استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش به چه صورت است ؟
نوشته شده توسط : ahora

آموزش استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش

تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی به پاک کردن آلودگی های اضافی، میکروب ها، رسوبات ناشی از آب آهک دار یا مواد شوینده کمک می کند و موجب می شود تا شست و شوی لباس ها با بالاترین کیفیت ماشین انجام شود. از جمله مواردی که موجب می شود تا تمیز کردن و جرم گیری لباسشویی در فواصل زمانی معین ضروری باشد عبارتند از:

  • از بین رفتن بوی نامطبوع درام و تمیز شدن قسمت های مختلف لباسشویی
  • حفظ عملکرد شست و شوی بهداشتی لباس ها به ویژه برای کودکان و افرادی مبتلا به آلرژی
  • حفظ کیفیت بالای عملکرد لباسشویی
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری
  • افزایش طول عمر مفید لباسشویی

نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش بسیار ساده است و در ادامه شرح داده می شود.

آیا جرم گیری لباسشویی روی مصرف برق نیز تاثیر دارد؟

یکی از مهم ترین دلایل برای انجام رسوب زدایی لباسشویی ها، تاثیر منفی است که استفاده آب با درجه سختی نامطلوب بر دستگاه ایجاد می کند. استفاده از آب سخت به مرور زمان سبب ایجاد رسوب در قسمت های مختلف لباسشویی به ویژه بر بخش گرمایشی یا همان المنت ها می شود که سبب کاهش انتقال گرما و پایین آوردن بازدهی دستگاه و در نتیجه مصرف برق بیشتر برای گرم کردن آب مورد نیاز ماشین می شود. نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش بسیار آسان است و به راحتی و با صرف زمان کوتاهی می توان آن را اجرا کرد.

هرچند وقت یکبار جرم گیری لباسشویی را باید انجام داد؟

هرچند وقت یکبار جرم گیری لباسشویی را باید انجام داد؟هرچند وقت یکبار جرم گیری لباسشویی را باید انجام داد؟

زمان و نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش در عملکرد لباسشویی بسیار تاثیر گذار هستند. به طور معمول بهتر است رسوب زدایی و جرم گیری را هر 2 تا 3 ماه یک بار انجام دهید. با انجام رسوب زدایی و تمیز کردن، درام ماشین کاملا تمیز شده و آلودگی ها و میکروب ها و رسوب ها از بین می روند. در برخی از مدل های ماشین لباسشویی و خشک کن بوش برای اطمینان از تمیز شدن کامل درام، ممکن است برنامه ای جهت شست و شوی درام و رسوب زدایی نیز اختصاص داده شده باشد که اغلب با نام Drum Clean  در منوی برنامه های ماشین می تواند موجود باشد.

برنامه شست و شوی مناسب برای جرم گیری لباسشویی

برنامه شست و شوی مناسب برای جرم گیری لباسشوییبرنامه شست و شوی مناسب برای جرم گیری لباسشویی

پس از تهیه جرم گیر مناسب و معتبر که برای لباسشویی بوش مناسب است بهتر است نکات مربوط به استفاده از آن را که روی پاکت نوشته شده با دقت مطالعه کنید. در صورتی که لباسشویی دارای برنامه مشخصی برای شست و شوی درام نیست بهتر است مطابق با روش های کلی نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش عمل کنیدبه طور معمول برای جرم گیری لباسشویی، جرم گیر را درون محفظه مخصوص پودر ماشین ریخته و یک برنامه شست و شو با دمای بالا را برای ماشین خالی از لباس اجرا می کنند. این دما می تواند از 60 درجه تا 95 درجه با توجه به نوع جرم گیر  و نوع لباسشویی متغیر باشد. باید توجه کرد که در صورت استفاده از برنامه های با دمای آب پایین، جرم گیر نمی تواند به طور موثری عملکرد خود را انجام دهد.

تکرار مجدد فرایند آب کشی

پس از پایان چرخه شست و شو، فیلتر پایین ماشین را باز کرده تا رسوب ها و آلودگی های احتمالی را از آن قسمت تخلیه کنید. سپس این فرایند شست وشو را دوباره و بدون پودر جرم گیر با آب خالی اجرا کنید تا باقی مانده رسوب ها و مواد نیز از ماشین خارج شود. پس از پایان شست و شو، بهتر است درب ماشین را برای یک تا دو ساعت باز بگذارید تا تهویه هوا انجام شده و درام خشک شود. برای تمیز کردن قسمت های مختلف دیگر ماشین و بررسی کارکرد اجزا، بهتر است به دفترچه راهنمای آن که طرز استفاده از ماشین لباسشویی بوش را شرح داده است مراجعه کنید.

جرم گیر مناسب و سازگار با لباسشویی

جرم گیر مناسب و سازگار با لباسشوییجرم گیر مناسب و سازگار با لباسشویی

جدا از اهمیت نحوه استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش، استفاده از جرم گیرهای مناسب نیز اهمیت زیادی دارد و  از آسیب رساندن به قسمت های مختلف ماشین مثل درام، فیلترها و غیره جلوگیری می کند. با توجه به این که شرکت بوش برای تمیز کردن درام ماشین های لباسشویی خود، اقدام به تولید جرم گیر و  تمیز کننده کرده است بنابراین بهتر است برای این که این کار با حداکثر کیفیت انجام شده و از طرف دیگر به لباسشویی شما آسیب ناخواسته ای وارد نشود از جرم گیر و تمیز کننده بوش استفاده شود. یکی از راه ها برای تشخیص سازگاری جرم گیر با مدل لباسشویی شما، که توسط سایت بوش به مشتریان عرضه می شود این است که کد E-Nr را در سایت وارد کنید. از این کد برای تشخیص لباسشویی بوش اصل نیز استفاده می شود.

تهیه جرم گیر مناسب از فروشگاههای معتبر

برخی از انواع جرم گیر را می توان هم برای لباسشویی و هم برای ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار داد. اما باید به توصیه های تولید کننده در این مورد بسیار توجه کرد. برای مثال استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن لباسشویی اصلا ایده مناسبی نیست. بهتر است جرم گیر را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. برای خرید مطمئن پودر جرم گیر لباسشویی بوش می توانید به فروشگاه لوازم خانگی بوش آلمان مراجعه کنید.

منبع: استفاده از جرمگیر ماشین لباسشویی بوش به چه صورت است ؟





:: برچسب‌ها: جرم گیر ماشین لباسشویی بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: