روز این کار را انجام می دهد بریانی درست کنید.

در اینجا به چند نوع از گریل ها اشاره می کنم که بسیار با کیفیت هستند 

گریل تفال مدل GC 706D34،

گریل تفال مدل GC 716D12

گریل کردن چیست؟

قبل از هر چیز باید بگویم که گریل کردن بیشتر به سرخ کردن شبیه است. در هر دو روش پخت از حرارت مستقیم استفاده می شود اما هنگام گریل کردن حرارت از بالا ساطع می شود و هنگام سرخ کردن حرارت از پایین منتقل می شود. در هر دو روش وقتی که لایه نازکی از گوشت یا مرغ یا ماهی همراه با سبزی جات پخته می شود نتیجه خوبی می گیرید. همیشه به یاد داشته باشید که لایه ضخیمی از گوشت را گریل نکیند چون بیرون آن می سوزد و داخلش خام می ماند. همچنین گریل کردن راهی سالم برای پختن است چون چربی آن می سوزد و خوراکی کم چرب ولی با طعم مناسب خواهید داشت.

اجاق خود را تمیز کنید

بسیار حیاتی است که با یک اجاق تمیز کار خود را شروع کنید. می توانید از یک برس سیمی استفاده کنید تا باقی مانده کباب قبلی را از اجاق خود پاک کنید تا در طعم بریانی شما اشکالی پیش نیاید. اما اگر بلافاصله بعد از تمام شدن کارتان اجاق را تمیز کنید چون گرم است بسیار راحتتر خواهد بود. به خصوص اگر اگر از سسی شیرین استفاده می کنید باید حتما این کار را انجام دهید.

آماده کردن مخلفات

اگر می خواهید یک تکه استیک را گریل کنید ممکن است بخواهید چربی های اضافی را جدا کنید یا نمک و طعم دهنده بیفزایید. ممکن است بخواهد قبل از گریل کردن آن را در فر یا ماکرویو کمی بپزید به خصوص اگر بخواهید مرغ را گریل کنید. این کار در زمان پخت شما صرفه جویی می کند و برای برشته کردن آن کنترل بیشتری خواهید داشت. برای بریان کردن ماهی من شخصا ترجیح می دهم آنرا در کیسه های زیپ داری که مخصوص اینکار هستند قرار دهم البته استخوان آنرا جدا می کنم و فیله ماهی را همراه با سبزیجات و روغن زیتون در کیسه قرار می دهم به خاطر داشته باشید همه چیز قبل از گریل کردن باید دمای اتاق را داشته باشید اگر گوشت شما یخ زده است بهترین کار این است که از روز قبل آنرا در یخچال قرار دهید تا کم کم یخ آن باز شود.

خواباندن گوشت

این مرحله در طعم بریانی شما می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. می توانید به کتاب آشپزی خود مراجعه نمایید تا ببینید با توجه به نوع گوشتی که استفاده می کنید چه ترکیبی برای خوابانیدن آن مناسب تر است. هر چه بیشتر گوشت را بخوابانید بهتر است معمولا اگر یک شب تا صبح گوشت را در محلول مورد نظر بخوابانید نتیجه خوبی خواهید گرفت. حتما آنرا در یخچال نگه دارید بهتر است ابتدا گوشت را بجوشانید تا از کشته شدن باکتری ها مطمئن شوید. همچنین بهتر است وقتی گوشت را از محلول خارج می کنید و می خواهید آنرا گریل کنید کمی خشک کنید طوری که از آن چیزی در گریل چکه نکند و باعث شعله کشیدن نشود. سس هایی مخصوص بریانی کردن وجود دارند که هدف از افزودن آنها این است که بریانی حالت خشکی به خود نگیرد. این سس ها معمولا شامل این ترکیبات هستند: گوجه فرنگی، سرکه، پیاز، خردل و شکر. سعی کنید تجربه کنید و سس مخصوص خود را بسازید. نگران نباشید کمی جسارت و ابتکار از شما آشپز خوبی می سازد!

زمان پخت چقدر طول بکشد؟

شاید بیشترین سوالی که از من می پرسند این است که چقدر باید زمان پخت طول بکشد؟ و همچنین هر کتاب آشپزی بسته به سس و نوع گوشتی که باید پخته شود زمان مشخصی را ارئه می دهند. بار دیگر می گویم که باید با توجه به اجاق خود و تجربه این زمان را بیابید. توصیه من به شما این است که از کتاب آشپزی مورد علاقه خود استفاده کنید اما در فواصل زمانی گوشت خود را چک کنید تا ببینید به اندازه کافی پخته یا هنوز خام است.

مثلاً یک قانون عمومی هست که من از آن پیروی می کنم وقتی که می خواهم یک استیک را به مدت ۱۰ دقیقه گریل کنم ابتدا به مدت دو نیم دقیقه آن را گریل می کنم سپس آنرا به اندازه ۹۰ درجه می چرخانم و می گذارم دو نیم دقیقه در این وضعیت باشد و دو نیم دقیقه بعد سمت دیگر استیک حرارت ببیند و همینطور کار خود را ادامه می دهم تا کار گریل پایان یابد و در این میان چک می کنم که چقدر پخته است. میزان نرمی گوشت هم نشان می دهد که چقدر پخته شده است.

منبع: https://manzelmarket.com/product-category/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%da%af%d8%b1%db%8c%d9%84/



:: برچسب‌ها: انواع گریل ،گریل چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Bosch washing machines

در این مقاله نکاتی را برای انتخاب یک ماشین لباس شویی کارآمد توضیح می دهیم.

صفحه نمایش دیجیتالی: صفحه نمایش های بزرگ‌تر وضوح بیشتری دارند، خواندن را آسان‌تر می‌کنند و اطلاعات مفیدی درباره مدت‌زمان باقی‌مانده تا پایان شستشو و یا خطای به وجود آمده در حین کار ماشین می‌دهند.

شستشو با تأخیر: یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های ماشین لباسشویی داشتن تایمر متغیر است که به شما اجازه می‌دهد مدت‌زمان برنامه شستشو را کنترل کنید و همچنین زمان شستشو با تأخیر را تنظیم کنید. برای مواقعی که شما خارج از خانه هستید, همچنین به کمک این ویژگی می‌توانید هزینه‌های مصرف برق خود را کاهش دهید.

تشخیص بار ماشین لباس شویی: به کمک این ویژگی فوق‌العاده، ماشین لباسشویی به‌صورت خودکار چرخه شستشوی مناسب را با توجه به مقدار لباس‌ها و میزان کثیفی آن‌ها انتخاب می‌کند. همچنین مقدار دقیق آب و مواد شوینده مورد نیاز را محاسبه می‌نماید. این ویژگی باعث صرفه جویی در آب و انرژی می شود.

قفل کودک (child lock): قفل کودک به کودکان اجازه نمی‌دهد که به تنظیمات صفحه نمایش دست بزنند. به این ترتیب آن‌ها دیگر نمی‌توانند به طور اتفاقی برنامه شستشو را دچار وقفه کنند.

برنامه شستشو در ماشین های لباس شویی

برنامه شستشوی (Cotton) شستشوی لباس های نخی و کتان در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Cotton یکی از برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی است که برای شستن لباس های نخی و کتان مورد استفاده قرار می گیرد؛ این برنامه برای لباس هایی از جنس نخ یا پنبه مانند تی شرت و حوله مناسب است تا لباس ها با نهایت کیفیت و بدون رسیدن آسیب به آن ها شسته شود، این برنامه شستشو در ماشین لباسشویی دمای آب، مقدار آب کشی و سرعت خشک کن را برای این جنس خاص از لباس ها تنظیم می کند. دمای متناسب با لباس ها 40 درجه سانتی گراد می باشد.

برنامه شستشوی (Wool) شستشوی لباس‌های پشمی در ماشین لباسشویی

از برنامه شستشوی Wool در ماشین لباسشویی می توانید برای شستن لباس هایی کاموایی یا پشمی استفاده کنید. اکثر خانم ها ترجیح می دهند این جنس از لباس ها را با دست بشویند تا به آن ها لطمه ای وارد نشود، اما شما با استفاده از این برنامه شستشو به راحتی می توانید لباس های کاموایی یا پشمی خود را با خیال راحت با ماشین لباسشویی بشویید، بدون آن که نگران شل یا بدفرم شدن لباس باشید. در برنامه Wool ماشین لباسشویی از آب سرد و دور چرخش پایین استفاده می کند و کار شستشو را با بالاترین کیفیت و بدون هیچ‌گونه آسیب رسانی انجام خواهد داد. پیشنهاد می شود در این حالت بین 2 تا 3 کیلو لباس در ماشین لباسشویی قرار دهیم.

برنامه شستشوی (Sport Wash یا Sports Wear) شستشوی لباس‌ های ورزشی در ماشین لباسشویی
برنامه شستشو Sport Wash در انواع مدل های لباسشویی برای شستن لباس ورزشی مناسب است؛ در لباس هایی ورزشی معمولاً از الیاف مصنوعی برای ساخت آن ها استفاده می شود، این پارچه ها معمولاً عرق می کنند اما به شدت خیس نمی شوند و پس از استفاده بوی عرق می گیرند بنابراین باید زود به زود شسته شوند. در این برنامه مخصوص، قبل از شستشو با افزودن آب، دمای لباس را قبل از چرخش کاهش دهد و سپس کار شستشو آغاز می شود؛ لباس شما در این برنامه شستشو تنها به میزان لازم شسته می شود و از شستشوی بیش از حد نیاز آن ها جلوگیری می کند.

کارکرد نیمه پر (Half Load): با این قابلیت می‌توانید هنگامی که کار شست وشو به نیمه رسیده یا لباس کمتری داخل ماشین است، از آب و قدرت کمتری استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌های امروزی این امکان را دارند که به صورت خودکار بار داخل ماشین را وزن کنند یکی از ماشین لباسشویی هایی که تمام ویژگی های یک ماشین لباسشویی مناسب را دارد ماشین لباسشویی بوش مدل WAW324DE این ماشین لباسشویی بی نظیر و دوست داشتنی که قابلیت های فراوانی دارد و به شما این اجازه را می دهد که نحوه ی شستشوی متفاوت به نسبت قبل را تجربه نمایید در رنگ سفید موجود می باشد و به راحتی می تواند با دکوراسیون داخلی آشپزخانه ی شما هماهنگ شده و زیبایی را به خانه و آشپزخانه ی شما بیاورد. داشتن فضایی که با لوازم خانگی بوش هم مانند ماشین لباسشویی بوش، ماشین ظرفشویی بوش، یخچال فریزر بوش، و دیگر محصولات بی نظیر این شرکت دکور شده باشد بدون شک جلوه ای بی همتا خواهد داشت .یکی از مواردی که می تواند فاکتوری مهم در هنگام خرید لوازم خانگی محسوب شود رتبه ی انرژی این محصولات باشد که شرکت بوش با اهمیت ویژه ای که به این مسئله داده است توانسته موفقیت های فراوانی را از آن خود نماید. این ماشین لباسشویی، ظرفیت 8 کیلویی دارد از این رو می توان گفت که مناسب برای خانواده های متوسط و یا پر جمعیت می باشد. اگر به این فکر هستید که یک ماشین لباسشویی با کارایی عالی و بی نظیر برای رفاه بیشتر خود و خانواده فراهم کنید از میان تمامی مدل های موجود در ماشین لباسشویی بوش مدل WAW324DE می تواند بهترین گزینه برای خانواده ی شما می باشد .ماشین های لباسشویی به هنگام شستشو نباید به بافت پارچه کوچک ترین صدمه ای وارد نمایند. می توان گفت که اهمیت به این امر از اصلی ترین مواردی است که شرکت  های تولید لوازم خانگی و ماشین  های لباسشویی باید به آن توجه کنند. 

برنامه شستشوی (Quick Super) شستشوی سریع 15 دقیقه ای در ماشین لباسشویی

از برنامه شستشوی Quick Super در ماشین لباسشویی در مواقعی که عجله دارید و می خواهید لباستان را سریع و در عرض 15 دقیقه بشویید، استفاده کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید در مواقعی که لباستان زیاد کثیف نیست و شاید تنها آن ها را در مدت زمان های کوتاه پوشیده اید یا کمی بوی عرق گرفته اند و نمی خواهید آن ها را هر دفعه به مدت طولانی بشویید تا لباستان کهنه شود،

رتبه ی انرژی این ماشین لباسشویی بوش مدل  WAW324DEپر طرفدار +++A می باشد دقیقا مانند محصولات دیگر شرکت بوش که محبوبیت خاصی در میان مشتریان دارند از جمله ماشین ظرفشویی بوش، یخچال فریزر بوش و یخچال فریزر بوش  

برنامه (Easy iron/anti-crease) اتوکشی آسان و ضد چروک در ماشین لباسشویی

شما می توانید با اضافه کردن برنامه Easy Iron به برنامه شستشوی خود در ماشین لباسشویی این مزیت را ایجاد می کند که لباس ها پس از شستشو نیاز کمتری به اتو کشی داشته باشند، در این زمان لباسشویی با تنظیم سرعت شستشو و دمای آب از چروک شدن لباس ها تا حد زیادی جلوگیری می کند و اتوکشی را برای شما آسان می سازد. به عبارتی دیگر این برنامه برای شستن ملایم تر پارچه های پوشیدنی مانند پنبه، الیاف مصنوعی یا پارچه های مختلف است؛ پیشنهاد می شود از این برنامه برای شستشوی انواع لباس، بلوز، الیاف مختلف در رنگ های گوناگون که پس از شستن در لباسشویی، اتوکشی سخت تری خواهند داشت، استفاده نمایید.
برنامه شستشوی (Anti-allergy) شستشوی آلرژیک در ماشین لباسشویی

این برنامه شستشو دمای آب را در طول فرآیند شستشو ثابت حفظ می کند، به طوری که پارچه های شسته شده بسیار تمیز می شود و عامل های آلرژی زا مانند میکروب ها و یا گرد و غبار را برای افراد را به طور کامل و با حساسیت بیشتر از بین می برد. به وسیله استفاده از بخار یا درجه حرارت بسیار بالا، این برنامه آلرژی ها و باکتری ها از لباس های از بین می برد.

آبگیری مجدد (Extra Rinse)

این برنامه جهت حذف مواد شوینده بیشتر روی لباس ها طراحی شده, برطبق این گزینه لباس ها دوباره شستشه می شوند. این نوع شستشو برای خانواده هایی مفید است که یک عضو از آن ها دارای پوستی حساس یا آلرژی به مواد شوینده داشته باشد.

برنامه شستشوی اقتصادی (Economy mode) لباس ها در ماشین لباسشویی

این حالت به طور خودکار درجه حرارت شستشو را کاهش می دهد تا به کاهش مصرف انرژی و آب کمک کند.
دور موتور متغیر (Variable Spin Speed): به شما این امکان را می‌دهد که برای محافظت کردن از لباس, بدون در نظر گرفتن برنامه، سرعت چرخش را تعیین کنید.
انواع ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

در لباسشویی های لباسشویی نیمه اتوماتیک بخش شستشو و خشک‌کن از هم مجزا هستند؛ درنتیجه نیاز به مداخله دستی در طی فرایند شستشو می‌باشد. شما می‌توانید برنامه شستشو را متوقف کنید و مثلاً لکه‌های روی لباس را با دست بمالید تا از بین بروند و بعد مجدداً برنامه شستشو را ادامه دهید. اگر به دنبال صرفه‌جویی انرژی هستید، نگران نباشید! این ماشین‌ها قدرت کمتری دارند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. لباسشویی های نیمه اتوماتیک عملکرد ساده‌تری دارند و تعمیر آن‌ها ساده است.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

لباسشویی های تمام اتوماتیک فضای کمتری اشغال می‌کنند. بر اساس برنامه‌های شستشو و حالت‌های سفارشی برای انواع مختلف پارچه‌ها، چرخه‌های شستشوی انعطاف‌پذیرتر دارند. امکان استفاده از ماشین لباسشویی حتی وقتی که می‌خواهید از منزل خارج شوید، وجود دارد.

ظرفیت ماشین لباس شویی

اندازه درام یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید یک ماشین لباسشویی جدید باید به آن دقت کرد. هرچه ظرفیت درام بیشتر باشد شما می توانید لباس های بیشتری را در آن قرار دهید. ظرفیت درام معمولا بین 5 کیلوگرم و 12 کیلوگرم است و ظرفیت 7 کیلوگرم که برای اغلب خانوارها مناسب است. ماشین های شستشو وقتی که درام حدود 80 درصد پر است, بهتر کار می کنند. ماشین لباس شویی ها با ظرفیت بزرگ به این معنی است که شما می توانید تعداد دفعات شستشوی لباس هایتان را کاهش دهید، که در این صورت به کاهش مصرف انرژی کمک می کند.

سرعت چرخش (Spin Speed)

حداکثر سرعت چرخش میزان سرعت در هر دقیقه است که مخزن لباس ها را با آن به دوران درمی آورد تا در انتهای چرخه شستشو آب لباس ها خارج شود. حداکثر این سرعت برابر با 1000, 1200, 1400, یا 1600 دور در دقیقه خواهد بود. با افزایش این سرعت قیمت تمام شده ماشین لباس شویی هم افزایش می یابد.

خوشبختانه وجود این ویژگی مهم را درتمامی مدل های ماشین لباسشویی بوش مانند مدل WAW324DE و همچنین مدل های مختلف خشک کن بوش مشاهده می کنیم .

 

کارایی انرژی (Energy efficiency)

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید یک ماشین لباسشویی جدید حتماً باید به آن توجه کنید، میزان مصرف انرژی یا همان کارایی لباسشویی است. برای بررسی این مورد حتماً باید به برچسب انرژی لباسشویی دقت نمایید. برچسب انرژی به شما نشان می‌دهد که لباسشویی منتخب شما تا چه اندازه مقرون‌به‌صرفه است. به صورتی که ماشین های لباسشویی دارای رتبه A، بهترین کارایی و بهره‌وری انرژی را دارند.

منبع : https://bosch-germany.com/product/%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-waw324de/



:: برچسب‌ها: ماشین لباسشووی بوش مدل WAW324DE ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora
روش‌های موقت زیادی برای از بین بردن موی زائد وجود دارد و اپیلاسیون ( استفاده از اپیلاتور،اپیلیدی یا همان موکن ) یکی از این روش‌هاست. با اپیلاتور موها از ریشه بیرون کشیده می‌شوند. اپـیلیدی دستگاه‌های مکانیکی است که گیره‌های سر آن، موها را از ریشه بیرون می‌آورند که نوعی اپیلاسیون به شمار میرود یکس از بهترین اپیلاتورها مدل اپیلاتور فیلیپس مدل BRE620 است 
در روش‌های اپیلاسیون به دلیل اینکه موها از ریشه کشیده می‌شود، احتمال مشکلات در بافت اطراف فولیکول مو وجود داشته و به همین دلیل این امر باعث حساسیت، قرمزی و التهاب فولیکول مو می گردد
 
استفاده از اپـیلیدی بهتر است بعد از حمام کردن انجام شود تا هم پوست مرطوب‌تر باشد و هم دهانه روزنه‌های پوست برای خروج موها آمادگی داشته ‌باشد. همچنین دستگاه اپیلاتور باید استاندارد باشد و پوست در محل استفاده از آن کاملا کشیده شود. به این ترتیب کمترین آسیب به پوست وارد میگردد و احتمال ایجاد حساسیت، قرمزی و فولیکولیت کاهش می‌یابد.
میتوان گفت دستگاه اپـیلیدی به تنهایی نمی‌تواند باعث قرمز شدن پوست شود ولی اگر شرایط رعایت نشود، با مکانیسم ذکرشده در درازمدت می‌تواند عامل تیره‌تر شدن پوست بدن شود.
 
در مورد تاثیر اپـیلیدی  در ایجاد موهای زیرپوستی هم جهت رویش مو در هر فرد مانند دیگر صفات ژنتیکی‌ تا حدودی با دیگران متفاوت است. در بعضی افراد، خواب موها به طوری است که در ابتدای رویش از سطح پوست خارج می‌شوند، داخل پوست به طور افقی یا نزدیک به افقی رشد می‌کنند و کراتین مو باعث واکنش پوست به آن و ایجاد التهاب می‌شود.
توصیه‌ میگردد چنین افرادی از روش‌هایی برای از بین بردن موهای زاید استفاده کنند که موها از ته کنده نشوند و مقدار کمی از سر مو از سطح پوست بیرون بماند بنابراین استفاده از اپیلاتور به دلیل اینکه موها از ریشه خارج می‌کند، هنگام رشد مجدد در افراد می‌تواند باعث رویش مو به صورت زیرپوستی شود ولی این موضوع شامل همه افراد استفاده‌کننده از اپـیلیدی  نمی‌شود.

بعضی از اپبلاتورها را زیر آب هم می‌توان استفاده کرد، برخی بدون سیم کار می‌کنند و …؛‌ پس بهتر است، ابتدا ببینید هدف‌تان از خرید اپبلاتور چیست. مثلا آیا در مسافرت‌ها از این وسیله استفاده می‌کنید؟ میزان نیاز به اصلاح‌تان زیاد است؟ به خرید انواعی که زیر آب هم قابل‌استفاده هستند، علاقه دارید؟ و… . در ادامه درباره نکاتی برای خرید گفته‌ایم که به تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک می‌کنند:

اپیلاتور خشک یا تَر؟

هر چند که گفته می‌شود، اپیلاتورها روی بدن خشک بهتر عمل می‌کنند اما نمونه‌های جدید اپیلاتوری که به بازار عرضه می‌شود، قابلیت استفاده زیر دوش آب را هم دارند. قیمت اپیلاتورهای تَر بیشتر از هم‌تایان خشک آنهاست. ضمن اینکه درد اصلاح با آنها بسیار کمتر از حالتی است که پوست بدن کاملا خشک است. آب گرم به آرامش بیشتر پوست کمک می‌کند. اصلاح کردن بدن زیر آب به کمک اپیلاتورهای تر مانع از قرمزی، حساس شدن پوست و ایجاد برآمدگی‌های پوستی بعد از خروج از حمام می‌شود.

البته لازم به ذکر است که وقتی زیر آب هستید، موها تمایل دارند به بدن بچسبند و به همین خاطر، کمی کار اصلاح طولانی‌تر می‌شود. در این صورت، حدودا ۴۰ درصد از موهای بدن اصلاح می‌شوند. علت این است که موها در آب از خود مقاومت به خرج می‌دهند به راحتی نمی‌توان همه موها را از بین برد. برای رفع این مشکل هم راهکاری وجود دارد. اگر پا، دست یا هر قسمتی که نیاز به اصلاح دارد، کاملا در آب قرار بگیرد، حالت ایست موها روی بدن، یکدست خواهد شد و دیگر به سادگی می‌توان موها را با اپیلاتور اصلاح کرد.

پس اپبلاتورهای تَر به درد کمتر و حساس نشدن پوست بعد از اصلاح کمک می‌کنند اما اگر قِلق کار با آن زیر آب را ندانید باید وقت زیادی را برای اصلاح در حمام صرف کنید. اپیلاتورهای تر زیر آب با باتری کار می‌کنند. یعنی نمی‌توان، آنها را به پریز برق متصل کرد و زیر دوش آب به اصلاح پرداخت. طبیعتا چنین کاری بسیار خطرناک است. اگر اپیلاتور را به برق بزنید و آن را زیر آب بگیرید، به طور اتوماتیک قفل می‌شود و برای جلوگیری از حوادث ناگوار کار نخواهد کرد. برای استفاده از اپیلاتور زیر آب باید آن را شارژ کنید که این کار عمر باتری دستگاه را کم می‌کند.

باتری یا سیم اتصال؟

اپبلاتورهایی که با باتری شارژ می‌شوند و کار می‌کنند معمولا ارزان‌تر از انواع مجهز به سیم هستند. این اپیلاتورها با باتری کار می‌کنند و بعد از اتمام باتری می‌توانید، باتری‌های استاندارد دیگری جایگزین کنید. این وسیله‌ها برای کسانی که علاقه به صرف هزینه زیاد ندارند، مناسب‌تر است. اما اگر هزینه برای‌تان مهم نیست و زیاد از اپیلاتور استفاده می‌کنید باید به سراغ گزینه‌های سیم‌دار بروید. اپیلاتورهای سیم‌دار، قوی‌تر از نمونه‌های مجهز به باتری هستند.

نکته مهم دیگری که در انتخاب اپیلاتور باید در نظر بگیرید، یکپارچگی و انسجام عملکرد این وسیله در طول اصلاح است. اپیلاتوری که با باتری کار می‌کند با ضعیف‌تر شدن باتری در حین اصلاح، از انسجام و یکدستی عملکرد بهره‌مند نخواهد بود. اما اگر اپیلاتوری سیمی انتخاب کنید، قدرت دستگاه در تمام طول اصلاح به صورت یکدست و منسجم حفظ خواهد شد. اپیلاتورها معمولا به طور متوسط پنج سال مهمان شما هستند ولی عمر اپیلاتورهای سیم‌دار کمی بیشتر است.

اپیلاتور یک تیغه یا چندتیغه؟

تعداد تیغه‌های اصلاح مو در اپیلاتورهای مختلف با هم فرق می‌کند. بعضی از اپیلاتورها چند تیغه و بعضی فقط یک تیغه دارند. هر چقدر تعداد تیغه‌ها بیشتر باشد، سرعت دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند اما ناگفته نماند که درد بیشتری هم در هنگام اصلاح به شما تحمیل خواهد شد. البته این درد زیاد طول نمی‌کشد و بعد از چند ثانیه تحمل به آن عادت خواهید کرد. جنس تیغه اصلاح اپیلاتورها معمولا فلزی و در بعضی موارد از جنس سرامیک است.

درباره درد ناشی از اصلاح با اپیلاتورها هم باید واقع‌بین باشید. هیچ دستگاهی وجود ندارد که بدون درد و کمی ناراحتی، موهای بدن‌تان را پاک و تمیز کند. بالأخره پای خارج کردن مو از ریشه و بستر آن در پوست در میان است. قرار نیست، اپیلاتور شما را ناز و نوازش کند. پس فریب هیچ تبلیغی مبنی بر فاقد درد بودنِ اپیلاتورها را نخورید. درد، طبیعی است. بعضی برندها مدعی هستند که به خاطر وجود کلاهک ماساژور (ماساژدهنده) در قسمت تیغه، درد کمتری برای کاربر ایجاد می‌کنند.

این ادعا چندان درست نیست. به خاطر اینکه کلاهک ماساژ، نقشی در کم کردن درد ندارد و فقط باعث کُند شدن فرایند اصلاح می‌شود که آن هم روند کار را کُندتر می‌کند. کُندتر شدن روند اصلاح باعث می‌شود تا موهای کمتری از پوست جدا شوند و شاید همین موضوع است که توهم تحمیل درد کمتر را به وجود می‌آورد. در زمینه کاهش درد فقط می‌توان روی اپیلاتورهای تَر حساب کرد که آنها هم در صورتی مؤثر عمل می‌کنند و تمام موها را از بین می‌برند که قلق و ترفندهای اصلاح زیر آب را بدانید.

اصلاح پا یا قسمت‌های دیگر بدن؟

بیشتر افراد از اپیلاتورها برای پاها استفاده می‌کنند. پس اگر به دنبال خرید اپیلاتوری برای نواحی دیگر بدن مانند صورت، زیر بغل، خط بیکینی و… هستید باید به گزینه‌هایی فکر کنید که دارای تیغه‌های مخصوص هر ناحیه هستند. برای اصلاح موی برخی نواحی نیاز به تیغه‌ها و سر باریک‌تر وجود دارد. 

منبع: https://manzelmarket.com/product-category/%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%81%db%8c%d9%84%db%8c%d9%be%d8%b3/



:: برچسب‌ها: اپیلاتور ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

این سوپ پر فایده و خوش طعم را می توانید در ایام سرد سال برای خانواده عنوان یک غذای کامل تهیه کنید. به شما اطمینان می دهیم با چند بار پختن سوپ جو در منزل می توانید با سوپ های خوش رنگ و لعاب موجود در رستوران ها رقابت کنید.

پخت سوپ جو بسیار آسان است و حتی کسانی هم که سر رشته ای در آشپزی ندارند به راحتی می توانند این سوپ خوشمزه را به بهترین نحو ممکن درست کنند. جو خواص بسیار زیادی دارد که با پخت این سوپ می توانید از این خواص بهره مند شوید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ جو قرمز تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. 

مواد لازم سوپ جو قرمز
پیاز متوسط ۲ عدد
هویج کوچک یا متوسط ۲ عدد
روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ نصف یک سینه کامل
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
جو پوست کنده ۱ پیمانه ( لیوان متوسط )
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری سَر پُر
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

ابتدا جو پوست کنده را در مقداری آب بخیسانید و به مدت حداقل ۶ ساعت کنار بگذارید تا به خوبی خیس بخورد. بهتر است جو را از شب قبل بخیسانید. پس از گذشت این مدت جو پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید.

حرارت زیر جو باید متعادل باشد. توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یک بار باید جو را هم بزنید تا ته نگیرید و به ته قابلمه نچسبد. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند. زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آنرا از روی حرارت کنار بگذارید.

در مرحله بعد یکی از پیازها را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت بگذارید و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. در صورتی که روغن بیش از اندازه داخل قابلمه بریزید سوپ شما چرب خواهد شد.

در ادامه پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید ( می توانید هویج ها را با رنده درشت رنده کنید ) و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید.

پس از اینکه هویج و پیاز را کمی تفت دادید مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه ها به خورد پیاز و هویج برود. سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزید

و روی حرارت قرار دهید تا نیمپز شود. ( البته باید آبپز کردن سینه مرغ را اوایل شروع آشپزی انجام دهید تا در اواسط پخت سوپ معطل نشوید ) پس از اینکه سینه مرغ نیمپز شد آنرا به صورت ریش ریش ریز خرد کنید و به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید.

سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه پیاز و هویج کمی تفت دهید تا سینه مرغ کمی سرخ شود. در مرحله بعد جو را به همراه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریع تر به جوش بیاید.

پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سوپ رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم تا طعم خامی رب گرفته شود.

پس از سرخ شدن رب آنرا با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ۱۵ دقیقه پایانی نمک سوپ را اندازه می کنیم و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در همین مرحله جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم

و دیگر درب قابلمه را نمی گذاریم تا رنگ جعفری سبز و با طراوت بماند. می توانید کمی از جعفری را برای تزیین روی سوپ نگه دارید. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری می ریزیم و به همراه آبلیمو یا لیمو ترش تازه سرو می کنیم.

پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سوپ رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم تا طعم خامی رب گرفته شود.

پس از سرخ شدن رب آنرا با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ۱۵ دقیقه پایانی نمک سوپ را اندازه می کنیم و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در همین مرحله جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم

و دیگر درب قابلمه را نمی گذاریم تا رنگ جعفری سبز و با طراوت بماند. می توانید کمی از جعفری را برای تزیین روی سوپ نگه دارید. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری می ریزیم و به همراه آبلیمو یا لیمو ترش تازه سرو می کنیم.

 

 



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ جو قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Best Hair Dryer for Damaged Hair

سشوار وسیله ای برای خشک کردن و حالت دادن به مو است که از 2 بخش عمده یعنی یک موتور دمنده و یک المنت تولید حرارت درست شده است. سشوار انواع مختلفی مانند مدل حرفه ای، نیمه حرفه ای، خانگی و مسافرتی دارند که بسته به میزان کارکردشان با هم متفاوت هستند. این وسیله به دو نوع معمولی و چرخشی هم تقسیم می شود.چند مدل از سشوارهای موجود که توانسته با کیفیت مناسب نیازهای مشتریان خود را پاسخ دهد  می توان در فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و برقی منزل مارکت پیدا کرد 

سشوار بوش مدل BHD 004،سشوار فیلیپس مدل BHD002

خرید سشوار

استفاده از سشوار در سرمای هوا و بعد از استحمام برای جلوگیری از سرما خوردن ضرورت دارد پس باید در خرید آن دقت کنیم و سشواری را انتخاب نمایید که به دارای کیفیت بال و عملکرد خوبی باشد.

انواع سشوار
معمولی

برای خشک کردن و حالت دادن موها کاربرد دارد.

یونی

این سشوار مولکول های آب موجود بر روی سطح موها را شکسته و موجب می شود که مو ها با حفظ رطوبتشان سریع تر خشک شوند. یون ها بار مثبت موجود در مو را خنثی می کنند و به درخشش و نرمی مو های شما کمک می کنند.

آشنایی با انواع سشوار برای خرید سشوار
تورمالین

این نوع سشوار با داشتن پوششی سنگی که حاوی مواد معدنی است و به طور طبیعی یون های منفی را منتشر کرده و موها را براق تر می کند .

سرامیک

حرارت این سشوارها بسیار کم است و به مو آسیبی نمی رسانند. سشوارهای سرامیکی دارای نوعی تکنولوژی هستند که به خشک کردن موها از درون و بیرون کمک می کنند.

چرخشی

برای حالت دادن موها در کمترین زمان مناسب است و دارای برس می باشد .

نکات مهم در خرید سشوار
موتور:

سشوارهای حرفه ای برای آرایشگاه ها موتور AC و سشوار های خانگی موتورشان از نوع DC است . پس هنگام خرید حواستان به نوع موتور سشوار باشد.

قدرت :

برای کارکرد مفید یک سشوار باید به قدرت موتور آن توجه نمود . اگر سشوار برای مصارف خانگی می خواهید ، روی موتوری با قدرت 1800 یا 2000 وات به بالاتر حساب کنید ، توجه داشته باشید در سشوارهای چرخشی این عدد از 700 آغاز می شود زیرا نیازی به پرتاب باد نیست.

تنظیم حرارت:

برای تعیین حرارت مود نیاز یک سشوار خوب باید دکمه تنظیم حرارت داشته باشد .

 

ویژگی های مهم برای انتخاب و خرید سشوار
تنظیم سرعت:

در مدل های خوب سشوار ، سرعت پرتاب باد را می توان تنظیم کرد . مقع استفاده از سشوار این آپشن به کارتان می آید پس به آن توجه کنید.

نوع المنت:

وجود المنت های سرامیکی در سشوار های جدید سبب کمتر داغ شدن این وسیله و افزایش طول عمر و کارکرد آن می شود.

باد سرد:

برای تثبیت مو می توانید از باد سرد سشوار استفاده کنید ، پس سشوارهایی تهیه کنید که مجهز به این دکمه هستند .

چیزهای که قبل از خرید سشوار باید بدانید
تولید یون:

مدل های به روز سشوار توانایی تولید یون دارند. این قابلیت در سشوار سبب جلوگیری از به هم چسبیدگی و وز شدن مو هنگام خشک کردن می شود و چربی داخل تار مو را حفظ می کند.

امکانات جانبی:

هنگام انتخاب سشوار در نظر داشته باشید که این وسیله حتما یک دیسپانسر داشته باشد، سری های مختلف دیسپانسر یا همان متمرکز کننده با توجه به نوع نیازشما می توانند به درد بخور باشند.

از دیگر وسایل و تجهیزاتی که سشواربرحسب سلیقه و نیازتان لازم است داشته باشد سری برس مانند ماساژ موست که تجربه لذت بخشی را به همراه دارد. از نکات مثبت دیگر که هنگام خرید سشوار باید به آن دقت کنیم دکمه توربو، حلقه آویز و طول بیشتر سیم برق دستگاه است.

 

ویژگی های یک سشوار مناسب برای انواع مو
موهای فر:

از سشوارهایی که به آرامی و با حرارت کم موها را خشک می کنند برای خشک کردن موهای فر استفاده کنید و از متمرکز کننده هوا در جلوی سشوار برای حجم دادن به موها می توان استفاده کرد.

موهای صاف:

از یک سشوار سبک برای موهای لخت و صاف استفاده کنید زیرا باید برای یک مدت طولانی آن را بالای سر نگه دارید.

نکات مهم خرید سشوار برای انواع مو
موهای وز:

از یک نازل دارای سر بسیار بسیار نازک برای سشوار کشیدن موهای وز استفاده شود که بتوان با کمک آن بدون این که به موهای دیگر حرارت برسد تنها قسمت های کوچکی از مو را خشک کرد.

موهای نازک و کم پشت:

برای پر حجم به نظر رسیدن موها از یک نازِل با سر بسیار باریک استفاده کنید و از ریشه موها تا بالا، آن ها را سشوار کشید تا موها پر حجم شوند.

منبع:https://manzelmarket.com/product-category/%d8%b3%d8%b4%d9%88%d8%a7%d8%b1/



:: برچسب‌ها: خرید سشوار , بهترین سشوارها ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()