نوشته شده توسط : ahora

Amazon.com: Juicer Machines Centrifugal Juice Extractor for Whole Fruit and  Vegetables, BPA-Free, Dual Speed and Overheat Overload Protection,  Anti-drip and Detachable Stainless Steel Citrus Juicer, Included Brush:  Kitchen & Dining

راهنمای خرید آبمیوه گیری مطابق با استانداردهای بین المللی
مطمئنا کلمه استاندارد به گوشتان خورده است، استاندارد مجوزی ست که هر کالا و یا خدماتی پس از گذر از فرآیند آزمون، با تایید و یا رد مواجه می شود. گذر از فرآیند آزمون و اخذ مجوز استاندارد، بیانگر کیفیت و قابلیت عرضه آن در بازار داخلی و خارجی می باشد.

همه محصولات برای اینکه بتوانند راهی بازار شوند و به فروش برسند باید دارای یکسری از استانداردهای اجباری باشند که در برخی موارد در استانداردهای محصولات، رتبه بندی نیز وجود دارد.
ما در راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می کنیم، دستگاه آبمیوه گیری‌ ای بخرید که دارای استانداردهای بالاتری می باشد چرا که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
راهنمای خرید آبمیوه گیری بر اساس توان مصرفی
از آنجا که توان مصرفی، آیتمی ست که رابطه مستقیمی با قیمت دستگاه و میزان مصرف برق آن دارد، می بایست با جدیت مد نظر قرار گیرد.

واحد توان مصرفی را با وات W نامگذاری می کنند.
مقدار وات اغلب بر روی برچسب مشخصات دستگاه قید می گردد و در صورت عدم وجود آن، با محاسبه توان مصرفی، مقدار وات را بدست بیاورید.
دستگاه های آبمیوه گیری اغلب قدرتی بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ وات دارند پس در هنگام خرید این نکته راهنمای خرید آبمیوه گیری را نیز مد نظر قرار دهید.
راهنمای خرید آبمیوه گیری پر سرعت
بدون شک هر مشتری سرعت یک آبمیوه گیری را با شمارش عقربه ثانیه ساعت می سنجد و در اینجا موتور است که میزان سرعت را کم و زیاد می کند و یا باعث کاهش و یا افزایش بازدهی آن می شود.

هر چه سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد، بازدهی آن نیز افزایش می یابد البته نوع و جنس تیغه دستگاه آبمیوه گیری نیز در سرعت بخشیدن به کارایی دستگاه نقش بسزایی دارد.
این تیغه باید از مواد مرغوبی چون استیل درجه یک ساخته شود تا در مقابل رطوبت و شستشو آسیبی نبیند.
توجه به این نکته مندرج در راهنمای خرید آبمیوه گیری را در خصوص موتور و تیغه دستگاه آبمیوه گیری کاملاً جدی بگیرید.
راهنمای خرید آبمیوه گیری مناسب بر اساس قیمت
جای تعجب نیست که همیشه هنگام خرید به جیبتان نگاه می کنید و کالایی را مطابق با مبلغی که برایش در نظر گرفتید انتخاب می کنید.

پس از آنکه از نظر مبلغ خیالتان راحت شد، کارایی دستگاه را ارزیابی می کنید. با توجه به اطلاعاتی که در راهنمای خرید آبمیوه گیری عنوان می شود و تطبیق جیب با آنچه که نیاز دارید، مبلغ مد نظرتان را برای خرید دستگاه مشخص کنید.
از آنجا که آبمیوه گیری های متنوع و متعددی با رنج قیمت متفاوت در بازار عرضه می شود، شما باید به دنبال دستگاهی باشید که مقرون به صرفه باشد و در ازای هزینه ای که برای خرید آن می پردازید، امکانات مد نظرتان را در اختیارتان قرار دهد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری های برندهای معتبر
برندهای متنوع و بسیاری در زمینه لوازم خانگی به خصوص آبمیوه گیری شهرت زیادی دارند. بین برندهای داخلی و خارجی رقابت زیادی وجود دارد و هر کدام برای جذب مشتری بیشتر، تلاش فراوان می کنند.

البته در برخی موارد نیز برخی محصولات بصورت بازار انحصاری تبدیل می شود.
با توجه به تنوع موجود در بازار و سردرگمی حاصل از آن می توانید با مطالعه راهنمای خرید آبمیوه گیری، با خیال راحت برند مد نظر خود را از میان برندهای داخلی و خارجی آبمیوه گیری انتخاب کنید.
برندهای داخلی نظیر پارس خزر و برندهای خارجی نظیر مولینکس، فیلیپس، پاناسونیک، فونیکس، بوش، براون، فلر، ناسا الکتریک و … حرفی برای گفتن دارند و تا کنون بازار خوبی پیدا کرده اند.
اهمیت زیبایی و شیک بودن دستگاه در راهنمای خرید آبمیوه گیری
شیک بودن، زیبایی و نمای ظاهری دستگاه یکی از نکاتی ست که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می دهد دستگاهی مطابق با سلیقه و دیزاین آشپزخانه خودتان انتخاب کنید.
هر چند زیباییِ مطلق به معنای کارآمدی دستگاه نیست؛ اما شما قطعاً دستگاهی را انتخاب خواهید کرد که هم خوب کار کند و هم جلوه خاصی به نمای آشپزخانه شما بدهد.
یادتان باشد شما بهترین معمار و طراح زندگی خودتان هستید، پس بهترین ها را برای خودتان انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: خرید آبمیوه گیری ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

ساده ترین روش های ازبین بردن سوختگی و یا لکه کف اتو

برای این که بفهمید آیا کف اتوی شما اثری از سوختگی وچسبیدگی پارچه و لباس ها به آن دارد یا خیر نیازی به بررسی دقیق نیست زیرا با روشن شدن و گرم شدن آن، بوی سوختگی به صورت واضح به مشام خواهد رسید. این لکه های سوختگی می توانند هنگام استفاده، برای لباس های مختلف ایجاد مشکل کرده و روی آنها لکه بر جا بگذارند. خوشبختانه روش های مختلفی برای تميز كردن کف اتو بخار وجود دارد و به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. قبل از آزمایش هریک از روش های تمیز کردن، بهتر است ابتدا دفترچه راهنمای اتوی خود را مطالعه کنید. تولید کننده ممکن است نکات اضافی در مورد چگونگی از بین بردن علائم و اثرات سوختگی را ارائه داده باشد. علاوه بر این، همچنین ممکن است لیستی از محلول های تمیز کننده که بهتر است برای تمیز کردن استفاده نشوند، در دفترچه ذکر شده باشد.

چگونه اتوی سوخته را تمیز کنیم؟

وقتی کف اتو بخار به هر دلیلی دچار اثراتی از سوختگی و چسبیدن لباس بر روی آن می شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتوی خود را از برق بکشید. اجازه دهید دستگاه به طور کامل سرد شود. اگر نمی توانید پارچه سوخته شده را به صورت یک تکه بردارید، پس از سرد شدن دستگاه با استفاده از یک پنس یا موچین تلاش کنید که باقی مانده های پارچه سوخته شده را از کف آن جدا کنید. دقت داشته باشید که تمام سوختگی را برداشته و سپس لکه سوختگی باقی مانده روی کف دستگاه را با یکی از تکنیک های زیر تمیز کنید.

استفاده از مایع لباس شویی

استفاده از مایع لباس شوییاستفاده از مایع لباس شویی

اگر اتوی شما دارای صفحه زیرین نچسب است، کف آن را می توانید با کمی مایع لباسشویی نیز تمیز کنید. کافی است یک یا دو قطره مایع را در یک کاسه کوچک آب گرم اضافه کنید. سپس یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کرده و صفحه زیرین را پاک کنید. در آخر، قبل از استفاده مجدد از اتو، صفحه زیرین را با حوله خشک کنید.

استفاده از مایع ظرفشویی

در برخی مواقع ممکن است اثرات سوختگی موجب مسدود شدن منافذ صفحه زیرین دستگاه شوند. در این حالت برای تميز كردن کف اتو بخار می توان از مخلوط مایع ظرفشویی و آب استفاده کرد. پس از از بین رفتن لکه ها، از یک پارچه تمیز برای خشک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از آب اکسیژنه

استفاده از آب اکسیژنهاستفاده از آب اکسیژنه

یک روش ساده برای تميز كردن کف اتو بخار، این است که پارچه ای تمیز را در پراکسید هیدروژن، خیسانده و آن را روی صفحه اتوی خود قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه می توانید لکه ها را پاک کنید.

استفاده از براق کننده های فلز

اگر اتوی شما دارای کف فلزی و بدون روکش نسوز یا نچسب است در صورتی که دچار لکه سوختگی شود، می توانید با استفاده از چند قطره محلول براق کننده فلز، آن را تمیز کنید. یک پارچه آغشته به محلول را روی لکه ها و اثرات سوختگی بکشید تا از بین بروند، سپس یک پارچه تمیز تهیه کرده و نقاط مرطوب را پاک کنید.

آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟

آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟آیا می توان از لاک پاک کن استفاده کرد؟

یکی دیگر از روش هایی که برای تميز كردن کف اتو بخار به کار می رود استفاده از انواع لاک پاک کن هایی است که به طور معمول برای ناخن ها استفاده می شود. لازم نیست حتما لاک پاک کن مورد نظر حاوی استون باشد. سایر لاک پاک کن های شیمیایی نیز به خوبی آن عمل می کنند. بهتر است قبل از اقدام به تمیز کردن کامل سطح، قسمت کوچکی از آن را آزمایش کنید. هرگز مواد شیمیایی گرم با بوی شدید را در اطراف پرندگان یا حیوانات خانگی استفاده نکنید. اگر در خانه پرنده یا حیوان خانگی دارید این روش را در یک فضای باز و به دور از آن ها انجام دهید. بسیاری از بخارات برای پرندگان و برخی حیوانات خانگی خطرناک یا کشنده هستند. پس از گرم شدن دستگاه، مراقب باشید که خود نیز بخارات را استنشاق نکنید زیرا این بخارات ممکن است سمی باشند.

استفاده از سرکه

برای تميز كردن کف اتو بخار می توانید از سرکه استفاده کنید. مقداری سرکه سفید را گرم کرده و یک پارچه نرم را در آن فرو کنید. پارچه را به آرامی روی صفحه کف سوخته شده بکشید تا نشانه ها و اثرات آن ها از بین بروند. سپس یک پارچه تمیز که با آب مرطوب شده را به کف آن کشیده و کار را تمام کنید. اگر سرکه به تنهایی قادر نیست اثرات سوختگی را به طور کامل پاک کند، چند قاشق چای خوری نمک را با سرکه سفید گرم مخلوط کرده و آن را هم بزنید تا نمک حل شود. با استفاده از یک پارچه تمیز آغشته به مخلوط کف این وسیله برقی را تمیز کنید. پاک کردن را تا زمانی که لکه ها به طور کامل از بین بروند ادامه داده و در مرحله آخر، یک پارچه مرطوب تمیز روی آن بکشید.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیریناستفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک معجزه گر است که همه چیز از اجاق گاز گرفته تا ماشین ظرفشویی را تمیز می کند. همچنین می تواند اتوی شما را نیز تمیز کند. فقط با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب یک خمیر ضد لک ایجاد کنید. آن را با دقت به صفحه زیرین بمالید، اما سعی کنید جوش شیرین در سوراخ های بخار وارد نشود. اگر خمیر در سوراخ های بخار وارد شد حتما آن ها را تمیز کنید.

استفاده از ترکیب آب لیمو و جوش شیرین

این روش بسیار ساده است و برای انواع دستگاه ها با صفحه های زیرین سوخته و همچنین برای اتو مخزن دار می تواند استفاده  شود. آب لیمو در از بین بردن اثرات سوختگی کاملاً خوب عمل می کند. برای تميز كردن به این روش مطابق با دستورات زیر عمل کنید.

  • کافی است یک لیمو را آب گرفته و به اندازه کافی جوش شیرین اضافه کنید تا یک حالت خمیری به دست آید.
  • خمیر را روی مناطق آلوده صفحه زیرین دستگاه قرار دهید.
  • بگذارید حداقل 5 دقیقه روی صفحه (سرد، گرم نشده) بماند.
  • بعد از 5 دقیقه بخشی را آزمایش کنید تا ببینید آیا خمیر در حال از بین بردن لکه است.
  • خمیر را به آرامی مالش دهید تا لکه ها تمیز شوند.
  • خمیر اضافی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید صفحه زیرین خشک شود.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرینترکیب سرکه و جوش شیرین

علاوه بر ترکیب جوش شیرین و آب لیمو، از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز می توان استفاده کرد. سرکه و آب لیموترش (اسید) هر دو با جوش شیرین واکنش نشان می دهند و ترکیب هایی فوق العاده برای از بین بردن لکه ایجاد می کنند. این ترکیب ها، موادی غیرشیمیایی و غیر سمی هستند و عالی عمل می کند. ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه خاموش بوده و صفحه زیرین آن خنک است. نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب مخلوط کنید. یک پارچه یا پنبه را در محلول سرکه و آب فرو کنید. مقداری محلول جوش شیرین را به محل مرطوب پارچه اضافه کنید (این ماده ساینده شماست) و شروع به مالش دادن لکه های سوختگی کنید. از حرکت دورانی و کمی فشار برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید. به سادگی با یک پارچه مرطوب مقدار اضافی آن را پاک کنید.

استفاده از سرکه در مخزن آب

استفاده از سرکه برای تمیز کردن منافذ بخار در اتوهایی مثل اتو مخزن دار TDS8080 نیز بسیار موثر است. برای این کار مخزن آب را با مخلوطی از نصف سرکه سفید و نصف آب پر کنید. سپس اتوکشیدن یک پارچه یا حوله انجام داده و روی آن بخار بپاشید. با بخار دادن، باقی مانده رسوبات به همراه سرکه از دریچه ها خارج می شود.

استفاده از موم شمع

استفاده از موم شمعاستفاده از موم شمع

در حالی که موم شمع ذوب شده هنگام ریختن روی فرش ها و پارچه ها به عنوان یک مشکل به حساب می آید، اما می توان از آن برای تمیز کردن نقاط سوخته صفحه زیرین استفاده کرد. این روش نیز بسیار آسان است. دستگاه را در پایین ترین تنظیمات دمایی قرار دهید. مراقب باشید صفحه را لمس نکنید چون گرم است. شمع را روی آثار سوختگی و لکه های سوزان بمالید. با استفاده از یک پارچه ضخیم موم را روی لکه ها فشار دهید. می توانید با پوشیدن دستکش های فر از دستان خود محافظت کنید. با قرار دادن پارچه ای ضخیم و مرطوب روی سطح صاف زیرین، آن را تمیز کنید. اتوکشیدن پارچه را انجام دهید تا موم باقی مانده “پاک” شود و براقیت در صفحه ایجاد شود.

نحوه تمیز کردن با خمیر دندان

خمیردندان یک تمیز کننده شگفت انگیز برای خانه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی خمیر دندان سفید را روی مناطق آسیب دیده و سوخته صفحه زیرین بمالید. بگذارید یک دقیقه بماند سپس با استفاده از یک پارچه تمیز خمیر دندان را پاک کنید. برای پایان کار، مخزن آب را پر کرده و اتوکشیدن یک حوله قدیمی یا لباس غیرقابل استفاده را انجام دهید. آن را روی بخار تنظیم کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند.

استفاده از کاغذ و نمک

استفاده از کاغذ و نمکاستفاده از کاغذ و نمک

باور کنید یا نه، نمک و کاغذ نیز می توانند کار تميز كردن کف اتو بخار را انجام دهند. اتوی خود را روی گرم ترین تنظیمات دمایی قرار دهید. یک روزنامه یا کاغذ را پهن کرده و در همه جای آن سخاوتمندانه نمک بپاشید. اتوی گرم را در جهت های مختلف چندین بار روی کاغذ بکشید.

از بین بردن پلاستیک ذوب شده روی صفحه زیرین

اگر اتوی شما با یک ماده پلاستیکی تماس پیدا کرد، به محض تماس، دستگاه را از برق بکشید و بگذارید تا خنک شود. یک کاسه یا ظرف فلزی را با تکه های یخ پر کنید و صفحه زیرین را روی یخ قرار دهید تا پلاستیک به سرعت سفت و سخت شود (اگر پلاستیک از قبل روی صفحه خنک شده است می توانید از این مرحله صرف نظر کنید). حالا یک چاقوی پلاستیکی برداشته و پلاستیک را خراشیده و آن را به صورت کامل از صفحه جدا کنید. سپس سطح را با اسپری سرکه یا یک پارچه مرطوب پاک کنید. توجه کنید که قبل از استفاده مجدد، دستگاه باید کاملا تمیز شده باشد وگرنه پلاستیک ذوب شده و به لباس شما می چسبد.

ترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازار

ترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازارترکیب های تمیز کننده آماده موجود در بازار

علاوه بر روش هایی که توضیح داده شد، برخی از مواد و ترکیبات به صورت آماده برای تميز كردن صفحه زیرین و براق کردن آن در بازار موجود هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید. این ترکیبات غیر سمی هستند و می توانید به صورت آنلاین آن ها را از برخی فروشگاه های معتبر لوازم خانگی مثل فروشگاه لوازم خانگی بوش جرمنی تهیه نمایید.  این ترکیبات، علائم سوختگی را برطرف می کنند و باعث براق شدن مجدد دستگاه شده و صفحه زیرین را بازیابی می کنند.

چگونه از اتوی خود بیشتر مراقبت کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از نیاز به تميز كردن کف اتو بخار، این است که مراقبت های کافی را در حین استفاده از آن به عمل آورید. برای مثال، هیچ وقت اتوی روشن را برای مدتی طولانی رها نکنید زیرا بسیار داغ شده و احتمال چسبیدن و سوختن لباس پس از استفاده از آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این، حتماً آن را به طور مرتب تمیز کنید تا از تجمع مواد و گرفتگی دریچه ها جلوگیری کنید. برای تمیز کردن اتوی سوخته از مواد پاک کننده ساینده یا برس استفاده نکنید زیرا این کار به صفحه آن آسیب وارد می کند.



:: برچسب‌ها: تمیز کردن کف اتو ، ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ahora

Smart coffee machines with Home Connect

قهوه جوش ها انواع مختلفی دارند که در حجم های مختلف (تعداد فنجان های مختلف)، تولید شده اند و استفاده از آنها بسیار آسان است. در این نوع قهوه جوش ها، آب به آهستگی روی سبد فیلتردار حاوی قهوه آسیاب شده چکه می کند و بعد از نفوذ در قهوه از قسمت پایین درون فنجان یا قوری ریخته می شود. در این نوع قهوه سازها نیازی نیست که آب از قبل جوشانده شود. قهوه جوش های دارای فیلتر معمولاً دارای قوری ترموستات دار و صفحه گرم نگهدارنده برای گرم نگهداشتن قهوه می باشند.

این نوع قهوه جوش ها یا فیلتر کاغذی و با فیلتر دائمی کار می کنند . فیلترهای دائمی مقرون به صرفه تر بوده و هزینه کمتری دارند ، ولی بعد از استفاده باید برای برطرف کردن کثیفی شسته شوند. فیلترهای کاغذی بهداشتی تر هستد و بعد از استفاده به راحتی می توان آنها را عوض کرد.

مهارت هایی برای خرید قهوه ساز
برخی از انواع قهوه جوش ها با استفاده از سیستم کپسول کار می کنند. این کپسول ها مانند چای کیسه ای یا کپسول با غلاف آلومینیومی به راحتی یک فنجان قهوه بدون هیچگونه کثیفی تهیه می کنند.

قهوه جوش ها به این طریق کار می کنند که، قهوه آسیاب شده درون محفظه ایی در بالا قرار گرفته و آب در محفظه مخصوص ریخته می شود . اول آب جوشیده شده و از طریق لوله عمودی تحت فشار از بالا و اطراف فیلتر عبور می کند، قهوه دم کشیده از قسمت پایین درون قوری ریخته مشود و تفاله قهوه درون فیلتر باقی می ماند. نشانگر شیشه ای در بالای دستگاه وجود دارد که می توانید میزان تیرگی قهوه ای که تهیه می شود را ببینید. قهوه جوش ها برای افرادی که می خواهند قهوه ای با غلظت ها و شدت های مختلف تهیه کنند ایده آل است، گرچه برخی طرفداران قهوه فکر می کنند که در این نوع دستگاه ها، قهوه خیلی خوبی تهیه نمی شود!

اسپرسو و کاپوچینو سازها

این دستگاه ها با استفاده از بخار، قهوه ای بسیار قوی تهیه می کنند. قهوه اسپرسو بسیار غنی تر و غلیظ تر از قهوه ای است که از قهوه جوش تهیه می شود و پایه ای برای کاپوچینو و قهوه لاته می باشد. دستگاه هایی که با پمپ بخار کار می کنند از مدل های دیگر کمی گران تر هستند.

 

دستگاه های تولید فشار (بخار)

آب در مخزن جوشیده شده و فشار و بخار می سازد . سرانجام فشار کافی ایجاد شده و آب جوش با فشار روی قهوه ریخته می شود. این بخار بعدا” برای ایجاد کف استفاده می شود. در برگشت آب مصرفی بسیار داغ یک اسپرسو درست و حسابی تهیه می کند. مطمئن شوید که فشار بخار تهیه شده به اندازه کافی برای تهیه یک اسپرسوی عالی، کافی باشد.

اسپرسو

سیستمی برای تهیه قهوه اسپرسو با استفاده از کپسول است.

قهوه مخلوط شده، برشته شده، آسیاب شده و سپس درون کپسول ها یی به طور کاملا ” محکم و مهر و موم بسته بندی می شوند که بیش از نه ماه تازه می مانند. یکی از محاسن استفاده از این روش تهیه بسیار آسان و راحت قهوه است. در این دستگاه ها فیلتری برای تمیز کردن وجود ندارد، و تفاله قهوه باقی نمی ماند و مهمتر این که طعم قهوه عالی است و اینکه می توانید از طیف گسترده انواع قهوه با طعم های مختلف استفاده کنید.

تولید مستقیم قهوه از دانه قهو ه (Bean-to-cup coffee machines)

برای تجربه طعم منحصربفرد قهوه در منزل، قهوه سازهای دارای آسیاب (دستگاه های با قابلیت سرو دانه قهوه به فنجان) برایتان اسپرسویی حرفه ایی درست می کنند. البته کار با این دستگاه فوق العاده آسان است. دانه های تازه آسیاب شده قهوه، برای تهیه اسپرسو مورد نیاز استفاده می شود و به شما قهوه ای کاملا تازه می دهد.

روش تهیه آسان قهوه
بعضی از این نوع دستگاه ها کاملا اتوماتیک هستند: آب را درون مخزن آب ریخته، شیر را در مخزن در نظر گرفته شده ریخته و دانه های قهوه را درون محفظه مخصوص بریزید. سپس به سادگی دکمه مخصوص روی دستگاه را بفشارید. دستگاه دانه های قهوه را آسیاب می کند قهوه را در فنجان ریخته و رویش کف شیر می ریزد.

مدل های جدیدتر قهوه سازها دارای امکانات مختلفی مثل گرم نگهدارنده فنجان هستند که به تدریج ماگ شما را گرم نگه می دارد. این کار باعث می شود قهوه ای بسیار خوشمزه ای بدست آید که تغییری در قهوه گرم درون فنجان ایجاد نشود.

قهوه سازهای دارای آسیاب دانه قهوه گرانتر از قهوه سازهای سنتی هستند، و گاهی اوقات زمانیکه دانه ها را آسیاب می کنند یا قهوه درست می کند کمی صدا ایجاد می کنند. با اینحال، میزان صدایی که ایجاد می کنند در حد قابل قبولی بوده و اسپرسوی عالی تهیه شده توسط این دستگاه باعث می شود که خرید این دستگاه سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب شود.

نکاتی که در هنگام خرید یک دستگاه اسپرسو ساز باید در نظر بگیرید :

میزان بار یا فشار بخار

در هنگام خرید قهوه ساز بدانید فشار بخار خوب، از ضروریات دستگاه قهوه ساز برای تهیه خامه یا کف می باشد . به این معنی که بخار با پودر قهوه با سرعت تنظیم شده و مناسب برخورد کند. سرعت خیلی کم باعث ایجاد طعمی تلخ یا تیز خواهد شد. فشار بین ۱ ۴ تا ۱۹ بار میزان مطلوب است، گرچه برخی تولید کنندگان ادعا می کنند که فشار بین ۹ تا ۱۱ بار، اگ ر دانه های قهوه به خوبی آسیاب شده باشند، کافی است.

ترموبلاک ( Thermoblock)

برای دستیابی به بهترین طعم قهوه، مهم این است که قهوه را نجوشانید؛ ترموبلاک نوعی جوش آور است که دمای آب را به حد دمای عالی (حدود ۹۰ درجه) بوسیله پمپ بالا می برد. برخی از مدل ها دارای سیستم ترموبلاک برای کف کردن شیر نیز به کار برده می شود ، که احتیاج به حرارت حدود ۱۲۰ درجه دارند.

نگهدارنده فیلتر

این قطعه دانه های قهوه را نگه داشته و بایستی آن ها را گرم نگهدارد . مدل های ساده دارای پایه فیلتر آلومینیومی است ولی در مدل های گران تر دارای پایه فیلتر از جنس برنج هستند که زمان طولانی تری گرم می مانند.

ولتاژ دستگاه

مانند کتری برقی داشتن ولتاژ بیشتر در دستگاه باعث زودتر به جوش آمدن آب خواهد شد، زمانیکه می خواهید چندین اسپرسو تهیه کنید، دستگاه با ولتاژ بالا بهتر است.

روش های تهیه یک اسپرسو و کاپوچینوی عالی

اگر شما می خواهید یک فنجان اسپرسو به سبک ایتالیایی تهیه کنید، لازم است بدانید چطور یک کرم ( Cream ) عالی بدست بیاورید.

این کِرم (کف)، عصاره خالص قهوه است که می توانید روی قهوه اسپرسو پیدا کنید، این کرم درست مانند کلاهی روی فنجان یا لیوان حاوی اسپرسو قرار می گیرد و پر است از عطر و طعم و مزه. راهی برای امتحان کردن کیفیت کرم ایجاد شده روی اسپرسو وجود دارد و آن این است که وقتی مقداری شکر روی کف ایجاد شده اسپرسو بریزید اگر افتادن شکر به پایین زمان بر باشد، شما در تهیه یک کرم عالی روی اسپرسو موفق بوده اید.

قهوه سازها با استفاده از بخار، قهوه ای بسیار قوی تهیه می کنند

انواع قهوه

کاپوچینو (Cappuccino ) : مقدار ۱/۳ اسپرسو،۱/۳ شیر داغ، ۱/۳ کف شیر

قهوه لاته (Latte) : با افزودن شیر داغ به اسپرسو، معمولاً به نسبت ۱:۶ شیر داغ : اسپرسو

ما کیاتو (Macchiato ) : اسپرسو با افزودن مقداری شیر

کن پانا ( Con Panne ) : اسپرسو با افزودن مقداری خامه فرم گرفته

موکا (Mocha ): شکلات داغ با یک شات اسپرسو

آمریکانو (Americano ): آب جوش به همراه یک شات اسپرسو

آسیاب برقی قهوه

یکی دیگر از عواملی که در تهیه قهوه با طعم دلخواه مهم است آسیاب کردن قهوه است.

آسیاب قهوه:

خرید یک آسیاب قهوه خوب، سرمایه گذاری مهمی است. آسیاب قهوه اندازه مناسب قهوه آسیاب شده را برای تهیه قهوه مورد نیازتان فراهم می کند.

آسیاب های قهوه یا به صورت چرخ دنده ای یا مخروطی هستند. آسیاب های چرخنده (دیسکی) با به سرعت چرخیدن آسیاب می کنند و کمی هم ایجاد صدا می کنند، آسیاب های مخروطی آهسته تر می چرخند و قهوه کمتر درون این آسیاب گیر می کند و صدای کمتری هم ایجاد می کنند.

کدام آسیاب برای کدام قهوه مناسب است:

آسیاب درشت : برای تهیه قهوه در قهوه جوش و قهوه ساز برقی

آسیاب متوسط: برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار فلت

آسیاب ریز: برای تهیه قهوه در قهوه ساز فیلتردار مخروطی

آسیاب بسیار ریز: برای تهیه قهوه در اسپرسوسازها



:: برچسب‌ها: قهوه ساز، ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 فروردين 1400 | نظرات ()